Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2021, 19:00   #501
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
2

Geen Belgen, individuen van over gans de wereld die hier niet mogen verblijven worden steeds weer en opnieuw en opnieuw .... onmiddellijk geholpen in voornamelijk rechtbank Brussel.

Ik heb bv 20 jaar op uitspaak moeten wachten bij en rechtsprocedure tegen de CM mutualiteit die beweerde dat ik moest dood zijn na kanker hoofd halsgebied (1983) >> CM stelde al die jarendus dat ze niet moesten tussen komen voor mijn "vastgestelde invaliditeit na kankerbehandeling"......

En land waar géén rechtspraak is binnen beperkte tijdspanne voor zen eigen burgers en steeds weer gokt op uitstel en zelfs verjaring, daar is ook géén democratie mogelijk!!!!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 15 september 2021 om 19:05.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 19:02   #502
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
moest ze nu nog echt ziek zijn, zou ik daar zelfs akkoord mee zijn.
Om daar op door te gaan: een parlementslid dat nooit naar de zittingen komt verliest zijn mandaat ook niet, en zijn parlementaire wedde evenmin. Hij verliest enkel een aantal vergoedingen. In dat opzicht wekt haar gedoe met ziektebriefjes geen sympathieke en zelfs een schraperige indruk. Maar de stelling dat ze haar mandaat zou moeten verliezen is op niets gebaseerd.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 19:04   #503
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Om daar op door te gaan: een parlementslid dat nooit naar de zittingen komt verliest zijn mandaat ook niet, en zijn parlementaire wedde evenmin. Hij verliest enkel een aantal vergoedingen. In dat opzicht wekt haar gedoe met ziektebriefjes geen sympathieke en zelfs een schraperige indruk. Maar de stelling dat ze haar mandaat zou moeten verliezen is op niets gebaseerd.
Wie vertegenwoordigt ze nog?
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 19:08   #504
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Wie vertegenwoordigt ze nog?
2

schreef het eerder al:

Ze heeft geluk niet in China te leven want daar krijgen "volksvertegenwoordigers" die sjoemelen de Doodstraf wegens misbruik maken van voorbeeld functie

Ach zij is niet de eerste.......

In het sjoemel land België mogen aangebrande "volksvertegenwoordigers" thuisblijven met maandelijkse gouden handdruk of worden weg gepromoveerd en geïnstalleerd bij intercommunales enz. als het verdoezelen procedé via de partij mogelijk is!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 19:10   #505
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Wie vertegenwoordigt ze nog?
Haar kiezers. Wie anders?

Bedoel je dat partijen kunnen beslissen welke mandatarissen die op hun lijst zijn verkozen moeten vertrekken? Je zou de particratie, die al zo problematisch is, nog wat aanwakkeren.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 15 september 2021 om 19:13.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 19:26   #506
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hoe is het nu met Sihame ? Blijven de media pikken ?


Geen medelijden maar met dat ziektebriefje maakt ze me pas "echt" kwaad, schaamteloos is ze.
En wie die "zieke" treut gelooft past in de regering waar ze al een paar goede vrienden geldschieters had.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 19:37   #507
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Haar kiezers. Wie anders?

Bedoel je dat partijen kunnen beslissen welke mandatarissen die op hun lijst zijn verkozen moeten vertrekken? Je zou de particratie, die al zo problematisch is, nog wat aanwakkeren.
Wat gaat ze voor haar kiezers nog uit de brand slepen vanin haar schuiloord?
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 19:46   #508
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Geen medelijden maar met dat ziektebriefje maakt ze me pas "echt" kwaad, schaamteloos is ze.
En wie die "zieke" treut gelooft past in de regering waar ze al een paar goede vrienden geldschieters had.
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 23:28   #509
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Om daar op door te gaan: een parlementslid dat nooit naar de zittingen komt verliest zijn mandaat ook niet, en zijn parlementaire wedde evenmin. Hij verliest enkel een aantal vergoedingen. In dat opzicht wekt haar gedoe met ziektebriefjes geen sympathieke en zelfs een schraperige indruk. Maar de stelling dat ze haar mandaat zou moeten verliezen is op niets gebaseerd.
Dat zijn natuurlijk de regeltjes die ze zelf opmaken voor mekaar. Als ik sommige werknemers van me carte blanche geef om regelkes te maken krijg je ook van die koterijen.
ELKE partij is daar verantwoordelijk voor. Ik zie het niet als negatief dat iemand uit het parlement kan worden gebonjourd als hij/zij te veel afwezig is zonder geldige reden, of te lang afwezig bij ziekte/persoonlijke problemen.

Laatst gewijzigd door XenApp : 15 september 2021 om 23:28.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 23:54   #510
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Haar kiezers. Wie anders?

Bedoel je dat partijen kunnen beslissen welke mandatarissen die op hun lijst zijn verkozen moeten vertrekken? Je zou de particratie, die al zo problematisch is, nog wat aanwakkeren.
Die 10.704 stemmen dus,en dat bij opkomen in een stad met meer dan 600.000 inwoners
....

Dat is dus bij wijze van spreken een scheet in een fles...

Uiteindelijk is het voor de maatschappij wel een erg duur betaalde scheet geworden


Hoeveel percent vertegenwoordigen die tegenover de rest van de gemachtigde stemmen in Vlaanderen die er te verdelen zijn...

Laatst gewijzigd door Svennies : 16 september 2021 om 00:08.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 00:12   #511
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Ik heb niet het hele topic gelezen, wellicht is dit al vermeld, maar niettemin ook voor 'nieuwe' lezers boeiend:

https://www.apache.be/2021/02/23/de-...n-intimidatie/
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 00:13   #512
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

En Dalike ondertussen blinkt ze wel uit om die 10.407 stemmen die ze te vertegenwoordigen heeft omdat die voor haar hebben gekozen niet te vertegenwoordigen door haar aanwezigheid in het parlement....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 04:26   #513
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En Dalike ondertussen blinkt ze wel uit om die 10.407 stemmen die ze te vertegenwoordigen heeft omdat die voor haar hebben gekozen niet te vertegenwoordigen door haar aanwezigheid in het parlement....


Favoritisme en boerenbedrog op parlementaire wijze?

Maar dat is het nog het punt niet, we weten dat we gepluimd worden maar wie doet er wat aan?

Dat kind moesten ze op de brandstapel zetten in plaats van haar in het parlement te laten zitten.
Parlementariërs die de boel belazeren met subsidies te verduisteren voor eigen gewin die horen niet thuis in het parlement.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 07:53   #514
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Aangezien ze haar kiezers vertegenwoordigd, zou diezelfde kiezer een wegstem procedure moeten kunnen starten. Wanneer iemand door 3/4 van de mede parlementairen als te licht wordt bevonden / afwezig is, of duidelijk niet doet waarvoor hij zij betaald wordt, Kan er een procedure worden gestart om een bindend referendum te organiseren in de kieskring van de verkozene zodat deze kan worden weggestemd . Zou dat geen schoon initiatief zijn ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 08:17   #515
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Aangezien ze haar kiezers vertegenwoordigd, zou diezelfde kiezer een wegstem procedure moeten kunnen starten. Wanneer iemand door 3/4 van de mede parlementairen als te licht wordt bevonden / afwezig is, of duidelijk niet doet waarvoor hij zij betaald wordt, Kan er een procedure worden gestart om een bindend referendum te organiseren in de kieskring van de verkozene zodat deze kan worden weggestemd . Zou dat geen schoon initiatief zijn ?
Nee, natuurlijk niet. Omwille van voor de hand liggende redenen.

Laatst gewijzigd door XenApp : 16 september 2021 om 08:18.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 08:18   #516
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door XenApp : 16 september 2021 om 08:18.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 10:11   #517
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Aangezien ze haar kiezers vertegenwoordigd, zou diezelfde kiezer een wegstem procedure moeten kunnen starten. Wanneer iemand door 3/4 van de mede parlementairen als te licht wordt bevonden / afwezig is, of duidelijk niet doet waarvoor hij zij betaald wordt, Kan er een procedure worden gestart om een bindend referendum te organiseren in de kieskring van de verkozene zodat deze kan worden weggestemd . Zou dat geen schoon initiatief zijn ?
Slecht idee.

Zo zou men ongewenste parlementsleden, eenvoudigweg kunnen wegtemmen.

Stel je eens voor dat dit zou gebeuren om systematisch VB-ers uit het parlement te houden?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 16:43   #518
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Eigenlijk is de storm over de afhuizigheid van El Kaouakibi een beetje verwonderlijk.
Er zijn nog parlementsleden die nauwelijks zijn komen opdagen en toch hun redelijk royale vergoeding hebben opgestreken

https://www.nieuwsblad.be/cnt/gfe36dm8v
Citaat:
Aan het andere uiterste prijken enkele politici die geen vast lid van een commissie zijn en daar dan ook zelden of nooit opdagen. Dat heeft meestal te maken met hun andere activiteiten, zoals voor N-VA-voorzitter Bart De Wever (0 aanwezigheden)
Tja waarom alweer niet verbaasd dat de N-VA fanclub nu zo heftig reageert en toen totaal stil was !
Maar het moet gezegd, ook hier alweer stelden de nieuw nationalistisch geallieerden het voorbeeld !
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 16:49   #519
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Eigenlijk is de storm over de afhuizigheid van El Kaouakibi een beetje verwonderlijk.
Er zijn nog parlementsleden die nauwelijks zijn komen opdagen en toch hun redelijk royale vergoeding hebben opgestreken

https://www.nieuwsblad.be/cnt/gfe36dm8v


Tja waarom alweer niet verbaasd dat de N-VA fanclub nu zo heftig reageert en toen totaal stil was !
Maar het moet gezegd, ook hier alweer stelden de nieuw nationalistisch geallieerden het voorbeeld !
Een statuut lezen kan wonderen doen.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 16:49   #520
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Eigenlijk is de storm over de afhuizigheid van El Kaouakibi een beetje verwonderlijk.
Er zijn nog parlementsleden die nauwelijks zijn komen opdagen en toch hun redelijk royale vergoeding hebben opgestreken

https://www.nieuwsblad.be/cnt/gfe36dm8v


Tja waarom alweer niet verbaasd dat de N-VA fanclub nu zo heftig reageert en toen totaal stil was !
Maar het moet gezegd, ook hier alweer stelden de nieuw nationalistisch geallieerden het voorbeeld !

We spreken niet alleen over FYSIEKE afwezigheid maar ook over een reeds maandenlange abdikatie van ENIGERLEI parlementar werk,waarvoor ze nochtans verkozen werd...

Maar inderdaad,er is al lang een soort spagaat tussen de verschillende politieke mandaten die men terzelfdertijd kan uitoefenen.Ook mijn burgemeester (geen N-VA-er trouwens) is al lang Vlaams Volksvertegenwoordiger ook,en inderdaad,ook niet altijd fysiek aanwezig.....Maar daarom niet minder aktief voor het parlement ook....

Laatst gewijzigd door kelt : 16 september 2021 om 16:50.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be