Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Bekijk resultaten enquête: Is dit een correcte ‘vergroening’ van de voortuin?
Ja 2 33,33%
Neen 4 66,67%
Geen idee 0 0%
Aantal stemmers: 6. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 oktober 2022, 16:19   #41
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dit is niet beter dan de steentjes. Het is goed voor de infiltratie van het grondwater, maar dat had je met steentjes ook al.

Ik heb mijn voortuin groen gemaakt, gras, heiplantjes, Lavendel en tegen het onkruid heb ik zelf gehakseld hout.
Ik zie daar toch 10 siergrassen staan. Volgens mij te weinig plantjes per m2 maar dat kan nog opgelost worden. Als je dat 1 jaar laat groeien staat dat al veel mooier dan nu. Soit, zowieso geen fan van die perfect afgeboorde voortuintjes. Een tuin hoort organischer en wilder te zijn, niet strak.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 17:10   #42
Patrick M
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2021
Berichten: 764
Standaard

Ik heb in mijn voortuintje klinkers liggen en daar parkeer ik mijn auto.
En niemand gaat dat veranderen.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 21:43   #43
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Ik heb in mijn voortuintje klinkers liggen en daar parkeer ik mijn auto.
En niemand gaat dat veranderen.
Normaal is dat de overheid - gemeente - verantwoordelijk is voor het gebruik van de openbare ruimte. Althans in Nederland. Daarvoor maakt de dienst stadsbeheer bestemmjngsplannen die na 10 jaar worden herzien voor opnieuw een periode van 10 jaar. De gemeenteraad beoordeelt die plannen. Zo kan het gebeuren dat bosgebied, landerijen, tuinbouwgebied, en polders bij de stad getrokken worden. Dat levert ecologische schade op. Daarom kan de gemeente, ook op last van de provincie, toestemming geven voor woningbouw in groene zones onder voorwaarde dat bv 50% van de kavels groen blijven. De bedoeling is dat daar mensen gaan wonen die van de natuur hoeden, van struiken en bloemen. In de koopvoorwaarden voor een kavel grond staat dan hoeveel m2 bebouwd mag worden, en er is een tekening met daarop het bouwvlak waarop gebouwd mag worden. Als u onder die voorwaarden koopt en tocb de grond bellegt met keien en daar uw auto parkeert dan moet de gemeente daartegen optreden en u leren lezen hoe hoog de boete is als u niet binnen zoveel dagen de tuin aanlegt.

Uw tuin is onderdeel van de openbare ruimte, al is het maar visueel. Om het leven van vogels en insecten mogelijk te maken zijn tuinen nodig. De afgelopen 50 jaar zijn in de wereld 80% van de in het wild levende gewervelde dieren / soorten verdwenen en uitgeroeid. De komende 50 jaar verdwijnt de rest inclusief de mens en uw kinderen. Het zou mooi zijn als de wereldbevolking qua mensen snel wordt teruggebracht tot minder dan 1 miljard. Met anarchistische burgers gaat een land naar de kloten. Daar zijn geen vluchtelingen voor nodig, dat kan je zelf ook prima doen. Veel sukses.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 22:07   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Ik heb in mijn voortuintje klinkers liggen en daar parkeer ik mijn auto.
En niemand gaat dat veranderen.
Moet ook niet. U gaat ooit dood.

Of de (r)overheid gaat u wel verplichten tot iets. Meest waarschijnlijk tot het afgeven van middelen waarmee u plezier mee zou kunnen hebben.

Maar da's dan niet om een positief resultaat voor iedereen te halen, maar om eigen zakken te vullen.
Want da's de bestaansreden van een (r)overheid, de schurken die beweren de leiders te zijn van meer dan een kleine stad hun zakken te vullen en hun leven zo comfortabel mogelijk te maken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 22:52   #45
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Normaal is dat de overheid - gemeente - verantwoordelijk is voor het gebruik van de openbare ruimte. Althans in Nederland. Daarvoor maakt de dienst stadsbeheer bestemmjngsplannen die na 10 jaar worden herzien voor opnieuw een periode van 10 jaar. De gemeenteraad beoordeelt die plannen. Zo kan het gebeuren dat bosgebied, landerijen, tuinbouwgebied, en polders bij de stad getrokken worden. Dat levert ecologische schade op. Daarom kan de gemeente, ook op last van de provincie, toestemming geven voor woningbouw in groene zones onder voorwaarde dat bv 50% van de kavels groen blijven. De bedoeling is dat daar mensen gaan wonen die van de natuur hoeden, van struiken en bloemen. In de koopvoorwaarden voor een kavel grond staat dan hoeveel m2 bebouwd mag worden, en er is een tekening met daarop het bouwvlak waarop gebouwd mag worden. Als u onder die voorwaarden koopt en tocb de grond bellegt met keien en daar uw auto parkeert dan moet de gemeente daartegen optreden en u leren lezen hoe hoog de boete is als u niet binnen zoveel dagen de tuin aanlegt.

Uw tuin is onderdeel van de openbare ruimte, al is het maar visueel. Om het leven van vogels en insecten mogelijk te maken zijn tuinen nodig. De afgelopen 50 jaar zijn in de wereld 80% van de in het wild levende gewervelde dieren / soorten verdwenen en uitgeroeid. De komende 50 jaar verdwijnt de rest inclusief de mens en uw kinderen. Het zou mooi zijn als de wereldbevolking qua mensen snel wordt teruggebracht tot minder dan 1 miljard. Met anarchistische burgers gaat een land naar de kloten. Daar zijn geen vluchtelingen voor nodig, dat kan je zelf ook prima doen. Veel sukses.
https://publicaties.bij12.nl/tussenr...ndeling-schade

In Nederland zijn er in een periode van 3 maand 73 meldingen van schade opgelopen door loslopende wolven. In een normaal land laten ze wolven geen schade toebrengen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 22:56   #46
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Moet ook niet. U gaat ooit dood.

Of de (r)overheid gaat u wel verplichten tot iets. Meest waarschijnlijk tot het afgeven van middelen waarmee u plezier mee zou kunnen hebben.

Maar da's dan niet om een positief resultaat voor iedereen te halen, maar om eigen zakken te vullen.
Want da's de bestaansreden van een (r)overheid, de schurken die beweren de leiders te zijn van meer dan een kleine stad hun zakken te vullen en hun leven zo comfortabel mogelijk te maken.
Een discussie hoeft helemaal geen onderwerp te hebben om de overheid te kunnen afzeiken hé? Als ik de draad mag geloven dan laten de ambtenaren nog heel wat kansen liggen om hun wijde zakken te vullen met de boetes van notoire wetsovertreders.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 23:04   #47
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://publicaties.bij12.nl/tussenr...ndeling-schade

In Nederland zijn er in een periode van 3 maand 73 meldingen van schade opgelopen door loslopende wolven. In een normaal land laten ze wolven geen schade toebrengen.
Goed dat je mijn post hebt gelezen FranseVlaming. Tsss. Boer pas op je kippen.
Het mag in de krant

31-05-2021
Er zijn drie wolvenwelpen gezien in het wolvenleefgebied op de Noord-Veluwe.

Wauw! Wauhauhauw. Afschieten !

XXXX Er zijn 3 wolven doodgereden ...
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be