Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 augustus 2012, 23:45   #1501
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
[url]
Bewijst nog maar eens dat de walen totaal geen respect hebben voor ons en ons uitspuugd voor het vuil van de straat.
Moest morgen een Waalse jeugdgroep op hun kamp een grote FDF vlag laten wapperen de reacties zouden even hatelijk zijn. Je gaat niet in Wallonië met een vlag wapperen die eigenlijk het symbool is van haat tegen mensen die een andere taal spreken. Overigens vind ik ook niet dat Walen op jeugdkamp in Vlaanderen met een Waalse haan moeten zwaaien. Dat roept bij Vlamingen ook herrineringen aan met Happart en zijn Luikse stoottroepen. Gewoon een tricolore vlag moet toch volstaan??

Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 5 augustus 2012 om 23:46.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 23:48   #1502
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Moest morgen een Waalse jeugdgroep op hun kamp een grote FDF vlag laten wapperen de reacties zouden even hatelijk zijn. Je gaat niet in Wallonië met een vlag wapperen die eigenlijk het symbool is van haat tegen mensen die een andere taal spreken. Overigens vind ik ook niet dat Walen op jeugdkamp in Vlaanderen met een Waalse haan moeten zwaaien. Dat roept bij Vlamingen ook herrineringen aan met Happart en zijn Luikse stoottroepen. Gewoon een tricolore vlag moet toch volstaan??
Een FDF-vlag is een partijvlag. De Vlaamse leeuw is de officiële vlag van Vlaanderen. Een tricolore vlag roept bij Vlamingen onderdrukking en uitpersing op.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 23:52   #1503
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Die met de zwarte klauwen is NIET de officiële vlag van het Vlaamse gewest. Hang die dan met de rode klauwen....
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 23:53   #1504
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Die met de zwarte klauwen is NIET de officiële vlag van het Vlaamse gewest. Hang die dan met de rode klauwen....
Die hing er!

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...laats-ksj.aspx

Wat nu?
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 5 augustus 2012 om 23:56.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 00:00   #1505
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Ik zie het ook en ik begrijp die mens enerzijds wel. Als je natuurlijk zo,n dikke boerse obesitaslijder als Bart Dewever hebt die nillens en willens het Vlaamse symbool besmeurd met zijn walgelijke liberale en anti-arbeiders ideeën wordt dat natuurlijk in Wallonië door hun politiek-correcte haatpers in een verkeerd daglicht gesteld. Het is eigenlijk de schuld van de RTBF en figuren als Dewever en co. dat sommigen hier aanstoot aan nemen. Wat je er ook van denkt het blijft het terrein van die Waalse landbouwer dus hang voor mij part de Vlaamse leeuw uit maar hang de Belgische driekleur ernaast dan. Iedereen tevreden en geen gelul.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 00:04   #1506
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Ik zie het ook en ik begrijp die mens enerzijds wel. Als je natuurlijk zo,n dikke boerse obesitaslijder als Bart Dewever hebt die nillens en willens het Vlaamse symbool besmeurd met zijn walgelijke liberale en anti-arbeiders ideeën wordt dat natuurlijk in Wallonië door hun politiek-correcte haatpers in een verkeerd daglicht gesteld. Het is eigenlijk de schuld van de RTBF en figuren als Dewever en co. dat sommigen hier aanstoot aan nemen. Wat je er ook van denkt het blijft het terrein van die Waalse landbouwer dus hang voor mij part de Vlaamse leeuw uit maar hang de Belgische driekleur ernaast dan. Iedereen tevreden en geen gelul.

Dikke kul! Het gelul over BDW doet niets ter zake. Het terrein is afgehuurd. Daar doe of laat je wat je wilt. Zoals je in een woning die je huurt ook doet of laat wat je wilt. Die Belgische vod hoort niet thuis op een jeugdkamp als de leiding daar niet spontaan en zelf het initiatief toe neemt. Elke vereniging is vrij haar activiteit in te vullen.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 6 augustus 2012 om 00:11.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 00:11   #1507
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Ik zie het ook en ik begrijp die mens enerzijds wel. Als je natuurlijk zo,n dikke boerse obesitaslijder als Bart Dewever hebt die nillens en willens het Vlaamse symbool besmeurd met zijn walgelijke liberale en anti-arbeiders ideeën wordt dat natuurlijk in Wallonië door hun politiek-correcte haatpers in een verkeerd daglicht gesteld. Het is eigenlijk de schuld van de RTBF en figuren als Dewever en co. dat sommigen hier aanstoot aan nemen. Wat je er ook van denkt het blijft het terrein van die Waalse landbouwer dus hang voor mij part de Vlaamse leeuw uit maar hang de Belgische driekleur ernaast dan. Iedereen tevreden en geen gelul.

Je hebt zo juist de discussie van Bokkenreyder verloren, aangezien het wel degelijk over de officiële vlag van de Vlaamse Gemeenschap ging, dus begin je maar over Bart De Wever te lullen, die niets met de hele zaak te maken heeft.

Het feit dat sommige Walen aanstoot nemen aan een Vlaamse vlaag is hun eigen probleem. Het is niet de fout van de jeugdbeweging of De Wever.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 00:15   #1508
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Moest morgen een Waalse jeugdgroep op hun kamp een grote FDF vlag laten wapperen de reacties zouden even hatelijk zijn. Je gaat niet in Wallonië met een vlag wapperen die eigenlijk het symbool is van haat tegen mensen die een andere taal spreken. Overigens vind ik ook niet dat Walen op jeugdkamp in Vlaanderen met een Waalse haan moeten zwaaien. Dat roept bij Vlamingen ook herrineringen aan met Happart en zijn Luikse stoottroepen. Gewoon een tricolore vlag moet toch volstaan??
De Vlaamse Leeuw is geen partijvlag. Uw vergelijking loopt dus al van in het begin mank. De Vlaamse Leeuw is al evenmin het symbool van mensen die andere mensen omwille van hun taal haten.

Wat mij betreft, heb ik er hoegenaamd geen probleem mee dat een Waalse scoutsgroep de Waalse vlag uithangt. Veel liever die vlag dan de Belgische trouwens.

De meeste jeugdbewegingen zijn niet langer op Belgisch niveau gegroepeerd. Wel op Vlaams en Franstalig niveau. De symboliek past zich aan deze werkelijkheid aan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 00:18   #1509
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht

Je hebt zo juist de discussie van Bokkenreyder verloren, aangezien het wel degelijk over de officiële vlag van de Vlaamse Gemeenschap ging, dus begin je maar over Bart De Wever te lullen, die niets met de hele zaak te maken heeft.

Het feit dat sommige Walen aanstoot nemen aan een Vlaamse vlaag is hun eigen probleem. Het is niet de fout van de jeugdbeweging of De Wever.
Hij zal het wel nog proberen draaien en keren in alle richtingen.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 00:19   #1510
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Ik zie het ook en ik begrijp die mens enerzijds wel. Als je natuurlijk zo,n dikke boerse obesitaslijder als Bart Dewever hebt die nillens en willens het Vlaamse symbool besmeurd met zijn walgelijke liberale en anti-arbeiders ideeën wordt dat natuurlijk in Wallonië door hun politiek-correcte haatpers in een verkeerd daglicht gesteld. Het is eigenlijk de schuld van de RTBF en figuren als Dewever en co. dat sommigen hier aanstoot aan nemen. Wat je er ook van denkt het blijft het terrein van die Waalse landbouwer dus hang voor mij part de Vlaamse leeuw uit maar hang de Belgische driekleur ernaast dan. Iedereen tevreden en geen gelul.
Hoe zit dat dan met de PVV en Geert Wilders? Die pakken toch ook graag uit met de Nederlandse driekleur.

Dus... U ruilt de Nederlandse vlag daarom in voor de Europese bijvoorbeeld?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 00:20   #1511
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Die met de zwarte klauwen is NIET de officiële vlag van het Vlaamse gewest. Hang die dan met de rode klauwen....
Die met zwarte klauwen is ook geen partijvlag, maar wel de vlag van de Vlaamse Beweging.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 00:21   #1512
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Dikke kul! Het gelul over BDW doet niets ter zake. Het terrein is afgehuurd. Daar doe of laat je wat je wilt. Zoals je in een woning die je huurt ook doet of laat wat je wilt. Die Belgische vod hoort niet thuis op een jeugdkamp als de leiding daar niet spontaan en zelf het initiatief toe neemt. Elke vereniging is vrij haar activiteit in te vullen.
Neen, want dan zou het slopen van het meubilair ook toelaatbaar zijn omdat je iets afhuurd. Nu, vlaggen ligt bij sommigen heel erg gevoelig. Wat zou er gebeuren indien:

Een Baskische vlag op een terrein in Zuid-Spanje zou hangen.
Een Israëlische vlag in een islamitisch ghetto in Parijs???

Ik neem verschrikkelijk aanstoot aan een Europese vlag. Als ik een terrein verhuur aan een scoutsgroep en ze zouden het wagen om die blauwe vlag met sterren te vlaggen vliegen ze meteen aan de deur. Zoiets zou ik ook niet willen op MIJN EIGENDOM....
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 00:23   #1513
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe zit dat dan met de PVV en Geert Wilders? Die pakken toch ook graag uit met de Nederlandse driekleur.

Dus... U ruilt de Nederlandse vlag daarom in voor de Europese bijvoorbeeld?
Nederland is een officiële natiestaat. Vlaanderen is een deelstaat van het Koninkrijk België en ik heb hoegenaamd geen problemen met een Vlaamse Leeuw maar moest ik dat wel hebben kan ik eisen dat die vlag niet wappert op mijn eigendom ook al is het afgehuurd. De klant is koning maar ik ben de Keizer!
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 00:24   #1514
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Niet meer of niet minder dan de flaminganten die constant over de transfers zeuren alsof ze ze persoonlijk integraal uit eigen zak ophoesten.
Daar gaat het niet over. Wel over goed beleid. En daar is geen sprake van wanneer men geldstromen ongecontroleerd laat verlopen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 00:26   #1515
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Nederland is een officiële natiestaat. Vlaanderen is een deelstaat van het Koninkrijk België en ik heb hoegenaamd geen problemen met een Vlaamse Leeuw maar moest ik dat wel hebben kan ik eisen dat die vlag niet wappert op mijn eigendom ook al is het afgehuurd. De klant is koning maar ik ben de Keizer!
Bij mijn weten kan men dat als verhuurder niet eisen, tenzij anders bedongen in het huurcontract. U kunt van een huurder ook niet eisen dat hij een groene parasol buiten zet, terwijl hij een gele heeft staan. De verhuurder heeft daar geen zeggenschap meer over.

Trouwens, wat eveneens niet kan, is iemand van het terrein verjagen. Ook dat is onwettig. Ik begrijp die jongeren wel, maar strikt juridisch heeft niet alleen de gemeente geen wettelijk tussenkomstrecht, maar ook de verhuurder niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 00:27   #1516
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Ik neem verschrikkelijk aanstoot aan een Europese vlag. Als ik een terrein verhuur aan een scoutsgroep en ze zouden het wagen om die blauwe vlag met sterren te vlaggen vliegen ze meteen aan de deur. Zoiets zou ik ook niet willen op MIJN EIGENDOM....
Neen, dat kan u niet. Naar Belgisch recht is dat volkomen onmogelijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 00:38   #1517
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

De kleur van een parasol is van een iets ander kaliber dan een vlag dan iets ''beladender'' is en waar bepaalde mensen aanstoot aan kunnen nemen. Als ik u theorie volg kan een huurder zomaar foto,s van penetrerende homo of heterostellen aan zijn raam hangen zonder dat de verhuurder daar iets aan kan doen. Dat lijkt me bullshit van de bovenste plank...
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 00:40   #1518
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
De kleur van een parasol is van een iets ander kaliber dan een vlag dan iets ''beladender'' is en waar bepaalde mensen aanstoot aan kunnen nemen. Als ik u theorie volg kan een huurder zomaar foto,s van penetrerende homo of heterostellen aan zijn raam hangen zonder dat de verhuurder daar iets aan kan doen. Dat lijkt me bullshit van de bovenste plank...
Uw eerste zin is fout. De huurwet maakt een dergelijk verschil niet. U misschien wel, maar dat is totaal irrelevant voor de rechten van de huurder.

Wat u vervolgens stelt, is een overtreding van een welbepaalde wet, nl. die op de openbare zedelijkheid.

Kortom, u kletst weer eens uit uw nek.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 00:47   #1519
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht

Wat u vervolgens stelt, is een overtreding van een welbepaalde wet, nl. die op de openbare zedelijkheid.

Kortom, u kletst weer eens uit uw nek.
Als u dat achter uw raam hangt geloof ik niet dat deze wet van toepassing is.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 00:52   #1520
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Als u dat achter uw raam hangt geloof ik niet dat deze wet van toepassing is.
Jawel, hoor. Probeer maar eens. 't Zal niet lang duren voor de politie voor uw deur staat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be