Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2022, 21:18   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wij hebben er 10 (4kWh piek) met een thuisbatterij (6kWh)
Sinds februari dit jaar 1998 kWh opgewekt
Inderdaad als je op die simulator een willekeurig punt in Belgie aantikt, dan heb je inderdaad met panelen richting zuid op een helling van 35 graden (dak), een verwachte opbrengst met 4 KWp van 4184 KWHr per jaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 07:57   #22
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


Hoe doen jullie dat om zo weinig te verbruiken ? Pries bij de buren ?
Dat is niet zo bijzonder als je weet dat het gemiddeld verbruik van een gezin van vier 3500 kWh bedraagt.

Daarnaast heb je apart ook de energie van gas nodig voor verwarming.

Als je alles elektrisch doet en je werkt met een warmtepomp, dan is natuurlijk de isolatie van cruciaal belang. Ideaal is een nieuwbouw want dan kan je alles ontwerpen en dimensioneren in functie daarvan; voldoende schil isolatie, vloerverwarming enz.

Het type warmtepomp is ook van belang, water-water zouden het hoogste rendement hebben, doch de investeringskost is ook het hoogste.

En uiteraard ook de grootte van het huis. Als je een heel groot huis hebt, dan kan je een verbruik verwachten dat navenant is.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 08:43   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat is niet zo bijzonder als je weet dat het gemiddeld verbruik van een gezin van vier 3500 kWh bedraagt.
??

De meeste van mijn collega's die dus vergelijkbare gezinnen hebben zitten allemaal rond de 10 000 - 12 000 KWHr per jaar hoor.

Kijk, als je continu 1 KW verbruikt, dan zit je aan 8760 KWHr per jaar. Nu, aan 1 KW zit je nogal snel, als je frigo (100 W), diepvriezer (100 W), TV (100 W gemiddeld), computers (3 of 4 computers, elk 100 W), oven (3500 W gedurende zeg maar 1/20ste van de tijd, dus 150 W of zo) en nog wat prullaria (allemaal samen nog eens 100 W) hebt he: ik zit hier nu met de losse hand al aan 1 KW. Doe daar nog eens de pomp en de warmtepomp van een klein zwembad bij (enkel van mei tot september natuurlijk), en een airco voor de bovenverdieping (enkel in de zomermaanden zoals nu), en zo eigenaardig is dat niet. Hoe je dus rond de 4000 KWHr kan zitten is mij een raadsel, dat is nog geen 500 W continu gebruik. Als je 4 computers draaien hebt zit je daar al aan.

Trouwens:

https://www.hellowatt.fr/suivi-conso...trique/moyenne

Citaat:
une maison de 120m2 occupée par une famille de 4 personnes consomme en moyenne 18 796 kWh d’électricité
ZOOO enorm veel meer verbruik ik dus niet he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 augustus 2022 om 08:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 09:18   #24
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
??

De meeste van mijn collega's die dus vergelijkbare gezinnen hebben zitten allemaal rond de 10 000 - 12 000 KWHr per jaar hoor.

Kijk, als je continu 1 KW verbruikt, dan zit je aan 8760 KWHr per jaar. Nu, aan 1 KW zit je nogal snel, als je frigo (100 W), diepvriezer (100 W), TV (100 W gemiddeld), computers (3 of 4 computers, elk 100 W), oven (3500 W gedurende zeg maar 1/20ste van de tijd, dus 150 W of zo) en nog wat prullaria (allemaal samen nog eens 100 W) hebt he: ik zit hier nu met de losse hand al aan 1 KW. Doe daar nog eens de pomp en de warmtepomp van een klein zwembad bij (enkel van mei tot september natuurlijk), en een airco voor de bovenverdieping (enkel in de zomermaanden zoals nu), en zo eigenaardig is dat niet. Hoe je dus rond de 4000 KWHr kan zitten is mij een raadsel, dat is nog geen 500 W continu gebruik. Als je 4 computers draaien hebt zit je daar al aan.

Trouwens:

https://www.hellowatt.fr/suivi-conso...trique/moyenne



ZOOO enorm veel meer verbruik ik dus niet he.
Wel ja Frankrijk. Ik veronderstel dat er ook nog veel elektrisch verwarmd wordt
in hun slecht geïsoleerde huizen, dat drijft het verbruik natuurlijk op. Daarnaast ook wellicht gebruik van airco energieslurpers, zwembadverwarming enz. Niet meteen te vergelijken met Vlaanderen lijkt me.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 09:41   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wel ja Frankrijk. Ik veronderstel dat er ook nog veel elektrisch verwarmd wordt
in hun slecht geïsoleerde huizen, dat drijft het verbruik natuurlijk op. Daarnaast ook wellicht gebruik van airco energieslurpers, zwembadverwarming enz. Niet meteen te vergelijken met Vlaanderen lijkt me.
De huizen langs de zuidelijke helft van Frankrijk moet je niet slecht geïsoleerd noemen, want dat is een verkeerde term voor een streek waar je amper drie maanden per jaar verwarming nodig hebt.
En waar je huis 's nachts moet kunnen afkoelen gedurende 6 maanden per jaar, wat veel ambetanter verloopt met een dikke isolatielaag.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 09:55   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.456
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De huizen langs de zuidelijke helft van Frankrijk moet je niet slecht geïsoleerd noemen, want dat is een verkeerde term voor een streek waar je amper drie maanden per jaar verwarming nodig hebt.
En waar je huis 's nachts moet kunnen afkoelen gedurende 6 maanden per jaar, wat veel ambetanter verloopt met een dikke isolatielaag.
Ik heb een nieuwsflash voor U. Isolatie werkt ook om warmte buiten te houden.

Dus een slecht geïsoleerde woning verbruikt ook meer met de airco. En zonder airco zal die ook sneller opwarmen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 10:05   #27
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb een nieuwsflash voor U. Isolatie werkt ook om warmte buiten te houden.
dat is iets wat enkel iemand met een airco zou zeggen.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 10:14   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb een nieuwsflash voor U. Isolatie werkt ook om warmte buiten te houden.

Dus een slecht geïsoleerde woning verbruikt ook meer met de airco. En zonder airco zal die ook sneller opwarmen.
Ja, tot de warmte binnen zit, en dan krijg je ze niet meer buiten.
Basis fysica.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 10:14   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.456
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
dat is iets wat enkel iemand met een airco zou zeggen.
Niks airco in Huize Chaos.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 10:40   #30
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

https://www.hln.be/geld/vijf-keer-me...even~a313e139/
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 10:43   #31
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

https://eneco.be/nl/zonnepanelen
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 12:44   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Een batterij is inderdaad meestal totaal niet rendabel en dan vergeet men meestal dat die na 10 jaar dood is. Op termijn komt dat wel in orde. Daar waar een batterij een beetje zin kan hebben, is in de zomer, wanneer je rond de middag piek productie hebt, maar uw airco vooral tegen het einde van de namiddag op volle toeren draait.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 12:52   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Dit zijn bijzonder goeie prijzen.

Om een idee te geven, de betere prijzen in Frankrijk (maar weet niet of ze realistisch zijn) vond ik hier:

https://www.otovo.fr/

Tik bijvoorbeeld 1 place Victor Hugo Grenoble in als adres, het heeft geen belang.

8 panelen: 7299 Euro (premie reeds afgenomen, zoniet 8589 Euro). 3 KWp

16 panelen: 13406 Euro (zonder premie: 15326 Euro) 6 KWp

24 panelen: 17409 Euro (zonder premie: 20 289 Euro) 9 KWp.

Plaatsing inbegrepen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 augustus 2022 om 13:02.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 13:30   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.456
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, tot de warmte binnen zit, en dan krijg je ze niet meer buiten.
Basis fysica.
Dat is correct, maar zonder isolatie zit de warmte onmiddelijk binnen, en mag een airco langer en harder werken om het comfortabel te maken en houden.

Net zoals met kou en de verwarming.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 15:59   #35
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
??

De meeste van mijn collega's die dus vergelijkbare gezinnen hebben zitten allemaal rond de 10 000 - 12 000 KWHr per jaar hoor.

Kijk, als je continu 1 KW verbruikt, dan zit je aan 8760 KWHr per jaar. Nu, aan 1 KW zit je nogal snel, als je frigo (100 W), diepvriezer (100 W), TV (100 W gemiddeld), computers (3 of 4 computers, elk 100 W), oven (3500 W gedurende zeg maar 1/20ste van de tijd, dus 150 W of zo) en nog wat prullaria (allemaal samen nog eens 100 W) hebt he: ik zit hier nu met de losse hand al aan 1 KW. Doe daar nog eens de pomp en de warmtepomp van een klein zwembad bij (enkel van mei tot september natuurlijk), en een airco voor de bovenverdieping (enkel in de zomermaanden zoals nu), en zo eigenaardig is dat niet. Hoe je dus rond de 4000 KWHr kan zitten is mij een raadsel, dat is nog geen 500 W continu gebruik. Als je 4 computers draaien hebt zit je daar al aan.

Trouwens:

https://www.hellowatt.fr/suivi-conso...trique/moyenne



ZOOO enorm veel meer verbruik ik dus niet he.
Er is toch iets raar aan de hand met die Franse cijfers.
la consommation électrique moyenne par personne en France était de 2219,58 kWh en 2020 ;
En steek dan 4 Fransen samen, en ze verbruiken zoveel als 8,5 keer het gemiddelde (18 796 kWh).
Dat zou toch iets meer mogen toegelicht worden.

Nu heeft iedereen zijn specifieke situatie en kan er zeer moeilijk tot onmogelijk een evaluatie gemaakt worden voor iemand anders. Maar 22000 kWh verbruik zou in Vlaanderen aan de zeer hoge kant zijn.

Wij hebben geen zwembad en geen warmtepomp, en als gezin van 2 personen hebben wij genoeg aan 1 computer die dan ook idd ganse de dag opstaat. Ons basisverbruik is 250 - 300 Wh
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 4 augustus 2022 om 16:02.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 16:09   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Er is toch iets raar aan de hand met die Franse cijfers.
la consommation électrique moyenne par personne en France était de 2219,58 kWh en 2020 ;
En steek dan 4 Fransen samen, en ze verbruiken zoveel als 8,5 keer het gemiddelde (18 796 kWh).
Dat zou toch iets meer mogen toegelicht worden.
Omdat veruit de meeste Fransen niet in een huis van 120 vierkante meter wonen he dat electrisch verwarmd wordt.

Het is niet "4 Fransen". Het is 4 Fransen in een huis van 120 vierkante meter met verwarming electrisch.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 augustus 2022 om 16:13.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 16:19   #37
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Wat een nonsens expert is daar aan het zeveren in dat artikel
Citaat:
De energie-expert duidt ook op de praktische kant. “In de zomer verbruik je onvoldoende om de batterij leeg te trekken en de volgende dag een nieuwe volledige laadcyclus te starten,
Vandaag zal allicht de eerste dag worden dat wij de batterij niet volledig leeg (dus 14-15% rest) zullen krijgen omdat ik vandaag geen klanten zijn gaan bezoeken en ook nergens heen geweest zijn.
Wie een electrische of plug in hybride auto heeft, (en deze dan ook dagelijks elekrisch gebruikt en dus dagelijks moet opladen) heeft geen enkel probleem met het dagelijks volledig leeg halen van de thuisbatterij. Een energie-expert die niet aan electrische wagens denkt...nou moe waarschijnlijk afgestudeerd aan de kappersschool.

Citaat:
terwijl je ze in de winter niet gevuld krijgt
Dat is idd moeilijker. Ik kan pas vanaf februari dit jaar spreken, en op zonnige dagen was de batterij toch snel tot boven de 80% gevuld, eind februari is een 100% opladen niet echt uitzonderlijk.

Citaat:
Bovendien verschuift een thuisbatterij het energieverbruik in de tijd, waardoor ze geen concrete bijdrage levert aan de energietransitie.
¿ Que ¿ Ik dacht dat de energietransitie betekende van het net af...en gaan voor eigen voorziening en niet betekende dat men nu zijn ochtendkoffie in de vooravond moet drinken omdat de zon dat "goed" staat.
Iki begin mij zelfs af te vragen of die zogenaamde "energie-expert" wel is afgestudeerd aan die kappersschool ?
Citaat:
Energietransitie is de overgang naar een situatie waarin de energievoorziening structureel anders van aard en vorm is dan in het huidige energiesysteem
Een thuisbatterij verhoogt in ons geval de felxibiliteit van onze persoonlijke energietransitie. Wij moeten minder ons leven aanpassen aan het feit of de zon schijnt.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 4 augustus 2022 om 16:32.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 16:22   #38
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat veruit de meeste Fransen niet in een huis van 120 vierkante meter wonen he dat electrisch verwarmd wordt.

Het is niet "4 Fransen". Het is 4 Fransen in een huis van 120 vierkante meter met verwarming electrisch.
Dat moet dan wel...maar dat staat er niet bij in dat tekstje.

Alsof het gemiddelde verbruik van 1 Fransman dan wordt gerekend zonder verwarming van zijn huisje. En als dat onderkomen van die franse eenzaat groter is dan 30m² (5x6m) zou een eenzaat fransman het gemiddelde moeten opdrijven, in plaats van neer halen.

Ofwel moeten er dus enorm veel alleenstaanden zijn in Frankrijk die opgesloten in piepkleine appartementjes kou zitten te lijden in de winter. En zijn die gezinnen met 2 kinderen in een matig groot huis echt wel een grote zeldzaamheid.
Ofwel worden de Fransen vreselijk kouwelijk als ze gaan samenhokken

Maar een gezin van 4 dat 8,5 keer meer verstookt dan een gemiddelde persoon....dat krijg ik mij zomaar niet voorgesteld.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 4 augustus 2022 om 16:49.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 16:26   #39
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Izen is idd bij de betere en goedkopere firma's.
Op het moment dat ik een offerte vroeg, hadden ze blijkbaar geen groepsaankoop in aanbod en kwam Balti Solar toch goedkoper uit.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 16:51   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dat moet dan wel...maar dat staat er niet bij in dat tekstje.
Dat hoeft niet.

Het verbruik per Fransman is het totale industriele en residentiele verbruik in Frankrijk gedeeld door het aantal Fransen, en dat komt uit op de 2240 KWHr of zo per persoon.

Dan zijn ze naar speciale dingen gaan kijken: namelijk 1 persoon in een studio, 2 personen in een appartement van 60 m2, en 4 personen in een huis van 120 m2, maar ALLEMAAL PUUR ELECTRISCH VERWARMD.

Dat zijn kleine subklassen van "de Fransen" he.

Dat is een beetje alsof men zou zeggen: het BNP per hoofd in Belgie is 45 000 Euro per persoon, en het gemiddelde jaarloon van een dokter is 150 000 Euro, van een ingenieur is 120 000 Euro en van een handelsvertegenwoordiger 180 000 Euro.

Citaat:
Alsof het gemiddelde verbruik van 1 Fransman dan wordt gerekend zonder verwarming van zijn huisje.
Dat is gewoon de ganse Franse electriciteitsconsumptie gedeeld door de 67 miljoen Fransen.

Citaat:
Ofwel moeten er dus enorm veel alleenstaanden zijn in Frankrijk die opgesloten in piepkleine appartementjes kou zitten te lijden in de winter. En zijn die gezinnen met 2 kinderen in een matig groot huis echt wel een grote zeldzaamheid.
Ofwel worden de Fransen vreselijk kouwelijk als ze gaan samenhokken
Nee, ze verwarmen met gas of iets anders.

Die paar voorbeelden: 1 persoon in studio, 2 personen in appartement van 60 m2 en 4 personen in huis van 120 m2 EN ELEKTRISCH VERWARMD zijn eerder zeldzaam, ja.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 augustus 2022 om 16:52.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be