Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 januari 2022, 07:37   #21
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Inderdaad, dat is heel zorgwekkend.
En dan ook nog onder het toezicht van de moeder.
Waarschijnlijk moeilijke jeugd, of nee wacht, 12 jaar dan ben je nog jeugd.
In die cultuur heeft de moeder nikste zeggen over mannekes.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 07:40   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
In die cultuur heeft de moeder nikste zeggen over mannekes.
Denk je? Zolang de mannekes geen schaamhaar hebben is moeder de baas. Daarna is het de gemeenschap die het maar moet regelen.

En daar wringt het schoentje.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 07:42   #23
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Zou dat gastje in zijn bontkraag en zijn mama in haar hoofddoek door Child Focus zijn terug gehaald uit de IS kampen ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 07:45   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zou dat gastje in zijn bontkraag en zijn mama in haar hoofddoek door Child Focus zijn terug gehaald uit de IS kampen ?
Dan zou het feest compleet zijn natuurlijk.... maar ik vrees dat het hier om gewoon "opgevoede" import gaat.

Nen infidel bedriegen, pesten of kapot maken is niet erg volgens de mohamed
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 08:38   #25
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wij hadden vroeger ook steeds een zakmes in ons zakken zitten, geen haar op ons hoofd dat er aan dacht om dat te gebruiken om een mens mee te steken, laat staan een agent.
En dan nog eentje die gekocht was op een of andere schoolreis. Meestal zonder snee en met veel lood in verwerkt.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 08:51   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Inderdaad, je kon dat bijhebben maar dat was dan om uw potlood mee te scherpen of een appeltje te schillen, Als ik een zakmes in mijn zak heb is dat ook niet met de bedoeling daar iemand mee te gaan lek prikken.
Zo simpel is dat.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 08:59   #27
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Hopelijk wordt de afkomst van de dader of op zijn minst zijn naam nog vernoemd.

Mohammed B. of zoiets, doch sinds enige tijd vermeld men zelf de initialen niet meer. Bij de moord op de homo was dit zo en schermde men zelfs de daders af met schermen, wat ongezien en ongekend is.

Ik had meteen al een donkerbruin vermoeden dat het om allochtonen zou gaan gezien de leeftijd en gebruik van het mes. Ik zag een bontkraag wat ook in die richting zou wijzen. Nu lees ik dat de moeder een hoofddoek zou dragen.

En ondertussen maar asielzoekers laten toestromen terwijl de problemen met degenen die thans aanwezig zijn nog totaal niet opgelost zijn.

Dat laatste probeert men echter op alle mogelijk manieren toe te dekken. Schijnheilig en hypocriet landje waarin we leven.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 09:21   #28
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
En dan nog eentje die gekocht was op een of andere schoolreis. Meestal zonder snee en met veel lood in verwerkt.
Oei, toch voorzichtig zijn dan. Loodvergiftiging is niet om mee te lachen. Symptomen van loodvergiftiging zijn onder andere verminderd IQ, uitslag, irritatie, slapeloosheid, sloomheid of juist hyperactiviteit, slechte eetlust en hoofdpijn. Blootstelling aan hoge concentraties kan leiden tot buikpijn, beschadiging van het zenuwstelsel, en hersenontsteking. Blootstelling aan extreem hoge concentraties kan leiden tot stuipen, coma, en zelfs tot de dood. Bij chronische blootstelling is een blauwe lijn om het tandvlees zichtbaar. Het kan leiden tot beschadiging van de hersenen, nieren, zenuwen en rode bloedcellen. Bron
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 09:33   #29
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wij hadden vroeger ook steeds een zakmes in ons zakken zitten, geen haar op ons hoofd dat er aan dacht om dat te gebruiken om een mens mee te steken, laat staan een agent.
Zo’n zakmes was geen steekwapen, er is opzettelijk geen scherpe punt. Dat moet al een groter wapen zijn of bijgeslepen om vanuit de rug een klaplong te veroorzaken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 09:35   #30
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Oei, toch voorzichtig zijn dan. Loodvergiftiging is niet om mee te lachen. Symptomen van loodvergiftiging zijn onder andere verminderd IQ, uitslag, irritatie, slapeloosheid, sloomheid of juist hyperactiviteit, slechte eetlust en hoofdpijn. Blootstelling aan hoge concentraties kan leiden tot buikpijn, beschadiging van het zenuwstelsel, en hersenontsteking. Blootstelling aan extreem hoge concentraties kan leiden tot stuipen, coma, en zelfs tot de dood. Bij chronische blootstelling is een blauwe lijn om het tandvlees zichtbaar. Het kan leiden tot beschadiging van de hersenen, nieren, zenuwen en rode bloedcellen. Bron
Dat zijn dan symptomen waar het zeer grote deel van de moslims aan lijd, laat mij toevoegen om uw lijstje volledig te maken Inteelt (huwelijken tussen familie leden) voor de goede verstaander, bestialiteiten, enz.
Veel succes gewenst met jullie onaangename soort die zich niet kan aanpassen aan de westerse wereld. Maar wel wil profiteren van de aangename sfeer die er was voor jullie hier kwamen.

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 28 januari 2022 om 09:37.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 10:11   #31
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In HLN worden beelden getoond van de aanval.
Je ziet de dader amper: als minderjarige wordt hij geblurd.
Maar de moeder, zo veronderstel ik, is wel te zien, en draagt een hoofddoek.

HLN meldt dan ook:



Ik denk niet dat er bij Vlaamse autochtonen nog veel "messentrekkers"-mentaliteit is.
Maar bij allochtonen daarentegen ...
Aha, de mama draagt een "hoofddoek", dan ben ik al een heel stuk minder verbaasd.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 28 januari 2022 om 10:12.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 10:34   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Inteelt (huwelijken tussen familie leden) voor de goede verstaander
Ik voel me geroepen daar een kanttekening bij te maken.

Inteelt kan prima buiten het huwelijk om.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 11:07   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De eerste vraag die ik mij stelde was: hoe komt hij/zij van welke origine dan ook op school binnen met een mes in zijn zak?

Dan zie je met de regelmaat van de klok USA scholen filmpjes waar de leerlingen eerst door een scanner moeten lopen zoals wij die kennen op sommige luchthavens.

Misschien een goed plan om ook aan onze scholen bewaking + scanners te zetten???

Dat zal wel weer zijn van "wie zal dat betalen?"

Hou bepaalde geldstromen die naar het buitenland gaan al tegen dan hebben ze geld om dat met te bekostigen.
Ik vind dat GEEN goed plan.
Maar ik vrees tegelijk dat als de politiek (en dus eerst de kiezer) er niets aan doet, zulk plan wel tot uitvoering gaat komen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 11:11   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wij hadden vroeger ook steeds een zakmes in ons zakken zitten, geen haar op ons hoofd dat er aan dacht om dat te gebruiken om een mens mee te steken, laat staan een agent.
Ik heb drie keer een zakmesje gekocht, voor wat weet ik aan kleine-apen-spelletjes als takken snijden ...
maar telkens na een paar dagen verloor ik het bij het ravotten.

(ik gebruikte dat zeker niet om appelen te schillen. Die vraten wij op met schil, en ik doe dat nu nog. Appelen schillen is voor mietjes.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 11:13   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zou dat gastje in zijn bontkraag en zijn mama in haar hoofddoek door Child Focus zijn terug gehaald uit de IS kampen ?
Waarom denk je dat? Had hij misschien ook nog een pistool op zak?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 11:30   #36
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Denk je? Zolang de mannekes geen schaamhaar hebben is moeder de baas. Daarna is het de gemeenschap die het maar moet regelen.

En daar wringt het schoentje.
In de praktijk ziet het er wel anders uit. Die mannekes hebben hun eigen wil en mama moet naar hem luisteren. Hij is immers een man en zij niet.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 11:34   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
In de praktijk ziet het er wel anders uit. Die mannekes hebben hun eigen wil en mama moet naar hem luisteren. Hij is immers een man en zij niet.
Kijk, dat is interessant!
We moeten weten over hoe het in de praktijk eraan toe gaat.
Ik heb daar weinig (maar toch wel ietske) ervaring in. Jij blijkbaar meer.

Vertel ons er meer over.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 11:40   #38
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Er is nog een optie.
Als dergelijk vreemd gespuis iets van die aard uitspookt, het ganse gezin deporteren naar zandbak van herkomst.
Eens benieuwd hoelang het zal duren tot de ouders van dat soort jongeren het heft () weer in handen gaan nemen om hun jongeren naar behoren op te voeden
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 11:46   #39
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wij hadden vroeger ook steeds een zakmes in ons zakken zitten, geen haar op ons hoofd dat er aan dacht om dat te gebruiken om een mens mee te steken, laat staan een agent.
Ja, maar we weten toch allemaal, veronderstel ik, dat in een islamitisch gezin de jongetjes worden opgekweekt en vertroeteld alsof ze prinsjes zijn. In veel gevallen heeft de moeder er zeer weinig vat op. En als ze wat ouder zijn gaan ze zelfs optreden als morele bewaker (en desnoods zelfs bestraffer) van hun moeder en hun zussen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 12:11   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Nog zo'n kwakkel.
Als de feiten bewezen zijn ben je geen verdachte meer maar wel een beschuldigde.

"Heel uitzonderlijk dat jongen van 12 iemand steekt met mes", zegt een jeugdrechter, wat staat verdachte nu te wachten?

Bron: VRT NWS
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be