Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juni 2022, 09:20   #1101
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Russisch graan-export naar de grootste afnemers (Egypte, Turkije, Saudi Arabie en Iran) moet voortaan in RUB betaald worden.

En ondertussen gaat de russische gaskraan naar Denemarken toe, omdat die niet in RUB willen betalen.

Traag maar zeker schiet Europa zich geweldig in eigen voeten.
Hahaha.

De EU en de rest van de Westerse wereld zou in uw simpele logica niet zonder Rusland kunnen maar Rusland (met een economie ter grootte van die van Italië), zou probleemloos zonder de Westerse wereld kunnen.

Ten tijde van de Koude Oorlog deden we het ook probleemloos zonder de Sovjetunie hoor. En waren we veel succesvoller.

De Rus slaagt er enkel in dingen uit de grond te halen. En daar hebben ze tegenwoordig vooral onze technologie voor nodig. Voor de rest stellen ze niets voor.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 09:54   #1102
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hahaha.

De EU en de rest van de Westerse wereld zou in uw simpele logica...
Ik moet u al effe stoppen hier. Mijn simpele logica komt van niet één maar een aantal superieure denktanks. Geen propaganda van de overheid of papegaai massamedia. Denktanks die we gebruiken om op lange termijn uw pensioengelden veilig te beheren, niet om politieke winsten te bewerkstelligen.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
...
niet zonder Rusland kunnen maar Rusland (met een economie ter grootte van die van Italië), zou probleemloos zonder de Westerse wereld kunnen.

Ten tijde van de Koude Oorlog deden we het ook probleemloos zonder de Sovjetunie hoor. En waren we veel succesvoller.

De Rus slaagt er enkel in dingen uit de grond te halen. En daar hebben ze tegenwoordig vooral onze technologie voor nodig. Voor de rest stellen ze niets voor.
Het laat mij koud wat de Russen doen op economisch vlak. Maar dom zijn ze zeker niet. Het gaat erom wat WIJ, onze beleidsmensen doen. In eigen voeten schieten.

Belachelijke bezetenheid om Rusland te straffen voor iets wat het Westen zelf in de hand gewerkt heeft.

En op uw volgende punt kan ik alleen maar zeggen. De wereld en economie zit wel grondig anders in mekaar nu dan ten tijde van de koude oorlog.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 10:03   #1103
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
...
Ten tijde van de Koude Oorlog deden we het ook probleemloos zonder de Sovjetunie hoor. En waren we veel succesvoller. ...
Ook tijdens de Koude Oorlog waren er economische betrekkingen tussen de USSR en het Westen. Zo werden tijdens bepaalde door het communisme veroorzaakte misoogsten, graan geleverd en ook steenkool, petroleum en andere grondstoffen gekocht.
Russische literatuur, componisities, artiesten e.d.m. verzeilden niet op een inquisitie-index. Anderzijds betekende de Koude Oorlog ook een Gewapende Vrede met een hoog lik op stuk gehalte.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles

Laatst gewijzigd door fcal : 2 juni 2022 om 10:04.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 10:04   #1104
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Die Goe bezig is geen sarcasme, dat WILDEN ze. Goedkoop andermans spaargeld, vanalles kopen, prijzen stijgen door meer consumeren dan verdienen door productie, ontwaarden spaargeld door lagere spaarrente, dan crisis maken, spaargeld verdampen, daarna rinse en repeat.
Na 10 jaar weinig prijsstijgingen, virus en oorlog hanteren om ze terug te maken.

Of dat de domme carrierepolitiekers dat echt geconcerteerd kunnen gedaan krijgen weet ik niet. Maar het economisch systeem werkt vanzelf wel zo.

Ik heb ooit les gekregen op de unief van Prof. Piet Tommissen zaliger. Beste prof die ik ooit gehad heb. Ik zou zelfs nu 30 jaar later nog naar zijn lessen gaan moest hij er nog zijn.

Soit, die noemde dat "potlach". Bewust vernieling nastreven en nadien die ingezette beweging versterken om nadien alles terug te kunnen opbouwen. Een beetje Keynesiaans gedacht is dat maar met een perfiede ingesteldheid.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 10:05   #1105
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Het laat mij koud wat de Russen doen op economisch vlak. Maar dom zijn ze zeker niet.
Waarom denk je dat ?

Citaat:
Belachelijke bezetenheid om Rusland te straffen voor iets wat het Westen zelf in de hand gewerkt heeft.
Helemaal niet. Zie dit als een opportuniteit om nu eindelijk te doen wat we allang hadden moeten doen, van die gas en olie verslaving af geraken. We hadden dat eigenlijk zelfs zonder Russische agressie moeten doen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 10:07   #1106
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Bewust vernieling nastreven en nadien die ingezette beweging versterken om nadien alles terug te kunnen opbouwen. Een beetje Keynesiaans gedacht is dat maar met een perfiede ingesteldheid.
Maar dat is een beetje de zin van het leven eigenlijk he. Dat is niks Keynesiaans, maar gewoon hoe het leven werkt: organismen opbouwen, en weer vernietigen, om van de resten nieuwe organismen te maken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 10:20   #1107
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom denk je dat ?



Helemaal niet. Zie dit als een opportuniteit om nu eindelijk te doen wat we allang hadden moeten doen, van die gas en olie verslaving af geraken. We hadden dat eigenlijk zelfs zonder Russische agressie moeten doen.
yep, ergens in 1973 of zo al
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 10:41   #1108
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Ik moet u al effe stoppen hier. Mijn simpele logica komt van niet één maar een aantal superieure denktanks. Geen propaganda van de overheid of papegaai massamedia. Denktanks die we gebruiken om op lange termijn uw pensioengelden veilig te beheren, niet om politieke winsten te bewerkstelligen.





Het laat mij koud wat de Russen doen op economisch vlak. Maar dom zijn ze zeker niet. Het gaat erom wat WIJ, onze beleidsmensen doen. In eigen voeten schieten.

Belachelijke bezetenheid om Rusland te straffen voor iets wat het Westen zelf in de hand gewerkt heeft.

En op uw volgende punt kan ik alleen maar zeggen. De wereld en economie zit wel grondig anders in mekaar nu dan ten tijde van de koude oorlog.
En het is Rusland die als eerste heeft gezegd: wij trekken ons daar niets meer van aan (door een ander Europees land binnen te vallen).
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 12:37   #1109
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
yep, ergens in 1973 of zo al
Inderdaad, hoewel dat toen technologisch wat moeilijker was, maar ja, dat was de aanleiding voor Frankrijk om voluit kernenergie te gaan, en Belgie volgde daarin.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 17:50   #1110
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.451
Standaard

Ziet er hoopgevend uit, voor mijn hypothecaire lening dan toch.

https://cms.zerohedge.com/s3/files/i...?itok=f-vgAro6
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 18:56   #1111
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Ziet er hoopgevend uit, voor mijn hypothecaire lening dan toch.

https://cms.zerohedge.com/s3/files/i...?itok=f-vgAro6
Maar hoeveel broden koop je ermee?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 20:47   #1112
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 581
Standaard

Vandaag LNG spotmarktprijzen voor industriële/grootverbruikers gezien, met voor Europa richting 80$ en de VS rond de 8$ (!!) en Azië ergens in de 20$. Dus elke boot LNG die de amerikanen onze richting kunnen uitsturen is gewoon goud waard. Kan het geloven dat ze massal wapens blijven sturen richting het conflict, hoe langer het duurt, hoe rijker ze er van worden (zowel de defensie- als de energieindustrie).
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 21:43   #1113
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Vandaag LNG spotmarktprijzen voor industriële/grootverbruikers gezien, met voor Europa richting 80$ en de VS rond de 8$ (!!) en Azië ergens in de 20$. Dus elke boot LNG die de amerikanen onze richting kunnen uitsturen is gewoon goud waard. Kan het geloven dat ze massal wapens blijven sturen richting het conflict, hoe langer het duurt, hoe rijker ze er van worden (zowel de defensie- als de energieindustrie).
Ondertuss dat ze hun vazallen via hun mannetjes in Europa, aanzetten de handel met Rusland stop te zetten. In feite is dit een VS coup tegen Europa die op applaus onthaalt wordt omwille van de Russische inval in oekraïne. Dat is uiteindelijk gewoon de aanleiding. De plannen lagen klaar.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 juni 2022 om 21:45.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 23:27   #1114
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ondertuss dat ze hun vazallen via hun mannetjes in Europa, aanzetten de handel met Rusland stop te zetten. In feite is dit een VS coup tegen Europa die op applaus onthaalt wordt omwille van de Russische inval in oekraïne. Dat is uiteindelijk gewoon de aanleiding. De plannen lagen klaar.
Een minimale bijdrage is toch niet teveel gevraagd zeker? En een coup tegen Europa klinkt toch een beetje dramatisch he.

Wel maakt het nogmaals duidelijk dat Europa niet belangrijk genoeg is voor de Amerikanen. Als we niet braaf doen wat ons gevraagd wordt is het gewoon ‘fuck the EU’.
De gelekte audioclip van 2014, waarop van de Amerikaanse topdiplomaat voor Europese en Euraziatische zaken, Victoria Nuland, en de Amerikaanse ambassadeur in Oekraïne, Geoffrey Pyatt te horen zijn, is daar een mooie illustratie van.
Ze hadden bovendien groot gelijk. Na al hun inspanningen om een regimewissel te bekomen en de volgende Oekraïense leiders aan te stellen, konden ze de slappe houding van de Europeanen best missen.
Misschien moeten we zelf weer wat meer wapens gaan maken en zo een nieuwe impuls geven aan ons economisch herstel.
Het wordt hoe dan ook tijd dat we ons herpakken!
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 00:14   #1115
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Helemaal niet. Zie dit als een opportuniteit om nu eindelijk te doen wat we allang hadden moeten doen, van die gas en olie verslaving af geraken. We hadden dat eigenlijk zelfs zonder Russische agressie moeten doen.

Met uw verslavingspunt ben ik het eens maar dat is een andere discussie.

De russische actie als agressie catalogeren, daar ben ik het natuurlijk niet mee eens. Als de amerikanen het zouden doen wat de russen nu doen , dan zouden ze het een "pre-emptive strike" noemen.

The empire of lies is al decenia lang bezig met (minder zichtbare) fifth generation warfare tegen Rusland. Dat is doodgewoon een feit. Wie dat ontkent is intellectueel oneerlijk.

Rusland staat zeer zwak op dat vlak en kan enkel terugslaan met traditionele (zichtbare) oorlogsvoering. Dat is wat er gebeurt.

De VS gebruikten en gebruiken Oekraiene als wipplank om Rusland te destabiliseren. De huidige oorlog was al begonnen met de Nuland putsch in 2014.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 03:05   #1116
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Met uw verslavingspunt ben ik het eens maar dat is een andere discussie.

De russische actie als agressie catalogeren, daar ben ik het natuurlijk niet mee eens. Als de amerikanen het zouden doen wat de russen nu doen , dan zouden ze het een "pre-emptive strike" noemen. The empire of lies is al decenia lang bezig met (minder zichtbare) fifth generation warfare tegen Rusland. Dat is doodgewoon een feit. Wie dat ontkent is intellectueel oneerlijk. Rusland staat zeer zwak op dat vlak en kan enkel terugslaan met traditionele (zichtbare) oorlogsvoering. Dat is wat er gebeurt.

De VS gebruikten en gebruiken Oekraiene als wipplank om Rusland te destabiliseren. De huidige oorlog was al begonnen met de Nuland putsch in 2014.
Nogmaals:
Zwak en gebrek aan Intellectueel maakt boertigen, het hoofdkenmerk van de Russische levensvorm binnen hun bolshevieks 'proletariaat' sinds 't begin der tijden. (Niet verwarren met landbouwers en hun duidelijk nobele aktiviteiten.)

Laat dat nu net het verschil zijn tussen rechts & averechts.
De boertige overval van de Russen in Europa anno 2022 bevestigt voldoende hun gebrek aan intellect EN de lagere levensvorm eigen aan dat roedel.
Pech voor de anderen ginder die mee op dezelfde hoop te worden geschopt in de algemene opinie, maar indien ze verandering willen moeten ze 't zelf maar organiseren... BINNEN HUN EIGEN GRENZEN.
Dat mijn duidelijke uitspraak het tomm & #10 telkens opnieuw schagrijnig maakt, is 't beste bewijs (en lekker meegenomen, toegegeven) .


"Ihre Ehre Hieß Treue... an minderwerdig rückwärts Abschaum" (in 't schoon KGB's uit Putin's DDR tijden.)
Ne vous en déplaise.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 05:24   #1117
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Een minimale bijdrage is toch niet teveel gevraagd zeker? En een coup tegen Europa klinkt toch een beetje dramatisch he.

Wel maakt het nogmaals duidelijk dat Europa niet belangrijk genoeg is voor de Amerikanen. Als we niet braaf doen wat ons gevraagd wordt is het gewoon ‘fuck the EU’.
De gelekte audioclip van 2014, waarop van de Amerikaanse topdiplomaat voor Europese en Euraziatische zaken, Victoria Nuland, en de Amerikaanse ambassadeur in Oekraïne, Geoffrey Pyatt te horen zijn, is daar een mooie illustratie van.
Ze hadden bovendien groot gelijk. Na al hun inspanningen om een regimewissel te bekomen en de volgende Oekraïense leiders aan te stellen, konden ze de slappe houding van de Europeanen best missen.
Misschien moeten we zelf weer wat meer wapens gaan maken en zo een nieuwe impuls geven aan ons economisch herstel.
Het wordt hoe dan ook tijd dat we ons herpakken!
Maar dan niet door de oorlogsindustrie van de VS te imiteren. In de praktijk zou dat in de huidige omstandigheden toch niet meer zijn als een onderafdeling van de NATO. Zelfs de EU is ondergeschikt geworden aan de NATO (Dat is inmenging. Dat is coup.) Van achter hun respectievelijke waters juichen de Angelsaxen de verdeeldheid in Europa toe. Hun vrees was steeds dat water niet op kan tegen landmassa.

Europa kan beter het Chinees economisch mirakel wat nader bestuderen dan de VS te pogen imiteren in hun destructief verdeel en heers spel. Liever handelaar dan de wapenhandelaar en warmonger.

Europa heeft of had zaken die wel degelijk de moeite waard waren te exporteren. Het hoeft niet de koloniaal te gaan uithangen. Maar zolang het zijn onafhankelijkheid niet verkrijgt en de al dan niet bewuste verraders uitrangeert zal er niet veel veranderen. Het juk van de naoorlogse propaganda afschudden is niet evident. Misschien moet Europa eerst nog meer een kolonie worden voordat duidelijk wordt wie onze heersers zijn. In zogenaamde ontwikkelingslanden hebben ze dat beter door.

Laatst gewijzigd door Bach : 3 juni 2022 om 05:28.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 05:40   #1118
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.537
Standaard

Hoe de schizofrene houding van Europa verklaren? Aan de ene kant willen trouw zijn aan de overzeese 'master' en een roestvrij stalen gordijn oprichten en aan de andere kant beseffen daardoor Europa zichzelf de das om doet. Wat men minder beseft is dat degenen die Europa aanzetten tot het herdecoreren met ondoordringbare gordijnen niet de belangen van de Europese bevolking behartigen. Een bezetter die aanzien wordt als bevrijder. Je zou voor minder schizofrene zaken beginnen verkondigen.

Naam: IMG_20220603_063840.jpg
Bekeken: 37
Grootte: 159,3 KB

Laatst gewijzigd door Bach : 3 juni 2022 om 05:48.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 05:46   #1119
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wat men minder beseft is dat degenen die Europa aanzetten tot het herdecoreren mat ondoordringbare gordijnen niet de belangen van de Europese bevolking behartigen. Een bezetter die aanzien wordt als bevrijder. Je zou voor minder schizofrene zaken beginnen verkondigen.
Het ongedierte van en rond Putin behartigt de Russische Bolsheviekse menigte wel?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 05:48   #1120
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Het ongedierte van en rond Putin behartigt de Russische Bolsheviekse menigte wel?
Uw bezorgdheid om Rusland is aandoenlijk
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be