Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2011, 18:43   #21
gast2
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 19 maart 2011
Berichten: 304
Standaard

dank u, in weekend probeer ik bij te pennen...
gast2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 18:58   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast2 Bekijk bericht
dank u, in weekend probeer ik bij te pennen...
Is genoteerd.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 19:44   #23
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast2 Bekijk bericht
inmiddels was er gisteren een zeer verontrustende gebeurtenis ivm onze dochter, ik kan momenteel er effe niet verder over uitwijden maar laat me zeggen dat rond middernacht mijne frank gevallen is, heb heel de nacht opzoekingen gedaan met drukwer, vandaag halve dag aan telefoons met alle instanties gehangen en er zou in de loop van de week een samenkomst gebeuren.In ieder geval blijkt nu eindelijk!!!!!!!!!iedereen onze versie te geloven, eerst afwachten en dan de juiste hulp vinden want het is zeer complex geworden en niemand die van hun eraan dacht...............................
da's een begin.
veel sterkte en succes !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 12:11   #24
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Mevrouw. Ik heb je reactie nog eens grondig gelezen. En toets deze toch even aan mijn persoonlijke ervaringen.

Ik zou je aanraden beroep te doen op een goeie kinderpsychiater. Liefst niet binnen het CGG. Wel particulier. De terugbetaling is zo goed als volledig. Mijn ervaring is dat je met psychologen, die je zelf 100% moet betalen, geen milimeter verder komt. Psychologen hebben naar mijn ervaring enkel een meerwaarde als praatbarak, voor wie niemand meer heeft om tegen te praten, tegen wie je kan uithuilen, en die je uiteindelijk nooit kunnen helpen, ook uw kind niet.
Het CLB beschikt meestal over goeie referenties, en kunnen je op weg helpen een betrouwbare kinderpsychiater te vinden.
Ga de eerste keer alleen naar de kinderpsychiater. Zonder uw dochter dus.
wij gaan akkoord.
uit het verhaal blijkt redelijk wat communicatieproblemen en redelijk wat geprojecteer ook.

aanmerking een goeie Psy of Maatschappelijk Assistent of andere praatbarakberoep doet sowieso niks é; zij die zo'n titel bezitten en van zichzelf vinden dat ze dingen moeten DOEN zijn verkeerd bezig. Een goeie laat ruimte aan de cliënt zelf om voldoende zelfvertrouwen op te bouwen op een gezond zelfbeeld en van daaruit zelf stappen te ondernemen. Mensen zijn immers verantwoordelijk voor hun eigen leven.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 12:14   #25
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Anna. Cruciaal vind ik het citaat hieronder; Bijzondere Jeugzorg is betrokken partij. En het initiatief komt van het CGG. Kortom, het CGG, en bij uitbreiding het CLB, neemt voor de ouder(s) ongewenste initiatieven. Eenmaal in de databank van bijzondere jeugdzorg krijg je voor het gerecht een stempel voor het leven: ruziënde ouders. Voor Bijzondere Jeugbijstand gaat het om een POS-situatie.

excuseer, maar een minderjarige die voor eender welke reden met de eigen problemen niet terecht kan bij de ouders, is nu eenmaal een pos-situatie.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 12:42   #26
gast2
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 19 maart 2011
Berichten: 304
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
excuseer, maar een minderjarige die voor eender welke reden met de eigen problemen niet terecht kan bij de ouders, is nu eenmaal een pos-situatie.
"die voor eender welke reden niet terecht kan bij ouders"

wie bent u om te veroordelen?
dit is jongste van gezin, overbeschermd maar grootste probleem dat ze een meerderjarige man had leren kennen en de omgang moest ze verbergen door leugens in gezicht van ouders te vertellen(terwijl ze zelf een heel groot rechtvaardigheidsgevoel had!)

noemt u dit eender welke reden?

euh, oh ja, een simpele tongzoen wordt dan al verkrachting...
gast2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 12:49   #27
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast2 Bekijk bericht
"die voor eender welke reden niet terecht kan bij ouders"

wie bent u om te veroordelen?
dit is jongste van gezin, overbeschermd maar grootste probleem dat ze een meerderjarige man had leren kennen en de omgang moest ze verbergen door leugens in gezicht van ouders te vertellen(terwijl ze zelf een heel groot rechtvaardigheidsgevoel had!)

noemt u dit eender welke reden?

euh, oh ja, een simpele tongzoen wordt dan al verkrachting...
grappig. Een objectieve regel en dat wordt direct geïnterpreteerd als veroordelen.
eender welke reden wil zeggen eender welke reden (dit houdt in dat bijv. ouders die omgaan met hun kinderen en alle moeite van de wereld doen ook tegen de muur kunnen lopen, problemen kunnen ook fysische redenen kennen enz...)
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 14:24   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
excuseer, maar een minderjarige die voor eender welke reden met de eigen problemen niet terecht kan bij de ouders, is nu eenmaal een pos-situatie.
Voor zover ik goed heb gelezen is er ook niemand die beweert dat de dochter (14) niet bij de ouder(s) terecht kan.

En als ik uw redenering volg zou een POS per definitie het resultaat zijn van slechte wil of onkunde bij de ouder(s). Dit is niet juist. Ik vrees dat je weinig weet hebt van huidig onhebbelijk gedrag bij heel wat tieners.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 14:26   #29
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

mannekes, stop eens met schuldigen zoeken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 15:28   #30
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Voor zover ik goed heb gelezen is er ook niemand die beweert dat de dochter (14) niet bij de ouder(s) terecht kan.

En als ik uw redenering volg zou een POS per definitie het resultaat zijn van slechte wil of onkunde bij de ouder(s). Dit is niet juist. Ik vrees dat je weinig weet hebt van huidig onhebbelijk gedrag bij heel wat tieners.

ik beweer dat ook niet; ik zeg gewoon dat wanneer een minderjarige een relatie aanknoopt met een meerderjarige tegen de zin van de ouders in. Dat is een pos.

uiteraard, een kind groeit op en wordt beïnvloed. De grootste invloed komt uit de ouders (of de grootse afwezigheid van invloed).
Eender welke andere invloed (met uitzondering van fysische beperkingen) zal het zeer moeilijk hebben om op te boksen tegen ouders's invloed (of de afwezigheid daarvan).
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 17:32   #31
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
ik beweer dat ook niet; ik zeg gewoon dat wanneer een minderjarige een relatie aanknoopt met een meerderjarige tegen de zin van de ouders in. Dat is een pos.
Dude. Zo praten we naast elkaar. POS staat voor problematische opvoedingssituaties. Zeg mij eens wat de liefde of voorkeur van een minderjarige te maken heeft met opvoedingsproblemen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 18:06   #32
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mannekes, stop eens met schuldigen zoeken.
2
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 18:47   #33
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Welke schuldigen ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 20:52   #34
gast2
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 19 maart 2011
Berichten: 304
Standaard

bedankt Rudy, dit vooroordeel van sommigen wordt soms ook gehanteerd door bijzondere jeugdmedewerkers...want...volgens bijzondere zijn het meestal altijd de ouders geweest:teveel liefde, oh, neen, volgens de andere weer te weinig liefde....en als een minderjarige verliefd wordt op een meerderjarige is dit een pos-situatie
dit kan je met 2 maten en 2 gewichten meten....
zorgwekkend voor de ouders maar "beschuldigend" naar de ouders toe door bijz....
gast2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 22:40   #35
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast2 Bekijk bericht
bedankt Rudy, dit vooroordeel van sommigen wordt soms ook gehanteerd door bijzondere jeugdmedewerkers...want...volgens bijzondere zijn het meestal altijd de ouders geweest:teveel liefde, oh, neen, volgens de andere weer te weinig liefde....en als een minderjarige verliefd wordt op een meerderjarige is dit een pos-situatie
dit kan je met 2 maten en 2 gewichten meten....
zorgwekkend voor de ouders maar "beschuldigend" naar de ouders toe door bijz....
Zonder dank.
Voorlopig even deze bedenking. De meeste consulenten in de welzijnssector zijn nog zeer jong en kinderloos. Je zal maar een ouder zijn en zo iemand over de vloer krijgen die je komt te vertellen hoe je je kindjes best opvoedt. Dit even terzijde.
Prettig weekend nog.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 22:53   #36
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

POS is meer dan 'verkeerde opvoeding'. Eigenlijk zouden ze het beter herdopen tot "problematische opgroeiingssituatie".
Een kind dat ten prooi valt van een pedofiel of een andere vorm van ongezonde partnerrelatie is een POS omdat de gezonde psychische en fysische ontwikkeling in gevaar is, zonder dat er sprake is van een MOF.
In zekere zin kan men wel stellen dat de normale ouderlijke opvoedingsstrategieën bij een POS tekort schieten en er hulp van buitenaf moet gezocht worden. Soms waren de ouderlijke strategieën gebrekkig, soms niet, en is het normaal te noemen dat de ouderlijke strategieën ontoereikend zijn. Ouders zijn immers geen wondermensen die de grootste probleemsituaties in een vingerknip de baas kunnen.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 22:56   #37
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
POS is meer dan 'verkeerde opvoeding'. Eigenlijk zouden ze het beter herdopen tot "problematische opgroeiingssituatie".
Daar ben ik het volledig mee eens. Goed gezegd.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 23:01   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Een kind dat ten prooi valt van een pedofiel of een andere vorm van ongezonde partnerrelatie is een POS omdat de gezonde psychische en fysische ontwikkeling in gevaar is, zonder dat er sprake is van een MOF.
... met dit vergelijk ben ik het dan niet eens. Een MOF is een als misdrijf omschreven feit. Omschreven omdat minderjarigen geen misdrijven plegen en in die zin ook niet kunnen worden berecht.
Een minderjarig slachtoffer kan per definitie niet van een MOF verweten worden.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 25 maart 2011 om 23:01.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 23:03   #39
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
... met dit vergelijk ben ik het dan niet eens. Een MOF is een als misdrijf omschreven feit. Omschreven omdat minderjarigen geen misdrijven plegen en in die zin ook niet kunnen worden berecht.
Een minderjarig slachtoffer kan per definitie niet van een MOF verweten worden.
misschien eens duidelijk aanduiden waarmee je het dan niet eens bent. ?
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2011, 14:35   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
misschien eens duidelijk aanduiden waarmee je het dan niet eens bent. ?
Nynorsk. Je verwijzing naar een MOF is totaal misplaatst. Je kan maar spreken van een MOF - een als misdrijf omschreven feit - als de minderjarige de dader is. Je vergelijk binnen de pedofilie is dan ook totaal uit de lucht gegrepen. Een minderjarige kan je moeilijk verwijten pedofiel te zijn.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be