Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 februari 2014, 18:22   #1
westdiep
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
Standaard Rusthuisbewoners 2 dagen in pyama laten liggen als syndicale actie

De vakbonden van het OCMW-rusthuis te Zelzate staken.
Het is uiteraard moeilijk in de zorgsector om stakingsmaatregelen te nemen zonder de zorghebbende te treffen, maar nu gaat het een stapje verder:

Na de ochtendhyghiëne krijgen de bejaarden in plaats van hun gewone kledij terug hun pyama aan. Volgens de vakbonden is dit een signaal om aan te tonen hoe het in een geprivatiseerd ziekenhuis aan toe zou kunnen gaan.

Hier heb je 2 linkjes (het zijn beelden, dus geen lange leesvoer).

http://nieuws.vtm.be/binnenland/7843...t-op-onbegrip?

http://nieuws.vtm.be/binnenland/7847...-mensonwaardig

Persoonlijk vind ik dit een brug te ver, ik kan begrip opbrengen dat het moeilijk is om syndicale acties te vinden die de zorghebbenden niet treffen, maar hen bewust te kijk zetten in pyama, is een brug te ver, dan nog net op 14 februari.

Zijn er mensen die het daar niet mee eens zijn?
Ik ken namelijk niet zo veel van die sector, ben zeker geïnteresseerd in tegenargumentatie.

mvg
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 01:22   #2
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
De vakbonden van het OCMW-rusthuis te Zelzate staken.
Het is uiteraard moeilijk in de zorgsector om stakingsmaatregelen te nemen zonder de zorghebbende te treffen, maar nu gaat het een stapje verder:

Na de ochtendhyghiëne krijgen de bejaarden in plaats van hun gewone kledij terug hun pyama aan. Volgens de vakbonden is dit een signaal om aan te tonen hoe het in een geprivatiseerd ziekenhuis aan toe zou kunnen gaan.

Hier heb je 2 linkjes (het zijn beelden, dus geen lange leesvoer).

http://nieuws.vtm.be/binnenland/7843...t-op-onbegrip?

http://nieuws.vtm.be/binnenland/7847...-mensonwaardig

Persoonlijk vind ik dit een brug te ver, ik kan begrip opbrengen dat het moeilijk is om syndicale acties te vinden die de zorghebbenden niet treffen, maar hen bewust te kijk zetten in pyama, is een brug te ver, dan nog net op 14 februari.

Zijn er mensen die het daar niet mee eens zijn?
Ik ken namelijk niet zo veel van die sector, ben zeker geïnteresseerd in tegenargumentatie.

mvg
Die vakbonden kennen totaal geen schaamte !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 09:13   #3
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Deze actie is inderdaad een brug te ver, al is er eigenlijk geen alternatief voorhanden om actie te voeren. Hopelijk nemen ze genoegen met de media-aandacht die ze nu hebben gekregen en blazen ze de actie alsnog af.

Ik breng wel begrip op voor het ongenoegen van het verplegend personeel van rusthuizen. Die mensen hebben een slechtbetaalde, maar zeer fysiek én mentaal belastende job. Bovendien hebben ze gelijk dat privérusthuizen vaak een veel mindere zorg bieden dan OCMW-rusthuizen, zoals ik zelf mogen ervaren met mijn grootouders.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 11:34   #4
De rechtvaardige rechter
Parlementslid
 
De rechtvaardige rechter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 1.666
Standaard

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...eren/1.1863588
__________________
Tiocfaidh ár lá!
Links en Vlaams
De rechtvaardige rechter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 18:08   #5
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
De vakbonden van het OCMW-rusthuis te Zelzate staken.
Het is uiteraard moeilijk in de zorgsector om stakingsmaatregelen te nemen zonder de zorghebbende te treffen, maar nu gaat het een stapje verder:

Na de ochtendhyghiëne krijgen de bejaarden in plaats van hun gewone kledij terug hun pyama aan. Volgens de vakbonden is dit een signaal om aan te tonen hoe het in een geprivatiseerd ziekenhuis aan toe zou kunnen gaan.

Hier heb je 2 linkjes (het zijn beelden, dus geen lange leesvoer).

http://nieuws.vtm.be/binnenland/7843...t-op-onbegrip?

http://nieuws.vtm.be/binnenland/7847...-mensonwaardig

Persoonlijk vind ik dit een brug te ver, ik kan begrip opbrengen dat het moeilijk is om syndicale acties te vinden die de zorghebbenden niet treffen, maar hen bewust te kijk zetten in pyama, is een brug te ver, dan nog net op 14 februari.

Zijn er mensen die het daar niet mee eens zijn?
Ik ken namelijk niet zo veel van die sector, ben zeker geïnteresseerd in tegenargumentatie.

mvg
Wanneer stopt iemand die vakbondsmacht nu eens?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 21:12   #6
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Benieuwd of Brakelaar met ons zijn pijamaverhaal wil delen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 00:24   #7
UnionJack
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 12 november 2011
Berichten: 381
Standaard

Bende schurken... Khoop dat de oudjes zelf ook staken, en niet meer gewassen willen worden door die stakers!
UnionJack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 16:57   #8
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Ik hoop maar dat ze hem fruitsla uit blik hebben gegeven in plaats van zijn vertrouwde tapiocapudding....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 17:00   #9
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Wat is het probleem, er zijn toch gewoon meer N-VA-stemmers bijgekomen?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 17:00   #10
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik hoop maar dat ze hem fruitsla uit blik hebben gegeven in plaats van zijn vertrouwde tapiocapudding....
Toch niks mis met fruitsla uit blik? Ik zie eerder ongezoete rijstpap bij stuyck.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 17:13   #11
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Toch niks mis met fruitsla uit blik? Ik zie eerder ongezoete rijstpap bij stuyck.
Ik vind fruit uit blik voos.
Stuyck lust geen rijstpap, dat plakt te hard aan zijn valse tanden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 17:38   #12
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vind fruit uit blik voos.
Stuyck lust geen rijstpap, dat plakt te hard aan zijn valse tanden.
Als hij de hele tijd gaat zagen daarover, logisch dat de verzorgsters staken, het zijn ook maar mensen he.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 17:49   #13
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Naar het schijnt is Stuyck zich al sinds zijn twaalfde als een oude brompot gaan gedragen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 18:04   #14
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Naar het schijnt is Stuyck zich al sinds zijn twaalfde als een oude brompot gaan gedragen...
Quercus hield het iets langer vol, hij werd bijna vrijheidsstrijder in Latijns-Amerika.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 18:07   #15
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Naar het schijnt is Stuyck zich al sinds zijn twaalfde als een oude brompot gaan gedragen...
zal goed getraind zijn tegen dat hij 80 is.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 18:17   #16
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid
 
Bad Tölz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 738
Standaard

Volgens de eerste link in de openingspost begrepen de bewoners de actie wel. Ik kan me ook best voorstellen dat de niet-verstarde bejaarde die nog een beetje levenslust heeft zelfs graag zou meewerken aan zo'n protestactie. Die mensen moeten gewoon een dag in hun pyjama zitten he. Het is niet dat ze geen eten meer krijgen of liggen te verkommeren in hun vuil.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 18:39   #17
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Quercus hield het iets langer vol, hij werd bijna vrijheidsstrijder in Latijns-Amerika.
Dat was demonen.
Een man bij wie het steeds "bijna" was in zijn verdere leven.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2014, 14:05   #18
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
De vakbonden van het OCMW-rusthuis te Zelzate staken.
Het is uiteraard moeilijk in de zorgsector om stakingsmaatregelen te nemen zonder de zorghebbende te treffen, maar nu gaat het een stapje verder:

Na de ochtendhyghiëne krijgen de bejaarden in plaats van hun gewone kledij terug hun pyama aan. Volgens de vakbonden is dit een signaal om aan te tonen hoe het in een geprivatiseerd ziekenhuis aan toe zou kunnen gaan.

Hier heb je 2 linkjes (het zijn beelden, dus geen lange leesvoer).

http://nieuws.vtm.be/binnenland/7843...t-op-onbegrip?

http://nieuws.vtm.be/binnenland/7847...-mensonwaardig

Persoonlijk vind ik dit een brug te ver, ik kan begrip opbrengen dat het moeilijk is om syndicale acties te vinden die de zorghebbenden niet treffen, maar hen bewust te kijk zetten in pyama, is een brug te ver, dan nog net op 14 februari.

Zijn er mensen die het daar niet mee eens zijn?
Ik ken namelijk niet zo veel van die sector, ben zeker geïnteresseerd in tegenargumentatie.

mvg
Ik ben het met je eens dat dit niet kan, ook al schrik ik al lang niet meer van de minachting die vakbonden voor onschuldige mensen tonen.

Maar belangrijk is ook dat hun opmerkingen over privéhomes wel hout snijdt...
Daar kan ik boekdelen over schrijven...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 08:13   #19
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik raad iedereen eens aan te gaan kijken met eigen ogen. En dan niet als je als familie op bezoek bent. Gewoon als losstaande objectieve persoon.
Dit kan echt niet meer jongens. Er worden al zelfs mensen aan de opiumzak gehangen die verder kunnen, maar gewoon in de weg zitten. En men blijft opium aanhangen tot ze weg zijn he.
Hoe kan dit? En vooral, waarom moesten die mensen hun laatste dagen in zo'n vuiligheid leven? 1 tot 2 pampers per dag? Even het bad in, washandje over uitwringen en laten uitrillen tot ze droog zijn om nog half nat in bed te leggen?

Die mensen dat zo in de gezondheidszorg met mensen omgaan dienen vervangen te worden door gemotiveerde werklozen die van meet af aan een deftige opleiding EN MIDDELEN krijgen.
1 pamper per dag en amper wassen, vermoorden met opium, ... hoe durven jullie zeg?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 12:41   #20
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid
 
Bad Tölz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik raad iedereen eens aan te gaan kijken met eigen ogen. En dan niet als je als familie op bezoek bent. Gewoon als losstaande objectieve persoon.
Dit kan echt niet meer jongens. Er worden al zelfs mensen aan de opiumzak gehangen die verder kunnen, maar gewoon in de weg zitten. En men blijft opium aanhangen tot ze weg zijn he.
Hoe kan dit? En vooral, waarom moesten die mensen hun laatste dagen in zo'n vuiligheid leven? 1 tot 2 pampers per dag? Even het bad in, washandje over uitwringen en laten uitrillen tot ze droog zijn om nog half nat in bed te leggen?

Die mensen dat zo in de gezondheidszorg met mensen omgaan dienen vervangen te worden door gemotiveerde werklozen die van meet af aan een deftige opleiding EN MIDDELEN krijgen.
1 pamper per dag en amper wassen, vermoorden met opium, ... hoe durven jullie zeg?
Zulke toestanden krijg je met structureel personeelstekort en een debiele overheid die liever bespaart op gezondheidszorg en onderwijs dan op overbodige bureaucratische structuren.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be