Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 augustus 2014, 01:22   #21
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Ik heb ook gehoord dat opdrachtgevers nogal eens expres een 5cent stuk onder meubels/tapijten leggen om te controleren of de kuisvrouw daar ook is geweest, dus ik ga zeker telkens alles optillen opdat ik dat trucje omzeil en ze mij een goeie vinden XD!

Ook hoop ik dat ze mij niet gaan filmen met de webcam!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 01:49   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.466
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik heb ook gehoord dat opdrachtgevers nogal eens expres een 5cent stuk onder meubels/tapijten leggen om te controleren of de kuisvrouw daar ook is geweest, dus ik ga zeker telkens alles optillen opdat ik dat trucje omzeil en ze mij een goeie vinden XD!
En de 5 cent per testpunt in eigen zak steken?
Citaat:
Ook hoop ik dat ze mij niet gaan filmen met de webcam!
Dat is natuurlijk een andere zaak. Da's alleen de moeite als U in de juiste kledij de juiste acties onderneemt.
Want zelfs al rooft U de boel leeg, die beelden mogen niet gebruikt worden als wettelijk bewijsmateriaal.
Tenzij u toestemming hebt gegeven om gefilmd te worden tijdens uw werk.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 02:07   #23
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En de 5 cent per testpunt in eigen zak steken?

Dat is natuurlijk een andere zaak. Da's alleen de moeite als U in de juiste kledij de juiste acties onderneemt.
Want zelfs al rooft U de boel leeg, die beelden mogen niet gebruikt worden als wettelijk bewijsmateriaal.
Tenzij u toestemming hebt gegeven om gefilmd te worden tijdens uw werk.
hihi ik heb hier een doos vol 5cents waar ik van af moet

uhm ik wist niet dat die beelden niet mogen gebruikt worden als wettelijk bewijsmateriaal ...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 03:20   #24
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Inderdaad !!
Hetzelfde als draadloze camera's , deze zijn zelfs illegaal !!
Ze schenden de privacy van de mens !! Vergunning ?? wetgeving-check !!
Uw buren kunnen ook meekijken , mits de juiste ontvangstapparatuur ,
wat dus niet illegaal is , tja , wat u FTA kan ontvangen .... !!
(FTA = Free To Air)



Ik heb hier iemand van dienstencheques gehad , en tevreden ,
zij is nu verhuisd , 50km van waar ik woon , dus ....
Ik heb nu familiehulp , ook zij is ok
www.familiehulp.be
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 16 augustus 2014 om 03:24.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 03:42   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.466
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
hihi ik heb hier een doos vol 5cents waar ik van af moet
Toch niet verzameld tijdens uw werk.

Bof, als ik geld zou verstoppen om te kijken dat een werknemer/ster eerlijk en doeltreffend werk afleverd, dan is dat niet om 5 cent te geven.

Dan verwacht ik die euro's terug te zien, of de medewerker/ster nooit meer.

Citaat:
uhm ik wist niet dat die beelden niet mogen gebruikt worden als wettelijk bewijsmateriaal ...
Tenzij de camera's volgens alle regeltjes zijn geïnstalleerd, in een publieke plaats , is er weinig mee aan te vangen.

Natuurlijk, identificeren en zelf iets aan de situatie te verhelpen is een ander verhaal. Regel 2 van Maddox blijft gelden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 03:50   #26
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Hier bij mij , al het geld dat ze vonden/vinden op de vloer ,
zelfs in mijn zetel , alles legde/leggen ze in een bakje ,
en lieten/laten mij dit weten , en zelfs hoeveel !!
Muntstukken in broekzak , als ik dan op de zetel lig
Of als ik met mijn kat speel
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 08:36   #27
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Of een job als kuisvrouw zwaar is, hangt vooral af van de klanten waarbij je terechtkomt.

Wij doen nu al meer dan 20 jaar beroep op een poetsdienst (8 uur per week) en ik denk dat ik toch mag zeggen dat ze hier een goede post hebben. We maken er geen probleem van als ze eens een halfuurtje te laat komt, koffie, koekjes en frisdranken staan altijd klaar en 's middags koken we graag voor een mondje meer.

Fooien geven we niet. Met kerstmis en verjaardagen (als we die weten) wel een cadeautje.

Kuisen doen ze op eigen tempo. We hebben er al gehad die snel maar oppervlakkig kuisen en we hebben er al gehad die traag maar grondig kuisen. Maar tot hiertoe nog nooit echt te klagen gehad.

De verhalen die ik soms van hen hoor, geven echter ook andere dingen aan. De klassieker is, zoals je al aangaaf, het ostentatief verstoppen van geld, maar ook heel neerbuigend gedrag, eisen dat ze je aanspreken met mevrouw en meneer i.p.v. met de voornaam, hondjes die naar je enkels bijten en het allerergste, valse beschuldigingen van diefstal.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 09:42   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.466
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Of een job als kuisvrouw zwaar is, hangt vooral af van de klanten waarbij je terechtkomt.
En hoe efficient er omgegaan wordt met het juiste materiaal. Da's een groot verschil tussen een goeie poetshulp en een amateur. Wijzelf voorzien het materiaal de kuisvrouw vraagt. Niet dat het zoveel kost voor deze "post", en het helpt iedereen een stuk verder met het juiste materiaal te werken.

Citaat:
Wij doen nu al meer dan 20 jaar beroep op een poetsdienst (8 uur per week) en ik denk dat ik toch mag zeggen dat ze hier een goede post hebben. We maken er geen probleem van als ze eens een halfuurtje te laat komt, koffie, koekjes en frisdranken staan altijd klaar en 's middags koken we graag voor een mondje meer.
Ik vind dit ook vanzelfsprekend. Alleen het koken is er niet bij, daar onze poetsvrouw een eigen gezinnetje heeft en daar zelf voor wil koken.

Citaat:
Fooien geven we niet. Met kerstmis en verjaardagen (als we die weten) wel een cadeautje.
Een fooi is wel mogelijk, vooral als er een specialleke is geweest. (met 7 katten in huis kan dat wel eens voorvallen)
Citaat:
Kuisen doen ze op eigen tempo. We hebben er al gehad die snel maar oppervlakkig kuisen en we hebben er al gehad die traag maar grondig kuisen. Maar tot hiertoe nog nooit echt te klagen gehad.
Al 8 jaar dezelfde dame die het komt doen, met 1 keer een stagaire en 1 keer een vervanger. De stagaire was aandoenlijk, de vervanger een ramp.
Citaat:
De verhalen die ik soms van hen hoor, geven echter ook andere dingen aan. De klassieker is, zoals je al aangaaf, het ostentatief verstoppen van geld, maar ook heel neerbuigend gedrag, eisen dat ze je aanspreken met mevrouw en meneer i.p.v. met de voornaam, hondjes die naar je enkels bijten en het allerergste, valse beschuldigingen van diefstal.
Nog nooit geld verstopt gehad, lukt niet echt op een matvrije vloer. Maar het is een methode om toch een controle op eerlijkheid en werkinzicht te hebben.
Dat meneer en mevrouw gebeuren, arg, omhooggevallen eikels. In't begin , als de partijen elkaar nog niet kennen, is dat normaal, maar na een goeie start van de werkverhouding kan dat toch wel vriendelijker nietwaar?

En valse beschuldigingen van diefstal, da's wel heel klote. Iets wat ik niemand toewens.
Trouwens, ik hou in gedachte, aan uwzelf ken je een ander.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 09:57   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.466
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sp.ast Bekijk bericht
Ik spreek niet van een kuisvrouw. Ik vind dit nogal plat. Ik spreek liever van een poetsvrouw/man.
Da's weer duidelijk een gevalletje newspeak.

Het dekt dezelfde lading.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 10:09   #30
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sp.ast Bekijk bericht
Ik spreek niet van een kuisvrouw. Ik vind dit nogal plat. Ik spreek liever van een poetsvrouw/man.
Ik noemde mijn vriendin haar huishoudhulpen steevast "haar kuisvrouwen" dit tot grote ergernis van die luie teven.
Strijken bv deden ze vanuit de zetel, de strijkplank op kniehoogte en de tv op vitaya of zo, poetsen tja overal rond niks verzetten er zijn er zo een stuk of vijf geweest, allemaal van het zelfde laken een broek.
Diefstallen:
Drie harde schijven gestolen, twee besturingsprogramma's, gouden ketting, kleding en dan nog wat we niet weten.
Misbruiken:
Er was er zelfs 1 die haar was en strijk binnensmokkelde.
Mijn vriendin heeft haar "huishoudhulp" maar afgeschaft.
De meeste van die "huishoudhulpen" zijn Bembems die tegen hun zin geactiveerd worden, geloof me maar.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 10:26   #31
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sp.ast Bekijk bericht
Nog makkelijker: Poets zelf! Het is dan tenminste gedaan zoals je zelf wil en je hebt al die miserie van stelende, luie, te laat komende poetsvrouwen niet.
Tja het verschil is groot tegen de vroeger in het zwart werkende kuisvrouw die werkte graag en was fier op haar geleverd werk. Het was toen moeilijk een kuisvrouw te vinden en de reclame voor een goede was mond aan mond reclame.
Nu worden ze ergens op een post gezet en als je gaat klagen wordt de kuisvrouw steeds in haar gelijk gesteld door de poetsfirma, ze krijgen dan ook nog eens wekelijks vergaderingen alwaar ze hun slachtoffers bespreken, dus hoe het er aan toe gaat in uwe privé.
Om zwartwerk tegen te gaan hebben ze nu een hoop onbenullen geactiveerd en jij zit er mee. (Mijn excuses aan die huishoudhulpen die hun job wel goed doen, die er ongetwijfeld tussen zitten)

Laatst gewijzigd door Hoomer : 16 augustus 2014 om 10:28.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 10:54   #32
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Een ander vraagje:

Zouden kuisvrouwen fooi krijgen? :d
Echte fooien krijgt een kuisvrouw natuurlijk niet. Maar bijna alle mensen (meestal ouderen) die ik ken die een kuisvrouw in dienst hebben in 't zwart of met dienstencheques, steken die dame wel wat extra toe ter gelegenheid van Kerstmis bijvoorbeeld, een enkele ook wel als haar kuisvrouwtje met verlof gaat of voor haar verjaardag.
Of u dat zult krijgen, hangt voor een groot deel van uw eigen inzet af. Als u zich echt inzet en goed uw best doet, dan ben ik zeker dat de mensen die het zich kunnen permitteren wat extra geven.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 10:56   #33
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
een kuisvrouw krijgt geen fooien... jongens toch...
Hebt u een kuisvrouw? Als dat een goede is en u geeft ze voor een bepaalde gelegenheid nooit eens iets extra, dan vind ik u een gierigaard!
Een kuisvrouw ziet de smerigste plekken van uw huishouden, vergeet dat niet, ze kent uw meest vieze kanten! Daar mag wel wat tegenover staan.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 11:02   #34
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik heb ook gehoord dat opdrachtgevers nogal eens expres een 5cent stuk onder meubels/tapijten leggen om te controleren of de kuisvrouw daar ook is geweest, dus ik ga zeker telkens alles optillen opdat ik dat trucje omzeil en ze mij een goeie vinden XD!

Ook hoop ik dat ze mij niet gaan filmen met de webcam!
Dat zijn gemene mensen die zoiets doen. En daar moet u steeds voorzichtig mee zijn!
Hoewel er vroeger - toen het grootste deel van vrouwen en meisjes die werkten dat als huispersoneel deed - er een spreekwoord bestond : "Al wat de meid bij 't keren vindt, dat zal het hare zijn". Mijn moeder was een tijd dienstmeisje toen ze jong was en had dat geleerd van degenen die haar opleidden. Alleen heeft ze nooit iets gevonden
Maar het is ook zo dat de mensen tegenwoordig blijkbaar geniepig durven zijn! Die trucs met geld of een kostbaarheidje te verstoppen op plaatsen waar enkel een kuisvrouw komt, bevorderen de goede verstandhouding tussen opdrachtgever en personeelslid zeker niet!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 11:05   #35
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sp.ast Bekijk bericht
Ik spreek niet van een kuisvrouw. Ik vind dit nogal plat. Ik spreek liever van een poetsvrouw/man.
Het woord "poetsen" werd hier vroeger nooit gebruikt. Het is weer typisch een woord dat uit Holland overgewaaid is.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 11:30   #36
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
ah ok, dus het valt nog wel mee?
Natuurlijk valt het mee. Je zult hard moeten werken, dat is waar. Je moet inzicht hebben in hoe je werk verdeelt, wat je wanneer doet en met welk product, je zult een prestatiestaat moeten invullen en bijhouden, en flexibel moeten zijn want je komt bij zeer verschillende mensen.

Maar veel klanten zijn ontzettend lief, blij met het werk wat je doet, en je krijgt een behoorlijk loon voor het werk.
Ik denk dat je een stap in de goede richting zet, en net zoals ieder werkend mens zul je goede en mindere dagen hebben.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 11:33   #37
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik noemde mijn vriendin haar huishoudhulpen steevast "haar kuisvrouwen" dit tot grote ergernis van die luie teven.
Strijken bv deden ze vanuit de zetel, de strijkplank op kniehoogte en de tv op vitaya of zo, poetsen tja overal rond niks verzetten er zijn er zo een stuk of vijf geweest, allemaal van het zelfde laken een broek.
Diefstallen:
Drie harde schijven gestolen, twee besturingsprogramma's, gouden ketting, kleding en dan nog wat we niet weten.
Misbruiken:
Er was er zelfs 1 die haar was en strijk binnensmokkelde.
Mijn vriendin heeft haar "huishoudhulp" maar afgeschaft.
De meeste van die "huishoudhulpen" zijn Bembems die tegen hun zin geactiveerd worden, geloof me maar.
Rot voor u om te lezen dat u daar zulke slechte ervaringen mee had. Heeft u dit dan doorgegeven aan het kantoor die deze mensen naar u toe stuurde?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 11:37   #38
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.235
Standaard

waar is de tijd van de huisvrouwen...
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 11:45   #39
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

BemBem in actie.

__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 12:17   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.466
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
BemBem in actie.
Beetje te persoonlijk. Maar da's webcam-poen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be