Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Moet in Europa het behoren tot de islam strafbaar gesteld worden?
Ja 11 50,00%
Misschien 2 9,09%
Weet niet 0 0%
Nee 9 40,91%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2005, 12:50   #1
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard Islam strafbaar stellen?

Naar analogie van de acties die het CGKR destijds heeft ondernomen tegen wijlen het Vlaams Blok zou het mijns insziens zeker moeten kunnen iets gelijkaardigs te ondernemen tegenover de islam.

Het behoren tot de islam zou volgens mij gerust strafbaar mogen gesteld worden. Hetgeen waarop gebaseerd wordt is dan de inhoud van de "statuten", het "reglement" van die verenigingen die zich onder de noemer "islam" stellen, namelijk geschriften als Koran en Hadith. Het lijkt me aangewezen verenigingen die zich baseren op deze geschriften buiten de wet te stellen, wegens grotendeels flagrant in strijd met allerlei wetten en bepalingen die hier bij ons gelden, alsmede omwille van het aanstichtend en wervend karakter van deze geschriften, waardoor deze verenigingen als staatsgevaarlijk moeten aangeduid worden.

Zich tot de islam bekennen moet ergo dus eveneens als een strafbaar feit gemarkeerd worden en derhalve van rechtswege vervolgd kunnen worden.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Wreker on 08-08-2005 at 13:51
Reason:
--------------------------------

Naar analogie van de acties die het CGKR destijds heeft ondernomen tegen wijlen het Vlaams Blok zou het mijns insziens zeker moeten kunnen iets gelijkaardigs te ondernemen tegenover de islam.

Het behoren tot de islam zou volgens mij gerust strafbaar mogen gesteld worden. Hetgeen waarop gebaseerd wordt is dan de inhoud van de "statuten", het "reglement" van die verenigingen die zich onder de noemer "islam" stellen, namelijk geschriften als Koran en Hadith. Het lijkt me aangewezen verenigingen die zich baseren op deze geschriften buiten de wet te stellen, wegens grotendeels flagrant in strijd met allerlei wetten en bepalingen die hier bij ons gelden, alsmede omwille van het aanstichtend en wervend karakter van deze geschriften, waardoor deze verenigingen als staatsgevaarlijk moeten aangeduid worden.

Zich tot de islam bekennen moet ergo dus eveneens als een strafbaar feit gemarkeerd worden en derhalve van rechtswege vervolgd kunnen worden.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Naar analogie van de acties die het CGKR destijds heeft ondernomen tegen wijlen het Vlaams Blok zou het mijns insziens zeker moeten kunnen iets gelijkaardigs te ondernemen tegenover de islam.

Het behoren tot de islam zou volgens mij gerust strafbaar mogen gesteld worden. Hetgeen waarop gebaseerd wordt is dan de inhoud van de "statuten", het "reglement" van die verenigingen die zich onder de noemer "islam" stellen, namelijk geschriften als Koran en Hadith. Het lijkt aangawezen verenigingen die zich baseren op deze geschriften buiten de wet te stellen, wegens grotendeels flagrant in strijd met allerlei wetten en bepalingen die hier bij ons gelden, alsmede omwille van het aanstichtend en wervend karakter van deze geschriften, waardoor deze verenigingen als staatsgevaarlijk moeten aangeduid worden.

Zich tot de islam bekennen moet ergo dus eveneens als een strafbaar feit gemarkeerd worden en derhalve van rechtswege vervolgd kunnen worden.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Wreker : 8 augustus 2005 om 12:51.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 12:53   #2
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Ik ben een hevige tegenstander van de erkenning en de subsidie van de Islam, maar uw stelling is onaanvaardbaar. De mensen moeten wat mij betreft vrij zijn eender welke godsdienst aan te hangen. "Vrijheid van godsdienst" is een grondwettelijk recht.

Wat wel strafbaar moet zijn is het oproepen tot geweld in naam van die godsdienst. Dat geldt dan ook voor Imams, priesters, gelovigen en iedereen anders!
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 12:57   #3
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Ik ben een hevige tegenstander van de erkenning en de subsidie van de Islam, maar uw stelling is onaanvaardbaar. De mensen moeten wat mij betreft vrij zijn eender welke godsdienst aan te hangen. "Vrijheid van godsdienst" is een grondwettelijk recht.

Wat wel strafbaar moet zijn is het oproepen tot geweld in naam van die godsdienst. Dat geldt dan ook voor Imams, priesters, gelovigen en iedereen anders!
Stel dat Hitler zijn leerstellingen ook het label "godsdienst" had gegeven, zou jij dan ook voorstander zijn om Hitlers ideeën op dezelfde manier te gaan behandelen als andere ideeën?

Volgens mij is er geen fundamenteel verschil tussen een leer die zich beroept op een "God" of een leer die dat niet doet. Dus is dat ook geen reden om beiden een andere behandeling te geven.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 13:00   #4
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Stel dat Hitler zijn leerstellingen ook het label "godsdienst" had gegeven, zou jij dan ook voorstander zijn om Hitlers ideeën op dezelfde manier te gaan behandelen als andere ideeën?

Volgens mij is er geen fundamenteel verschil tussen een leer die zich beroept op een "God" of een leer die dat niet doet. Dus is dat ook geen reden om beiden een andere behandeling te geven.
Lees mijn opmerking nog eens?
Er stond duidelijk bij (dacht ik toch): "Wat wel strafbaar moet zijn is het oproepen tot geweld in naam van die godsdienst. Dat geldt dan ook voor Imams, priesters, gelovigen en iedereen anders"
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 13:03   #5
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Lees mijn opmerking nog eens?
Er stond duidelijk bij (dacht ik toch): "Wat wel strafbaar moet zijn is het oproepen tot geweld in naam van die godsdienst. Dat geldt dan ook voor Imams, priesters, gelovigen en iedereen anders"
De "statuten van de islam" doen niets anders dan oproepen tot haat en geweld. De stichter van de islam en zijn eerste volgelingen deden niets naders dan haat en geweld prediken en uitvoeren.

Vandaag is het al niet veel beter gesteld met deze "islam". Dus : zelfde behandeling als nazistische en fascistische organisaties.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 13:11   #6
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
De "statuten van de islam" doen niets anders dan oproepen tot haat en geweld. De stichter van de islam en zijn eerste volgelingen deden niets naders dan haat en geweld prediken en uitvoeren.

Vandaag is het al niet veel beter gesteld met deze "islam". Dus : zelfde behandeling als nazistische en fascistische organisaties.
Die statuten zijn ook voor het Christelijke geloof niet erg vriendelijk...
Ik veroordeel niet het geloof an sich, maar wel hoe de hedendaagse gelovigen er mee omgaan. Als die oproepen tot geweld, in naam van het geloof zijn ze strafbaar.
Gebeurt dat systematisch, dan geef ik U gelijk. Maar in België wordt dat niet opgevolgd. Wat blijkt echter? Dat bijvoorbeeld de hoofdverdachte van de aanslag in Madrid alles gepland en voorbereid heeft in ons land.

Daarom: Het volgen van het geloof is niet te straffen, maar de erkenning en financiering van datzelfde geloof dienen ongedaan gemaakt te worden.
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 13:27   #7
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Heeft het Blok ooit opgeroepen tot geweld? Toch werd het veroordeeld.

Dan moet een geheel van organisaties waarvan de leden aantoonbaar jarenlang voortdurend klein en groot geweld gebruiken waarbij ze zich baseren op de leer van de islam evengoed buiten de wet kunnen gesteld worden.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 13:36   #8
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Heeft het Blok ooit opgeroepen tot geweld? Toch werd het veroordeeld.

Dan moet een geheel van organisaties waarvan de leden aantoonbaar jarenlang voortdurend klein en groot geweld gebruiken waarbij ze zich baseren op de leer van de islam evengoed buiten de wet kunnen gesteld worden.
Het Blok werd veroordeeld door een politieke klasse, die haar eigen macht kost wat kost wil behouden. Die hebben de islamietjes nu nodig om de macht te behouden. Dat staat dus eigenlijk volledig los van deze discussie...
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 13:42   #9
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Als je graag de mannelijke moslim bevolking ook met hoofddoeken ziet rond wandelen dan moet je vooral het moslimgeloof volledig verbieden ja.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 14:06   #10
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis
Als je graag de mannelijke moslim bevolking ook met hoofddoeken ziet rond wandelen dan moet je vooral het moslimgeloof volledig verbieden ja.
Je gelooft in wat je zelf wil. Die Gedanken sind frei. Maar organisaties kan je wel aanpakken, alsook het demonstreren van je lid zijn van een of andere organisatie.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 14:10   #11
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde
 
Levertraan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2005
Locatie: Antwerpen Stad ///// Ideologie: Neonihilisme
Berichten: 996
Standaard

(kuch, kuch -- strijk mijn haar glad..)

"Ik ben van mening dat de Islam afstand moet doen van haar onaanvaardbare punten, geschreven in haar 456-puntenplan, Qur'an genaamd. Indien zij dat niet wensen te doen en volharden in de boosheid worden hun dotaties afgenomen en eenieder die lid is van deze tot illegaal verklaarde organisatie kan strafbaar gesteld worden, evenals ieder die zijn medewerking tot deze criminele organisatie betuigt.

Het is noodzakelijk dat de honderden VZW's verspreid over heel het land, maar vooral in de grootsteden, die deze organisatie onderdak bieden, worden ontbonden en van financiële toevoer uit het buitenland (met name uit Saoudi-Arabië, Pakistan, Tunesië, etc..) worden gestaakt.

Verder vaardig ik uit dat de benaming van deze organisatie: "Islam", als dusdanig illegaal is, en niet gebruikt mag worden."

Dixit "Johan Leman" Anno 2020..

(plop -- het was maar een droom.. )
__________________
Levertraan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 22:15   #12
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ja, omdat de gevolgen ervan een bron van vermaak zullen zijn.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 23:22   #13
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard vermakelijk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Ja, omdat de gevolgen ervan een bron van vermaak zullen zijn.
ik versta niet goed wat er zo vermakelijk is als het over islam gaat?!Weet gij niet dat ge daar niet mee moogt lachen? Of hebt ge die hollandse filmdraaier, den theo, die dat men de strot over snee, reeds vergeten
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 17:45   #14
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

ze zouden een soort "gerefomeerd" islam kunnen maken, meer aangepast aan de gastvolkeren die absoluut niet bekeerd willen worden.Een islam die ECHT vreedzaam is.Een totaal nieuwe godsdienst in feite,waarin de termen "huis van vrede" en "huis van oorlog" totaal gebannen zijn.Wij hebben toch ook de kruisvaarden en de Inquisitie opgegeven?Met z'n tijd meegaan of verdwijnen is ons aller lot.Dinosaurussen zijn ook uitgestorven.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 01:43   #15
MagereHein
Banneling
 
 
MagereHein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 292
Standaard

Ja,maar ik heb dan ook iets tegen de monotheïstischen bullshit van het Oosten.
MagereHein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 07:08   #16
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
ik versta niet goed wat er zo vermakelijk is als het over islam gaat?!Weet gij niet dat ge daar niet mee moogt lachen? Of hebt ge die hollandse filmdraaier, den theo, die dat men de strot over snee, reeds vergeten
Weinig dingen zo spectaculair als een hoop opgehitste woedende moslims die wraak nemen en niks te verliezen hebben. Niet op mij uiteraard...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 22:40   #17
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Weinig dingen zo spectaculair als een hoop opgehitste woedende moslims die wraak nemen en niks te verliezen hebben. Niet op mij uiteraard...
Op u? Dat zou mij ook verbazen.Ge maakt gedurig reklame voor hen.Ze hebben u nog een tijdje nodig.Maar daarna...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 22:45   #18
la_Principessa
Banneling
 
 
la_Principessa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 2.331
Standaard

wat een onzin

(nee uiteraard)
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be