Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2004, 22:40   #21
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Ik heb niets tegen mensen met een andere kleur, andere God, andere taal enz. Maar ik heb wel iets tegen de racistische vorm van de Islam die zichzelf als bevoorrechten door Allah en de rest als ondergeschikt beschouwen. Op dezelfde manier zoals ik iets heb tegen de Nazi's die zichzelf als meerderwaardig beschouwen of tegen eender wie die denkt dat hij meer waard is dan een godvergeten ouwe grijsaard die omkomt van de honger in Afrika. Is iemand die iets heeft tegen communisten een racist ? Is iemand die iets heeft tegen facisten een racist ? Op veel vlakken kan je en moet je de Islam beschouwen als een politieke beweging in plaats van als een godsdienst. Op dezelfde manier als waarop we zoveel last gehad hebben van de katholieken de voorbije eeuwen. En dit heeft volgens mij niets met racisme te maken.
Veel verwarrende ideeën cosmo, ik zal er een paar uitpikken.
Maar ik heb wel iets tegen de racistische vorm van de Islam die zichzelf als bevoorrechten door Allah en de rest als ondergeschikt beschouwen

Elke godsdienst doet dit hoor. De joden noemen zichzelf het uitverkoren volk; de katholieken beweren dat de Paus onfeilbaar is, de protestanten dat de bijbel het onfeilbare woord van god etc.

Op dezelfde manier zoals ik iets heb tegen de Nazi's die zichzelf als meerderwaardig beschouwen of tegen eender wie die denkt dat hij meer waard is dan een godvergeten ouwe grijsaard die omkomt van de honger in Afrika. Is iemand die iets heeft tegen communisten een racist ? Is iemand die iets heeft tegen facisten een racist ?


Er is een verschil met racisme; aan je huidskleur kan je niets doen of niet veranderen. Daar ben je mee geboren en had je geen keuze. Politieke overtuiging zoals facsisme of communisme is een overtuiging waar je voor gekozen hebt en dat je desgevallend kan verlaten (hoewel dat voor sommigen wel moeilijk zal zijn ) Met geloof zit je in een delicatere zaak: je hebt dat 'met de moedermelk meegekregen' en je kan niet echt van vrije keuze spreken (tenzij in het geval van een bekering). Alleszins heeft de arbeidersklasse er steeds baat bij gehad racisme te bestrijden, want alles wat ons verdeelt verzwakt ons.

driewerf

driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2004, 07:16   #22
odinkontakt
Provinciaal Statenlid
 
odinkontakt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Berichten: 733
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dUSK
Je bent dus blijkbaar een kenner. Dat zijn net de mensen waaraan ik die vraag "Juist?" gesteld heb. Waarom die agressieve aanval zonder dat ik hiervoor aanleiding meen gegeven te hebben?
..... .....bij jouw telt enkel uw gal uitspuwen......en voor de rest is gans uw proza bulshit...... gewoon lachwekkend
__________________
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !!

Laatst gewijzigd door odinkontakt : 20 oktober 2004 om 07:18.
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be