Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 augustus 2020, 21:51   #41
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Jij ja, ik niet.
Op de route naar Oostenrijk heb ik er een vijftal gezien.

3 Nederlanders. 2 Model S waren zelfs het oude design pre-2016.

Ook in Limburg zie ik regelmatig model 3 en ook model S.
Vandaag nog eens naar Antwerpen gereden en ik heb maar 1 Tesla gezien.

p.s.

Op de terugweg richgting kust wel weer enorm véél Engelsen die van de baan een waar racecircuit maakten.

Kan er mij eens iemand uitleggen wat die meer zijn dan de andere weggebruikers???

Ter hoogte van Gent de werken aan de 'brug der zuchten' daar mag je 50km/u.

Ik denk dat ik ver de enige ben die dat gedaan heeft de rest vloog gewoon voorbij (vééél nummerplaten uit andere landen)

Eigen volk eerst pakken om boetes te betalen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 30 augustus 2020 om 21:54.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 06:29   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Jij ja, ik niet.
Op de route naar Oostenrijk heb ik er een vijftal gezien.

3 Nederlanders. 2 Model S waren zelfs het oude design pre-2016.
Waar ligt die route precies in België?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 06:31   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Volgens mij zitten er digitale camera's in.
Nog lang niet overal hoor.
In onze zone alvast niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 09:16   #44
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waar ligt die route precies in België?
In België werden 1.200 enkel model 3 in 2020 verkocht, ergens rijden die tesamen met de "vele duizenden" Teslas die de 7 jaren ervoor verkocht zijn.



Verkoop EV, gans 2019 België:



of https://www.autowereld.be/autonieuws...isch-2019.html

en verder 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011...
ook de eventule occasies die in het buitenland gekocht zijn.

Citaat:
https://www.hln.be/auto/tesla-opent-...n%20ons%20land

Tesla opent eerste showroom in België

Redactie 18 juli 2013 16u33 Bron: Belga
En de eerste Tesla Roadster zal de jaren ervoor ook wel ergens verkocht zijn in Be. Die kan men online kopen.

Routes? Op alle wegen in België rijden die Teslas.

Laatst gewijzigd door Micele : 31 augustus 2020 om 09:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 09:19   #45
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In België werden 1.200 enkel model 3 in 2020 verkocht, ergens rijden die tesamen met de vele duizenden Teslas die de 7 jaren ervoor verkocht zijn.

https://www.hln.be/auto/tesla-opent-...n%20ons%20land

Routes? Op alle wegen in België rijden die.
Ik heb er zoals ik al schreef gisteren kust/Antwerpen en terug juist 1 gezien en die was wel hééééééél traag aan het rijden, accu ver plat?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 31 augustus 2020 om 09:19.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 09:34   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik heb er zoals ik al schreef gisteren kust/Antwerpen en terug juist 1 gezien en die was wel hééééééél traag aan het rijden, accu ver plat?
En ik er onlangs 3 gezien die me vlot inhaalden toen ik 140 kmh reed (Autobahn), slechts eentje liet zich inhalen.

Zelf haalde ik vele zuipende plofkarretjes in met mijn zuipend plofkarretje, tank bijna leeg of te weinig geld voor gas te geven? Wat denk je?

Ik heb uitgerekend dat mijn vervuilende plofwagen eigenlijk 4 tot 5 maal meer verbruikt dan een EV.

En opladen moet ik die plofwagen ook nog, gisteren nog 6 uur aan de druppellader gehangen, want ik rij er amper nog mee.

Laatst gewijzigd door Micele : 31 augustus 2020 om 09:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 09:46   #47
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik heb er zoals ik al schreef gisteren kust/Antwerpen en terug juist 1 gezien en die was wel hééééééél traag aan het rijden, accu ver plat?
In UK vallen er elk jaar zowat 1 miljoen plofvoertuigen zomaar zonder brandstof, zoveel zuipen die? Of te snel gereden?

Citaat:
https://www.dailymail.co.uk/news/art...-run-fuel.html

Who DO more than 800,000 drivers a year run out of fuel despite the warning light coming on? (And why ARE most of them are men?)

Nearly a million motorists a year break down because of empty fuel tanks

Research shows the number running out of petrol or diesel has risen every year since 2011, when the figure was a third lower

Men made up most of the 827,000 who ignored the fuel warning light
Lol:
Citaat:
https://auto-en-vervoer.infonu.nl/au...dstoftank.html

Onderweg met een bijna lege brandstoftank

Onderweg de tank leegrijden. Het komt vaker voor dan men denkt. Sommige automobilisten hebben geen oog voor het dashboard. Ze zien het knipperende brandstoficoontje niet eens en zouden wat vaker op de metertjes moeten kijken. Weer anderen denken dat ze het tankstation nog wel kunnen halen. En in het verlengde daarvan zijn er tegenwoordig nogal wat mensen voor wie autorijden eigenlijk te duur is geworden. Zij besparen soms op de verkeerde manier door op benzinedamp te gaan rijden om vandaag maar niet te hoeven tanken. De gokkers onder ons weten echter dat dat onherroepelijk een keer misgaat.

Laatst gewijzigd door Micele : 31 augustus 2020 om 09:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 10:04   #48
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik heb er zoals ik al schreef gisteren kust/Antwerpen en terug juist 1 gezien en die was wel hééééééél traag aan het rijden, accu ver plat?
Verleden vrijdag zag ik na 8 km rijden al eentje, een model 3 grijs-metallic.

Accu was zeker thuis opgeladen, want in Limburg heeft bijna iedereen stroom en eigen oprit?

Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20191220_...t-eigen-woning
vrijdag 20 december 2019

Driekwart van Limburgse gezinnen bezit eigen woning

HASSELT

69% van de Vlaamse gezinnen is eigenaar van een woning, 31% huurt. In Limburg ligt het aantal eigenaars met 74% het hoogst en het percentage huurders (26%) het laagst. Limburg telt ook het hoogste aantal eengezinswoningen (75%).


9 op de 10 gezinnen in Gingelom hebben een eigen woning, een record in Limburg.

Deze cijfers staan in een nieuw dossier van het provinciebestuur dat gebaseerd is op de meest recente gegevens uit het Kadaster en Rijksregister.

Een eigen huis, een plek onder de zon. Dit deuntje heeft niet alleen zanger René Froger gelukkig gemaakt, het typeert ook de honkvaste Limburger die graag onder de eigen kerktoren blijft. Er is in Limburg niet alleen meer plaats, het is ook nog altijd iets goedkoper bouwen dan elders in Vlaanderen.
p.s. bij de foto: de stroomleidingen lopen meestal ondergronds vandaag.

Laatst gewijzigd door Micele : 31 augustus 2020 om 10:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 15:41   #49
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Dus Tesla rijders hebben dus ook hetzelfde marginaal verstand als van een motorijder. Ergens ook te verwachten. Het enige wat ik doe als ik een Tesla zie rijden is eens hard lachen. Weer zo een groene nerd die denkt dat hij de wereld gaat veranderen. En smaak is persoonlijk maar ik vind het model Y en 3 gewoon lelijke gedrochten. Vooral de Y is precies een vierkantige zelfbouwdoos op 4 wielen. Enkel de Tesla S ziet er dan nog een beetje goed uit (maar ik zou er zelf geen euro aan willen spenderen). Van die plastieken kapjes had ik hetzelfde gehoord. Te gek voor woorden
Je mag eens goed lachen met mij, ik heb daar geen probleem mee. Maar besef wel dat ik enkel met een Tesla rij omdat het goedkoper is dan met een Diesel rond te bollen,niet omdat ik een groene jongen ben.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 15:43   #50
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik heb er zoals ik al schreef gisteren kust/Antwerpen en terug juist 1 gezien en die was wel hééééééél traag aan het rijden, accu ver plat?
Vreemd. Voor mij is het immers een groot gemak dat ik nooit meer moet gaan tanken. Thuiskomen, stekker in en klaar.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 17:05   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In UK vallen er elk jaar zowat 1 miljoen plofvoertuigen zomaar zonder brandstof, zoveel zuipen die? Of te snel gereden?


Lol:
Gewoon te laat getankt, meer moet je daar niet achter zoeken.
Zelf nog nooit zonder naft of diesel gevallen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 23:17   #52
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Grappig eigenlijk, een >8 jaar gedateerde draad onder het stof gehaald.
Blijkbaar zijn er weer een hoop geflitsten de laatste tijd.

Dat laat zich soms moeilijk vermijden. Zeker als men wat vermoeid van een lange rit huiswaarts keert... De betekenis # radarval komt er niet zomaar...

Ik heb ze onlangs weten te vermijden eentje bij 80 kmh en eentje bij 100 kmh op de autobahn en dat in een afdaling van +6% waar je dus moet blijven bijremmen (zeker bij 80 kmh) om die snelheidsbeperking te kunnen aanhouden. (beide op de A3, de 80 kmh is waar de A3 zich splitst daar staat dikwijls een mobiele radar (links) bijna op het einde waar de afdaling het sterkste is ...).

Aja, en bij de heenweg ook nog eentje bij afdaling +6%, ook op de #A3 in de buurt van Limburg-Noord:

# https://www.verkehrsinfo.de/index.ph...street=A3&UIN=

Een beetje ervoor of erna mag je weer 130 kmh of meer...

Als de locals extra afremmen rem altijd zeker mee! (bergaf uitbollen aan 80 kmh is niet genoeg, voor dat je er erg in hebt zit je terug aan 100 kmh)

Ook in Oostenrijk trouwens.
Bijna 3 miljoen snelheidsboetes in 2012. Dat zijn er intussen weer veel meer.
De meest recente cijfers die ik gevonden heb dateren van 2018 en toen waren het er bijna 3,8 miljoen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190513_04397761
Ook niet verwonderlijk, eigenlijk zelfs verbazend weinig als je ziet tot welk niveau van verkleutering we in dit land aan het komen zijn als het gaat om snelheidsbeperkingen.
Niemand kan die nog ernstig nemen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 12:23   #53
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Ook dat nog... (bij EVs kan dat nooit gebeuren, lol)

Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200905_...ls-het-gebeurt

Elke dag tanken elf chauffeurs de verkeerde brandstof: “Start de wagen niét als het gebeurt”

De overschakeling van de benaming diesel naar B7 of van benzine 95 naar E10 aan de pompen heeft voor niet meer ‘ongelukjes’ gezorgd. Pechverhelpers vreesden daar nochtans voor. Vorig jaar tankten in ons land elf chauffeurs per dag de verkeerde brandstof. Dat is minder dan vijf jaar geleden.

Voor wie foute brandstof tankt, kunnen de kosten hoog oplopen, tot 3.000 euro en meer. “Daarom één goede raad. Als het toch gebeurt en je merkt het op tijd, start dan vooral de wagen niet. Dat maakt een groot verschil”, zegt Danny Smagghe van Touring, dat vorig jaar 2.132 keer moest tussenkomen voor verkeerd tanken.

Bij VAB was dat zo’n 1.800 keer in 2019. In totaal dus bijna elf gevallen per dag. “Je moet rekenen dat in zeventig procent van de ‘ongevalletjes’ benzine in plaats van diesel wordt getankt, en ongeveer dertig procent gooit diesel in zijn benzinetank”, zegt Smagghe. “In diesel zit een soort paraffine om de brandstofpomp te smeren. Als je benzine in een dieselvoertuig tankt en je start, loopt de hele pomp vast en heb je al snel voor een paar duizend euro kosten”, waarschuwt Joni Junes van VAB.

Touring heeft een eigen Fuel Rescue Team dat leden thuis depanneert. VAB laat voertuigen naar een garage takelen. De meest voorkomende oorzaken waarom mensen zich vergissen zijn gehaast of verstrooid zijn. Of mensen die met een vervangwagen rijden en er maar vanuit gaan dat die op dezelfde brandstof rijdt als hun eigen wagen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 13:49   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Een tijdje geleden had mijn zoon ook diesel in een benzine getankt.
Uitgepompt met een gardena pompje op een boor.
Kosten 0€.

Wel wat lastig om in de tank te geraken soms.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 september 2020 om 13:50.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 14:22   #55
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Bijna 3 miljoen snelheidsboetes in 2012. Dat zijn er intussen weer veel meer.
De meest recente cijfers die ik gevonden heb dateren van 2018 en toen waren het er bijna 3,8 miljoen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190513_04397761
Ook niet verwonderlijk, eigenlijk zelfs verbazend weinig als je ziet tot welk niveau van verkleutering we in dit land aan het komen zijn als het gaat om snelheidsbeperkingen.
Niemand kan die nog ernstig nemen.
Ik heb al 4 jaar lang geen boete voor overdreven snelheid gehad. Vroeger was dat soms eens 5 km te hoog uit verstrooidheid. Sinds ik cruise control heb gebeurt dat bijna niet meer.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 5 september 2020 om 14:24.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 17:59   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb al 4 jaar lang geen boete voor overdreven snelheid gehad. Vroeger was dat soms eens 5 km te hoog uit verstrooidheid. Sinds ik cruise control heb gebeurt dat bijna niet meer.
Gij gebruikt dus uw cruise control beetje overal ? Ook in stedelijk gebied ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 18:54   #57
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Gij gebruikt dus uw cruise control beetje overal ? Ook in stedelijk gebied ?
Daar niet daar is het niet handig. En in Leuven let ik altijd heel goed op mijn snelheid. Daar staan om de 100 m flitspalen + wat mobiele er bovenop.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 19:01   #58
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.148
Standaard

ik gebruik mijn adaptieve cruisecontrol bijna overal idd... en dat werkt perfectis
het enige nadeel is dat die systemen soms te voorzichtig zijn

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 september 2020 om 19:04.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 20:33   #59
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb al 4 jaar lang geen boete voor overdreven snelheid gehad. Vroeger was dat soms eens 5 km te hoog uit verstrooidheid. Sinds ik cruise control heb gebeurt dat bijna niet meer.
Dus als je 5km te hoog bent dan is dat voor jou overdreven snelheid?
Laten we eerst eens een goede definitie maken van het begrip overdreven snelheid.
Wat is jouw definitie van overdreven snelheid?
Ik zal je alvast de mijne meegeven.
Die is dat je niet voldoet aan artikel 10 van de wegcode, het basisartikel over snelheid in het verkeer. https://wegcode.be/wetteksten/sectie...code/168-art10
Valt het je ook op dat er in dat artikel geen enkel getal staat?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 20:38   #60
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Dus als je 5km te hoog bent dan is dat voor jou overdreven snelheid?
Laten we eerst eens een goede definitie maken van het begrip overdreven snelheid.
Wat is jouw definitie van overdreven snelheid?
Ik zal je alvast de mijne meegeven.
Die is dat je niet voldoet aan artikel 10 van de wegcode, het basisartikel over snelheid in het verkeer. https://wegcode.be/wetteksten/sectie...code/168-art10
Valt het je ook op dat er in dat artikel geen enkel getal staat?
Als je geflitst wordt en je zit (gecorrigeerd) 5 km/u boven de toegelaten snelheid (je weet wel, die ronde platen met rode rand) dan rij je voor de wet te snel.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be