Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 augustus 2012, 17:05   #481
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
en ik herhaal, dat indien het omgekeerde zich had afgespeeld ergens in Vlaanderen, hier op het forum vreugdedansjes werden uitgevoerd. Alleen al het feit dat je voor trol wordt uitgescholden, indien je niet onvoorwaardelijk de vl.nationale retoriek steunt, zegt genoeg over het heersend sfeertje "hier".
En wat is de relevantie van dit forum ten overstaan van gans Vlaanderen? Ik denk dat je sommigen hier net iets te veel eer toe-eigent.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 17:06   #482
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
en ik herhaal, dat indien het omgekeerde zich had afgespeeld ergens in Vlaanderen, hier op het forum vreugdedansjes werden uitgevoerd. Alleen al het feit dat je voor trol wordt uitgescholden, indien je niet onvoorwaardelijk de vl.nationale retoriek steunt, zegt genoeg over het heersend sfeertje "hier".
Ik vrees dat niemand jouw stelling gelooft Pietje, dus ik stel voor dat je de test doet en ergens in Vlaanderen kampeert met een Waalse haan boven je tent. Neem een camera meer om de reactie van de boze Vlamingen te filmen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 17:06   #483
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
en ik herhaal, dat indien het omgekeerde zich had afgespeeld ergens in Vlaanderen, hier op het forum vreugdedansjes werden uitgevoerd. Alleen al het feit dat je voor trol wordt uitgescholden, indien je niet onvoorwaardelijk de vl.nationale retoriek steunt, zegt genoeg over het heersend sfeertje "hier".
Nogmaals: Two wrongs make it right?

En trouwens: het omgekeerde speelt zich niet af...

If when should...

Feiten zijn feiten, wensen zijn wensen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 4 augustus 2012 om 17:08.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 17:07   #484
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
en ik herhaal, dat indien het omgekeerde zich had afgespeeld ergens in Vlaanderen, hier op het forum vreugdedansjes werden uitgevoerd. Alleen al het feit dat je voor trol wordt uitgescholden, indien je niet onvoorwaardelijk de vl.nationale retoriek steunt, zegt genoeg over het heersend sfeertje "hier".
1. Niet waar.

2. Hebben wij de lokale en regionale macht in handen?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 17:07   #485
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik vrees dat niemand jouw stelling gelooft Pietje, dus ik stel voor dat je de test doet en ergens in Vlaanderen kampeert met een Waalse haan boven je tent. Neem een camera meer om de reactie van de boze Vlamingen te filmen.
Best eerst informeren als het gemeentebestuur dit toelaat, kwestie van de openbare orde niet te verstoren.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 17:08   #486
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
"ja", "neen", "dank u", "aub". meer moeten ze niet kennen hoor. te moeilijk?
Wat mij betreft, helemaal niet.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 17:08   #487
Lavox
Gouverneur
 
Lavox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Locatie: Molenbeersel
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
en ik herhaal, dat indien het omgekeerde zich had afgespeeld ergens in Vlaanderen, hier op het forum vreugdedansjes werden uitgevoerd. Alleen al het feit dat je voor trol wordt uitgescholden, indien je niet onvoorwaardelijk de vl.nationale retoriek steunt, zegt genoeg over het heersend sfeertje "hier".
Waarom zou men problemen hebben met een Waalse vlag in Vlaanderen?
__________________


Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 17:08   #488
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Precies! Er is geen enkele reden voor een jeugdbeweging om met die lelijke vlag uit te pakken in Wallonië, tenzij pure provocatie. De boer heeft overschot van gelijk. Ik flikkerde hen ook van het terrein af.
Troll nog wat meer
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 17:09   #489
neutron
Banneling
 
 
neutron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.022
Standaard

In de rand van dit topic verwijs ik naar volgende anecdote over pater Verschueren,

Het was Verschuerens ambitie een Vlaamse tegenhanger samen te stellen van het Franse encyclopedische woordenboek Petit Larousse.

Zijn eerste uitgave begin jaren dertig veroorzaakte al onmiddellijk vuurwerk. Op een buitentekstplaat met landsvlaggen, in het tweede deel, had Verschueren de vlag van Vlaanderen laten opnemen. Verschueren was een notoir flamingant. Sommigen van zijn medebroeders beschouwden dit als een aanslag op de Belgische staat. De Vlaamse vlag wekte zoveel opschudding dat, op bevel van de oversten van de jezuïetenorde, het boek uit de handel moest worden genomen. De uitgever zorgde voor een nieuwe plaat , waarop de vlag van Vlaanderen was vervangen door die van Venezuela. Exemplaren van de teruggeroepen boeken werden opnieuw in de handel gebracht met de Vlaamse vlag er uit weggeknipt.
Een medepater verscheurde zelfs een boek en strooide gescheurde bladzijden in de gangen van het college waar Verschueren les gaf. Er zouden zelfs boeken in het openbaar zijn verbrand.

De gecensureerde uitgave van de eerste druk kreeg wel goede pers. Het werd om zijn rijke informatie een ware goudmijn en een schatkist genoemd. Een Fransman schreef zelfs: "Les petits flamands ont fait mieux que Larousse".

De Vlaamsgezindheid van de pater ging zelfs zo ver dat hij pertinent weigerde om, in zijn encyclopedisch naslagwerk, de figuur kardinaal Mercier (1851-1926) op te nemen. Je moet in die tijd als katholieke pater maar durven. Mercier had begin twintigste eeuw verklaard dat het Nederlands onmogelijk de taal van het hoger onderwijs kon zijn.

http://confusius.skynetblogs.be/arch...ordenboek.html

Laatst gewijzigd door neutron : 4 augustus 2012 om 17:10.
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 17:09   #490
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

En zelfs als TAK dit moest aanklagen, op welke manier is dit te vergelijken met de Waalse Burgemeesters die Vlaamse vlaggen verbieden?

Zwak Piet, heel zwak zelfs.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 17:10   #491
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Waarom zou men problemen hebben met een Waalse vlag in Vlaanderen?
Omdat ze de openbare orde verstoren.
Je kunt ze niet helemaal ongelijk geven, daar in Wallonië hé.
Het begint met wat gezaag, het afsluiten van de elektriciteit, en voor je het weet haalt er één zijn tweeloop boven.
Beter voorkomen dan genezen, daar in Wallonië.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 17:10   #492
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
en ik herhaal, dat indien het omgekeerde zich had afgespeeld ergens in Vlaanderen, hier op het forum vreugdedansjes werden uitgevoerd. Alleen al het feit dat je voor trol wordt uitgescholden, indien je niet onvoorwaardelijk de vl.nationale retoriek steunt, zegt genoeg over het heersend sfeertje "hier".
Erg hypothetisch, niet? Of kun jij parallelle universa inkijken?
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 17:13   #493
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
De Vlaamsgezindheid van de pater ging zelfs zo ver dat hij pertinent weigerde om, in zijn encyclopedisch naslagwerk, de figuur kardinaal Mercier (1851-1926) op te nemen. Je moet in die tijd als katholieke pater maar durven. Mercier had begin twintigste eeuw verklaard dat het Nederlands onmogelijk de taal van het hoger onderwijs kon zijn.

http://confusius.skynetblogs.be/arch...ordenboek.html
Wel een beetje dom, daar kardinaal Mercier een erg belangrijk figuur was. 't Blijkt trouwens dat de kardinaal vandaag gelijk gaat krijgen. Het Engels verdringt het Nederlands daar er gewoonweg te weinig literatuur beschikbaar is in het Nederlands.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 4 augustus 2012 om 17:16.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 17:14   #494
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
en ik herhaal, dat indien het omgekeerde zich had afgespeeld ergens in Vlaanderen, hier op het forum vreugdedansjes werden uitgevoerd. Alleen al het feit dat je voor trol wordt uitgescholden, indien je niet onvoorwaardelijk de vl.nationale retoriek steunt, zegt genoeg over het heersend sfeertje "hier".
Dan zou het toch al lang gebeurd zijn, hoeveel vlaamse gemeenten hebben zo'n reglement dat de waalse vlag verbiedt?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 17:18   #495
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dan zou het toch al lang gebeurd zijn, hoeveel vlaamse gemeenten hebben zo'n reglement dat de waalse vlag verbiedt?
Daar zwijgt hij over, hij heeft het over de vuige TAK-nazi's uit de toekomst...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 17:22   #496
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Wel een beetje dom, daar kardinaal Mercier een erg belangrijk figuur was. 't Blijkt trouwens dat de kardinaal vandaag gelijk gaat krijgen. Het Engels verdringt het Nederlands daar er gewoonweg te weinig literatuur beschikbaar is in het Nederlands.
Het was vooral erg dom van Mercier om te zeggen dat dingen niet konden terwijl ze onder zijn neus gebeurden he. Want aan de overkant van de Moerdijk was er allang hoger onderwijs in het Nederlands.

Maar goed. Geef toe dat als het zo erg gesteld is, er toch geen enkele reden meer is om de stekker niet alleen uit dat kamp te trekken, maar uit dit land vol haat en misprijzen, nee ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 17:23   #497
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Als "morgen" een groep Waalse scouts kamperen in Limburg, en een Waalse Haan durven hijsen, staan daags nadien een bende TAK-adepten moord en brand te krijsen.
En dan zijn die Tak-adepten even grote lullen als de ondertussen beroemde ardeense boer.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 17:23   #498
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Wel een beetje dom, daar kardinaal Mercier een erg belangrijk figuur was. 't Blijkt trouwens dat de kardinaal vandaag gelijk gaat krijgen. Het Engels verdringt het Nederlands daar er gewoonweg te weinig literatuur beschikbaar is in het Nederlands.
Onzin. Hetzelfde geldt dan voor bijna elke niet-Engelse taal. Dat betekent niet dat het Nederlands of welke taal dan ook a priori ongeschikt zouden zijn voor de wetenschap. De meeste Vlaamse universiteiten zijn dan ook zeer degelijk en staan, vreemd genoeg, hoger gerangschikt dan de Franstalige universiteiten.

Voor mijn part zijn er nog veel te veel referenties naar kardinaal Mercier in Leuven. Weg ermee.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 17:24   #499
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Damnatio memoriae voor den Mercier!
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 17:25   #500
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen, hij liegt niet. Het zou bejubeld worden door uw kornuiten.
Dat weten we niet. Er zijn zowiezo nooit genoeg Walen in Vlaanderen. Dat Waalse jeugdbewegingen dus ergens in Vlaanderen gaan kamperen en dat ze er hun Waalse vlag hijsen. We zullen zien hoe de Vlamingen reageren.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be