Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2023, 13:28   #1
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard De Heer keert terug naar Europa

Of het lijkt er toch op.

De uitbreiding naar EU-25 bracht het christelijke Polen naar de warme omhelzing van een snel seculariserende EU. De EU-27 schonk ons Roemenië, dat goed 19 miljoen christenen opleverde. Indien Oekraïne daadwerkelijk een lidstaat wordt, zijn dat nog eens 38 miljoen christenmensen extra.

Gepaard met vergrijzing en stagnatie van de seculiere autochtone bevolking in West-Europa, wordt de EU wel héél snel het meest christelijke machtsblok ter wereld.

Mijn vraag is nu welke gevolgen dat op middellange en lange termijn zal hebben voor Europese wetgeving. Ethisch 'progressieve' verworvenheden zoals abortus zouden wel eens op de helling kunnen komen te staan.

Alleszins lijkt het zwaartepunt van de Europese macht zich oostelijk te verplaatsen.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 13:39   #2
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Of het lijkt er toch op.

De uitbreiding naar EU-25 bracht het christelijke Polen naar de warme omhelzing van een snel seculariserende EU. De EU-27 schonk ons Roemenië, dat goed 19 miljoen christenen opleverde. Indien Oekraïne daadwerkelijk een lidstaat wordt, zijn dat nog eens 38 miljoen christenmensen extra.

Gepaard met vergrijzing en stagnatie van de seculiere autochtone bevolking in West-Europa, wordt de EU wel héél snel het meest christelijke machtsblok ter wereld.

Mijn vraag is nu welke gevolgen dat op middellange en lange termijn zal hebben voor Europese wetgeving. Ethisch 'progressieve' verworvenheden zoals abortus zouden wel eens op de helling kunnen komen te staan.

Alleszins lijkt het zwaartepunt van de Europese macht zich oostelijk te verplaatsen.
Tel daar dan nog zo'n 50 miljoen islamieten bij.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 13:59   #3
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Door de uitbreidingen met christennaties wordt die minderheid steeds kleiner, ondanks migratie. Op termijn zal ook het fertiliteitscijfer van islamitische Europeanen afnemen. En de tijd van ongebreidelde migratie nadert stilaan zijn einde. Europe schuift op naar rechts en links zal actie moeten ondernemen om hen de wind uit de zeilen te halen.

Overigens tellen die 50 miljoen moslims ook als gelovigen, vaak nog strenger dan Oosters-Orthodoxen.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 17:41   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Die super-christelijke Oost-Europeanen gaan zich vlug genoeg "bekeren" naar meer fatsoenlijke normen.
Ik maak me daar echt geen zorgen in.

In tegenstelling tot de islamisering.

Noot: vooral in Spanje (vox en pp), maar wellicht ook in Italië (daar weet ik niet veel van) zitten ook nog hardnekkige kaloten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 december 2023 om 17:43.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 17:46   #5
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die super-christelijke Oost-Europeanen gaan zich vlug genoeg "bekeren" naar meer fatsoenlijke normen.
Ik maak me daar echt geen zorgen in.

In tegenstelling tot de islamisering.


Noot: vooral in Spanje (vox en pp), maar wellicht ook in Italië (daar weet ik niet veel van) zitten ook nog hardnekkige kaloten.
2!!
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2023, 06:28   #6
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Metafysica is terug, de big bang en de selfish gene zijn niet meer, woke rukt op, ... het westen en de wetenschap lijken in vrije val. Kan het tij nog gekeerd worden ? Kan onze seculiere samenleving nog gered worden ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2023, 06:32   #7
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Door de uitbreidingen met christennaties wordt die minderheid steeds kleiner, ondanks migratie. Op termijn zal ook het fertiliteitscijfer van islamitische Europeanen afnemen. En de tijd van ongebreidelde migratie nadert stilaan zijn einde. Europe schuift op naar rechts en links zal actie moeten ondernemen om hen de wind uit de zeilen te halen.

Overigens tellen die 50 miljoen moslims ook als gelovigen, vaak nog strenger dan Oosters-Orthodoxen.
De demografische evolutie in de voormalig communistische landen is nog triester dan die in de West-Europese landen als ik me niet vergis. Communisme ontneemt mensen alle zin zin tot leven.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2023, 14:36   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Zelf verplaatst de rubriek Oekraïne...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 december 2023 om 15:04.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be