Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 juli 2018, 12:47   #721
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Ikzelf ga niet short omdat het niet zeker genoeg is voor mij dat Tesla overkop zal gaan. Maar ik ben wel van mening dat er meer negatieve punten dan positieve zijn op de SWOT.


Maar je negeert weer de vraag. Heb JIJ al die SWOT eens gemaakt? Zijn er volgens jij dan werkelijk géén W's en T's?
En ik negeer uw flauw gedoe verder.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 12:53   #722
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En ik negeer uw flauw gedoe verder.
waarmee ik niet anders kan dan concluderen dat je helemaal geen deftige en serieuze +/- of swot hebt gemaakt. Je negeert gewoon alle mogelijk negatieve opmerkingen of nieuws en enkel het positieve telt.
Dat is niet meer serieus. Je mag best bullish zijn voor Tesla, maar op die manier is het niet meer rationeel. Je hoort enkel wat je wil horen en doet al de rest af als FUD of fake news.
Dat is niet meer rationeel, het is eerder gedrag dat bij een gelovige hoort wanneer het over zijn religie of heiland gaat. Bij apple hadden ze vroeger ook zo'n mensen toen men over Jobs sprak (en hij nog leefde)


Feit dat je nu wederom rond de vraag fietst, bewijst dit gewoon.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 12:53   #723
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
zeg jij. Zegt Musk

De geldschieters die Tesla boven water houden vinden dat steeds minder een fait divers.
Als ik de tracker van bloomberg check zie ik toch steevast opnieuw dat die one shot op het einde van het kwartaal van 5k per week, niet meer gehaald wordt...
En toevallig worden er sinds 1 juli wel 3 versies verkocht ipv van ene, zou het in jouw verstand al opgekomen zijn dat daardoor de productie-aantallen zeker gaan vertragen? Nochtans schreef ik dit al in een post.



De bloomberg tracker staat op 4495 of amper 10% minder. Halejuha doom...

https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/

Laatst gewijzigd door Micele : 31 juli 2018 om 12:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 12:58   #724
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En toevallig worden er sinds 1 juli wel 3 versies verkocht ipv van ene, zou het in jouw verstand al opgekomen zijn dat daardoor de productie-aantallen zeker gaan vertragen? Nochtans schreef ik dit al in een post.

echte autobouwers hebben dat probleem niet.

Constant uitvluchten zoeken waarom Tesla en vooral Musk hun deadline of benchmarks niet halen...
Het wordt vermoeiend
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 12:59   #725
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
echte autobouwers hebben dat probleem niet.
Geef toch eens een vb hoeveel E-wagens echte LOL autobouwers produceren per week. Ik ben geduldig.

Citaat:
Constant uitvluchten zoeken waarom Tesla en vooral Musk hun deadline of benchmarks niet halen...
Man kun jij zagen, wil je nu dat Tesla zwarte cijfers schrijft of niet?

Denk je dat Musk een oen is? Hij gaat eerst veel modellen verkopen waar een hogere winstmarge op gehaald wordt.

Men ziet het al de gemiddelde verkoopprijs van een model 3 is op enkele weken al met 1000 dollar gestegen, moet ik nog eens nakijken.

Het is $ 1268 gestegen tot zover in Q3 tov gans Q2.

Citaat:
Quarter Average Sale Price
Q1 2018 $55,925
Q2 2018 $55,424
Q3 2018 so far $56,692

Laatst gewijzigd door Micele : 31 juli 2018 om 13:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 13:08   #726
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Geef toch eens een vb hoeveel E-wagens echte LOL autobouwers produceren per week. Ik ben geduldig.


Man kun jij zagen, wil je nu dat Tesla zwarte cijfers schrijft of niet?

Denk je dat Musk een oen is? Hij gaat eerst veel modellen verkopen waar een hogere winstmarge op gehaald wordt.

Men ziet het al de gemiddelde verkoopprijs van een model 3 is op enkele weken al met 1000 dollar gestegen, moet ik nog eens nakijken.
Hij kan wel niet anders dan wéér zijn prijs optrekken, wéér een deadline te verschuiven, wéér een benchmark aanpassen. Hij heeft de mensen een hele tijd geleden zaken beloofd die hij nog altijd niet kan waarmaken, maar heeft wel al geld gevraagd van die mensen. En vraagt nu zelfs nog eens meer geld... En hij vraagt dan nog eens geld van zijn leveranciers terug ook. Hij kan ook niet anders: zijn geldschieters van wie hij op dit moment leeft beginnen stilaan hun geduld te verliezen. Wil hij wat langer zijn hoofd boven water houden, dan moet hij wel winst draaien in Q3. Alleen zal het met deze truken van de foor net zijn zoals zijn productieaantallen op het einde van juni: een lucky one shot en niet duurzaam.

De aandeelhouders beginnen dat ook al te zien: de koersreactie toen was verre van spectaculair (ondanks wat sommigen hier zaten te beweren) Ondertussen zien we ook waarom: ze kunnen die snelheid niet volhouden. Het was niet duurzaam.



Maar we wijken af van de vraag: heb jij nu al eens een SWOT gemaakt voor tesla?
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 13:10   #727
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Hij kan wel niet anders dan wéér zijn prijs optrekken, wéér een deadline te verschuiven, wéér een benchmark aanpassen. Hij heeft de mensen een hele tijd geleden zaken beloofd die hij nog altijd niet kan waarmaken, maar heeft wel al geld gevraagd van die mensen. En vraagt nu zelfs nog eens meer geld... En hij vraagt dan nog eens geld van zijn leveranciers terug ook. Hij kan ook niet anders: zijn geldschieters van wie hij op dit moment leeft beginnen stilaan hun geduld te verliezen. Wil hij wat langer zijn hoofd boven water houden, dan moet hij wel winst draaien in Q3. Alleen zal het met deze truken van de foor net zijn zoals zijn productieaantallen op het einde van juni: een lucky one shot en niet duurzaam.

De aandeelhouders beginnen dat ook al te zien: de koersreactie toen was verre van spectaculair (ondanks wat sommigen hier zaten te beweren) Ondertussen zien we ook waarom: ze kunnen die snelheid niet volhouden. Het was niet duurzaam.
Ga je nu beginnen te huilen?

Tesla kassa kassa, $ 1268 meer gemiddeld op enkele weken:

Quarter Average Sale Price

Q1 2018 $55,925
Q2 2018 $55,424
Q3 2018 so far $56,692

Enkel dat interesseert de aandeelhouders zou hamac schrijven.

Citaat:
Maar we wijken af van de vraag: heb jij nu al eens een SWOT gemaakt voor tesla?
Heb jij nu de cijfers van de echte autobouwers hoeveel E-wagens dat die maken per week? En dat zonder vertraging hé. lol

Laatst gewijzigd door Micele : 31 juli 2018 om 13:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 13:14   #728
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Huh, zoek het toch eens op? Velen hebben gestort? Allemaal toch bij reservatie, zoals andere merken ook doen.

Waarom nu?

De long range - heeft of beter had een prijs van $44.000, maar omdat 99% het premiumpaket sowieso bestelde is het nu $49.000 geworden incl. premium package. Stoort jou dat?
Mij stoort het niet. Waarom zou het?
Het strookt alleen niet met het statement dat Tesla mainstream zou zijn of willen zijn.
Wanneer de goedkoopste wagens de deur uitgaan dicht bij de $50000, dan kan je dat bezwaarlijk mainstream noemen.

Nogmaals, als Porsche op een doorsnee wagen van €100000 ca €15000 winst pakt, dan weet je als consument dat een deel van die winst gebruikt wordt om het bedrijf in een gezonde financiële toestand te houden en dat een deel van de winst 'lucht' is (het is een por'cha).

Als men dezelfde marge naar voor schuift voor een wagen van $50000, dan is het aandeel 'lucht' automatisch hoger hé.
En voor zealots die perse een Tesla willen, maakt dat geen bal uit, net zoals de vrouwen op de paardenkoersen zich ook niets aantrekken van het aandeel 'lucht' in hun Louis Vitton.

Maar voor de consumenten die een Tesla vergelijken met andere wagens uit dezelfde prijsklasse, ligt dat helemaal anders.
En accelereren van 0-100km/h in 3 seconden compenseert het maar voor enkelingen.

Ik zie een blikken doos met een sober interieur opgevrolijkt door een iPad.
Men mag geen smartphone gebruiken in het verkeer, maar zelfs voor de simpelste dingen moet men op de iPad gaan tokkelen.

Citaat:
Trek daar de premies af en die wagen kost pakweg $ 39.000 voor een klant in Californie. Voor sommige US-staten zelfs $35.000 als die premie niet ondertussen verminderd is.
Worden de premies niet afgeschaft of verminderd?

Citaat:
De gemiddelde prijs van een personenwagen in de USA is $ 36.100
Het basismodel Tesla model 3 (vanaf 2019) ligt dus met $35.000 nog onder die prijs. Heb jij een betere?
Ja, gaat uw lijstje nog eens af (prestaties, emissies, autopilot, ...).

Citaat:
Maar bij Tesla in volle groei gebeurt wel iets meer als bij gevestigde merken.
"Yes! I believe!"

Citaat:
Je maakt jezelf belachelijk. Radius heeft verwaarloosbare waarde bij een Tesla.
Dat is mijn punt net.
En het kost je wel $20000.

Citaat:
Hier zal ik maar best stoppen.

Berichten zijn berichten. Dat jij er goednieuwsshow van maakt is jouw zaak.

Ik weet best wel wat FUD betekent.
Als Tesla zich had geconcentreerd op het ontwikkelen van nieuwe technologie voor elke wagen van constructeurs die zouden besluiten de technologie af te nemen, dan waren ze als groeiaandeel veel interessanter voor de belegger.
Ook hun oorspronkelijke visie over de vergroening van het wereldwijde wagenpark zou meer toepasselijk zijn dan nu.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 31 juli 2018 om 13:33.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 13:17   #729
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dat is mijn punt net.
En het kost je wel $20000.
Nope je hebt helemaal geen punt.

Zoals ik al schreef een goedkopere Tesla heeft meer radius.

Je hebt 32 km meer radius voor 34.000 € minder, bron configuratie Tesla.


Citaat:
Als Tesla zich had geconcentreerd op het ontwikkelen van nieuwe technologie voor elke wagen van constructeurs die zouden besluiten de technologie af te nemen, dan waren ze als groeiaandeel veel interessanter voor de belegger.
Ook hun oorspronkelijke visie over de vergroening van het wereldwijde wagenpark zou meer toepasselijk zijn dan nu.
Tesla laat dat aan al die gevestigde autoconstructeurs over die tientallen miljoenen wagens per jaar produceren.

Tesla heeft al zijn patenten vrijgeven in 2014, en wat deden ze ermee?

Het ligt er dus vingerdik op dat jij dat niet wist?

Citaat:
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/...al-297657.html

Tesla geeft patenten vrij

13/06/14 om 10:20 - Bijgewerkt om 10:20

Bron: Datanews

Na eerdere speculatie maakt tesla's ceo Elon Musk bekend dat zijn bedrijf er geen problemen mee heeft dat andere autoproducenten technologie van het bedrijf overnemen.
En die batterijcellen van Panasonic of andere merken kan iedereen bestellen, dus wtf?

Laatst gewijzigd door Micele : 31 juli 2018 om 13:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 13:30   #730
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Geef toch eens een vb hoeveel E-wagens echte LOL autobouwers produceren per week. Ik ben geduldig.
Voor de constructeurs waar jij naar verwijst zijn elektrische wagens voorlopig een niche in hun omzet/productie.

Waarom enkel de elektrische? Omdat je dan de cijfers rooskleuriger kan voorstellen?

Hun 'complete' productie is een klein deel van de totale productie van de elektrische wagens (10%?) wat op zich ook maar een deel voorstelt van de totale productie van alle wagens (3%?).

Citaat:
Man kun jij zagen, wil je nu dat Tesla zwarte cijfers schrijft of niet?

Denk je dat Musk een oen is? Hij gaat eerst veel modellen verkopen waar een hogere winstmarge op gehaald wordt.
Uiteraard. Zolang de voorraad zealots strekt.
Eens die uitgeput zijn, dan kan de kritische consument enkel met 'waar voor het geld' overtuigd worden.
Als 5000 wagens aan een hoge marge net zou zorgen voor zwarte cijfers, ben je dan héél zeker dat dit ook geldt voor een productie van 8000-10000 wagens aan een lagere winstmarge?

Citaat:
Men ziet het al de gemiddelde verkoopprijs van een model 3 is op enkele weken al met 1000 dollar gestegen, moet ik nog eens nakijken.

Het is $ 1268 gestegen tot zover in Q3 tov gans Q2.
Dat gaat zeker extra mainstream publiek aantrekken.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 13:31   #731
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ga je nu beginnen te huilen?

Tesla kassa kassa, $ 1268 meer gemiddeld op enkele weken:

Quarter Average Sale Price

Q1 2018 $55,925
Q2 2018 $55,424
Q3 2018 so far $56,692

Enkel dat interesseert de aandeelhouders zou hamac schrijven.


Heb jij nu de cijfers van de echte autobouwers hoeveel E-wagens dat die maken per week? En dat zonder vertraging hé. lol

Waarom zou ik beginnen huilen?
Wie reageert er hier constant gecrispeert als er tegenwind komt of negatief nieuws komt? Je hebt dat al goed afgekeken van uw grote heiland Musk, die doet dat ook

Kan je mij eens uitleggen wat het voor de zakencijfers van Tesla zou uitmaken of de andere autobouwers nu 0, 100, 1000 of 10000 auto's maken per dag/week/maand? Kzal u het antwoord alvast zelf al geven: niéts.


En met uw hogere saleprijs geef je gewoon toe wat ik al eerder zei: mensen die hoopten een tesla te kunnen kopen voor 35k, mogen het stilaan beginnen vergeten. Ook die belofte zal tesla/musk niet waar kunnen maken


Maar ondertussen wijken we weer af van de vraag hé: nog steeds geen SWOT te zien.
QED: micele wil en kan geen negatieve punten zien als het over Tesla gaat.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 13:33   #732
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht


Dat gaat zeker extra mainstream publiek aantrekken.
mensen die zich ingeschreven hebben voor een model 3 aan 35k zijn eraan voor de moeite...
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 13:36   #733
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
mensen die zich ingeschreven hebben voor een model 3 aan 35k zijn eraan voor de moeite...
Wat is eraan voor de moeite? Zijn ze nu ziek dat ze een jaar langer moeten wachten?

Ik heb 2 jaar gewacht op een BMW, ik was er niet ziek van, integendeel.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 13:38   #734
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Voor de constructeurs waar jij naar verwijst zijn elektrische wagens voorlopig een niche in hun omzet/productie.
Als excuustruus zet ik dat op nummer 1.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 13:42   #735
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
En met uw hogere saleprijs geef je gewoon toe wat ik al eerder zei: mensen die hoopten een tesla te kunnen kopen voor 35k, mogen het stilaan beginnen vergeten. Ook die belofte zal tesla/musk niet waar kunnen maken.
Huilie huilie.

Er zijn ondertussen heel veel gelukkigen met een vette $45k model 3 rond te bollen, dank Musk

En nog 300.000 gelukkige Tesla rijders. Blij blij.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 13:44   #736
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Maar ondertussen wijken we weer af van de vraag hé: nog steeds geen SWOT te zien.
QED: micele wil en kan geen negatieve punten zien als het over Tesla gaat.
Citaat:
Heb jij nu de cijfers van de echte autobouwers hoeveel E-wagens dat die maken per week?
QED: Eduard wil en kan geen negatieve punten zien als het over andere merken gaat die proberen E-wagens te maken

Nog steeds geen productiecijfers te zien, echt geen enkele?

Laatst gewijzigd door Micele : 31 juli 2018 om 13:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 13:46   #737
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nope je hebt helemaal geen punt.

Zoals ik al schreef een goedkopere Tesla heeft meer radius.
Heu?

Citaat:
Je hebt 32 km meer radius voor 34.000 € minder, bron configuratie Tesla.
Weer heu?

Citaat:
Tesla laat dat aan al die gevestigde autoconstructeurs over die tientallen miljoenen wagens per jaar produceren.

Tesla heeft al zijn patenten vrijgeven in 2014, en wat deden ze ermee?

Het ligt er dus vingerdik op dat jij dat niet wist?
Een patent is slechts een theoretische invulling hé.
Ze hadden de praktische invulling kunnen verrichten voor een veel bredere markt.

Citaat:
En die batterijcellen van Panasonic of andere merken kan iedereen bestellen, dus wtf?
Dus er is geen voordeel wat betreft de Tesla-cellen?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 13:48   #738
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
mensen die zich ingeschreven hebben voor een model 3 aan 35k zijn eraan voor de moeite...
Het was een leuke en nuttige fundraiser.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 13:50   #739
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als excuustruus zet ik dat op nummer 1.
Is het niet zo dan?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 13:53   #740
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Heu?



Weer heu?
Wat heu, je weet toch alles beter? Waarom verspreid je hier eigenlijk fake-news zonder bronnen?


Citaat:
Dus er is geen voordeel wat betreft de Tesla-cellen?
Toen al die patenten vrijgegeven zijn in 2014 had Tesla geen eigen cellen, dat waren gewoon de beste Li-ions formaat *18650 die iedereen bij Panasonic kon bestellen.

via wikipedia:
Citaat:
Each cell was of the 18650 form factor (i.e., an 18 mm diameter, 65 mm height cylinder), similar to the Panasonic NCR18650B cell that has an energy density of 265 Wh/kg.[111] Analysts estimate battery cost to be around 21–22% of the car cost.
En het patent hoe men die cellen tot een batterijpack vormt met alle management koeling en alles erop en eraan kon je in detail terugvinden in al die patentendocumenten, ik heb ze bekeken als electronicus, zeer begrijpelijk uitgelegd.

* https://www.orbtronic.com/batteries-...cell-ncr18650b

Laatst gewijzigd door Micele : 31 juli 2018 om 14:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be