Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 mei 2018, 20:52   #301
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Iemand die allerlei financiële (en dure) constructies opzet om toch maar geen belasting te moeten betalen, ontduikt in feite de belasting. Hij belazert de Staat.
Fout. Er zijn nu eenmaal mechanismen die de Belgische staat niet verbiedt. U mag ook van de Belgische overheid bepaalde aftrekposten inbrengen in uw belastingen. U mag dat. U moet niet. En toch doet het waarschijnlijk. Dat is nu eenmaal belastingontwijking. Niet strafbaar.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 20:54   #302
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat zal hij nooit doen. Want hij weet heel goed dat als hij dit doet, de kans groot is dat er nog andere stinkende (hutse)potjes zullen geopend worden.
Als hij weet wat hij doet, doet hij geen zaken die strafbaar zouden kunnen zijn. Belastingoptimalisatie is geen strafbaar feit.

Ook de gewone burger mag dit trouwens doen op zijn eigen belastingaangifte. Bij de renovatie en uitbreiding van onze gezinswoning hebben we een deel van de lening omgezet in een groene lening. Dat was voor onze belastingaftrek voordeliger. Wij konden het ook niet doen. Alleen: de Belgische overheid biedt die mogelijkheid aan. Dus deden we aan belastingoptimalisatie. Niet strafbaar.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 20:59   #303
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Iemand die constructies opzet om toch maar belastingen te ontwijken en in feite te ontduiken, is in mijn ogen een bedrieger. Nogal wiedes.
Fout.

Een koppel dat gebruik maakt van de aftrekposten bij haar belastingaangifte zijn ook geen bedriegers. Er zijn nu eenmaal systemen van belastingoptimalisatie.

Zeg me eens, beste HO, maakt u gebruik van de aftrekposten op uw eigen belastingaangifte?

Zo ja, waarom dan eigenlijk? Is dat niet geld dat eigenlijk de staat toebehoort?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 21:01   #304
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb het over de belastingparadijzen waar Huts blijkbaar zeer goed thuis is. Hij belazert de Staat, hij belazert ons dus ook (want wij zullen des de meer het begrotingsgat moeten vullen omdat mensen zoals Huts niet betalen wat ze moeten betalen), kortom, hij is een bedrieger. Punt uit.
HO, wanneer solliciteert u voor belastingagent bij de BBI? U schijnt over heel veel informatie te beschikken die de BBI schijnbaar nog niet heeft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 21:01   #305
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als de bewijze zo voor het grijpen lagen, dan verwondert het mij dat de BBI nog steeds niet in actie is gekomen tegen Huts.

Ik heb gewoon de indruk dat u zwaar lijdt aan dat syndroom dat sommige Vlamingen overvalt wanneer ze tegenover iemand staan die het gemaakt heeft in het leven. In plaats van ernaar op te kijken zoals Amerikanen doen, breken sommigen dergelijke mensen liever af tot hun eigen kleinheid. Uw aanvallen illustreren dan ook maar één ding: uw eigen aard. Niet die van Huts.
Ik heb een poging gedaan in mijn bericht # 242 van deze draad hem wat meer uitleg te geven. Blijkbaar vergeefs... Hij is de gevangene van zijn eigen vooroordelen.

Laatst gewijzigd door quercus : 14 mei 2018 om 21:02.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 21:03   #306
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Belasting'ontwijken' is een eufemisme voor 'belastingontduiking'. De Staat loopt miljarden mis.
Niets of niemand houden u tegen om bijvoorbeeld geen enkele aftrekpost in te vullen op uw belastingaangifte.

Niets of niemand houden u tegen om de terugstorting van de gemeentelijke bijdrage voor waterzuivering te weigeren.

Niets of niemand houden u tegen om uw doktersbriefjes niet in te geven en de overheid aldus een bonus te geven.

Enzovoort.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 21:08   #307
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Vlaams identiteit en cultuur promoten? Gewoon een worteltje om de witte kaproenen van deze wereld zoet te houden. Een aalmoes, meer niet. Wat goodwill kopen bij publiek en politiek. De grote centen die gaan naar het buitenland.

Reinaert de vos in praktijk van 2018.
U zult toch moeten aantonen dat die overslagterminal in Houston nadelig is voor Antwerpen.

Ik zie trouwens niet in waarom u het als een probleem ziet wanneer een Vlaamse ondernemer in het buitenland investeert. Houdt Vlaamse cultuur en identiteit soms in als handelaar en ondernemer niet in de wijde wereld te trekken?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 21:09   #308
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hij is uitgeraasd en druipt af. Eindelijk. Iets zinnigs kwam er toch niet uit.
Als ik alle berichten van HO in deze draad samenleg, dan kom ik inderdaad tot de vaststelling dat hij compleet door het lint is gegaan. Enige rationaliteit was er op een bepaald moment niet meer te bespeuren. Net alsof hij door het dolle heen ging.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2018, 07:05   #309
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als ik alle berichten van HO in deze draad samenleg, dan kom ik inderdaad tot de vaststelling dat hij compleet door het lint is gegaan. Enige rationaliteit was er op een bepaald moment niet meer te bespeuren. Net alsof hij door het dolle heen ging.
Ik zeg maar op een zeer rationele manier wat is.

U repliceert hier op een volstrekte irrationele manier ad hominem. Vaak de houding van mensen zonder argumenten. Bovendien een typische reactie van Vlaams-nationalisten van een bepaald allooi: ten einde raad spelen ze op de man in plaats van op de bal.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 mei 2018 om 07:13.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2018, 07:41   #310
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb een poging gedaan in mijn bericht # 242 van deze draad hem wat meer uitleg te geven. Blijkbaar vergeefs... Hij is de gevangene van zijn eigen vooroordelen.

Dinosaurus Fernand Huts.


Fernand Huts is trouwens niet verlegen voor een uitspraak die past in de 19de eeuw of nog vroeger. Zijn seksistische uitspraak over vrouwen komt eigenlijk neer op : Vrouwen moeten terug naar de haard.


Begrijpelijk dat de vrouwenraad niet content was:

Vrouwenraad: “Vreselijke uitspraken”

“De uitspraken van Huts over vrouwen zijn vreselijk en bevestigen zijn reputatie van dinosaurus”, dat zegt Vrouwenraad-voorzitster Magda De Meyer in een reactie. Zij is niet te spreken over de “dinosaurusmentaliteit” van de topondernemer. “Fernand Huts zit vast in het ouderwetse kostwinnersmodel, met de vrouw aan de haard en de man aan het werk”, zegt ze.


De ideale vrouw volgens Huts.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 mei 2018 om 07:54.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2018, 08:33   #311
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dinosaurus Fernand Huts. Fernand Huts is trouwens niet verlegen voor een uitspraak die past in de 19de eeuw of nog vroeger. Zijn seksistische uitspraak over vrouwen komt eigenlijk neer op : Vrouwen moeten terug naar de haard.
Begrijpelijk dat de vrouwenraad niet content was:
Vrouwenraad: “Vreselijke uitspraken.”
“De uitspraken van Huts over vrouwen zijn vreselijk en bevestigen zijn reputatie van dinosaurus”, dat zegt Vrouwenraad-voorzitster Magda De Meyer in een reactie. Zij is niet te spreken over de “dinosaurusmentaliteit” van de topondernemer. “Fernand Huts zit vast in het ouderwetse kostwinnersmodel, met de vrouw aan de haard en de man aan het werk”, zegt ze.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2018, 08:53   #312
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dinosaurus Fernand Huts.


...
lol,

denk je niet dat Fernand meer van de wereld gezien heeft en meer levens- en andere culturele ervaring heeft dan alle forummers hier samen?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2018, 09:48   #313
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lol,

denk je niet dat Fernand meer van de wereld gezien heeft en meer levens- en andere culturele ervaring heeft dan alle forummers hier samen?
Neen.

Dat is niet wat hij bedoelde. Huts is een dinosaurus omwille van zijn verouderde zienswijzes op de wereld en de samenleving.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2018, 09:54   #314
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dinosaurus Fernand Huts.


Fernand Huts is trouwens niet verlegen voor een uitspraak die past in de 19de eeuw of nog vroeger. Zijn seksistische uitspraak over vrouwen komt eigenlijk neer op : Vrouwen moeten terug naar de haard.


Begrijpelijk dat de vrouwenraad niet content was:

Vrouwenraad: “Vreselijke uitspraken”

“De uitspraken van Huts over vrouwen zijn vreselijk en bevestigen zijn reputatie van dinosaurus”, dat zegt Vrouwenraad-voorzitster Magda De Meyer in een reactie. Zij is niet te spreken over de “dinosaurusmentaliteit” van de topondernemer. “Fernand Huts zit vast in het ouderwetse kostwinnersmodel, met de vrouw aan de haard en de man aan het werk”, zegt ze.

[/b]
Wat heeft dat te maken met mijn bericht #242 waar ik wat extra uitleg verschafte i.v.m. postbusfirma's???
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2018, 10:06   #315
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen.
Dat is niet wat hij bedoelde. Huts is een dinosaurus omwille van zijn verouderde zienswijzes op de wereld en de samenleving.
Da's pas het gedacht van een dinosaurier.
Eentje die de geneugten van het vrij en zelfstandig ondernemerschap niet kent of kan aanvoelen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 15 mei 2018 om 10:06.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2018, 10:19   #316
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat heeft dat te maken met mijn bericht #242 waar ik wat extra uitleg verschafte i.v.m. postbusfirma's???
Daar is al genoeg over gepalaverd.

Maar vermits u hardleers bent, voor u dan, nogmaals:
https://multimedia.tijd.be/huts/



Edoch en Eilaas. Verloren moeite van mij. Immers

Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2018, 10:20   #317
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat is de grap van de eeuw! Een 'leerrijke culturele zoektocht'

Hebt gij Reinaart de Vos al eens gelezen? Dat is een gruwelijk verhaal vol moord en oplichting, niets om trots op te zijn! En zeker niks voor kinderen, in elk geval.
Als ge daar iets 'cultureels' uit wilt puren, dan zal er serieus gesuikerd moeten worden, en er een Walt Disney versie van gemaakt worden. Of nog erger, een studio 100 versie!

Als ge daar al 'trots' op zijt! Het is dan nog afgekeken van de Fransen! Ja, van de snode franstaligen!
Elk sprookje staat vol met gruwelijkheden, de thema's die daarin gebruikt worden zijn dezelfde doorheen de geschiedenis en culturen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2018, 10:25   #318
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Elk sprookje staat vol met gruwelijkheden, de thema's die daarin gebruikt worden zijn dezelfde doorheen de geschiedenis en culturen.

Ja goed. Maar nu zijn we er. Dat is niet iets typisch 'Vlaams'. Dat verhaal kennen we in vele culturen. Trouwens er is bijna geen kat meer die dit verhaal nog kent in Vlaanderen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2018, 10:26   #319
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja goed. Maar nu zijn we er. Dat is niet iets typisch 'Vlaams'. Dat verhaal kennen we in vele culturen. Trouwens er is bijna geen kat meer die dit verhaal nog kent in Vlaanderen.
Vossen en katten kwamen nooit echt goed overeen, he!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2018, 10:32   #320
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja goed. Maar nu zijn we er. Dat is niet iets typisch 'Vlaams'. Dat verhaal kennen we in vele culturen. Trouwens er is bijna geen kat meer die dit verhaal nog kent in Vlaanderen.
Daarom is het (misschien) geen slecht initiatief.

Trouwens, als de man daar zijn geld wil aan spenderen, doe maar zeg ik.

En typisch Vlaams, sprookjes/mythes zijn universeel, ze zijn dus inderdaad even typisch Vlaams als Frans en Duits en ga zo maar verder.
Ze zijn typisch menselijk, ze komen voort uit de archetypen, de oudste en diepste lagen in de menselijke psyche.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 mei 2018 om 10:33.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be