Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2004, 23:17   #1
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard Afzien voor allah

Sinds vrijdag is voor de muzelmannen en vrouwen de vastentijd begonnen, de ramadan. Het gaat hier om een van de vijf zogeheten zuilen van de islam, vijf basisplichten. De aanhangers behoren hun geloof te belijden, aalmoezen te geven, minstens één keer in hun leven een bedevaart naar Mekka te maken en vijfmaal daags te bidden. En ze moeten in de negende maand vasten. Omdat het islamitische jaar, met 354 dagen (het leven gaat snel, toch?), korter is dan het christelijke, verschuift de ramadan elk jaar.

In deze periode doen moslims extra hun best. Ze bidden intenser, geven meer geld aan de armen, proberen niet te liegen, te roddelen en te ruziën. Ook onthouden zij zich, als het goed is, van eten, drinken, roken en seksuele omgang. Althans, van zonsopgang tot zonsondergang. In oktober hebben ze het dus betrekkelijk makkelijk, omdat het al vrij vroeg donker wordt. Dan kan het bunkeren beginnen en wordt de schade ruimschoots ingehaald. In bijzondere gevallen mag een moslim bij daglicht al een hapje nuttigen. Bij ziekte bijvoorbeeld, of menstruatie, of zwangerschap. Het eind van de ramadan wordt groots gevierd met het suikerfeest. Drie dagen lang doen de moslims dan leuke dingen. Of ze bezoeken familie. Het is in elk geval een gezellige boel.

De vraag is natuurlijk of het niet zinvoller is om je 365 (of 354) dagen per jaar fatsoenlijk te gedragen.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2004, 23:41   #2
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
In deze periode doen moslims extra hun best. Ze bidden intenser, geven meer geld aan de armen, proberen niet te liegen, te roddelen en te ruziën. Ook onthouden zij zich, als het goed is, van eten, drinken, roken en seksuele omgang.
dat komt precies recht uit het VB-programma, lekker conservatief...

Citaat:
De vraag is natuurlijk of het niet zinvoller is om je 365 (of 354) dagen per jaar fatsoenlijk te gedragen.
de vraag is of deze gebruiken schadelijk zijn voor jouw gezondheid of niet. Dat je je zelfs ergert aan de Rammadam bewijst weeral maar eens wat een voor een kortzichtig en xenofoob mannetje jij bent...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2004, 23:56   #3
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

de vraag is of deze gebruiken schadelijk zijn voor jouw gezondheid of niet. Dat je je zelfs ergert aan de Rammadam bewijst weeral maar eens wat een voor een kortzichtig en xenofoob mannetje jij bent...
Mis, de vraag was of het niet zinvoller is om je 365 dagen per jaar fatsoenlijk te gedragen. Daar krijgen we op het einde van de ramadan een antwoord op: wat is er nu een betere manier om terug te hervallen in de oude smerige gewoonten dan het kelen van een schaap?
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 02:59   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het schaap staat hiernaast nog niet in de tuin. Da's voor volgende week schat ik.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 03:47   #5
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Mis, de vraag was of het niet zinvoller is om je 365 dagen per jaar fatsoenlijk te gedragen. Daar krijgen we op het einde van de ramadan een antwoord op: wat is er nu een betere manier om terug te hervallen in de oude smerige gewoonten dan het kelen van een schaap?
barbaars niet. het schapenvlees dat belgen eten komt ten minste niet van schapen die gedood zijn! die hebben allemaal een mooi leven gehad (konden vrij rondlopen, kregen lekker eten) en stierven allemaal een natuurlijke dood. of niet?
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 08:25   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
barbaars niet. het schapenvlees dat belgen eten komt ten minste niet van schapen die gedood zijn! die hebben allemaal een mooi leven gehad (konden vrij rondlopen, kregen lekker eten) en stierven allemaal een natuurlijke dood. of niet?
Natuurlijk, laten we toch de slachthuizen sluiten, die kosten alleen maar geld.
De slachter zal wel terug naar de boerderij gaan om terplaatse de dieren te slachten en te versnijden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 09:02   #7
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
barbaars niet. het schapenvlees dat belgen eten komt ten minste niet van schapen die gedood zijn! die hebben allemaal een mooi leven gehad (konden vrij rondlopen, kregen lekker eten) en stierven allemaal een natuurlijke dood. of niet?
Een rituele slachting is gewoon WREED en DIERENMISHANDELING. Als wij thuis geiten slachten gebeurt dat met een simpele wreef van het mes tegen de keel, en het dier is zonder veel lijden, eigenlijk op slag, dood. Bij een rituele slachting wordt het mes zodanig in de keel geplant dat het dier blijft afzien.

Overigens, het slachten van schapen is geen islamitische verplichting. Dat zei ook de woordvoerder van het Belgisch-Islamitisch centrum.

Hij zei daar ook bij dat de in Brussel wonende moslims wel sterk vasthouden aan het slachten, omdat ze veel fundamentalistischer zijn in hun geloofsovertuiging, dan pakweg hun geloofsgenoten in de Arabische landen zelf.

De enige verplichting die er bestaat bij het Offerfeest is het delen van voedsel met de armen.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 09:29   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
De enige verplichting die er bestaat bij het Offerfeest is het delen van voedsel met de armen.
Wie zijn die armen ?
Geven ze dat vlees aan het OCMW ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 09:46   #9
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Ramadam is echter ook een tijd van Jihad en verzet. De Ramadan van 2004 is alvast positief ingezet, met bomaanslagen op 5 Christelijke kerken in Iraq, en over de hele wereld met een extra aantal groepsverkrachtingen.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 09:49   #10
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Wie zijn die armen ?
Geven ze dat vlees aan het OCMW ?
Ik heb zo'n vermoeden dat de Belgische moslims zich daar wat minder mee bezighouden.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 10:38   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ons hondje krijgt het slachtafval. Ik moet toegeven. da's vriendelijk van onze buren.

Nu vraag ik me af, zouden ze het nog steeds dumpen over het hek, als ons, nu toch al oud worden herdertje, ons verlaten heeft?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 11:48   #12
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Natuurlijk, laten we toch de slachthuizen sluiten, die kosten alleen maar geld.
De slachter zal wel terug naar de boerderij gaan om terplaatse de dieren te slachten en te versnijden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Een rituele slachting is gewoon WREED en DIERENMISHANDELING. Als wij thuis geiten slachten gebeurt dat met een simpele wreef van het mes tegen de keel, en het dier is zonder veel lijden, eigenlijk op slag, dood. Bij een rituele slachting wordt het mes zodanig in de keel geplant dat het dier blijft afzien.

Overigens, het slachten van schapen is geen islamitische verplichting. Dat zei ook de woordvoerder van het Belgisch-Islamitisch centrum.

Hij zei daar ook bij dat de in Brussel wonende moslims wel sterk vasthouden aan het slachten, omdat ze veel fundamentalistischer zijn in hun geloofsovertuiging, dan pakweg hun geloofsgenoten in de Arabische landen zelf.

De enige verplichting die er bestaat bij het Offerfeest is het delen van voedsel met de armen.
deze reply's waren getelefoneerd hoor mannen. ze zijn alleen maar een teken dat je mijn punt helemaal niet begrepen hebt. rituele slachtingen zijn ook tegen mijn principes. ik krijg alleen het schijt van mensen die je nooit hoort over dierenrechten, maar er wel over beginnen als moslims die rechten schenden. hoe onze industrie met dieren omgaat is ook verre van proper, denk maar aan legbatterijen en het kisten van kalveren. open daar eens een thread over, als je dan toch zo'n dierenvriend hebt.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 12:17   #13
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
deze reply's waren getelefoneerd hoor mannen. ze zijn alleen maar een teken dat je mijn punt helemaal niet begrepen hebt. rituele slachtingen zijn ook tegen mijn principes. ik krijg alleen het schijt van mensen die je nooit hoort over dierenrechten, maar er wel over beginnen als moslims die rechten schenden. hoe onze industrie met dieren omgaat is ook verre van proper, denk maar aan legbatterijen en het kisten van kalveren. open daar eens een thread over, als je dan toch zo'n dierenvriend hebt.
Voor één keer hebt ge gelijk, zaken zoals legbatterijen zouden ook als dierenmishandeling moeten worden beschouwd en aangeklaagd worden.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 12:37   #14
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
deze reply's waren getelefoneerd hoor mannen. ze zijn alleen maar een teken dat je mijn punt helemaal niet begrepen hebt. rituele slachtingen zijn ook tegen mijn principes. ik krijg alleen het schijt van mensen die je nooit hoort over dierenrechten, maar er wel over beginnen als moslims die rechten schenden. hoe onze industrie met dieren omgaat is ook verre van proper, denk maar aan legbatterijen en het kisten van kalveren. open daar eens een thread over, als je dan toch zo'n dierenvriend hebt.
Groot gelijk inge.
Eigenlijk is het nog erger dan je 't voorstelt. Die gasten draaien hun kazak zoals het hen uitkomt. Toen Vande bossche van GAIA cirkusdieren wou beschermen was 't kot te klein en werd hij uitgescholden voor al 't vuil van de wetstraat. Onder andere voor communist (wat daar communistisch aan is is mij een raadsel maar bon). Die gasten zien gewoon nog eens een goede gelegenheid om een nieuw rondje moslimbashing te doen profileren zich plots als de grote verdedigers van de dierenrechten. ze hebben gewoon een nieuwe stok gevonden om de spreekwoordelijke (!) hond mee te slagen.

Idem in het topic over Vlaanderen als derde meest vervuilende regio. Ook daar supergetelefoneerde reacties; onze goede vriend Sunshine op kop.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 12:53   #15
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Voor één keer hebt ge gelijk, zaken zoals legbatterijen zouden ook als dierenmishandeling moeten worden beschouwd en aangeklaagd worden.
wat denk je dan dat gaia doet? of ben jij 1 van die mensen die gelooft dat die alleen reageren tegen mensen die visjes drinken?
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 14:20   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
deze reply's waren getelefoneerd hoor mannen. ze zijn alleen maar een teken dat je mijn punt helemaal niet begrepen hebt. rituele slachtingen zijn ook tegen mijn principes. ik krijg alleen het schijt van mensen die je nooit hoort over dierenrechten, maar er wel over beginnen als moslims die rechten schenden. hoe onze industrie met dieren omgaat is ook verre van proper, denk maar aan legbatterijen en het kisten van kalveren. open daar eens een thread over, als je dan toch zo'n dierenvriend hebt.
Integendeel, uw reactie is een teken dat ge mijn punt niet begrepen hebt.
Huisslachtingen zijn enige tijd terug verboden om welke reden dan ook.
Als het wettelijk niet meer toegelaten is in België moet dat voor iedere Belg gelden.
Discussies over hoe onze industrie met dieren omgaat hoort inderdaad in een andere thread thuis en kan best interessant zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 14:27   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Groot gelijk inge.
Eigenlijk is het nog erger dan je 't voorstelt. Die gasten draaien hun kazak zoals het hen uitkomt. Toen Vande bossche van GAIA cirkusdieren wou beschermen was 't kot te klein en werd hij uitgescholden voor al 't vuil van de wetstraat
Circusdieren zijn tot nader orde niet verboden in België.
Iedereen is vrij om er voor te ijveren dat een wet niet gestemd wordt maar als hij ooit gestemd wordt moet hij ook voor de Moslims in België gelden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 14:42   #18
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Mis, de vraag was of het niet zinvoller is om je 365 dagen per jaar fatsoenlijk te gedragen. Daar krijgen we op het einde van de ramadan een antwoord op: wat is er nu een betere manier om terug te hervallen in de oude smerige gewoonten dan het kelen van een schaap?
Correctie : in de eind maand van ramadan wordt er niet geslacht , Beter laten informeren !!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 20:19   #19
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Correctie : in de eind maand van ramadan wordt er niet geslacht , Beter laten informeren !!
Ik steek dan ook niet vijf maal daags mijn kont in de lucht als teken van beschaving. Wanneer vinden die achterlijke praktijken dan wel plaats?
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 20:42   #20
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Ik steek dan ook niet vijf maal daags mijn kont in de lucht als teken van beschaving. Wanneer vinden die achterlijke praktijken dan wel plaats?
Een wanneer is dat een teken van beschaving geworden !!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be