Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2018, 08:19   #641
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik schrijf NET hetzelfde.
In je eerste post heb je het over cannabis.
In je tweede heb je het over mensen.

Tja, als dat voor u allemaal hetzelfde is...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 08:25   #642
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Sprookjes en mirakel verhalen.
Dit is de realiteit:

Criminal organizations, including groups tied to Mexican and Cuban drug cartels, are growing marijuana in rental homes, warehouses and even on forested federal land.
In some cases, they are operating in plain sight and are disguised as legitimate operations.
"The cartels and drug trafficking organizations, in general, will go where they will make money," Roach said.
"If they see an opportunity in Canada to increase their profits by exploiting Canada's laws, then I expect them to do that."
Jaja, dat zinnetje herken ik. Ik heb het ook gelezen in de bronnen die ik in mijn post hierboven ook al aanhaalde.
Lees nog even verder in die tekst.
Je gaat er ook nog uit leren dat die cannabis nagenoeg volledig geëxporteerd wordt. In Colorado kunnen ze die immers niet kwijt.

En ja, nderdaad, criminelen kweken in Colorado.
Zoals ik al zei: omdat de wet rond medicinale cannabis er niet deugt.
U bron zegt hetzelfde:
Citaat:
by exploiting Canada's laws, then I expect them to do that
Eender waar ze de wet kunnen gebruiken of omzeilen zullen ze er gebruik van maken. Bestaat die mogelijkheid in Canada, dan gaan ze naar Canada. Maar momenteel is de wet in Colorado prima te gebruiken voor cannabiskweek dus trekken ze naar Colorado. Dat is de reden.

NIET omdat alle blowers naar de criminelen gaan, zoals u beweerde.


Zoals ik dus al zei: leer nu toch eens een beetje verder kijken dan uw neus lang is. Jij ziet ergens 1 zinnetje dat u wel aanstaat en in uw hoera-stemming laat je het natuurlijk na het hele artikel even te lezen.

In dit geval had je er uit kunnen leren dat uw groeiende zwarte markt niets te maken heeft met recreatieve cannabis of de gebruikers hiervan maar alles met een ondoordachte wet aangaande medicinale cannabis.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 19 september 2018 om 08:27.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 08:55   #643
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
'Pompeus', ooit al van dat woord gehoord?

Ik zal in korte zinnen uitleggen wat ik bedoel:

Medicinale cannabis: voor zieke mensen.
Gewone cannabis: voor schotelvodden die de harde wereld niet aankunnen.


Voila, doe mij na. Het bespaart u tijd, en andere forummers ergernis.
Euh ? Wa ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 09:07   #644
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Heb je ook enig idee waar dat zinnetje werkelijk over gaat geert?
Nee he?

Nu heb je geluk want ik weet dat namelijk wel en ik zal het u uitleggen.

Die groeiende zwarte markt in Colorado betreft illegale kwekerijen. Die rollen ze daar tegenwoordig met de bosjes op. En niet enkel sinds cannabis voor recreatieve doeleinden gelegaliseerd werd, nee, al veel langer.
Sinds medicinale cannabis gelegaliseerd werd namelijk. Enkele jaren voor de recreatieve is dat.

Hoe dat komt?
Ik leg het je met plezier even uit.

De wet die medicinale cannabis legaliseerde rammelt langs alle kanten. Zo kregen patiënten niet alleen het recht om 99 (ja, negenennegentig) planten te bezitten, ze mochten die ook door iemand anders laten kweken.
Toen de criminele organisaties hier lucht van kregen knalden de champagnekurken tot aan de derde verdieping natuurlijk. Even 10 gebruikers van medicinale cannabis vinden en je hebt een vrijgeleide om zo maar eventjes 1000 (ja, duizend) planten te kweken.

En weet je wat er gebeurt met die planten geert?
Ik zal het je uitleggen.

Die planten worden na de oogst uitgevoerd naar staten waar cannabis niet legaal is.

En weet je waarom dat zo is geert?

Omdat in die staten cannabis veel duurder is dan in Colorado. Omdat er in Colorado door de legale wiet amper nog geld te verdienen is met illegale wiet.

Die feiten mijn beste, zijn de redenen waarom de zwarte markt in Colorado zo goed draait.

Het heeft dus jammer genoeg (voor u) niks te maken met blowers die allemaal naar de criminelen gaan en dus zelf het systeem saboteren. Dat is wat u daarvan gemaakt hebt.
Zoals zo vaak kom je met een goede link (al is dit zelfs geen link) maar trek je er nog maar weer eens de verkeerde conclusies uit...

Bronnen?

Je hebt het maar te vragen:



bron



Bron
dit, en het feit dat in Colorado steden en gemeenten vrij zijn en de mogelijkheid hebben om recreatieve cannabisverkoop niet toe te laten op hun grondgebied (Vail, een bekend skigebied bvb, en Colorado Springs met een militaire basis)

Welke lessen zouden we hieruit kunnen trekken?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 10:24   #645
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
dit, en het feit dat in Colorado steden en gemeenten vrij zijn en de mogelijkheid hebben om recreatieve cannabisverkoop niet toe te laten op hun grondgebied (Vail, een bekend skigebied bvb, en Colorado Springs met een militaire basis)

Welke lessen zouden we hieruit kunnen trekken?
Dat legalisatie niet werkt omdat blowers zelf het saboteren.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 10:34   #646
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Heb je ook enig idee waar dat zinnetje werkelijk over gaat geert?
Tuurlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Nu heb je geluk want ik weet dat namelijk wel en ik zal het u uitleggen.
hier komt t!We gaan lachen!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht



Die groeiende zwarte markt in Colorado betreft illegale kwekerijen.
Is dat waar?? Maar allez! dat ik dat niet wist!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

De wet die medicinale cannabis legaliseerde rammelt langs alle kanten.
Hier hebben we weer het klassieke BS argument! Het is de schuld van de wet! Het is niet onze schuld, het is de schuld van de wet!

Toen die wet voorgesteld werd, heeft iemand van de blowsers toen zijn vingerke opgestoken: 'pas, die wet deugt niet'?

NEE!

Toen die wet gestemd werd, heeft iemand van de blowsers toen zijn vingerke opgestoken: 'pas, die wet deugt niet'?

NEE!

Toen die wet uitgevoerd werd, heeft iemand van de blowsers toen zijn vingerke opgestoken: 'pas, die wet deugt niet'?

NEE!

Pas nu, na al die jaren dat blijkt dat het beloofde paradijs toch niet blijkt te zijn al wat ALLE blowers 'voorspeld' had, DAN PAS komen ze af met: 'ja maar, die wet hé, ge weet wel die wet hé, die was eigenlijk niet goed!'



Dikke kul!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Omdat in die staten cannabis veel duurder is dan in Colorado. Omdat er in Colorado door de legale wiet amper nog geld te verdienen is met illegale wiet.

Die feiten mijn beste, zijn de redenen waarom de zwarte markt in Colorado zo goed draait.
Er is geen enkele wet mogelijk die de zwarte markt kan verhinderen. Dat is omdat ge het simpele gedrag van de mens niet kunt veranderen dat een consument altijd kiest voor het goedkoopste produkt (als kwaliteit min of meer hetzelfde is) GEEN ENKELE WET!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 19 september 2018 om 10:40.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 10:39   #647
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Jaja, dat zinnetje herken ik. Ik heb het ook gelezen in de bronnen die ik in mijn post hierboven ook al aanhaalde.
Lees nog even verder in die tekst.
Je gaat er ook nog uit leren dat die cannabis nagenoeg volledig geëxporteerd wordt. In Colorado kunnen ze die immers niet kwijt.

En ja, nderdaad, criminelen kweken in Colorado.
Zoals ik al zei: omdat de wet rond medicinale cannabis er niet deugt.
U bron zegt hetzelfde:


Eender waar ze de wet kunnen gebruiken of omzeilen zullen ze er gebruik van maken. Bestaat die mogelijkheid in Canada, dan gaan ze naar Canada. Maar momenteel is de wet in Colorado prima te gebruiken voor cannabiskweek dus trekken ze naar Colorado. Dat is de reden.

NIET omdat alle blowers naar de criminelen gaan, zoals u beweerde.


Zoals ik dus al zei: leer nu toch eens een beetje verder kijken dan uw neus lang is. Jij ziet ergens 1 zinnetje dat u wel aanstaat en in uw hoera-stemming laat je het natuurlijk na het hele artikel even te lezen.

In dit geval had je er uit kunnen leren dat uw groeiende zwarte markt niets te maken heeft met recreatieve cannabis of de gebruikers hiervan maar alles met een ondoordachte wet aangaande medicinale cannabis.
Ok, 2 zinnetjes dan!

Larisa Bolivar, president of the Cannabis Consumers Coalition, conducted a series of online surveys asking people to disclose where they purchase their marijuana. The surveys found around 50 per cent of respondents are not getting their marijuana at dispensaries.

She had 527 people respond to her 2017 survey, and while she is still tallying the results for this year, she says the findings are consistent.

"There is still a larger percentage of people buying from the black market [than legally]," she said.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 19 september 2018 om 10:40.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 12:16   #648
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
'Pompeus', ooit al van dat woord gehoord?

Ik zal in korte zinnen uitleggen wat ik bedoel:

Medicinale cannabis: voor zieke mensen.
Gewone cannabis: voor schotelvodden die de harde wereld niet aankunnen.


Voila, doe mij na. Het bespaart u tijd, en andere forummers ergernis.
Medicinale cannabis- voor zieke mensen
Gewone cannabis- voor recreatief gebruik.
Ik deed u na en beter, alweer!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 12:49   #649
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
'Pompeus', ooit al van dat woord gehoord?

...
Ja, was een Romein.

Eén van de grotere uit de geschiedenis.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 15:56   #650
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
hier komt t!We gaan lachen!
Ik hoop het voor u. Lachen is gezond.

Citaat:
Het is de schuld van de wet! Het is niet onze schuld, het is de schuld van de wet!
...


NEE!

...

NEE!

...

NEE!

...

Dikke kul!

...

GEEN ENKELE WET!
Oei, het lachen is u precies snel vergaan...
Wat verder dan wat hoofdletters en uitroeptekens geraak je blijkbaar niet?
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 19 september 2018 om 16:02.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 16:02   #651
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Toen die wet voorgesteld werd, heeft iemand van de blowsers toen zijn vingerke opgestoken: 'pas, die wet deugt niet'?

NEE!

Toen die wet gestemd werd, heeft iemand van de blowsers toen zijn vingerke opgestoken: 'pas, die wet deugt niet'?

NEE!

Toen die wet uitgevoerd werd, heeft iemand van de blowsers toen zijn vingerke opgestoken: 'pas, die wet deugt niet'?

NEE!
Waarom zouden de gewone blowsers dat doen?
De wet ging over medicinale cannabis en daar hebben gewone blowsers geen uitstaans mee.
Overigens dacht ik dat jij van mening was dat iedereen zich braafjes neer moet leggen bij wat de overheid beslist?

Citaat:
Pas nu, na al die jaren dat blijkt dat het beloofde paradijs toch niet blijkt te zijn al wat ALLE blowers 'voorspeld' had, DAN PAS komen ze af met: 'ja maar, die wet hé, ge weet wel die wet hé, die was eigenlijk niet goed!'
Mag ik u er even op wijzen dat het een sheriff is die het probleem bij de medicinale cannabis wet legt?

Citaat:
While the black market problem is often assumed to be connected to recreational legalization and the first dispensaries that opened in 2014, El Paso Sheriff Bill Elder traces the problem to Amendment 20, which legalized cannabis for medical use in 2000.
Citaat:
Er is geen enkele wet mogelijk die de zwarte markt kan verhinderen. Dat is omdat ge het simpele gedrag van de mens niet kunt veranderen dat een consument altijd kiest voor het goedkoopste produkt (als kwaliteit min of meer hetzelfde is) GEEN ENKELE WET!
Is de wind weer gedraaid? Eerst dachten blowsers enkel aan hun portemonnee. Nu duidelijk is dat dat van geen kanten klopt probeer je er fijntjes (tussen haakjes) "als de kwaliteit min of meer dezelfde is" bij tussen te smokkelen.
Wat is het nu?
Denken blowsers enkel aan hun portemonnee zoals je eerst beweerde of speelt kwaliteit nu plots toch ook een rol?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 16:11   #652
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ok, 2 zinnetjes dan!

Larisa Bolivar, president of the Cannabis Consumers Coalition, conducted a series of online surveys asking people to disclose where they purchase their marijuana. The surveys found around 50 per cent of respondents are not getting their marijuana at dispensaries.

She had 527 people respond to her 2017 survey, and while she is still tallying the results for this year, she says the findings are consistent.

"There is still a larger percentage of people buying from the black market [than legally]," she said.
Het was te voorspellen.
De wanhoop nabij geert?

Het hout voor de pijlen helemaal op zodat je nu -godbetert- een voorzitster van een cannabisconsumentenbond moet gaan quoten?

Een schotelvod qua, die dan nog eens een organisatie bestiert die andere schotelvodden of losers verenigt?
Die op haar Facebook-pagina 527 (!!) reacties bijeen heeft gesprokkeld? How fucking scientific!!
Die al jaren strijdt (via rechtszaken en al) voor een verlaging van de taksen op cannabis en er dus alle belang bij heeft dat ze kan aantonen of minstens kan laten uitschijnen dat de zwarte markt floreert?
Wiens Facebook-volgers haar allemaal naar de mond praten en dus maar al te graag verklaren dat ze naar de zwarte markt trekken omdat de taksen te hoog zijn in de legale markt?

Is dat de persoon die je moet gaan quoten om toch nog maar ergens uw gelijk te proberen bijeen te scharrelen?


Terwijl je een paar posts eerder de verklaringen van een sheriff ("de wet rond medicinale cannabis ligt aan de basis van het probleem met de zwarte markt") afdoet als dikke kul?

Ben je echt zo ver af aan't glijden?
De verklaringen van een schotelvod die vlucht uit de harde wereld hoger inschatten dan die van een sheriff?

Je geloofwaardig stijgt werkelijk met de minuut.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 19 september 2018 om 16:12.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 17:38   #653
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Waarom zouden de gewone blowsers dat doen?
inderdaad! waarom zoudt ge ne poot uitsteken om een probleem op te lossen dat ge zelf veroorzaakt! laat de rest het maar oplossen! Ge kunt beter als ne lamzak in uw zetel wat blowen, en als het misloopt wat de anderen doen, volop kritiek geven!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
De wet ging over medicinale cannabis en daar hebben gewone blowsers geen uitstaans mee.
Neeeeee, natuuuuuurlijk niet. het is daarom dat blowers geen draden openen over medicinale cannabis! Zoals deze!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Overigens dacht ik dat jij van mening was dat iedereen zich braafjes neer moet leggen bij wat de overheid beslist?
Voor de wet gestemd werd kunt ge toch even uw gedacht zeggen, niet?
Maar ja, dan kunt ge daarna geen kritiek geven als t misloopt, dus het is beter niks te doen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Mag ik u er even op wijzen dat het een sheriff is die het probleem bij de medicinale cannabis wet legt?
mag ik u er even op wijzen dat I don't give a rats ass.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Is de wind weer gedraaid? Eerst dachten blowsers enkel aan hun portemonnee. Nu duidelijk is dat dat van geen kanten klopt probeer je er fijntjes (tussen haakjes) "als de kwaliteit min of meer dezelfde is" bij tussen te smokkelen.
Wat is het nu?
Denken blowsers enkel aan hun portemonnee zoals je eerst beweerde of speelt kwaliteit nu plots toch ook een rol?
leest nog eens wat ik schrijft: GELD GELD GELD!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 17:43   #654
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Het was te voorspellen.
De wanhoop nabij geert?

Het hout voor de pijlen helemaal op zodat je nu -godbetert- een voorzitster van een cannabisconsumentenbond moet gaan quoten?
Tuurlijk, doe ik altijd. Als ik hier op het forum discussieer met Israel lovers, zoek ik Joodse bronnen, en dan kunnen ze niks zeggen. Als ik discussieer met extreem rechtse foorapen, gebruik ik het VB als bron. Succes gegarandeerd!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht


Een schotelvod qua, die dan nog eens een organisatie bestiert die andere schotelvodden of losers verenigt?
Die op haar Facebook-pagina 527 (!!) reacties bijeen heeft gesprokkeld? How fucking scientific!!
For the past two years, she has conducted online surveys by polling marijuana users about just where they get their pot from. She reached out through the coalition's Facebook page, which has 17,000 members, and contacted people directly after obtaining customer lists from cannabis-related companies.

Zeer f*cking scientific, als ge het mij vraagt!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Die al jaren strijdt (via rechtszaken en al) voor een verlaging van de taksen op cannabis en er dus alle belang bij heeft dat ze kan aantonen of minstens kan laten uitschijnen dat de zwarte markt floreert?
Wiens Facebook-volgers haar allemaal naar de mond praten en dus maar al te graag verklaren dat ze naar de zwarte markt trekken omdat de taksen te hoog zijn in de legale markt?
Tuurlijk, De boodschap staat u niet aan, schiet op de boodschapper! Zelfs al is ze een parochiaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht


Is dat de persoon die je moet gaan quoten om toch nog maar ergens uw gelijk te proberen bijeen te scharrelen?
Ik gebruik uw geloofsgenoten als bron.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Terwijl je een paar posts eerder de verklaringen van een sheriff ("de wet rond medicinale cannabis ligt aan de basis van het probleem met de zwarte markt") afdoet als dikke kul?

Ben je echt zo ver af aan't glijden?
De verklaringen van een schotelvod die vlucht uit de harde wereld hoger inschatten dan die van een sheriff?

Je geloofwaardig stijgt werkelijk met de minuut.
Nog stijgen?
Dat kan niet!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 18:11   #655
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
For the past two years, she has conducted online surveys by polling marijuana users about just where they get their pot from. She reached out through the coalition's Facebook page, which has 17,000 members, and contacted people directly after obtaining customer lists from cannabis-related companies.

Zeer f*cking scientific, als ge het mij vraagt!
rofl, 3% die antwoordt
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 05:57   #656
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
inderdaad! waarom zoudt ge ne poot uitsteken om een probleem op te lossen dat ge zelf veroorzaakt! laat de rest het maar oplossen! Ge kunt beter als ne lamzak in uw zetel wat blowen, en als het misloopt wat de anderen doen, volop kritiek geven!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb
Toen die wet gestemd werd, heeft iemand van de blowsers toen zijn vingerke opgestoken: 'pas, die wet deugt niet'?

NEE!
Twee dingen;

1) de wet op medicinale cannabis in Colorado dateert van 2000. Twaalf (12) jaar voor recreatief gebruik gelegaliseerd werd. Maar toch is het de schuld van de recreatieve gebruikers dat die wet niet goed in elkaar zit?

2) hoe weet jij zo zeker dat er geen blowers tegen die wet hebben gestemd? De wet is aangenomen met 54% van de stemmen. Dat wil zeggen dat er 46% tegen gestemd hebben of zich onthouden hebben.
Hoe weet jij zo zeker dat daar geen blowers bij zaten?
Graag met bron.

Citaat:
Neeeeee, natuuuuuurlijk niet. het is daarom dat blowers geen draden openen over medicinale cannabis! Zoals deze!
Wat heeft het één met het ander te maken? Ik heb niks met Porsche, hoef er geen en zal er nooit één kopen en dus mag ik volgens uw logica ook geen draad starten op een forum over Porsche?

Citaat:
Voor de wet gestemd werd kunt ge toch even uw gedacht zeggen, niet?
46% heeft dat zelfs tijdens de stemming gedaan.
Aan u om aan te tonen dat daar geen blowers tussen zaten.

En hoe doe je dat trouwens? Uw gedacht gaan zeggen voor er een wet gestemd wordt? Is dat met een megafoon of schriftelijk? En haalt dat ooit iets uit ook?

Citaat:
Maar ja, dan kunt ge daarna geen kritiek geven als t misloopt, dus het is beter niks te doen!
46% deed wel iets.
Uw geleuter over 'niets doen' en 'achteraf de wet de schuld geven' slaat dus nog maar weer eens nergens op.

Citaat:
mag ik u er even op wijzen dat I don't give a rats ass.
Mij goed.
Ik onthoud dat u meer belang hecht aan de woorden van een schotelvod of loser die moet blowen om het harde leven aan te kunnen dan aan de woorden van een sheriff die drugshandel bestrijdt.
Mij al gelijk.

Citaat:
leest nog eens wat ik schrijft: GELD GELD GELD!
Ah, dus toch alleen portemonnee?
Eerst alleen portemonnee.
Dan toch ook een beetje kwaliteit.
En nu toch weer enkel portemonnee.

't Is dat we uw gedraai al wat gewoon zijn want een mens zou van minder zeeziek worden.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 20 september 2018 om 06:17.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 06:14   #657
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Tuurlijk, doe ik altijd. Als ik hier op het forum discussieer met Israel lovers, zoek ik Joodse bronnen, en dan kunnen ze niks zeggen. Als ik discussieer met extreem rechtse foorapen, gebruik ik het VB als bron. Succes gegarandeerd!
Dat zal dan toch in draden over Joden of Vlaams Belang zijn geweest want veel succes heb ik u in deze draad nog niet weten oogsten.

Citaat:
For the past two years, she has conducted online surveys by polling marijuana users about just where they get their pot from. She reached out through the coalition's Facebook page, which has 17,000 members, and contacted people directly after obtaining customer lists from cannabis-related companies.

Zeer f*cking scientific, als ge het mij vraagt!
Kijk een aan. Nog maar even snoeven over uw favoriete schotelvod?
Nou zeg, een facebook groep met wel 17000 schotelvodden!
En dan nog lijsten met nog meer schotelvodden!
En toch amper 500 reacties krijgen. Iets van enkele procenten dus.
Een normaal mens zou zo'n 'studie' al snel 'niet significant' noemen.
Jij niet eh?
Nee, jij vind een blower die wat reacties sprokkelt op facebook een betrouwbare bron.
Kennelijk loop je toch hoger op met blowers dan je hier steeds doet uitschijnen.
Heb je misschien iets te vertellen, geert?

Citaat:
Tuurlijk, De boodschap staat u niet aan, schiet op de boodschapper! Zelfs al is ze een parochiaan.
Ik schiet niet op de boodschapper. Ik schiet op u. Omdat u hier pagina's lang blowers ligt uit te maken voor luie profiteurs, die niets liever doen dan de kosten op anderen afwimpelen, die geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben, losers, schotelvodden en zo meer. Tot er eentje een 'studie' heeft die u ten onrechte doet geloven dat de zwarte markt in Colorado boomt door toedoen van de blowers aldaar.
Terwijl het al te duidelijk is dat er heel andere redenen zijn. Redenen die ik u gaf, met bronvermelding en uit de mond van betrouwbare bronnen. Maar die u dan natuurlijk geen rats ass kunnen schelen.

Mij interesseert uw favoriete schotelvod en haar 'studie' geen hol. Ze doet wat ze niet laten kan. Maar als ze uit een pool van meer dan 17000 mensen 500 reacties sprokkelt en dat dan gaat presenteren als een 'studie' en met die resultaten naar buiten gaat komen als hadden ze enige waarde hadden is ze bij mij haar geloofwaardigheid in deze wel kwijt.
En dat ze nu graag dezelfde planten in haar sigaret rolt als ik verandert daar niets aan. Of is een blower het volgens u per definitie eens met andere blowers? Wat zegt dat dan over u als u het zo hard eens bent met haar?
Wakker worden geert! Rol er nog eentje!!

Citaat:
Ik gebruik uw geloofsgenoten als bron.
En dat wil wat zeggen?

Citaat:
Nog stijgen?
Dat kan niet!
Net als een gezonken duikboot. Lager kan niet meer, maar stijgen gaat-ie ook nooit meer doen.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 20 september 2018 om 06:30.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 06:28   #658
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
dit, en het feit dat in Colorado steden en gemeenten vrij zijn en de mogelijkheid hebben om recreatieve cannabisverkoop niet toe te laten op hun grondgebied (Vail, een bekend skigebied bvb, en Colorado Springs met een militaire basis)

Welke lessen zouden we hieruit kunnen trekken?
Dat de overheid, wanneer ze grip wil krijgen op de illegale handel, zeer goed na moet denken over wat wel en wat niet toegelaten kan worden.
Ik ben helemaal voorstander voor het feit dat een mens zelf zijn plantjes mag kweken, maar 99 stuks? Zelfs als zo iemand buiten kweekt en maar 1 oogst per jaar heeft heeft die genoeg om nagenoeg om de drie dagen een hele plant op te paffen...
Dat doet niemand. De toelating geven voor 99 planten helpt geen enkele patient vooruit, maar het zet wel de deur wagenwijd open voor criminelen.
Het is een fijne afweging tussen het vrijwaren van de rechten van de gebruiker en het inperken van de mogelijkheden van de crimineel.

En bij legalisering streef je best naar een zo groot mogelijk terrein. Liever legaliseren in heel Europa dan alleen in België.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 19:31   #659
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Drugsmaffia benadert havenarbeiders via Facebook

Citaat:
Drie mannen worden voor de correctionele rechtbank van Antwerpen vervolgd omdat ze havenarbeiders probeerden te ronselen voor de drugsmaffia. Opvallend: ze deden dit via Facebook.
Zo ziet u maar, alle wegen zijn 'goed'.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 20:48   #660
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Twee dingen;

1) de wet op medicinale cannabis in Colorado dateert van 2000. Twaalf (12) jaar voor recreatief gebruik gelegaliseerd werd. Maar toch is het de schuld van de recreatieve gebruikers dat die wet niet goed in elkaar zit?
Wie zegt dat die wet niet goed in mekaar zit? Gij? Ne polis? dat de wet wordt omzeild ... tja, dat is het lot van ELKE wet!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

2) hoe weet jij zo zeker dat er geen blowers tegen die wet hebben gestemd? De wet is aangenomen met 54% van de stemmen. Dat wil zeggen dat er 46% tegen gestemd hebben of zich onthouden hebben.
Hoe weet jij zo zeker dat daar geen blowers bij zaten?
Aangezien in een democratie de stemming geheim is kan niemand dat weten. Ge vraagt mij iets dat alleen een alwetend wezen weet.
Geeft mij 1 voorbeeld van een blower die tegen de wet was.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht




Wat heeft het één met het ander te maken? Ik heb niks met Porsche, hoef er geen en zal er nooit één kopen en dus mag ik volgens uw logica ook geen draad starten op een forum over Porsche?
Wat is dit weer voor kul! Ik heb niets met Frans Bauer, DAAROM dat ik nog geen enkele draad ben gestart over Frans Bauer! HALLOOOOO!
Gij beweert hier dat blowers geen uitstaans hebben met medicinale cannabis, IN EEN DRAAD over medicinale cannabis!
HALLOOOOO!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht



46% heeft dat zelfs tijdens de stemming gedaan.
Aan u om aan te tonen dat daar geen blowers tussen zaten.
Gij weet alles! zijt gij een opperwezen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht



En hoe doe je dat trouwens? Uw gedacht gaan zeggen voor er een wet gestemd wordt? Is dat met een megafoon of schriftelijk? En haalt dat ooit iets uit ook?
Bloggen, facebook, petities, via de krant, etc etc
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht



46% deed wel iets.
Uw geleuter over 'niets doen' en 'achteraf de wet de schuld geven' slaat dus nog maar weer eens nergens op.
tegenstemmen is niet iets doen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht




Mij goed.
Ik onthoud dat u meer belang hecht aan de woorden van een schotelvod of loser die moet blowen om het harde leven aan te kunnen dan aan de woorden van een sheriff die drugshandel bestrijdt.
Mij al gelijk.


Ah, dus toch alleen portemonnee?
Eerst alleen portemonnee.
Dan toch ook een beetje kwaliteit.
En nu toch weer enkel portemonnee.

't Is dat we uw gedraai al wat gewoon zijn want een mens zou van minder zeeziek worden.
Ik heb altijd gezegd: geld geld geld
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be