Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2008, 16:40   #61
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Hoe veel Walen ken je eigenlijk? Laat me raden: geen enkele. Ik ken er wel en zij hebben niets tegen Vlamingen, wel tegen Vlaamsnationalisten. Ze hebben ook iets tegen Maingain, iets waar je waarschijnlijk ook niet bij kan.
Meer dan jij denkt! Ik ga regelmatig op reis naar Wallonië en heb daar heel goede contacten met de mensen, zonder dat er een verkeerd woord valt.
Ik wil er wel aan toevoegen dat ik tweetalig ben, ze beseffen niet eens dat ze tegen een Vlaming bezig zijn tot ik het hen zelf zeg, dus...
Ik lees dan ook wel eens franstalige kranten, kijk eens op hun franstalige fora... en daar kom ik wel andere zaken tegen. Ik heb het niet over de gewone man in de straat die is zoals wij, maar over hun politicasters en al diegenen die hen naar de mond praten: en die kijken nog altijd neer op de "flamins", wees maar gerust! Wij zijn er slechts om hen hun 12 miljard toe te stoppen want "vroeger hebben zij zoveel voor ons gedaan nietwaar"!
Nadere specifieke uitleg daarover, dan sturen ze je van het kastje naar de muur, maar ze zijn er wel van overtuigd....
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 20:13   #62
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Bon, dit is uw mening, Goldband, en we lezen uw bericht aldus.

Al gaat u reeds in de eerste zin flink uit de bocht : "Ik woon in een natie...", waarmee u ongetwijfeld België bedoelt.

Iedereen weet nochtans dat België geen natie is, maar een staat. Geen onbetekenende nuance, zou ik denken !

Met uw "Toen kwam er een eerste staatshervorming..." ontwikkelt u uw denkpiste verder, die er min of meer verholen op neerkomt dat dit - en wat er op volgde - de fout van de vlamingen was en is.

Over de redenen voor die staatshervorming, en over wie er in eerste instantie op aandrong, zwijgt u zedig.

U bent vanzelfsprekend vrij één en ander als uw mening te verkondigen, maar ik vrees dat u daarbij de realiteit van zaken verdrongen hebt.
1.Ik gebruikte het woord "natie" om de arbitraire oorsprong weer te geven. Dat ik hiermee verwarring zaaide is geheel mijn verantwoordelijkheid. Uw suggestie dat ik me stomweg zou 'vergissen' is echter onterecht.

2. Ik 'zwijg niet zedig' over iets wat U veronderstelt!

3. In mijn post beweerde ik niet dat de staatshervorming eenzijdig op vraag van de Vlamingen tot stand kwam. Wel had ik het over de kwalijke effecten ervan (e.g. doorgedreven polarisering). Deze effecten vallen vandaag samen met de argumentatie van de Vlaamse separatisten. Ze bevinden zich in een cirkelredenering waarbij de onverenigbaarheid van de twee gemeenschappen wordt gepostuleerd om van daaruit de consequenties van deze veronderstelling als legitimatie ervoor te gebruiken.

4. In de kantlijn: verdringing behoort niet tot mijn intellectuele instrumentarium. Als mijn mening van de uwe afwijkt is 'verdringen' of 'zedig zwijgen' een al te simpele verklaring van uw kant.
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 20:18   #63
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Nee, dat bedoelde ik ook niet...
De Fransmannen niet voor het hoofd stoten, jonge man!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 20:18   #64
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Meer dan jij denkt! Ik ga regelmatig op reis naar Wallonië en heb daar heel goede contacten met de mensen, zonder dat er een verkeerd woord valt.
Ik wil er wel aan toevoegen dat ik tweetalig ben, ze beseffen niet eens dat ze tegen een Vlaming bezig zijn tot ik het hen zelf zeg, dus...
Ik lees dan ook wel eens franstalige kranten, kijk eens op hun franstalige fora... en daar kom ik wel andere zaken tegen. Ik heb het niet over de gewone man in de straat die is zoals wij, maar over hun politicasters en al diegenen die hen naar de mond praten: en die kijken nog altijd neer op de "flamins", wees maar gerust! Wij zijn er slechts om hen hun 12 miljard toe te stoppen want "vroeger hebben zij zoveel voor ons gedaan nietwaar"!
Nadere specifieke uitleg daarover, dan sturen ze je van het kastje naar de muur, maar ze zijn er wel van overtuigd....

u bent dus beschaamd voor uw afkomst en wijt dat dan nog een keer aan de Walen. Schoon staaltje hypocrisie.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 20:57   #65
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Hoe veel Walen ken je eigenlijk? Laat me raden: geen enkele. Ik ken er wel en zij hebben niets tegen Vlamingen, wel tegen Vlaamsnationalisten. Ze hebben ook iets tegen Maingain, iets waar je waarschijnlijk ook niet bij kan.
Ik denk niet dat de Vlaams-nationalisten de Walen haten, verre van. Ze haten wel het aanmatigend gedrag van sommige Franstaligen in Vlaanderen (het gedrag dus niet de mens).
Door mijn beroep kom ik dagelijks in aanraking met Franstaligen. De meesten kennen weinig of geen Nederlands. De meesten vinden het dan ook gewoon dat de "gesprekken" in het Frans lopen. Er is er maar één die eens toegegeven heeft dat hij er bewust van was dat hij zich in een Nederlandstalige omgeving bevindt en Nederlands zou moeten spreken maar hij heeft het niet geleerd op school...
Vaneigens hebt u ook Franstaligen die buitengewoon goed Nederlands spreken maar die zijn zeldzaam.
Ik verwijt de Walen niet dat de kennis van het Nederlands soms de wensen overlaat want ten eerste mijn Frans is ook niet schitterend maar wel het schoolstelsel in Wallonië en die groep van racistische aanmatigende Franstaligen. De laatste tijd komt u berichten tegen in de krant dat de Walen springen voor avondlessen Nederlands.
Die groep van racistische aanmatigende Franstaligen bestaat wel degelijk, jonge man. Er was eens een Franstalige man (die in Vlaanderen woont) die mij vroeg of ik Frans kan spreken waarop ik "ja" antwoordde. Toen ik hem vroeg als hij Nederlands kent zei hij: "Non, je peux seulement lire le flamand. Le flamand c'est un peu bredouillage Les Flamands parlent trop rapides ...". Hij was verwonderd dat de Vlamingen hem links laten liggen. Hij dacht dat de Vlamingen niets moeten hebben van "Franzosen". Het was dus iemand die aan de ziekte "Nederlands=Duits" leed.
Ik kan nog zulke "verhaaltjes" vertellen hoor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi

Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 17 januari 2008 om 20:59.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 21:05   #66
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Ik denk niet dat de Vlaams-nationalisten de Walen haten, verre van. Ze haten wel het aanmatigend gedrag van sommige Franstaligen in Vlaanderen (het gedrag dus niet de mens).
Door mijn beroep kom ik dagelijks in aanraking met Franstaligen. De meesten kennen weinig of geen Nederlands. De meesten vinden het dan ook gewoon dat de "gesprekken" in het Frans lopen. Er is er maar één die eens toegegeven heeft dat hij er bewust van was dat hij zich in een Nederlandstalige omgeving bevindt en Nederlands zou moeten spreken maar hij heeft het niet geleerd op school...
Vaneigens hebt u ook Franstaligen die buitengewoon goed Nederlands spreken maar die zijn zeldzaam.
Ik verwijt de Walen niet dat de kennis van het Nederlands soms de wensen overlaat want ten eerste mijn Frans is ook niet schitterend maar wel het schoolstelsel in Wallonië en die groep van racistische aanmatigende Franstaligen. De laatste tijd komt u berichten tegen in de krant dat de Walen springen voor avondlessen Nederlands.
Die groep van racistische aanmatigende Franstaligen bestaat wel degelijk, jonge man. Er was eens een Franstalige man (die in Vlaanderen woont) die mij vroeg of ik Frans kan spreken waarop ik "ja" antwoordde. Toen ik hem vroeg als hij Nederlands kent zei hij: "Non, je peux seulement lire le flamand. Le flamand c'est un peu bredouillage Les Flamands parlent trop rapides ...". Hij was verwonderd dat de Vlamingen hem links laten liggen. Hij dacht dat de Vlamingen niets moeten hebben van "Franzosen". Het was dus iemand die aan de ziekte "Nederlands=Duits" leed.
Ik kan nog zulke "verhaaltjes" vertellen hoor.
Franskiljons (Vlamingen die hun moedertaal verloochenen) zijn veel erger.

Ik ken iemand die in het ziekenhuis van Deinze werkt. Het is daar al gebeurt dat patienten uit Sint-Martens-Latem je straal negeren wanneer je er Nederlands tegen praat. Ze zeggen dan gewoon "je suis Français", maar ze blijken wel geboren te zijn in Sint-Martens-Latem.

Een vriendin van mij heeft 'ns een vakantiejob gedaan in een bejaardentehuis in Sint-Martens-Latem. Een oudje vroeg haar in het Frans naar koffie, waarop ze in het Nederlands wat details vroeg die door het oudje beantwoord werden met hysterisch "Francais! Francais" gekrijs. Overigens het oudje had wel duidelijk het Nederlands begrepen.

Gelukkig is dit een uitstervend fenomeem, op wat geïsoleerde gevallen in Sint-Martens-Latem, Knokke, Gent, Antwerpen en Kortrijk na zeker
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.

Laatst gewijzigd door DebianFox : 17 januari 2008 om 21:07.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 21:21   #67
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Franskiljons (Vlamingen die hun moedertaal verloochenen) zijn veel erger.

Ik ken iemand die in het ziekenhuis van Deinze werkt. Het is daar al gebeurt dat patienten uit Sint-Martens-Latem je straal negeren wanneer je er Nederlands tegen praat. Ze zeggen dan gewoon "je suis Français", maar ze blijken wel geboren te zijn in Sint-Martens-Latem.

Een vriendin van mij heeft 'ns een vakantiejob gedaan in een bejaardentehuis in Sint-Martens-Latem. Een oudje vroeg haar in het Frans naar koffie, waarop ze in het Nederlands wat details vroeg die door het oudje beantwoord werden met hysterisch "Francais! Francais" gekrijs. Overigens het oudje had wel duidelijk het Nederlands begrepen.

Gelukkig is dit een uitstervend fenomeem, op wat geïsoleerde gevallen in Sint-Martens-Latem, Knokke, Gent, Antwerpen en Kortrijk na zeker
Het is niet moeilijk dat u zoiets tegenkomt daar. Het zit er vol van die aanmatigende racistische Franstaligen en golfverenigingen waar het Frans als voertaal geldt.
Als ze toch zo Frans voelen, vraag eens waar ze wonen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 21:23   #68
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Het is niet moeilijk dat u zoiets tegenkomt daar. Het zit er vol van die aanmatigende racistische Franstaligen en golfverenigingen waar het Frans als voertaal geldt.
Als ze toch zo Frans voelen, vraag eens waar ze wonen...
Aanmatigende racistische Franstaligen? Neen, er zitten daar Vlamingen die hun moedertaal verloochenen. Franskiljons dus
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.

Laatst gewijzigd door DebianFox : 17 januari 2008 om 21:23.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 21:27   #69
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Aanmatigende racistische Franstaligen? Neen, er zitten daar Vlamingen die hun moedertaal verloochenen. Franskiljons dus
idd, maar wonen er ook geen rijke Walen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 21:30   #70
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
1.Ik gebruikte het woord "natie" om de arbitraire oorsprong weer te geven. Dat ik hiermee verwarring zaaide is geheel mijn verantwoordelijkheid. Uw suggestie dat ik me stomweg zou 'vergissen' is echter onterecht.

2. Ik 'zwijg niet zedig' over iets wat U veronderstelt!

3. In mijn post beweerde ik niet dat de staatshervorming eenzijdig op vraag van de Vlamingen tot stand kwam. Wel had ik het over de kwalijke effecten ervan (e.g. doorgedreven polarisering). Deze effecten vallen vandaag samen met de argumentatie van de Vlaamse separatisten. Ze bevinden zich in een cirkelredenering waarbij de onverenigbaarheid van de twee gemeenschappen wordt gepostuleerd om van daaruit de consequenties van deze veronderstelling als legitimatie ervoor te gebruiken.

4. In de kantlijn: verdringing behoort niet tot mijn intellectuele instrumentarium. Als mijn mening van de uwe afwijkt is 'verdringen' of 'zedig zwijgen' een al te simpele verklaring van uw kant.
Uw mening, dus.

Uw punt 2. is mij onduidelijk. Wat denkt u dan wel dat ik veronderstel ?

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 17 januari 2008 om 21:31.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 21:44   #71
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 69kk Bekijk bericht
Waals invasielegervan 50.000 man
Dat wordt door onze vlaamse leider Leterme opgeroepen om ons vlaams grondgebied te infiltreren. Ik bedoel hiermee de waalse werklozen die uitgenodigd worden om onze lege arbeidsplaatsen op te vullen.
Een slechtere keuze kon hij niet maken. Onze Leterme gaat dus opnieuw franse enclaves maken zowat overal in Vlaanderen. Hij weet nog niet goed hoe het komt dat Brussel reeds werd gekoloniseerd door

horden waalse werkmensen die van hun broodheren zeker geen nederlands konden leren. Om van de rand en BHV maar te zwijgen. Eenmaal ze er zijn en het bevalt hun willen ze dat iedereen in hun omgeving hen verstaat als ze spreken en na nog een tijdje willen ze bij Wallonie gevoegd worden. En dat mogen ze van onze vlaamse tradtionele partijen en van de belgische grondwet. Laat ons dan maar Turken vragen.

Die verstaan ons al van na de 2de generatie en hopelijk vragen ze niet om bij Turkije gevoegd te worden..
Daarom : Walen buiten en Turken binnen.

Gij hebt ook liever dat ze werkloos blijven, hè.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 21:52   #72
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
een invasie door landgenoten is nogal absurd
Omdat separatistische Franstalige bourgeois zich 200 jaar geleden - met veel geweld tegen de eigen burgers en met de hulp van buitenlandse troepen - van hun vaderland afscheurden, en ons daarin meesleurden, zouden wij nu een "invasie" moeten accepteren? Wat voor vreemde ethiek houdt u er eigenlijk op na?

Doe gerust alsof u een echt land bent, wij zullen wel doen alsof we het erkennen.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 17 januari 2008 om 21:54.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 00:00   #73
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Uw mening, dus.

Uw punt 2. is mij onduidelijk. Wat denkt u dan wel dat ik veronderstel ?
"Uw mening dus" is een nogal voor de hand liggend gegeven in een discussieforum... Bedoeling (ik help je even) is niet om expliciet te bevestigen dat iemand een mening heeft noch voor de goede vrede in relativisme te verzakken ("elk zijn mening"). Leuker is het wanneer je met goede argumenten de 'mening' van iemand kritisch tracht te beschouwen...

over punt 2: U veronderstelt dat het zonneklaar is dat de Walen verantwoordelijk zijn voor de staatshervorming. Vervolgens gaat u ervan uit dat ik het 'verzwijg'.
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 00:26   #74
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
"Uw mening dus" is een nogal voor de hand liggend gegeven in een discussieforum... Bedoeling (ik help je even) is niet om expliciet te bevestigen dat iemand een mening heeft noch voor de goede vrede in relativisme te verzakken ("elk zijn mening"). Leuker is het wanneer je met goede argumenten de 'mening' van iemand kritisch tracht te beschouwen...

over punt 2: U veronderstelt dat het zonneklaar is dat de Walen verantwoordelijk zijn voor de staatshervorming. Vervolgens gaat u ervan uit dat ik het 'verzwijg'.
Laat ons duidelijk zijn : ik heb er geen enkel probleem mee dat u een mening hebt en deze hier verkondigt. Ik heb er evenmin een probleem mee dat uw mening niet overeenkomt met de mijne.

De realiteit is voor mij ruim voldoende "goed argument" om uw mening kritisch te beschouwen. Ik heb echter niet de gewoonte van in detail in te gaan op provocaties, en dat doe ik dus niet, zelfs niet indien u dat leuker zou vinden.

Ik heb nooit gezegd en ik veronderstel niet dat het zonneklaar is dat de Walen verantwoordelijk zijn voor de staatshervorming. Ik ga er derhalve vervolgens niet van uit dat u d�*t verzwijgt.

Ook d�*�*rin vergist u zich dus, Goldband, maar dat is uw goed recht. Zelfs d�*�*r heb ik geen probleem mee.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 17:46   #75
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Met uw "Toen kwam er een eerste staatshervorming..." ontwikkelt u uw denkpiste verder, die er min of meer verholen op neerkomt dat dit - en wat er op volgde - de fout van de vlamingen was en is.

Over de redenen voor die staatshervorming, en over wie er in eerste instantie op aandrong, zwijgt u zedig.
Niet sportief, Hallebarde. Uw uitspraak (zie vet) is precies waar ik het over heb. U gebruikt een retorische vorm om weer te geven dat de Walen op de staatshervorming aandrongen zouden hebben en u vermeldt dat ik daar 'zedig over zwijg' wat suggereert dat ik het bewust niet wou doen.

Akkoord dat we dat vette zinnetje zo mogen interpreteren? Lijkt me zo wel een beetje hoe we zo'n zinnetje in spreektaal opvatten.

Overigens: dat u er 'geen probleem mee heeft dat ik hier mijn mening verkondig' is nogal evident. Dit is een discussieforum... Zelf lijkt u er wel een probleem mee te hebben uw mening te verkondigen. U verkiest immers niet in te gaan om mijn repliek. Natuurlijk uw volste recht, maar ...

Dat u mijn repliek een provocatie noemt vind ik ongepast in die zin dat ik nooit tot DOEL heb te provoceren. Ik gebruik nooit beledigende taal en ik tracht mijn uitspraken steeds te onderbouwen met een argumentatie. Platweg provoceren doe ik niet. Misschien voelt u zich wel uitgedaagd door mijn uitspraken. Goedzo! Da's ook de bedoeling van een discussie, dacht ik zo. Een waar mentaal genot dat discussiëren...

U doet er niet aan mee. Da's 100 % okee. Wel een beetje klein dat u lijkt te zeggen "ik doe niet meer mee maar toch heb ik gelijk want het IS zo (de realiteit zoals u ze noemt)".

Was dit een provocatie? Zoja: sorry het is mijn stijl.
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 20:05   #76
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Niet sportief, Hallebarde. Uw uitspraak (zie vet) is precies waar ik het over heb. U gebruikt een retorische vorm om weer te geven dat de Walen op de staatshervorming aandrongen zouden hebben en u vermeldt dat ik daar 'zedig over zwijg' wat suggereert dat ik het bewust niet wou doen.

Akkoord dat we dat vette zinnetje zo mogen interpreteren? Lijkt me zo wel een beetje hoe we zo'n zinnetje in spreektaal opvatten.

Overigens: dat u er 'geen probleem mee heeft dat ik hier mijn mening verkondig' is nogal evident. Dit is een discussieforum... Zelf lijkt u er wel een probleem mee te hebben uw mening te verkondigen. U verkiest immers niet in te gaan om mijn repliek. Natuurlijk uw volste recht, maar ...

Dat u mijn repliek een provocatie noemt vind ik ongepast in die zin dat ik nooit tot DOEL heb te provoceren. Ik gebruik nooit beledigende taal en ik tracht mijn uitspraken steeds te onderbouwen met een argumentatie. Platweg provoceren doe ik niet. Misschien voelt u zich wel uitgedaagd door mijn uitspraken. Goedzo! Da's ook de bedoeling van een discussie, dacht ik zo. Een waar mentaal genot dat discussiëren...

U doet er niet aan mee. Da's 100 % okee. Wel een beetje klein dat u lijkt te zeggen "ik doe niet meer mee maar toch heb ik gelijk want het IS zo (de realiteit zoals u ze noemt)".

Was dit een provocatie? Zoja: sorry het is mijn stijl.
Ik herhaal nogmaals dat ik er geen enkel probleem mee heb dat u een andere mening hebt dan ik.

Voor wat de realiteit betreft : het is noch uw, noch mijn gelijk of ongelijk dat deze is wat ze is.

Blijkbaar is het uw stijl van uw mening te verkondigen alsof het vaststaande wetenschap is, en u schrikt er evenmin voor terug om un rien kleinerend te zijn in uw replieken. Daarom ga ik er niet in detail op in.

Het weze zo.

Voor het overige gaan we daar geen staatszaak van maken, en is onderhavige discussie voor wat mij betreft gesloten.

Er zullen zich ongetwijfeld nog andere gelegenheden voordoen waarbij we van gedachten kunnen wisselen, en voor zover dat op niveau kan gebeuren, zult u in mij een beginselvaste maar breeddenkende discussiepartner vinden.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be