Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 april 2014, 08:25   #181
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Brindisi binnen 1 dag met de Tesla wordt moeilijk.
Met mijn oude Ford Taunus 17m uit 1967 lukte dat makkelijk.
Brindisi binnen een dag lukt mij met geen enkele auto. (En dan is Brindisi voor mij een stuk minder ver dan voor jou). Ik houdt persoonlijk niet meer dan 2 uur autorijden uit. Ben ik gewoon op.

Dus ja, voor mij is een elektrische auto prima, want lange afstanden doe ik gewoon nooit meer met de auto. Ik neem gewoon de trein of het vliegtuig naar Brindisi, en huur een auto al daar. (Of nog liever, een zeilboot )
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 09:00   #182
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En die lees je dan verkeerd. Lees nog eens. Het gaat hier nog altijd over de Tesla Model S met 85 kWH blauwe kurve.

Ik lees ~ 220 miles bij 75 mph of 354 km, zelfs bij eerder uitzonderlijke -33 % in een strenge winter is het dan nog altijd 237 km, dus zelfs Maaseik-Oostende = 231 km zit er in, Maaseik-Arlon is met 187 km korter.


Maar je moet ook van Oostende terug in Maaseik geraken dezelfde dag.

De grafiek geeft trouwens een verbruik en bereik bij constante snelheid.
Laten we die wagen eens testen in een rit op de ring rond Brussel.
Laat hem daar eens 200km proberen te halen.
Ik vermoed dat je zelfs niet eens 100km zal halen.
Want een gewicht in beweging in beweging houden kost een pak minder energie dan een gewicht steeds opnieuw van stilstand in beweging brengen.

Een ontploffingsmotor verbruikt slechts 1/2 tot 1/10 bij een constante snelheid van wat hij nodig heeft bij stilstaand verkeer.
Zelfs een kleine lichte wagen met ontploffingsmotor verbruik bij vertrek vanuit stilstand zo'n 30 liter op 10km gedurende het optrekken, terwijl die slechts 3 liter/100km verbruikt bij een constante snelheid van 90km/u.

Op het stuk Gent-Oostende zal je dus aan de kant mogen met je Tesla op een mooie zomerdag. Want je batteryen zijn dan leeg voor je in Oostende geraakt.

Of je met je Tesla vanuit Maaseik in Arlon geraakt, is ook twijfelachtig.
Je hebt het dan immers heuvelachtig terrein. En bij het klimmen belast je de motor extra, dus extra verbruik. Dit verbruik kan opnieuw oplopen tot 10maal wat je verbruikt op vlakke wegen tegen een constante snelheid.

In beide gevallen mag je dus blij zijn als je al 100km ver geraakt, maar zelfs die afstand in twijfelachtig in drukke verkeersomstandigheden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 09:25   #183
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.080
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En die lees je dan verkeerd.
De kwaliteit van uw antwoorden en de geloofwaardigheid van uw kennis gaat zienderogend achteruit me dunkt.

Gele lijn - 75 miles/u of 120 km/u
Twee rode circels, de gegevens van beide wagens.
Rode lijn = gemiddelde van beide wagens , volgens mij 200 miles (zoals aangegeven in mijn tekst)

(Hoe bereken je het gemiddelde van twee getallen? Je telt ze op en deelt ze dan door twee....)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  WelWel.JPG‎
Bekeken: 113
Grootte:  62,6 KB
ID: 93506  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 11:39   #184
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
De kwaliteit van uw antwoorden en de geloofwaardigheid van uw kennis gaat zienderogend achteruit me dunkt.

Gele lijn - 75 miles/u of 120 km/u
Twee rode circels, de gegevens van beide wagens.
Rode lijn = gemiddelde van beide wagens , volgens mij 200 miles (zoals aangegeven in mijn tekst)

(Hoe bereken je het gemiddelde van twee getallen? Je telt ze op en deelt ze dan door twee....)
Blabla blabla, het gaat nog altijd over de Tesla S LIMOUSINE met een binnenruimte die zeker 2,5 x zo groot is als die kleine Tesla Roadster, daarbij die Tesla Roadster is véél lichter ~ 900 kg minder (ook kleinere accupack 53 kWh) en heeft ook minder totale luchtweerstand (CW x doorsnede A).
Even serieus blijven hé.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster



Tesla Model S


Neem deze grafiek en pak het gemiddelde van de 2 lijnen bij 120 kmh zowat 340 km bij 120 kmh constant die je NOOIT kunt halen in de praktijk:



Voor een echte realistische praktijktest heb ik de cijfers van ADAC die rijden tot 130 kmh - afwisselend vanuit 110 kmh snel optrekken - op de Autobahn, dit soms met volgas optrekken vanuit 0 kmh, 2-maal op 791 seconden gaan ze naar 80 kmh (voor camion) en trekken weer volgas op naar 130 kmh. Interesseert je dat wel genoeg dat ik je die cijfers alweer moet geven ? En de hele pdf hoe ADAC die test doet, met airconditioning aan namelijk ?

http://www.adac.de/_mmm/pdf/EcoTest_...011_118922.pdf page 2 onderaan tekst en grafiek snelheid-tijd (p/c lukt niet)

raad eens wat het verbruik was van de snelste Tesla S Performance 422 PK versie ? (heb ik wel ergens al gegeven maar dat lezen enkel die interesse hebben)

http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Au...erformance.pdf
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 april 2014 om 12:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 12:11   #185
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.080
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Blabla blabla, het gaat nog altijd over de Tesla S LIMOUSINE met een binnenruimte die zeker 2,5 x zo groot is als die kleine Tesla Roadster, daarbij die Tesla Roadster is véél lichter ~ 900 kg minder (ook kleinere accupack 53 kWh) en heeft ook minder totale luchtweerstand (CW x doorsnede A).
Wow, jij hebt echt een probleem hoor.....
Weer een antwoord compleet naast de kwestie.
U verwijt mij een grafiek verkeerd te lezen... ik toon u dat dat niet waar is en vervolgens post jij een hoop rommel over wat anders als excuus?!
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 12:35   #186
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar je moet ook van Oostende terug in Maaseik geraken dezelfde dag.
Geen probleem, in Oostende hang ik aan de stekker, daar zijn openbare laadpunten voorzien.
Zelfs een daguitstap aan de kust duurt tot ´s avonds dan is de Tesla zeker weer volopgeladen.
Maar als ik op hotel ga, laad ik natuurlijk op in de parkeergarage van het hotel.

Citaat:
De grafiek geeft trouwens een verbruik en bereik bij constante snelheid.
Logisch, dat is bij brandstofauto´s ook zo.

Citaat:
Laten we die wagen eens testen in een rit op de ring rond Brussel.
Laat hem daar eens 200km proberen te halen.
In de ADAC test halen ze zelfs ruim 250 km met steeds airconditioning aan en telkens afwisselend met vollast optrekken van 110 naar 130 kmh (flits-flits), tweemaal vanuit 80 kmh naar 130 kmh, meestal wordt 130 kmh gereden (flits-flits). Tweemaal kort opgehouden 80 kmh achter een camion, 5 maal heel kort 110 kmh voor een tragere auto die inhaalt. Op het einde kort nog eens 80 kmh afrijden. In het begin vlot optrekken vanuit stilstand naar 130 kmh. Totale testduur 0 kmh oprijden autobahn tot afrijden en stilstand 791 sec, dat zijn ruim 13 minuten. Dat kan men een serieuze rijtest noemen. Niet wat jij met je natte vinger vangt.

Citaat:
Ik vermoed dat je zelfs niet eens 100km zal halen.
Hoe naief.

Citaat:
Want een gewicht in beweging in beweging houden kost een pak minder energie dan een gewicht steeds opnieuw van stilstand in beweging brengen.
Een Tesla heeft maximum koppel vanaf 1 t/min.

Een Tesla heeft "regenerative breaking" dwz elke keer als je het pedaal volledig lost voor uit te bollen of bergaf te rijden laad de accu weer bij.
Elke keer voor een traag voertuig of voor een rood licht, met een beetje vooruitziend rijden haal je zo zelfs 600 km, bewezen in Nederland.

Citaat:
Een ontploffingsmotor verbruikt slechts 1/2 tot 1/10 bij een constante snelheid van wat hij nodig heeft bij stilstaand verkeer.
Een ontsploffingsmotor verbruikt veel meer bij stop en go verkeer want er komt geen brandstof bij in de tank, bij lage toerentallen heb je weinig koppel = minder rendement.

Citaat:
Zelfs een kleine lichte wagen met ontploffingsmotor verbruik bij vertrek vanuit stilstand zo'n 30 liter op 10km gedurende het optrekken, terwijl die slechts 3 liter/100km verbruikt bij een constante snelheid van 90km/u.
Tja je zegt het nu, 3 liter is wel zeer weinig ik kom aan ~ 4,5 liter voor een kleine benzineauto van 105 PK. Natuurlijk als je wind vanchter hebt en 1% afdaling wat je niet ziet kan het ook 3 liter of zelfs 1 liter worden. Een Tesla S laadt bij bij het licht bergaf uitbollen... die weegt 2,1 ton.

Citaat:
Op het stuk Gent-Oostende zal je dus aan de kant mogen met je Tesla op een mooie zomerdag. Want je batteryen zijn dan leeg voor je in Oostende geraakt.
Tja ADAC bewijst dat je zelfs alle limieten aan je laars kunt lappen en met steeds aircoditioning op nog minstens 250 km ver geraakt. Dat is ruim genoeg voor Vlaanderen te dwarsen op een hete zomerdag.

Citaat:
Of je met je Tesla vanuit Maaseik in Arlon geraakt, is ook twijfelachtig.
Je hebt het dan immers heuvelachtig terrein. En bij het klimmen belast je de motor extra, dus extra verbruik. Dit verbruik kan opnieuw oplopen tot 10maal wat je verbruikt op vlakke wegen tegen een constante snelheid.
Bergaf laad de accu bij. Bij uitbollen ook. Dat doet een brandstofmotor niet. Zo kan men een autonomie van + 600 km halen die enkele posts bewezen zijn in een test door Nederland.

Citaat:
In beide gevallen mag je dus blij zijn als je al 100km ver geraakt, maar zelfs die afstand in twijfelachtig in drukke verkeersomstandigheden.
Je slaapt wat en je leest wslk geen posten hier.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 april 2014 om 12:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 12:45   #187
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wow, jij hebt echt een probleem hoor.....
Weer een antwoord compleet naast de kwestie.
U verwijt mij een grafiek verkeerd te lezen... ik toon u dat dat niet waar is en vervolgens post jij een hoop rommel over wat anders als excuus?!
Daelemans, de man gelooft dat buitenaardse wezens aanwezig zijn op onze planeet...

Gaat er dan geen belletje rinkelen bij u?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 12:48   #188
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wow, jij hebt echt een probleem hoor.....
Weer een antwoord compleet naast de kwestie.
U verwijt mij een grafiek verkeerd te lezen... ik toon u dat dat niet waar is en vervolgens post jij een hoop rommel over wat anders als excuus?!
Neen jij hebt een serieus probleem met het verwarmen van de binnenruimte van een E-auto. Straks ga je nog beweren dat dit geen rol speelt als de binnenruimte 2,5 x minder groot is zoals bij een kleine roadster van Tesla.

Btw ik heb een roadster (benzine) thuis, heb jij ene ?
Die warmt namelijk 2-3 maal zo snel op als de limousine versie met dezelfde verwarming, want die verwarming is compleet identiek.

Tja waar je geen bal van begrijpt is natuurlijk rommel ?

Waar wil je het dan echt over hebben Mijnheer Daelemans ?
Stel je vraag nog eens precies, en in een ander nieuw topic. Want dit gaat over de persluchtwagen. Daag.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 april 2014 om 12:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 03:04   #189
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Geen probleem, in Oostende hang ik aan de stekker, daar zijn openbare laadpunten voorzien.
Zelfs een daguitstap aan de kust duurt tot ´s avonds dan is de Tesla zeker weer volopgeladen.
Maar als ik op hotel ga, laad ik natuurlijk op in de parkeergarage van het hotel.


Logisch, dat is bij brandstofauto´s ook zo.


In de ADAC test halen ze zelfs ruim 250 km met steeds airconditioning aan en telkens afwisselend met vollast optrekken van 110 naar 130 kmh (flits-flits), tweemaal vanuit 80 kmh naar 130 kmh, meestal wordt 130 kmh gereden (flits-flits). Tweemaal kort opgehouden 80 kmh achter een camion, 5 maal heel kort 110 kmh voor een tragere auto die inhaalt. Op het einde kort nog eens 80 kmh afrijden. In het begin vlot optrekken vanuit stilstand naar 130 kmh. Totale testduur 0 kmh oprijden autobahn tot afrijden en stilstand 791 sec, dat zijn ruim 13 minuten. Dat kan men een serieuze rijtest noemen. Niet wat jij met je natte vinger vangt.


Hoe naief.

Een Tesla heeft maximum koppel vanaf 1 t/min.

Een Tesla heeft "regenerative breaking" dwz elke keer als je het pedaal volledig lost voor uit te bollen of bergaf te rijden laad de accu weer bij.
Elke keer voor een traag voertuig of voor een rood licht, met een beetje vooruitziend rijden haal je zo zelfs 600 km, bewezen in Nederland.


Een ontsploffingsmotor verbruikt veel meer bij stop en go verkeer want er komt geen brandstof bij in de tank, bij lage toerentallen heb je weinig koppel = minder rendement.


Tja je zegt het nu, 3 liter is wel zeer weinig ik kom aan ~ 4,5 liter voor een kleine benzineauto van 105 PK. Natuurlijk als je wind vanchter hebt en 1% afdaling wat je niet ziet kan het ook 3 liter of zelfs 1 liter worden. Een Tesla S laadt bij bij het licht bergaf uitbollen... die weegt 2,1 ton.


Tja ADAC bewijst dat je zelfs alle limieten aan je laars kunt lappen en met steeds aircoditioning op nog minstens 250 km ver geraakt. Dat is ruim genoeg voor Vlaanderen te dwarsen op een hete zomerdag.


Bergaf laad de accu bij. Bij uitbollen ook. Dat doet een brandstofmotor niet. Zo kan men een autonomie van + 600 km halen die enkele posts bewezen zijn in een test door Nederland.


Je slaapt wat en je leest wslk geen posten hier.

Ik heb het over 1001 maal vertrekken van stilstand naar 25km per uur en 50km per uur.

En je moet niet hopen om terug te geraken na enkel uurtjes in Oostende te hebben gezeten, want alle oplaadpunten waren bezet door andere E-cars.

En dat terug opladen bij het remmen is een verwaarloosbare hoeveelheid energie die je opslaat.
Testen uitgevoerd door een autofabrikant of werkelijk dagdagelijks gebruik is iets totaal anders.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 09:55   #190
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.080
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Daelemans, de man gelooft dat buitenaardse wezens aanwezig zijn op onze planeet...

Gaat er dan geen belletje rinkelen bij u?
Dat had ik nog niet gelezen. Je kan natuurlijk niet elk forumlid onmiddellijk naar waarde schatten.
Sommigen respecteer je meer en meer ondanks geleverde 'veldslagen' anderen ....tja....
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 11:28   #191
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Testen uitgevoerd door een autofabrikant of werkelijk dagdagelijks gebruik is iets totaal anders.
ADAC is geen autofabrikant, en het puur stadsverbruik van een Tesla 85 kWh ligt omgerekend bij 392 km rijbereik, verbruik 21,7 kWh /100 km.

ADAC test ook zo normale brandstofwagens, en die cijfers kloppen ook met de praktijk in de stad, heb je eventueel een bewijs dat ADAC gaat bedriegen als het over een Amerikaanse Tesla auto gaat die op Duitse stadswegen getest wordt ?

Bron blz 16: http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Au...erformance.pdf

Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=200563

Citaat:
DATEN UND MESSWERTE

(3)Verbrauch pro 100 km Herstellerangabe 17,7 kWh

(1)Testverbrauch Schnitt pro 100 km (Strom (kWh)) 24,2 kWh
(2)Testverbrauch pro 100 km Stadt/Land/BAB 21,7/21,1/31,7 kWh

© ADAC e.V. | Seite 16
(1) Gemiddeld testverbruik alle wegen = 24,2 kWh ttz 85 kWh /24,2 kWh *100 = 351 km rijbereik

(2) Gemiddeld Testverbruik specifiek Stad/Landwegen/BundesAutobahn
Enkel Stad (50 kmh max): 85/21,7 = 392 km rijbereik
Enkel Landwegen (100 kmh max): 85/21,1 = 403 km rijbereik
Enkel Autobahn (130 kmh zie link ADAC Autobahn-Fahrzyklus): 85/31,7 = 268 km rijbereik.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 april 2014 om 11:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 21:27   #192
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

11/04/2014 MDI kreeg deze week te Carros bezoek van AirVolution, de licentiehouders voor Australië en Nieuw-Zeeland voor Airpod en generatoren. De nodige afspraken werden gemaakt voor de oprichting van de eerste fabriek aldaar, die de derde zal zijn om met productie te starten, na Carros en Sardinië.
Intussen hebben artiesten zoals Ethan Tucker, Rocky Carroll, Luke Perry en Chris Noth (Mister Big in "Sex and the City") allen hun schouders gezet onder een burgerinitiatief in Brattleboro (Vermont, USA) als steun aan de fondsenverwerving van Zero Pollution Motors. Shiva Vencat van ZPM heeft de licentie voor de eerste fabrieken in de VS op zak en mikt allereerst op Hawai.

29/03 Er is een video opgedoken van de presentatie van MDI op het eiland Jersey in april 2013. Je ziet er de vuilniswagens door een paard getrokken, die Veolia wil vervangen door persluchtwagens. Ook zwijgt men vreemd genoeg over de AirCity, maar wordt er wel aangekondigd dat er drie versies van de AirOne zullen zijn, die in 2014 op een autosalon zullen voorgesteld worden.

23/3 MDI ontving de voorbije maanden al 3 Chinese delegaties en werd zelf ook goed ontvangen in China, dat veel interesse toont voor de ecologische persluchtauto. Foto: vice-directeur van DongFeng in een Airpod. DongFeng participeert in het noodlijdende PSA (Peugeot-Citroën), dat recent zijn Hybrid Air concept voorstelde.
MDI nam onlangs een nieuwe computergestuurde freesmachine in gebruik.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2014, 19:57   #193
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
(...)
Maar, als het over motoren gaat, de brul van een RR Merlin, daar gaat niks boven. (da's dan geen automotor meer)
Nee want dat is de V12 motor van een Spitfire uit de 2° wereldoorlog.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2014, 20:00   #194
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Geen probleem, in Oostende hang ik aan de stekker, daar zijn openbare laadpunten voorzien.
Zelfs een daguitstap aan de kust duurt tot ´s avonds dan is de Tesla zeker weer volopgeladen.
(...)
Rij jij tegenwoordig met een Tesla S?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2014, 20:38   #195
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Rij jij tegenwoordig met een Tesla S?
Neen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2014, 20:42   #196
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Neen.
t' Is maar omdat het erop lijkt dat je er zoveel praktijkervaring mee hebt.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2014, 20:52   #197
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
t' Is maar omdat het erop lijkt dat je er zoveel praktijkervaring mee hebt.
Ik heb ervaring met opladen van Li-ion accu´s.

En ik heb ervaring met hotels aan de kust (en hun parkeergarages voor hun gasten)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 mei 2014 om 20:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2014, 22:26   #198
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik heb ervaring met opladen van Li-ion accu´s.
(...)
Van je PC?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2014, 08:44   #199
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Van je PC?
Neen, veel groter.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2014, 11:13   #200
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Li-Ion accu's zijn geen persluchttanks.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be