Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 februari 2019, 17:13   #81
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Simpel nooit kopen wat je niet kan betalen.
Wat kan het leven toch simpel zijn.

Of bestaat er zoiets als levensnoodzakelijke dingen? Ik kan het mis hebben hé ..
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 17:14   #82
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat is geen geheim.
En verder gaat uw antwoord niet. Wat zijn uw inkomsten - die niet geheim zijn?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 17:20   #83
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Er zijn zoveel dingen die ik 'graag' zou hebben maar als dat financieel niet lukt dat mogen ze mooi blijven wezen in de winkels (andere) waar ze tentoongesteld staan.

Of moet ik doen zoals er zovelen doen de laatste tijden, de broeksriem aantrekken maar wel een mooie wagen (of andere luxe artikelen in huis halen die bakken geld kosten) voor de deur hebben staan, juist maar om de geburen met te overdonderen?

No Way!
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 februari 2019 om 17:21.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 17:21   #84
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Als anderen op cafee de laatste voetbalmatch zaten te bespreken was ik aan het studeren.
En iedereen heeft de genen en financiën om te studeren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Als anderen zich het laatste nieuwe model kochten, reed ik nog steeds met mijn 8 jaar oude rammelende diesel.
Dus vandaag zou jij ook geen auto meer hebben gezien uw oude diesel nergens meer binnen mag, ook niet meer zal hersteld worden omdat hij waardeloos is geworden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Als anderen dadelijk voor een grote woning gingen kocht ik me mijn eerste woning , een 100m2 vierkante meter kleine appartement.
Op welke leeftijd? Wat was de prijs en hoeveel moest je daarvoor maandelijks terugbetalen?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 17:59   #85
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

dpg, ge zijt wereldvreemd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 18:01   #86
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
dpg, ge zijt wereldvreemd.
Is iemand die leeft naar zijn vermogen dan wereldvreemd ? Is iemand die waar weet te vinden voor zijn geld wereldvreemd ? Ik dacht net van niet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 februari 2019 om 18:03.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 18:05   #87
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is iemand die leeft naar zijn vermogen dan wereldvreemd ? Is iemand die waar weet te vinden voor zijn geld wereldvreemd ? Ik dacht net van niet.
Neen, wat hij heeft gedaan is zo goed als onmogelijk de dag van vandaag. Grosse modo heeft hij zich opgewerkt tot een functie die dik betaald, zonder in het bezit te zijn van een hoger diploma.

Dankzij de aanwezigheid van Ford Genk in de regio. Die kennis die hij daar heeft opgedaan, en die ervaring, kunnen de mensen die nu bij Essers met de heftruck rijden dat ook opdoen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 20:26   #88
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, wat hij heeft gedaan is zo goed als onmogelijk de dag van vandaag. Grosse modo heeft hij zich opgewerkt tot een functie die dik betaald, zonder in het bezit te zijn van een hoger diploma.

Dankzij de aanwezigheid van Ford Genk in de regio. Die kennis die hij daar heeft opgedaan, en die ervaring, kunnen de mensen die nu bij Essers met de heftruck rijden dat ook opdoen ?
Tijdens de avondschool zaten er genoeg van kleine bedrijven, metsers, metaalbewerkers enz.

We hadden één ding gemeen en dat was weg geraken uit de huidige job.

Iemand die bij Essers op een heftruck rijd kan dat dus ook als hij er de motivatie voor heeft, mogelijkheden heeft die door tijdskrediet en zo goed als gratis opleidingen door de opleidingscheques.
Wel geen photoshop of webdesign gaan volgen, dat is pure geld en tijdsverspilling.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 20:44   #89
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
... motivatie ...
Mooi woordje.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 20:59   #90
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Tijdens de avondschool zaten er genoeg van kleine bedrijven, metsers, metaalbewerkers enz.

We hadden één ding gemeen en dat was weg geraken uit de huidige job.

Iemand die bij Essers op een heftruck rijd kan dat dus ook als hij er de motivatie voor heeft, mogelijkheden heeft die door tijdskrediet en zo goed als gratis opleidingen door de opleidingscheques.
Wel geen photoshop of webdesign gaan volgen, dat is pure geld en tijdsverspilling.
Mijn vader en schoonvader hebben resp. informatica & programmeren van automotive robots in avondopleiding gedaan. Ja, dankzij dat hebben ze op hun werk inderdaad de promoties gekregen die ze hebben gehad.

En neen, dat is stilgevallen. Een ind. ing. automatisatie & bachelor informatica/lic informatica zijn nu de vereiste diplomas voor deze functies.

Dankzij diplomainflatie zijn die avondschool opleidingen ook veel minder waard geworden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 21:14   #91
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn vader en schoonvader hebben resp. informatica & programmeren van automotive robots in avondopleiding gedaan. Ja, dankzij dat hebben ze op hun werk inderdaad de promoties gekregen die ze hebben gehad.

En neen, dat is stilgevallen. Een ind. ing. automatisatie & bachelor informatica/lic informatica zijn nu de vereiste diplomas voor deze functies.

Dankzij diplomainflatie zijn die avondschool opleidingen ook veel minder waard geworden.
De drang voor diploma´s is inderdaad groot in Belgie in verhouding met ervaring en opleiding, maar ik werk niet in Belgie, wel in Duitsland waar men dat anders ziet. Opscheppen of liegen is ook uitgesloten, want als je faalt bij de uitvoering vlieg je.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 21:15   #92
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De drang voor diploma´s is inderdaad groot in Belgie in verhouding met ervaring en opleiding, maar ik werk niet in Belgie, wel in Duitsland waar men dat anders ziet. Opscheppen of liegen is ook uitgesloten, want als je faalt bij de uitvoering vlieg je.
Duitsland is nochtans diplomafetish land nr. 1.

Herr Dr. Dipl. Ing......
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 21:22   #93
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Duitsland is nochtans diplomafetish land nr. 1.

Herr Dr. Dipl. Ing......
Dat valt goed mee, ik merk daar eigenlijk weinig van.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 21:38   #94
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, wat hij heeft gedaan is zo goed als onmogelijk de dag van vandaag. Grosse modo heeft hij zich opgewerkt tot een functie die dik betaald, zonder in het bezit te zijn van een hoger diploma. ...
Voor grote bedrijven en de staat mss wel, maar in de privé ligt dat wel wat anders.
Geloof me gerust.
Diploma is daar een mooi woord, opent mss deuren, maar waar het uiteindelijk om zal gaan is wat je kan en hoe je je kan aanpassen aan de situatie waarin je terecht komt.
Maw, je moet jezelf daar eerst kunnen bewijzen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 3 februari 2019 om 21:38.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2019, 22:42   #95
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Duitsland is nochtans diplomafetish land nr. 1.

Herr Dr. Dipl. Ing......
Dat klopt voor de sociale omgangsvormen.
Maar voor de rest, weet ik er geen fluit van.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2019, 13:45   #96
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn vader en schoonvader hebben resp. informatica & programmeren van automotive robots in avondopleiding gedaan. Ja, dankzij dat hebben ze op hun werk inderdaad de promoties gekregen die ze hebben gehad.

En neen, dat is stilgevallen. Een ind. ing. automatisatie & bachelor informatica/lic informatica zijn nu de vereiste diplomas voor deze functies.

Dankzij diplomainflatie zijn die avondschool opleidingen ook veel minder waard geworden.

Het klopt dat zowat alle opleidingen buiten het normale circuit niet zoveel voorstellen maar je ziet er wel veel met een hoog diploma cursussen volgen om enigzins meer gerichte praktijk bij te leren.
Meestal doen die wel de cursus maar vaak geen examen, wellicht om dat wat te verbergen dat ze zich bijscholen.

Ik heb eens dakwerk op avondschool gedaan en daar zaten toch ieder jaar wat ingenieurs ook. En ze deden het zeker niet beter dan een ander.
Maar dat inzicht te ervaren dat niet alles zomaar vanzelfsprekend te maken is zal hun als ingenieur wel een pluspunt geven.

Zo ziet men maar he?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 februari 2019 om 13:48.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2019, 13:48   #97
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het klopt dat zowat alle opleidingen buiten het normale circuit niet zoveel voorstellen maar je ziet er wel veel met een hoog diploma cursussen volgen om enigzins meer gerichte praktijk bij te leren.
Meestal doen die wel de cursus maar vaak geen examen, wellicht om dat wat te verbergen dat ze zich bijscholen.

Ik heb eens dakwerk op avondschool gedaan en daar zaten toch ieder jaar wat ingenieurs ook. En ze deden het zeker niet beter dan een ander.

Zo ziet men maar he?
Die doen dat vaak om hun eigen dak te kunnen leggen/repareren.

En inderdaad, het is niet omdat je goed met cijfers kunt werken dat je een betere ambachtsman bent.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2019, 13:50   #98
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die doen dat vaak om hun eigen dak te kunnen leggen/repareren.

En inderdaad, het is niet omdat je goed met cijfers kunt werken dat je een betere ambachtsman bent.
Ja dat ook natuurlijk.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2019, 13:57   #99
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Niettemin ik heb meerdere avondscholen gedaan en zelfs nog zondagschool maar heel speciaal vond ik dat toch niet achteraf.
Het geeft ook geen meerwaarde voor sollicitanten, of toch weinig.
Zeker nu.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2019, 16:18   #100
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Er is maar één plan mogelijk succesvol om te zorgen dat geen enkel gezin dat zich verantwoordelijk gedraagt, zich niet zou kunnen permitteren om een onverwachte factuur van 1000 euro direct te betalen.

En dat is meer mensen te laten bijdragen, en minder mensen in 'bijstand' te hebben.

Meer jobs dus.
Meer flexibele jobs.
Meer flexibele jobs in een uitgebreide sociale context.

Er mag ook meer inventiviteit komen om solidariteitsbijdragen te voorzien.
Iemand die na zijn 65ste nog blijft werken, moet daarvoor beloond worden, moet daarvoor bijdragen aan de sociale kassen, moet daardoor extra pensioen opbouwen, maar mag ook wel een extra solidariteitspremie afdragen, indien hij bij die activiteit meer dan 2000 euro netto overhoudt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be