Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 oktober 2007, 00:34   #41
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik ken de exacte feiten niet (niemand hier, buiten Wilhelm) dus ik kan niet oordelen.

Maar wanneer het gaat om een groep relschoppers gesponsord door de CIA (zoals de relschoppers in Georgië, Oekraïne, etc...), dan mogen die voor mijn part stevig neergeknuppeld worden, ja.

Omdat ik een democraat ben. En omdat ik problemen heb met het internationale kapitalisme dat democratisch verkozen presidenten die het goed voorhebben met hun volk, constant wil afzetten.

Als dat dus het geval is, kan er niet genoeg geknuppeld worden, in volle redelijkheid en legitimiteit.


In het geval het om een betoging gaat waar keurig aanvraag was voor gedaan, dan moet knuppelen vermeden worden.

Maar ik kan me niet inbeelden dat Chavez' geknuppel harder zou zijn dan de manier waarop, bijvoorbeeld, de andersglobalisten worden neergemept wanneer ze tegen het internationale kapitalisme betogen (daar zijn zelfs doden bij gevallen).

Kortom, alles in proportie. Maar als het om fascistoïde, anti-democratische, liberale kapitalisten gaat met duistere plannen, verdienen ze een tik.
De Oekraïne was inderdaad de meest schandalige CIA-operatie in de 21ste eeuw, geen enkele westerse verslaggever die durfde te zeggen dat Soros-institute handenvol geld kreeg van de inlichtingendienst, noch dat criminelen zoals Tymoshenko zwart geld gaf aan fascistische stoottroepen.
Bon ja, enkele jaren later en het liberale schouwspel is omgetoverd in een zoveelste "shock-doctrine"-experiment met alle elementen van armoede en volksbedrog. Het enige wat nog ontbrak, was het feit dat Joeshenko niet zijn eigen parlement moest beschieten zoals Yeltsin.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 00:44   #42
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blabylonia Bekijk bericht
Extreem-rechts en extreem-links,
dat zijn toch oppo-sames ?!

Ja en, denk ik, ook "voer voor psychologen".

Het komt mij trouwens voor, dat onder een (al dan niet vergoelijkt) extreem/extremistisch bewind iedere kritiek of oppositie als "extremistisch" wordt betiteld.

Evengoed blijf ik van mening dat hinderlijke en/of schadelijke manifestaties wereldwijd verboden zouden mogen zijn.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 25 oktober 2007 om 00:51.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 00:45   #43
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ja en, denk ik, ook "voer voor psychologen".
Omdat we resistent tegen onzin zijn? Arme Wilhelm.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 00:52   #44
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Omdat we resistent tegen onzin zijn? Arme Wilhelm.
Weet ik niet, daarom adviseer ik ook consultatie van een vakman.

Vraagje: wie is die Harley-rijder in je schitterende nieuwe avatar?
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 00:55   #45
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Het komt mij trouwens voor, dat onder een (al dan niet vergoelijkt) extreem/extremistisch bewind iedere kritiek of oppositie als "extremistisch" wordt betiteld.
Gelukkig, zou ik zo zeggen. Dat betekent dat politiek nog werkelijk ideologisch geladen is en dat er geen "end of history" bestaat.
Dit moeten we vieren!
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 00:58   #46
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Weet ik niet, daarom adviseer ik ook consultatie van een vakman.

Vraagje: wie is die Harley-rijder in je schitterende nieuwe avatar?
Tegenstanders psychologisch kraken, zo kennen we onze "democraten".

Dat is de sovjet-soldaat, 1 brok ideologisch beton.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 01:13   #47
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Filmpje van de mars gevonden. (bron: gsm-camera of handcamera van omstaander)

Nog een ietsje langer filmpje gevonden ook. (bron: globovision)
__________________
auction your future!

Laatst gewijzigd door netslet : 25 oktober 2007 om 01:16.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 01:15   #48
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Filmpje van de mars gevonden.
Daar zijn we ook niets mee. Tenzij je zeeziek wil worden.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 01:18   #49
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Met dat tweede filmpje misschien wel. En 'k zal u al voor zijn: ja, globovision is gelinkt met de spaanstalige sectie van CNN.

Soit, morgen eens bekijken. Nu slapen.
__________________
auction your future!
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 01:19   #50
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
globovision)
Hetzelfde station die hun beelden vervalste tijdens de couppoging?
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 01:25   #51
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Hetzelfde station die hun beelden vervalste tijdens de couppoging?
Niet zeker van, was dat niet het tv-station waarvan Chavez een half jaar geleden ofzo weigerde de vergunning te verlengen?

Moest het toch zo zijn is het te hopen dat ze de techniek al een beetje beter onder de knie hebben.
__________________
auction your future!
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 01:33   #52
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 oktober 2007 om 01:39.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 01:39   #53
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Vandaag op Nederlandse Radio-1: in Venezuela is een anti-Chavez-demonstratie van studenten hardhandig beëindigd.

Links toont weer eens zijn ware gezicht.
In Venezuela de matrak, zoals in Europa de andersgloalisten. De EU toont zo steeds weer zijn ware gezicht
Waarom protesteert Willem1940NLD d�*n niet?

Chavez wordt/werd niet gesteund door de USA. In Chili en Argentinië van Pinochet en Videla de kogels dan voor zoiets (en /of de gearresteerden werden vanuit vliegtuigen in de oceaan gegooid) Videla en Pinochet en een hele rist andere bloedige dictators (waaronder Sadam) werden/worden wél door de USA gesteund. De USA tonen zo steeds weer hun ware gezicht.

Waar ben je d�*n, Willem1940NLD?

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 oktober 2007 om 01:45.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 01:47   #54
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Tegenstanders psychologisch kraken, zo kennen we onze "democraten".
Teveel eer, dat is totaal mijn vak niet.
Citaat:
Dat is de sovjet-soldaat, 1 brok ideologisch beton.
Griezelig, "ideologie".
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 25 oktober 2007 om 01:47.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 01:54   #55
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Hetzelfde station die hun beelden vervalste tijdens de couppoging?
Daarover en over US inmenging schrijft de Amerikaanse Columnist Phil H. in Unknown News:
http://www.unknownnews.org/070106-Chavez-RCTV.html
Citaat:

In any other country (notably our own bastion of 'democracy' in the US), a television network that openly engaged in the same sort of agitation against their democratically-elected president as RCTV did would find its entire staff, from mailroom to CEO, imprisoned for treason.
It speaks well of Chavez' character that his only action is to deny them permission to continue broadcasting lies, while his very life is at stake.
I can easily imagine Fox News trying sh*t like this against a Democratic president, but even today I can't believe they'd get away with it. But what do you suppose would happen to a US network that engaged in these practices against George W. Bush? Do you think they'd merely lose their jobs?
RCTV was the first to broadcast the false claim that Chavez supporters were shooting at opposition demonstrators, which then served as a justification for high level generals to declare their disobedience to the government, also on RCTV.
RCTV then had exclusive interviews with coup plotters and the talk show host Napoleon Bravo read Chavez's supposed resignation letter on RCTV. Later it turned out that the letter was never signed by Chavez and that he had actually not resigned at all, but had been taken into custody.
When the coup began to falter and thousands of demonstrators took to the streets in support of Chavez, RCTV refused to provide any news coverage of the developments and switched from 24-hour news coverage to the broadcasting of old cartoons and movies instead.
Other reasons Chavez and his supporters refer to RCTV as a coup-plotting channel are because it also supported the December 2002 shutdown of the oil industry that was designed to force Chavez from office. At the time RCTV (along with Globovision) gave free advertising time to the opposition, broadcasting these in lieu of commercial advertising, urging citizens to support the so-called general strike. Also, during the August 2004 presidential recall referendum, RCTV refused to accept pro-Chavez advertisements.
The coup against Chavez on April 11, 2002 is unique in history, as the entire event was filmed from inside the presidential palace by documentary filmmakers who happened to be in Caracas to make a movie about Chavez' populist Bolivarian revolution. Their film can be watched on-line for free, and is available for download on bit torrent sites in higher resolution formats.
It's really an amazing look inside the machinations of the US and Venezuelan elite against Chavez. After seeing it, you'll be amazed that he let RCTV off the hook at all.
Phill.H

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 oktober 2007 om 01:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 01:58   #56
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In Venezuela de matrak, zoals in Europa de andersgloalisten. De EU toont zo steeds weer zijn ware gezicht
Waarom protesteert Willem1940NLD d�*n niet?
Protesteren en vooral "actie" daartoe is totaal niet mijn ding; hooguit geef ik mijn mening waar ik denk dat zulks gepast is.
Citaat:
Chavez wordt/werd niet gesteund door de USA. In Chili en Argentinië van Pinochet en Videla de kogels dan voor zoiets (en /of de gearresteerden werden vanuit vliegtuigen in de oceaan gegooid) Videla en Pinochet en een hele rist andere bloedige dictators (waaronder Sadam) werden/worden wél door de USA gesteund. De USA tonen zo steeds weer hun ware gezicht.
Uit mijn iets eerdere posting(s) had je kunnen opmaken dat ik niet alleen tegen ALLE overlast- en/of schadebrengende manifestaties ben, maar ook Chavez bijna zo eng als Bush begin te vinden; of je nu van de hond of van de kat gebeten wordt, linkse of rechtse directen cq hoeken toegediend ...
Citaat:
Waar ben je d�*n, Willem1940NLD?
Ik ben en blijf waarschijnlijk duurzaam in Nederland, voorzover ik zien kan voorlopig het meest leefbare stukje van onze planeet.
=====

Nog maar weer eens: 2 kwaden maken niet samen 1 goed en "wederzijdse" misdaden compenseren niets, vermeerderen slechts ellende.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 25 oktober 2007 om 02:01.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 06:27   #57
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Van mij krijgt Chavez het voordeel van de twijfel. Hij MOET wel een beetje paranoide reageren als je de geschiedenis van de laatste jaren daar bekijkt.

Chavez kan natuurlijk niet ineens al zijn burgers rijk maken, zoiets kost tijd, want de gehele economie was en is gebaseerd op de rijken en medewerking van de rijke elite is ver te zoeken, integendeel : alles in het werk stellen om hem te saboteren... tja...

Tot hiertoe heeft hij nog geen grote fouten gemaakt en heeft meer goed gedaan voor zijn land dan gelijk wie in de recente geschiedenis. Afwachten en kijken wat het wordt. Tot hiertoe niet zo slecht denk ik!
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 09:32   #58
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Politiek betekent geweld, in alle richtingen. Ik zou wel eens de context willen weten waarom er deze maal geweld aan te pas kwam, in het verleden was de verslaggeving van het Westen over Chavez ook al niet bepaald objectief. Elk klein incident is blijkbaar genoeg reden om hem nogmaals af te schilderen als de grote boeman, hilarisch.

Viva Chavez!
Knettergek...

Het zal wel toevallig zijn dat deze poster in dezelfde sfeer werd opgemaakt als die in de communistische paradijzen gemaakt worden...

Ook de minister van agitatie gebruikt voor CAP ook dezelfde techniek...

Gewoon ziekelijk...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 09:51   #59
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Chavez kan natuurlijk niet ineens al zijn burgers rijk maken, zoiets kost tijd, want de gehele economie was en is gebaseerd op de rijken en medewerking van de rijke elite is ver te zoeken, integendeel : alles in het werk stellen om hem te saboteren... tja...
Je kan inderdaad niet ineens iedereen rijk maken. Er zijn echter een aantal methodes die claimen iedereen op termijn rijk te maken die bij herhaling hebben bewezen niet te werken. Chavez lijkt vast besloten nog maar eens aan te tonen hoe je mensen arm houdt.

Armoede los je niet op door "herverdeling", want het is niet de verdeling van de rijkdom die het probleem is, het probleem is dat er niet genoeg rijkdom geproduceerd wordt. Economische groei gedreven door toegenomen productie is nodig, het gewoon uitdelen van oliegeld blijkt enkel maar de inflatie aan te wakkeren (iets wat elke eerstejaarsstudent economie had kunnen voorspellen).

Laatst gewijzigd door Zwitser : 25 oktober 2007 om 09:51.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 10:25   #60
Babylonia
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 januari 2007
Berichten: 1.605
Standaard

Er is een documentaire te vinden op het net gemaakt door 2 ierse journalisten
The Revolution wil not be televised.
http://video.google.nl/videosearch?q...evolution+will

Mag ik u verzoeken u eerst te informeren alvorens een mening te vormen?
Net zoals het waar is dat tijdens de hitler tijd het ministerie van waarheid zorgde voor de 'juiste' informatie is dat soort propaganda nu ook weer een beetje bezig.
De enorme concentraties van de media leiden tot selectieve berichtgeving.
Orwell rolls in his grave is een film die u daarover meer informatie verschaft.
De financiele macht van de mediaconglomeratie is gevaarlijk aan het worden;
Hoe vrij zijn onze gedachtes? Darren Brown.
http://www.youtube.com/watch?v=ZyQjr1YL0zg 3 min
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be