Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2021, 06:25   #1
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard Vlaamse (N-VA) regeringen belonen vervuilers met miljoenen subsidie !

https://www.hln.be/binnenland/groen-...dies~ac8957e3/


En ze (die Vlaamse regeringen dus) sleuren er ook nog eens anderen bij

Citaat:
Naast die Vlaamse steun kon 3M volgens Schauvliege ook rekenen op federale steun, meer bepaald een belastingvermindering voor onderzoek en ontwikkeling. Een voorwaarde voor die steun is een attest van het Departement Omgeving "waaruit blijkt dat de nieuwe producten en technologieën geen negatief effect hebben op het leefmilieu of dit zoveel mogelijk beogen te beperken"
Tja...en dan de groene taliban gaan uithangen ?
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 07:29   #2
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.234
Standaard

Dank U, Geert Bourgeois
Dank U, Jan Jambon

Goe bezig, mannen !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 07:54   #3
lancalot
Burgemeester
 
lancalot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2021
Berichten: 567
Standaard

In dat artikel wordt N-VA niet één keer genoemd.
Hilde Crevits des te meer.
En zelfs de federale overheid.

Verder is er de nuance dat de subsidies die ze verkregen wel degelijk aan de normen voldeden. Ik lees CO2 uitstoot vermindering.

Dus de facto heeft een bedrijf wettelijk gezien recht op subsidie als het op andere produktlijnen vrolijk verder vervuilt.

Jullie zijn blijkbaar niet vies van zwart-wit denken.
lancalot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 08:05   #4
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

De mensen die de slavernij afschaften bezaten zelf nog slaven. Verandering is een proces dat tijd vergt. Blijkbaar waren de meeste subsidies voor installaties en studies die de impact van het bedrijf op het milieu verbeterden, subsidies dus die er hopelijk mee voor zorgden dat de Vlaamse chemische cluster die van levensbelang is voor de hele bevolking zowat een koploper is in de wereld wat betreft het verminderen van de impact van de chemiesector op het milieu. Dat belet niet dat men inzake de PFOA behoorlijk de mist lijkt te zijn ingegaan. Dat Vlaanderens subsidiebeleid soms doorslaat is ondertussen al langer duidelijk. Dat kan ook niet anders. Een overheid is niet in staat om te weten waar geld nodig is, het efficiëntst kan ingezet worden en het best rendeert. Markt en prijsvorming presteren op dat vlak veel beter. Zelfs om met de nadelige gevolgen van de externaliteiten om te gaan.

Dit zou eigenlijk niet nodig hoeven te zijn. Bedrijven komen toch vooral voor het menselijk kapitaal ?

(De populistische titel van dit topic had evengoed kunnen luiden: regeringen subsidiëren vervuilende bedrijven om minder vervuilend te worden.)(De vraag is of dat nodig is en helpt ?)
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 september 2021 om 08:08.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 08:35   #5
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Een typisch Rooie-topic zonder nuance en zelfs veel onwaarheden.
Ik meen bovendien dat alle beslissingen door de VR in overleg en consensus genomen worden ( Benjamin Dalle heeft dat gisteren nog in de Afspraak benadrukt) en ik meen dat ook de CD&V en O-VLD van die regeringen deel hebben uitgemaakt en dat tot voor Demir Leefmilieu en Omgeving in CD&V-handen was.
En laat nu Demir de eerste zijn die zaken op dat departement aanpakt. En dan krijgt ze dadelijk het etiket va groene taliban door de Rooie opgeplakt, terwijl hij vroegere mistoestanden in eerste instantie aanklaagt. Een typisch Rooie-topic dus met als kenmerken:
- de N-VA is de schuld van alles, zelfs als ze er niets of nauwelijks iets mee te maken hebben.
- ik ben tegen iets maar ik ben ook ertegen dat er iemand naar oplossingen zoekt of er iets aan poogt te veranderen
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 08:44   #6
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.059
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Een typisch Rooie-topic zonder nuance en zelfs veel onwaarheden.
Ik meen bovendien dat alle beslissingen door de VR in overleg en consensus genomen worden ( Benjamin Dalle heeft dat gisteren nog in de Afspraak benadrukt) en ik meen dat ook de CD&V en O-VLD van die regeringen deel hebben uitgemaakt en dat tot voor Demir Leefmilieu en Omgeving in CD&V-handen was.
En laat nu Demir de eerste zijn die zaken op dat departement aanpakt. En dan krijgt ze dadelijk het etiket va groene taliban door de Rooie opgeplakt, terwijl hij vroegere mistoestanden in eerste instantie aanklaagt. Een typisch Rooie-topic dus met als kenmerken:
- de N-VA is de schuld van alles, zelfs als ze er niets of nauwelijks iets mee te maken hebben.
- ik ben tegen iets maar ik ben ook ertegen dat er iemand naar oplossingen zoekt of er iets aan poogt te veranderen
Het lijkt zelfs meer op tendentieuze spam, zoals zijn ander meesterwerk hieronder :

https://forum.politics.be/showthread.php?t=260880

Hij is duidelijk bij Dada in de leer geweest
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 09:22   #7
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Het lijkt zelfs meer op tendentieuze spam, zoals zijn ander meesterwerk hieronder :

https://forum.politics.be/showthread.php?t=260880

Hij is duidelijk bij Dada in de leer geweest
U begrijpt toch dat ik het niet ben die de stoten uitsteek die ik hier rapporteer. En ik kan er ook niet aan doen dat de N-VA nu eenmaal de grootste partij is van de Vlaamse regering en de eindverantwoordelijkheid draagt.

En ik kan er nog veel minder aan doen dat de enorme blunders van die Vlaamse regering een doorn in jullie rechtse oog is.

Maar ik ga de enormiteiten van de Vlaamse N-VA regering onder ogen blijven brengen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 09:29   #8
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
U begrijpt toch dat ik het niet ben die de stoten uitsteek die ik hier rapporteer. En ik kan er ook niet aan doen dat de N-VA nu eenmaal de grootste partij is van de Vlaamse regering en de eindverantwoordelijkheid draagt.

En ik kan er nog veel minder aan doen dat de enorme blunders van die Vlaamse regering een doorn in jullie rechtse oog is.

Maar ik ga de enormiteiten van de Vlaamse N-VA regering onder ogen blijven brengen.
Wilt u nu zeggen dat niet Alexander De Croo, maar de PS de eindverantwoordelijkheid draagt in de federale? Nochtans beweerde Dalle gisteren nog dat in de VR alles in consensus wordt beslist. Liegt Dalle dan?
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 15 september 2021 om 09:30.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 09:40   #9
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Naast die Vlaamse steun kon 3M volgens Schauvliege ook rekenen op federale steun, meer bepaald een belastingvermindering voor onderzoek en ontwikkeling.
Eigenaardig, maar typisch voor een Rooie-topic, dat er geen nadruk op die federale steun wordt gelegd, enkel aan de Vlaamse kant van de subsidies en dus voor de Rooie natuurlijk de N-VA-kant.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 09:44   #10
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
U begrijpt toch dat ik het niet ben die de stoten uitsteek die ik hier rapporteer. En ik kan er ook niet aan doen dat de N-VA nu eenmaal de grootste partij is van de Vlaamse regering en de eindverantwoordelijkheid draagt.

En ik kan er nog veel minder aan doen dat de enorme blunders van die Vlaamse regering een doorn in jullie rechtse oog is.

Maar ik ga de enormiteiten van de Vlaamse N-VA regering onder ogen blijven brengen.
Daar heeft niemand problemen mee. Wel met het feit dat u dit voor de federale niet doet en dat u alles wat mis gaat automatisch in de schoenen van 1 partij schuift.
Ik begin daarom stilaan te vermoeden dat zulke wrok er enkel kan komen als men zich persoonlijk onder zijn duiven geschoten voelt. Ik zal niet ver mis zijn, vrees ik.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 15 september 2021 om 10:04.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 10:00   #11
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dank U, Geert Bourgeois
Dank U, Jan Jambon

Goe bezig, mannen !
Zo goe bezig dat ik een nieuwe reïncarnatie vermoed.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 10:39   #12
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
https://www.hln.be/binnenland/groen-...dies~ac8957e3/


En ze (die Vlaamse regeringen dus) sleuren er ook nog eens anderen bij



Tja...en dan de groene taliban gaan uithangen ?
Waarom die selectieve verontwaardiging? De federale heft toch ook gesubsidiëert.

Allez, ik ben akkoord dat de subsidies weer total verkeerd zijn gespendeerd. Maar waarom enkel de Vlaamse viseren? Omdat je het anders moeilijker in NVA schoenen kon schuiven waarschijnlijk...
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 10:58   #13
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Waarom die selectieve verontwaardiging? De federale heft toch ook gesubsidiëert.

Allez, ik ben akkoord dat de subsidies weer total verkeerd zijn gespendeerd. Maar waarom enkel de Vlaamse viseren? Omdat je het anders moeilijker in NVA schoenen kon schuiven waarschijnlijk...
Wat zou er selectief zijn aan mij verontwaardiging ?
De federale heeft gesubsidieerd....NA ADVIES VAN HET DEPARTEMENT OMGEVING. Dus als ik mij niet vergis heeft de VLAAMSE ook een sturende tol in deze subsidies van de federale !!!

In deze is de Vlaamse dus de spil waarrond alles draait in de subsidie voor vervuiling van Vlaanderen. En dan nu proberen de groenste van alle groenpauzen te spelen ? Nou moe dat is de hypocrisie voorbij.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 15 september 2021 om 10:58.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 11:00   #14
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wat zou er selectief zijn aan mij verontwaardiging ?
De federale heeft gesubsidieerd....NA ADVIES VAN HET DEPARTEMENT OMGEVING. Dus als ik mij niet vergis heeft de VLAAMSE ook een sturende tol in deze subsidies van de federale !!!

In deze is de Vlaamse dus de spil waarrond alles draait in de subsidie voor vervuiling van Vlaanderen. En dan nu proberen de groenste van alle groenpauzen te spelen ? Nou moe dat is de hypocrisie voorbij.
Er mag hier nu eenmaal niet verkondigd worden dat de vlaamse regering onder leiding van N-VA in hoofde van Jan Jambon zwaar geblunderd heeft.

Neem er vrede mee.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 11:03   #15
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wat zou er selectief zijn aan mij verontwaardiging ?
De federale heeft gesubsidieerd....NA ADVIES VAN HET DEPARTEMENT OMGEVING. Dus als ik mij niet vergis heeft de VLAAMSE ook een sturende tol in deze subsidies van de federale !!!

In deze is de Vlaamse dus de spil waarrond alles draait in de subsidie voor vervuiling van Vlaanderen. En dan nu proberen de groenste van alle groenpauzen te spelen ? Nou moe dat is de hypocrisie voorbij.
U gaat voorbij aan het feit dat het lovenswaardig is om die Rommel op te kuisen en dat dat op zich los staat van wie er mee aan de basis ligt.

Het is toch niet omdat een speller van je ploeg de bal verliest, dat jij hem niet mag terug veroveren om hem terug naar het juiste doel te sturen?
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 11:05   #16
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Er mag hier nu eenmaal niet verkondigd worden dat de vlaamse regering onder leiding van N-VA in hoofde van Jan Jambon zwaar geblunderd heeft.

Neem er vrede mee.
Het gaat weldegelijk over Vlaamse regeringen waar de NVA in zat, maar niet over de huidige...
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 11:09   #17
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Inzake vooringenomenheid en rood populisme is onze Rooie Wimpie de kampioen van forum.politics.be
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 11:11   #18
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

En wat doen de Vlaamse( CD&V) regeringen? En de Vlaamse (Open VLD) regeringen?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 11:12   #19
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inzake vooringenomenheid en rood populisme is onze Rooie Wimpie de kampioen van forum.politics.be
Ik denk nu niet dat het aan u is om dat te bepalen Quercus.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 11:17   #20
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik denk nu niet dat het aan u is om dat te bepalen Quercus.
Ik “bepaal” helemaal niets. Maar ik ben niet de enige die omtrent Rooie Wim dergelijke indruk heeft. Zijn commentaren zijn al even objectief als die welke destijds verspreid werden door het Stalin-regime.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be