Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2014, 06:27   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard Peeters I, regering van de Sneuvelende Taboes.

De Standaard ziet leuke dinges te gebeuren.

titel: Commentaar Regering van de sneuvelende taboes
link: http://www.standaard.be/plus/20140807/ochtend/2

Citaat:
Karel Verhoeven

De overheid moet niet langer post bestellen of gsm-operator spelen. Wie te veel verdient, zal zijn sociale woning moeten afstaan. Is het geen tijd om de uitstap uit de kernenergie te herbekijken? Ballonnetjes van partijen die zich opwarmen voor de onderhandelingen voor de federale ‘Zweedse’ coalitie, stijgen in de zomerlucht op samen met prille plannen van verse Vlaamse ministers.

We mogen opzichtige scalpen van ‘links België’ verwachten

Wat een groot verlangen spreekt daaruit. Eindelijk! Al die taboes die kunnen sneuvelen, keuze te over, om snel dat flukse rechtse beleid te maken dat eindelijk o eindelijk kan beginnen recht te trekken wat zo lang is mismeesterd. Verlost van de PS wordt mogelijk wat decennia niet kon. De gretigheid is meer dan een strohalm voor onderhandelaars van een coalitie die tot voor kort niemand enige kans gaf. Ze wordt de bestaansreden van een regering die een aartsgevaarlijk avontuur wordt. Daarom moet ze Historisch worden: Peeters I, regering van de Sneuvelende Taboes. De N-VA moet waarmaken dat regeren zonder de PS een staatshervorming op zich betekent. De MR moet aan Franstalig België kunnen legitimeren waarom ze dit risico in haar eentje neemt. We mogen dus opzichtige scalpen van ‘links België’ verwachten. Zullen zeker op de onderhandelingstafel liggen: gemeenschapsdienst voor wie te lang zonder werk zat. Minimale dienstverlening bij stakingen. Flinkheid bij het beteugelen van misbruik in de sociale zekerheid. Het herstel van de liquidatiebonus. Deze regering zal goodwill nodig hebben bij een bevolking die een zware sanering te slikken krijgt. Met symbolen zal ze haar bestaansreden duidelijk willen maken. Context creëren voor haar grootste ideologische keuze, die over begroting, hoe flink we daarin zijn, hoe snel (evenwicht in 2016 of 2018?), en of die tax shift er echt komt.

Intussen is het goed in gedachten te houden wat Paul De Grauwe vaststelde toen hij in een vorig leven in de Senaat ging zitten: dat linkse regeringen in de sociale zekerheid snijden en rechtse regeringen de belastingen verhogen. Beleid omkeren kost tijd, ingrijpend veranderen vergt breedgedragen instemming. Behalve een regering is er ook altijd nog een oppositie. Het is niet omdat de PS niet in de regering zit, dat ze geen factor meer is. De vakbonden zijn evenmin plotseling verdwenen. De MR zal beleidsruimte moeten creëren. CD&V zal naar het centrum trekken. Ook zonder links is de vrijheid voor rechts gelimiteerd. Sommigen vloeken daarop, voor anderen is het een bron van hoop. Maar het is hoe democratie werkt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 augustus 2014, 07:32   #2
nr7
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 mei 2014
Berichten: 51
Standaard

Allemaal zever in pakskes uiteindelijk, er is wel draagvlak voor een centrum rechts beleid anders was de huidige coalitiebespreken met toch grote meerderheid niet mogelijk.

Degene die nu in hun hangmat blijven liggen worden er terecht uitgesmeten, speeltijd is voorbij. En laat de vakbonden maar op tafel kloppen, hopelijk doen ze hun vuisten serieus pijn. Gisteren Econoshock 2.0. gekeken, de wereld veranderd razendsnel en niet hervormen betekent pas verlies van welvaart.
nr7 is offline  
Oud 7 augustus 2014, 07:51   #3
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Eén cruciaal ding over het hoofd gezien, Schoof: de pensioenhervorming. Dé tijdbom onder welvaart.

Werkloosje porren is dan wel populair bij het Zweedse kiespubliek, maar wie heeft er de ballen om te raken aan het pensioen van de rechtse babyboomers?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline  
Oud 7 augustus 2014, 07:51   #4
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.104
Standaard

Heeft de MR en Reynders het premierschap al ingeleverd?

Laatst gewijzigd door cato : 7 augustus 2014 om 07:52.
cato is offline  
Oud 7 augustus 2014, 08:19   #5
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Heeft de MR en Reynders het premierschap al ingeleverd?
Voor een zitje als eurocommissaris doet Reynders heel veel hoor.
Eindelijk met de echt grote jongens aan tafel mogen zitten is niet niks.
En na je termijn krijg je met het grootste gemak een zitje in meerdere multinationals. Als ik me niet vergis had wijlen Van Miert 17 zitjes in multinationals.
speurneus is offline  
Oud 7 augustus 2014, 08:23   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ik zie de linkerzijde al steigeren en schuimbekken van woede, onmacht en ellende omdat hun kiespubliek zwaar tegen de lamp zal lopen. Ik zal het breeduit glimlachend aanzien.
Hypochonder is offline  
Oud 7 augustus 2014, 08:27   #7
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Eén cruciaal ding over het hoofd gezien, Schoof: de pensioenhervorming. Dé tijdbom onder welvaart.

Werkloosje porren is dan wel populair bij het Zweedse kiespubliek, maar wie heeft er de ballen om te raken aan het pensioen van de rechtse babyboomers?
De Schoof vindt dat enkel de generaties na hem mogen bloeden, zijn pensioen is een recht.
Another Jack is offline  
Oud 7 augustus 2014, 08:39   #8
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik zie de linkerzijde al steigeren en schuimbekken van woede, onmacht en ellende omdat hun kiespubliek zwaar tegen de lamp zal lopen. Ik zal het breeduit glimlachend aanzien.
leuk hé, en dat voor minstens vijf jaar
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline  
Oud 7 augustus 2014, 08:41   #9
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De Schoof vindt dat enkel de generaties na hem mogen bloeden, zijn pensioen is een recht.
Jij vindt dat toch ook.
stuyckp is offline  
Oud 7 augustus 2014, 08:42   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

We hebben eigenlijk geen keuze meer.

"pappen en nathouden" resulteert,binnen de 10 jaar, in een "Grieks" scenario waarbij de overheid moet toegeven dat ze de door haar aangegane verplichtingen en beloftes niet meer KAN nakomen en dat bijgevolg niet meer doen.

Griekenland zit al 5 jaar in doffe ellende en de zwaksten in de maatschappij nog het meest van al.Ergerlijk is dat de Grieken geen noemenswaardige industriele aktiviteiten hadden en hebben en dus geen stevige onderbouw.Belgie had dat wel en laat dit rustig verder leegbloeden........het lijkt er wel om gedaan....

Laatst gewijzigd door kelt : 7 augustus 2014 om 08:44.
kelt is offline  
Oud 7 augustus 2014, 08:42   #11
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Jij vindt dat toch ook.
Ik ben geen lid van de Verandering (enkel voor de anderen in Schoof zijn geval...).
Fundamenteel verschil.
Another Jack is offline  
Oud 7 augustus 2014, 08:45   #12
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ben geen lid van de Verandering (enkel voor de anderen in Schoof zijn geval...).
Fundamenteel verschil.
Neen hoor, er is geen fundamenteel verschil.
Je wil gewoon anderen laten opdraaien voor de kosten van uw eigen groter statutaire pensioen.
stuyckp is offline  
Oud 7 augustus 2014, 09:03   #13
Brakelaar
Minister
 
Brakelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2011
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ben geen lid van de Verandering (enkel voor de anderen in Schoof zijn geval...).
Fundamenteel verschil.
Jij bent lid van de stilstand...
Brakelaar is offline  
Oud 7 augustus 2014, 09:04   #14
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Neen hoor, er is geen fundamenteel verschil.
Je wil gewoon anderen laten opdraaien voor de kosten van uw eigen groter statutaire pensioen.
Ik wil waar ik recht op heb, en ja, daar zullen anderen voor opdraaien, net zoals de anderen opdraaien voor alle uitkeringen en pensioenen.
Mijn pensioenstelsel is trouwens al eens aangepast tijdens de vorige legislatuur.

Nu is het welletjes geweest.
Another Jack is offline  
Oud 7 augustus 2014, 09:05   #15
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
Jij bent lid van de stilstand...
Ik heb liever Verbetering.
Another Jack is offline  
Oud 7 augustus 2014, 10:07   #16
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik heb liever Verbetering.
Je wil verbetering voor jezelf.
Zoiets wordt ook wel eens egoisme genoemd.
Wat je hier ten berde brengt wordt ook hypocrisie genoemd.
Je hebt met andere woorden de Schoof niets verwijten.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 7 augustus 2014 om 10:09.
stuyckp is offline  
Oud 7 augustus 2014, 10:10   #17
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik heb liever Verbetering.
Neen hoor u bent voor de status quo.
http://en.wikipedia.org/wiki/Status_quo
stuyckp is offline  
Oud 7 augustus 2014, 10:11   #18
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik wil waar ik recht op heb, en ja, daar zullen anderen voor opdraaien, net zoals de anderen opdraaien voor alle uitkeringen en pensioenen.
Mijn pensioenstelsel is trouwens al eens aangepast tijdens de vorige legislatuur.

Nu is het welletjes geweest.
Woordjes die egoisten heel veelvuldig gebruiken.
Ikke en de rest kan stikken.
stuyckp is offline  
Oud 7 augustus 2014, 10:20   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De Schoof vindt dat enkel de generaties na hem mogen bloeden, zijn pensioen is een recht.
Yep,
en de vld is bedelend op haar blote knieën komen smeken om mee te mogen doen met dat beleid ... NIET !!!

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 augustus 2014 om 10:23.
De schoofzak is offline  
Oud 7 augustus 2014, 10:35   #20
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

.
Jantje is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be