Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2005, 20:39   #21
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Men associeert het organiseren van de chaos immers met verhoogd energiegebruik.
En daarop zegt men dan: gezien de entropie zakt, moet de ordening onvermijdelijk in chaos veranderen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
...echter bij de toename van chaos in de strikt ruimtelijke en materiële zin genomen, staat er een rechtevenredige toename van bewustzijnsontplooiing tegenover.
Daar het menselijk lichaam een hoogst ontwikkelde materiële weergave is van de spirituele vormende basiskrachten in ons, is ons bewustzijn dan ook een rechtevenredige weergave van de evolutionaire fase waar we nu in zitten.
Gelieve bewustzijn en intelligentie hierbij gescheiden te houden..
Ciao
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 20:55   #22
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
________Nein, nein das ist das richtige Sein nicht.
in het uur van lijden en dood, eno2.
dan weet je 't wel.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 23:04   #23
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
in het uur van lijden en dood, eno2.
dan weet je 't wel.
Mocht ik het geluk hebben om bij bewustzijn te sterven (in lotushouding), dan laat ik me ter begeleiding voorlezen uit het Tibetaanse Dodenboek. Kwestie van in het stervensuur de 'draad' niet te verliezen...

Ciao
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 09:41   #24
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Met alle respect,maar ik vind dat je een eigenaardige definitie van entropie hebt.Dacht dat entropie een maat was voor wanorde in één of ander systeem.De kamer waarin u zit bevat een bepaalde grote van wanorde of entropie,de stofdeeltjes vallen kris-kras door elkaar op de vloer.Als u nu een stofzuiger of een bezem neemt en u veegt of zuigt de stofdeeltjes op een hoop dan keert u de entropie-richting om,maar het gevolg is dat dit weer energie kost(bewegen van de spieren en het laten draaien van de stofzuigermotor).Dus hier verhoogd de entropie weeral.

Een perpetuum-mobile is de droom van de mensheid,maar zal het ze ooit lukken denk je?
_________

Zoals ik al zei, is de entropie wet van Rudolf Mayer (die door niet-erkenning gek werd en zelfmoord pleegde) in de eerste plaats een Thermodynamica-wet die in een wiskundige integraal-formule nauwkeurig uitgedrukt wordt.
Wat de 'filosofen' ermee doen op gebied van orde-wanorde is niet erg wetenschappelijk en een extrapollatie daarvan.

Verder staan we niet zover van elkaar af in onze kijk op geest en materie: ik beschouw geest als de meest verfijnde vorm van materie, en materie als de meest grove vorm van geest.

Verder is licht ook materie (fotonen hebben massa).
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 00:46   #25
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Zoals ik al zei, is de entropie wet van Rudolf Mayer (die door niet-erkenning gek werd en zelfmoord pleegde) in de eerste plaats een Thermodynamica-wet die in een wiskundige integraal-formule nauwkeurig uitgedrukt wordt.
Wat de 'filosofen' ermee doen op gebied van orde-wanorde is niet erg wetenschappelijk en een extrapollatie daarvan.
De toename van bewustzijn in de samenwerking en ontwikkeling tussen geest en lichaam is een hedendaagse wetenschappelijke vaststelling en een millenia-oude kennis bij de Yogi's en Rishi's, niet de mijne, hoewel ik ze graag bijtreed. Evolutie verloopt niet lineair maar cyclisch.
Dit betekent dat na verloop van tijd, wanneer de levensvorm een bepaalde ontwikkeling heeft doorgemaakt, voor bepaalde overlevingsredenen deze een soort evolutionaire terugval maakt, om na herschikking van de celcodering aan een nieuwe ontwikkelingsronde begint met behoud van de bruikbare verworvenheden uit de vorige levensvormen, met een beter georganiseerde structuur in de levensvorm dan voorheen.

Vandaar dat evolutie ook mogelijk is als een resultaat van een intelligente doelgerichtheid, eerder dan uit blind toeval zoals veelal word gepropageerd in het onderwijs.
De uitgestorven levensvormen uit de pre-historie zijn daar het beste bewijs van. Overbodigheid en doodlopende ontwikkelingen stagneren en verdwijnen om plaats te maken voor betere aangepastheid. 'Gefinishte' doch efficiënte levensvormen zien we bv. in de mieren- en bijenwereld. Verder evolueren word echter moeilijk voor deze soorten, wegens geen noodzakelijke behoefte hiertoe.

De veelheid en soorten van levensvormen mogen dan al onderling deftig verschillen, maar het is altijd hetzelfde ongeboren levensbeginsel in ons en alle leven dat sinds 'den beginne' zich steeds verder hult en omkleed in een veelheid van evoluerende 'stof' om hierdoor de mogelijkheid te scheppen Zichzelve te aanschouwen in volle bewustzijn en glorie.
Dat wat de 'Big Bang' deed ontstaan. Ja, Dát !
Het menselijk lichaam is dan ook het verst geëvolueerde kosmische 'voertuig' waardoor het Ene (Dát) zich Bewust kan worden van Zichzelf. Tad Tvam Asi of Dat Zijt Gij.

Die rechtstreekse oosterse boodschap heb ik in de westerse filosofie nog niet ontmoet, zonder hiervan in het beste geval af te wijken of omfloerst met omwegen te debiteren of zelfs te ontkennen in verwarrende en verdwaasde allegorieën, enkele uitzonderlijke gnostici niet te na gesproken. Arm Westen...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Verder staan we niet zover van elkaar af in onze kijk op geest en materie: ik beschouw geest als de meest verfijnde vorm van materie, en materie als de meest grove vorm van geest.
Wat was dan de oorsprong in deze, geest of materie aka de kip of het ei ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Verder is licht ook materie (fotonen hebben massa).
Toch is het straf dat licht is ontstaan uit de duisternis hé ?

Ciao
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 09:36   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
Toch is het straf dat licht is ontstaan uit de duisternis hé ?
Wie heeft jou dat wijsgemaakt?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 16:20   #27
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Wie heeft jou dat wijsgemaakt?
Uit het Niets onstond een punt dat zich uitbreidde tot een cirkel, hier werd de ruimte geschapen.
Dit word gesymboliseerd door het cijfer nul, een uitvinding van Brahmanen.
Toen aan de voorwaarde voor uitbreiding en vorm was voldaan, (nog steeds was er duisternis), werd de ruimte met een lichtstraal doorkliefd, noteer hier het cijfer één,die na verspreiding en stolling materieachtige structueren vormde die leidden tot de huidige zichtbare kosmos en het leven erin.
De cijfers één en nul bevatten de 10 en met de overige acht cijfers ertussen, die elk hun eigen toewijzingswaarde bevatten, heeft U hiermee gelijk de oorsprong der getallenleer, die in elke nadien ontstane religie of kosmologie op dezelfde manier werd toegepast.
Zelfs Pythagoras maakte hier dankbaar gebruik van om het westen van basiswiskunde en algebra te voorzien.

De resterende scheppingsenergie van deze oerkracht is verspreid in de ruimtelijke wij(d)sheid van het wetenschappelijk vacuum-veld of anti-materie. De Brahmanen en Egyptische Zieners noemden dit 8000 jaar geleden al het Akasha-veld.

En wat hebben ze U daarover wijsgemaakt ?

Ciao. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Diego Raga on 14-08-2005 at 17:28
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Wie heeft jou dat wijsgemaakt?
Uit het Niets onstond een punt dat zich uitbreidde tot een cirkel, hier werd de ruimte geschapen.
Dit word gesymboliseerd door het cijfer nul, een uitvinding van Brahmanen.
Toen aan de voorwaarde voor uitbreiding en vorm was voldaan, (nog steeds was er duisternis), werd de ruimte met een lichtstraal doorkliefd, noteer hier het cijfer één,die na verspreiding en stolling materieachtige structueren vormde die leidden tot de huidige zichtbare kosmos en het leven erin.
De cijfers één en nul bevatten de 10 en met de overige acht cijfers ertussen, die elk hun eigen toewijzingswaarde bevatten, heeft U hiermee gelijk de oorsprong der getallenleer, die in elke nadien ontstane religie of kosmologie op dezelfde manier werd toegepast.
Zelfs Pythagoras maakte hier dankbaar gebruik van om het westen van basiswiskunde en algebra te voorzien.

De resterende scheppingsenergie van deze oerkracht is verspreid in de ruimtelijke wij(d)sheid van het wetenschappelijk vacuum-veld of anti-materie. De Brahmanen en Egyptische Zieners noemden dit 8000 jaar geleden al het Akasha-veld.

En wat hebben ze U daarover wijsgemaakt ?

Ciao. [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Wie heeft jou dat wijsgemaakt?
Uit het Niets onstond een punt dat zich uitbreidde tot een cirkel, hier werd de ruimte geschapen.
Dit word gesymboliseerd door het cijfer nul, een uitvinding van Brahmanen.
Toen aan de voorwaarde voor uitbreiding en vorm was voldaan, (nog steeds was er duisternis), werd de ruimte met een lichtstraal doorkliefd, die na verspreiding en stolling materieachtige structueren vormde die leidden tot de huidige zichtbare kosmos en het leven erin.
De resterende energie van deze oerkracht is verspreid in de ruimtelijke wij(d)sheid van het wetenschappelijk vacuum-veld of anti-materie. De Brahmanen en Egyptische Zieners noemden dit 8000 jaar geleden al het Akasha-veld.

En wat hebben ze U daarover wijsgemaakt ?

Ciao.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 14 augustus 2005 om 16:28.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 16:45   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga

En wat hebben ze U daarover wijsgemaakt ?

Ciao.
Nog niets dat mij het onthouden waard leek.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 16:55   #29
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Ik heb een treffende vergelijking gevonden tussen een Vedische Wijsheid en de Bijbel.

De Vedische Wijsheid verteld dat het ervaren van geur(zintuig)de illusie geeft aan het verstand van iets stabiels,ik citeer:Het is de ervaring van iets stabiels,van stabiliteit die het wezenlijke kenmerk is van alle concrete en massieve,dat wil zeggen aardse dingen-van de aard van de aarde.We kunnen daarom stellen dat tegelijk met de ervaring van geur-in-het-algemeen ook de ervaring van stabiliteit of concreetheid wordt voortgebracht,waaruit alle ervaringen van hardheid,druk,gewicht enzovoort ontstaan,dat wil zeggen alles waarnaar het formele begrip aarde(prithivi)verwijst.

Nu effe verder gaan wat de Bijbel hierover verteld,het is natuurlijk weer een rode draad.Het is hier het citaat waar Isaak de zegen geeft aan zijn zoon Jakob,de bedrieger.Maar Isaak is blind en hij riekt aan de kleren van zijn zoon Jakob en hij zegt bij het uitspreken van de zegen:

"De geur(zintuig) van mijn zoon is de geur van het veld,het veld dat de heer heeft gezegend.God geve je dauw uit de hemel en vette vruchtbare aarde,een overvloed van koren en wijn(aardse dingen).Volken zullen je dienen,naties zich voor je buigen.Je zult heer zijn over je broers,macht hebben over je moeders zonen enz enz................

Dit is toch wel frapant hoe deze zaken elkaar aanvullen.Prachtig gewoon![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Grellig on 14-08-2005 at 18:00
Reason:
--------------------------------

Ik heb een treffende vergelijking gevonden tussen een Vedische Wijsheid en de Bijbel.

De Vedische Wijsheid verteld dat het ervaren van geur(zintuig)de illusie geeft aan het verstand van iets stabiels,ik citeer:Het is de ervaring van iets stabiels,van stabiliteit die het wezenlijke kenmerk is van alle concrete en massieve,dat wil zeggen aardse dingen-van de aard van de aarde.We kunnen daarom stellen dat tegelijk met de ervaring van geur-in-het-algemeen ook de ervaring van stabiliteit of concreetheid wordt voortgebracht,waaruit alle ervaringen van hardheid,druk,gewicht enzovoort ontstaan,dat wil zeggen alles waarnaar het formele begrip aarde(prithivi)verwijst.

Nu effe verder gaan wat de Bijbel hierover verteld,het is natuurlijk weer een rode draad.Het is hier het citaat waar Isaak de zegen geeft aan zijn zoon Jakob,de bedrieger.Maar Isaak is blind en hij riekt aan de kleren van zijn zoon Jakob en hij zegt bij het uitspreken van de zegen:

"De geur(zintuig) van mijn zoon is de geur van het veld,het veld dat de heer heeft gezegend.God geve je dauw uit de hemel en vette vruchtbare aarde,een overvloed van koren en wijn(aardse dingen).Volken zullen je dienen,naties zich voor je buigen.Je zult heer zijn over je broers,macht hebben over je moeders zonen enz enz................

Dit is toch wel frapant hoe deze zaken elkaar aanvullen.Prachtig gewoon![/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Ik heb een treffende vergelijking gevonden tussen een Vedische Wijsheid en de Bijbel.

De Vedische Wijsheid verteld dat het ervaren van geur(zintuig)de illusie geeft aan het verstand van iets stabiels,ik citeer:Het is de ervaring van iets stabiels,van stabiliteit die het wezenlijke kenmerk is van alle concrete en massieve,dat wil zeggen aardse dingen-van de aard van de aarde.We kunnen daarom stellen dat tegelijk met de ervaring van geur-in-het-algemeen ook de ervaring van stabiliteit of concreetheid wordt voortgebracht,waaruit alle ervaringen van hardheid,druk,gewicht enzovoort ontstaan,dat wil zeggen alles waarnaar het formele begrip aarde(prithivi)verwijst.

Nu effe verder gaan wat de Bijbel hierover verteld,het is natuurlijk weer een rode draad.Het is hier het citaat waar Isaak de zegen geeft aan zijn zoon Jakob,de bedrieger.Maar Isaak is blind en hij riekt aan de kleren van zijn zoon Jakob en hij zegt bij het uitspreken van de zegen:

"De geur(zintuig) van mijn zoon is de geur van het veld,het veld dat de heer heeft gezegend.God geve je dauw uit de hemel en vette vruchtbare aarde,een overvloed van koren en wijn(aardse dingen).Volken zullen je dienen,naties zich voor je buigen.Je zult heer zijn over je broers,macht hebben over je moeders zonen enz enz................

Dit is toch wel een frapant hoe deze zaken elkaar aanvullen.Prachtig gewoon![/size]
[/edit]
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 14 augustus 2005 om 17:00.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 16:57   #30
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Nog niets dat mij het onthouden waard leek.
Je moet ook willen onthouden he Staaf.

Dat is het leuke van heel de zaak,vergelijkingen vinden.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 17:05   #31
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Nog niets dat mij het onthouden waard leek.
Van zodra je verwonderd bent dat er iets is, en niet niets, dan heb je het eigenlijk al. De rest is woordkramerij.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 17:10   #32
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Van zodra je verwonderd bent dat er iets is, en niet niets, dan heb je het eigenlijk al. De rest is woordkramerij.
Uit het niets ontstaat iets,het is de kracht van de ontkenning.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 17:10   #33
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Je moet ook willen onthouden he Staaf.
Onthouding is nooit mijn ding geweest.

Citaat:
Dat is het leuke van heel de zaak,vergelijkingen vinden.
Dat wel.
Maar de aanvang van zaken als het universum, de schepping, het licht etc. (als die er al was) ligt zo ver voorbij mijn waarnemingshorizon, dat ik er mij niet veel bij kan voorstellen. Het is een leuke denkpiste om onze geest mee te plagen. Verbazend is ook de stellige zekerheid waarmee velen, hun vaak intern en extern contradictorische ideeën naar voor schuiven.

Neem nu die uitspraak die velen blijkbaar graag voor lief nemen: 'het licht scheen in de duisternis'
Vaak wordt daarbij voorondersteld dat er dus eerst duisternis was en dan pas licht.
Ik kan met evenveel (of weinig) stelligheid het omgekeerde beweren.
Eerst was er het licht. Duisternis is slechts schaduw van dingetjes (kapotte lampen o.i.d.) die in de lichtstraal komen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 17:17   #34
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Verbazend is ook de stellige zekerheid waarmee velen, hun vaak intern en extern contradictorische ideeën naar voor schuiven.
.
Zekerheid..........wat is zekerheid hé?Vind het persoonlijk ook moeilijk.Maar de verschillende godsdiensten interpreteer ik als verschillende expressievormen die de mensen terug willen voeren naar hun eigenlijke natuur.En in deze tijden vind ik dat wel goed omdat de media inspeelt op de domheid van de mens.

Godsdienst moet blijven!Het houd ons met de voeten op de grond,het houd de mens nuchter.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 17:18   #35
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik kan met evenveel (of weinig) stelligheid het omgekeerde beweren.
Eerst was er het licht. Duisternis is slechts schaduw van dingetjes (kapotte lampen o.i.d.) die in de lichtstraal komen.
Dat is een perfect valabele stelling.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 17:19   #36
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Neem nu die uitspraak die velen blijkbaar graag voor lief nemen: 'het licht scheen in de duisternis'
Ja,het licht schijnt in de duisternis,maar dan kan je nog niets zien hé.Licht kan de duisternis niet verlichten,er moet materie zijn die de lichtstralen kunnen reflecteren,dan kan je pas iets zien.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 20:08   #37
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Maar de aanvang van zaken als het universum, de schepping, het licht etc. (als die er al was) ligt zo ver voorbij mijn waarnemingshorizon, dat ik er mij niet veel bij kan voorstellen.
Dat ligt aan de inherente beperking van onze zintuigen en verstand.
De bewuste aandacht die (meditatief) inwaarts gericht is, komt alles te weten wat de buitenzijde verhult.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Verbazend is ook de stellige zekerheid waarmee velen, hun vaak intern en extern contradictorische ideeën naar voor schuiven.
Net zoals de stelligheid waarmee velen deze oeroude kennis ontkennen, omdat ze niet pastbinnen hún intern en extern gedachtepatroon zeker ?

Ciao
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 20:43   #38
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
Dat ligt aan de inherente beperking van onze zintuigen en verstand.
De bewuste aandacht die (meditatief) inwaarts gericht is, komt alles te weten wat de buitenzijde verhult.
Voor jezelf misschien wel.
Maar wat van uw binnenkant buitenkomt, gaat er bij mij niet in.


Citaat:
Net zoals de stelligheid waarmee velen deze oeroude kennis ontkennen, omdat ze niet pastbinnen hún intern en extern gedachtepatroon zeker ?

Ciao
Dat schoentje trek ik niet aan.
Kennis is niet a priori goed omdat ze oud is.
Ik heb geen probleem met iets niet te weten, maar dat wil niet zeggen dat ik voor zoete koek slik wat anderen erover pretenderen te weten.
Liever niet-weten, dan schijnbaar weten en napapegaaien wat bevlogen piegems uit een ver of recent verleden u voorzegden.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 20:45   #39
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Ja,het licht schijnt in de duisternis,maar dan kan je nog niets zien hé.Licht kan de duisternis niet verlichten,er moet materie zijn die de lichtstralen kunnen reflecteren,dan kan je pas iets zien.
De 'lichten' op deze forumkatern schijnen af en toe te fel in mijn ogen, en maken me blinder dan ik ooit in de duisternis was.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 21:06   #40
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
De cijfers één en nul bevatten de 10 en met de overige acht cijfers ertussen, die elk hun eigen toewijzingswaarde bevatten, heeft U hiermee gelijk de oorsprong der getallenleer, die in elke nadien ontstane religie of kosmologie op dezelfde manier werd toegepast.
Euh, is er iets "kosmologisch" aan ons tientallig stelsel? Buiten het feit dat we euh ... 10 vingers hebben?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be