Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 november 2010, 18:20   #1
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard Het irreversibel kataclysme is in zicht

Het vrije, ongelimiteerde kapitalisme, dat kan al evenmin lang blijven voortduren als de vrije, ongelimiteerde voortplanting.

Maar omdat het vrije kapitalisme en de vrijie voortplanting andere concurrerende opties ver achter zich laten, zullen we moeten wachten tot ze alletwee spontaan ineenstuiken.

Dat zal niet allen kataclystisch zijn, maar ook irreversibel.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 november 2010 om 18:20.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 19:08   #2
Asshen Sukar
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 1.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het vrije, ongelimiteerde kapitalisme, dat kan al evenmin lang blijven voortduren als de vrije, ongelimiteerde voortplanting.

Maar omdat het vrije kapitalisme en de vrijie voortplanting andere concurrerende opties ver achter zich laten, zullen we moeten wachten tot ze alletwee spontaan ineenstuiken.

Dat zal niet allen kataclystisch zijn, maar ook irreversibel.
Vrije voortplanting heeft altijd al bestaan. Er zijn genoeg voorbeelden in de geschiedenis dat als de bevolking te groot is, doden vallen.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 21:02   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik hoop alleen dat ik oud en versleten zal zijn vooraleer de grote opruiming gebeurd.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 06:05   #4
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het vrije, ongelimiteerde kapitalisme, dat kan al evenmin lang blijven voortduren als de vrije, ongelimiteerde voortplanting.
Het is eigenlijk juist dank zij het kapitalisme dat er een einde aan het komen is aan de vrije, ongelimiteerde voortplanting.

In de meest kapitalistische landen is ondertussen de vruchtbaarheid al onder het vervangingsniveau beland, en neemt de bevolking af. In de opkomende economiën nemen de geboortecijfers ook af.
Het is een gewoon een waarneembaar gegeven dat hoe welvarender een volk hoe minder kinderen het krijgt. Het schrikbeeld van de overbevolking bestaat enkle in de breinen van een paar doemdenkers.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 09:25   #5
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
When modern Malthusians insist that resources are finite, they only expose their historical illiteracy, misanthropy and social pessimism.
http://www.spiked-online.com/index.p.../article/9867/
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 09:33   #6
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Het schrikbeeld van de overbevolking bestaat enkel in de breinen van een paar doemdenkers

En Nederland en Vlaanderen dan?
En Indië? En Bangla Desh (maar dat gaat gerieflijk het eerst verzuipen onder de golven)

En in China hebben een paar zotte commuinstische doemdenkende tirannen geheel voor de grap de éénkindpolitiek ingevoerd?

Er zijn natuurlijk een paar echte waanzinnigen en doemMAKERS zoals de Paus, die omwille van zoveel mogelijk katholieken zoveel mogelijk volgelingen wil.

Met de kapitalisten is het hetzelfde. Die hebben dan weer een steeds verder groeiende markt nodig om een steeds verder groeiende economie te veroorzaken et après nous le déluge...gewoon de muur in met onze kinderen.

Stelletje onverantwoordelijke profiteurs en cumulateurs van eigen weelde en rijkdom ten koste van alles en iedereen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 november 2010 om 09:34.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 09:39   #7
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
When modern Malthusians insist that resources are finite, they only expose their historical illiteracy,
De tijd dat de resources infinite zijn, moet nog komen (die zijn het namelijk tot op heden nog nooit geweest, tenminste de oneindige energiebronnen zijn nog nooit aangeboord kunnen worden tot op heden)

Dat zal maar gebeuren, zodra we overstappen op duurzame energiebronnen.
telaat natuurlijk. Na d e katastrofe. Daarom zeg ik dat de toestand irreversibel zal geworden zijn.

En het zijn gastjes als Zwitser die daar aan bijdragen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 10:19   #8
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De tijd dat de resources infinite zijn, moet nog komen (die zijn het namelijk tot op heden nog nooit geweest, tenminste de oneindige energiebronnen zijn nog nooit aangeboord kunnen worden tot op heden)
Lees het artikel. De "grenzen" worden door ons gesteld, niet door de aarde. Dat is de fout die altijd weer gemaakt wordt.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 10:22   #9
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
En Nederland en Vlaanderen dan?
En Indië? En Bangla Desh (maar dat gaat gerieflijk het eerst verzuipen onder de golven)
Vlaanderen en Nederland zijn niet overbevolkt. In Bangla Desh verzuipt de bevolking niet.

Citaat:
En in China hebben een paar zotte commuinstische doemdenkende tirannen geheel voor de grap de éénkindpolitiek ingevoerd?
Het zijn daar in China inderdaad tirannen.

Citaat:
Stelletje onverantwoordelijke profiteurs en cumulateurs van eigen weelde en rijkdom ten koste van alles en iedereen.
Weetj, door te schelden bereik je niks. Hoogstens is het een vorm van zelfbevrediging. Het laat je toe confortabel te leven zonder je eigen vooroordelen in vraag te moeten stellen.
Maar wat maakt dat jou eigenlijk?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 10:39   #10
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Vlaanderen en Nederland zijn niet overbevolkt. In Bangla Desh verzuipt de bevolking niet.
Wat leuk dat je de overbevolking van China en Indië en Bangla desh niet durft te weerleggen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 10:41   #11
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Weetj, door te schelden bereik je niks. Hoogstens is het een vorm van zelfbevrediging. Het laat je toe confortabel te leven zonder je eigen vooroordelen in vraag te moeten stellen.
Maar wat maakt dat jou eigenlijk?
Ik scheld zoveel als ik wil in het algemeen op elitaire groepen die het geheel naar de ondergang leiden ten koste van een stompzinnige tijdelijke gratifiëring voor zichzelf.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 10:42   #12
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Het zijn daar in China inderdaad tirannen.
Zonder tirannen is het erg moeilijk de vrije overproductie van kinderen te keren
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 10:45   #13
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het Malthusianisme behoorde oorspronkelijk tot de voorhoede van de evolutieleer van Darwin (in ongeveer dezelfde periode van Darwin).

In feite was het een cynische leer die zich verlustigde in het feit dat de mensheid onder zijn eigen toenemend gewicht zou imploderen.

Tegenwoordig wordt jet eersder gebruikt om het kataclysme te vermijden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 11:09   #14
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
Zonder tirannen is het erg moeilijk de vrije overproductie van kinderen te keren
Welnee, het volstaat om het welvaartsniveau op te krikken. Maar met tiranniseren gaat dat blijkbaar vlotter...
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 11:12   #15
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Welnee, het volstaat om het welvaartsniveau op te krikken. Maar met tiranniseren gaat dat blijkbaar vlotter...
Maar die tirannen hebben het welvaartsniveau enorm opgekrikt.

Meer zelfs: ze vormen tegenwoordig de motor van economische groei waar de hele democratische westerse wereld zich aan optrekt, want zelf zijn ze vastgelopen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 november 2010 om 11:12.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 13:14   #16
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Vlaanderen en Nederland zijn niet overbevolkt. In Bangla Desh verzuipt de bevolking niet.
Ik denk dat Vlaanderen en Nederland net wel overbevolkt zijn met allen gevolgen van dien. Als dat volgens u niet zo is, wanneer is een regio dan wel overbevolkt volgens uw criteria?
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 16:33   #17
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik denk dat Vlaanderen en Nederland net wel overbevolkt zijn met allen gevolgen van dien.
Als dat volgens u niet zo is, wanneer is een regio dan wel overbevolkt volgens uw criteria?
Nooit.
Als de bevolking ergens toeneemt dan is het omdat mensen daar graag wonen. Zolang dat spontaan gebeurt kan je dus niet stellen dat de regio overbevolkt is.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 02:00   #18
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het vrije, ongelimiteerde kapitalisme, dat kan al evenmin lang blijven voortduren als de vrije, ongelimiteerde voortplanting.

Maar omdat het vrije kapitalisme en de vrijie voortplanting andere concurrerende opties ver achter zich laten, zullen we moeten wachten tot ze alletwee spontaan ineenstuiken.

Dat zal niet allen kataclystisch zijn, maar ook irreversibel.
Inderdaad en ondertussen ondergaan we maar lijdzaam de gesel van het moderne leven die men nog steeds blijkt te kiezen en waar men maar wat door elkaar ligt te lopen met gevolg dat men conflicten en problemen zelf loopt te creëren waar ze eigenlijk simpelweg niet zouden mogen zijn. Vrijheid van meningsuiting en wederzijds respect kan men niet meer aan en men laat zich in de val strikken van het politieke correcte en moderne slavernij vie de verdeel en heers formule die sinds onze heugenis gehandteert wordt. Enige verschil met vroeger en nu is dat het ondanks het in plain sight gebeurt het net beter verstopt is (ipv brute force de inslaping en indoctrinatie).

Ach ja ik zal een gelukkig mens sterven als ik het nog mag meemaken. Mocht dat niet zijn hoop ik echt het alsnog te weten te komen na de aardse dood op een of andere manier.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be