Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 oktober 2012, 04:29   #261
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Niet zodanig snel.

De banksters en elite hebben nog ruim voldoende tijd alvorens ze de "by design" implosie werkelijkheid maken (de onmiddelijke gevolgen van de de inflatie zijn nl. niet zodanig destructief op korte termijn). Ruim voldoende tijd dus om de gewillige schaapjes ondertussen nog wat fascistische maatregelen op te leggen en verder leeg te zuigen.

Wacht niet op de zwarte sneeuw maar neem Uw voorzorgen.

Said and done,

ZB.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 14:33   #262
Vlanin
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juli 2012
Locatie: den Boelvaar Sigaar
Berichten: 991
Standaard

''' Ik hoop dat de nieuwe ‘eigenaar’ van Telenet zijn Raad van Bestuur zal samenstellen uit competente en neutrale bestuurders '''G.D.
Vlanin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 18:08   #263
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlanin Bekijk bericht
''' Ik hoop dat de nieuwe ‘eigenaar’ van Telenet zijn Raad van Bestuur zal samenstellen uit competente en neutrale bestuurders '''G.D.
In het andere geval zal het onderstaande effect zich alweer manifesteren wellicht. Er blijkt schaarste te zijn in de wereld, aan andere zaken dan weer een overvloed. De bevolking begint te twijfelen, een teken aan de wand?

Citaat:
Het Dunning-Kruger-effect treedt op bij incompetente mensen die juist door hun incompetentie het metacognitieve vermogen missen om in te zien dat hun keuzes en conclusies soms verkeerd zijn. Met andere woorden: incompetente mensen overschatten nogal eens hun eigen kunnen, en daardoor wanen ze zich bovengemiddeld competent. Mensen die werkelijk bovengemiddeld competent zijn, hebben daarentegen de neiging hun eigen kunnen te onderschatten. Minder competente mensen slaan zodoende hun eigen capaciteiten hoger aan dan zij die veel competenter zijn. Dat kan een verklaring zijn voor het gebrek aan intellectueel zelfvertrouwen waar sommige competente mensen mee kampen: zij gaan ervan uit dat anderen net zo capabel zijn als zijzelf. Incompetente mensen vergissen zich dus doordat ze zichzelf verkeerd inschatten, terwijl competente mensen zich vergissen doordat ze anderen verkeerd inschatten. Het fenomeen is waargenomen door tal van filosofen, onder wie de Brit Bertrand Russell, die er het volgende over opmerkte: “In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn”.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dunning-Kruger-effect

Laatst gewijzigd door MIS : 5 november 2012 om 18:08.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 22:32   #264
Silverfields
Burgemeester
 
Silverfields's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2009
Berichten: 587
Standaard

Deze zomer nog eens de route du Soleil gedaan. Wat me opviel was dat voor elke vrachtwagen met een Belgische nummerplaat er wel 10 met een Nederlandse nummerplaat tegenover stonden. De Nederlandse export doet het blijkbaar zeer goed, nu je kan zeggen dat de Nederlandse export zelfs hoger is als die van Frankrijk:

The peripheral threat to France

http://ftalphaville.ft.com/2012/11/0...eat-to-france/
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 14:26   #265
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht
Deze zomer nog eens de route du Soleil gedaan. Wat me opviel was dat voor elke vrachtwagen met een Belgische nummerplaat er wel 10 met een Nederlandse nummerplaat tegenover stonden. De Nederlandse export doet het blijkbaar zeer goed, nu je kan zeggen dat de Nederlandse export zelfs hoger is als die van Frankrijk:

The peripheral threat to France

http://ftalphaville.ft.com/2012/11/0...eat-to-france/
Nederlandse vrachtwagens, met een Belgische of Duitse lading en een Pools chauffeur.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 20:27   #266
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

1 op 3 winkelketens heeft inmiddels 1 of meerdere winkels al moeten sluiten de afgelopen maanden. Dat is bevestigd door vastgoed adviseur CBRE.
35% sloot minstens 1 of meerdere verkoopspunten.
In 2011 was dat nog "maar" 20%
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 21:12   #267
Silverfields
Burgemeester
 
Silverfields's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2009
Berichten: 587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nederlandse vrachtwagens, met een Belgische of Duitse lading en een Pools chauffeur.

Ik heb daar zo mijn twijfels over, vaak kan je al aan de buitenkant zien over welke producten het gaat en die werden niet in België geproduceerd.

En ja Mambo er is winkelsluiting overal, je hoeft niet ver te kijken. Waar is de tijd van die leuke kleine winkeltjes van om de hoek? In die tijd konden kleine winkeltjes zich nog ontwikkelen tot volwaardige winkels, die tijd is voorbij...

Het monotone beeld van ketens vind je in vrijwel alle steden van België en Nederland. Oersaai als je het mij vraagt. Maar geen geklaag de sossen zullen wel voor ons zorgen...tot het geld op is natuurlijk!
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 01:49   #268
REDBolsjewiek
Vreemdeling
 
REDBolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2012
Berichten: 58
Standaard

De winkeliers en zelfstandigen gaan hun prijzen moeten zakken, en zouden tevreden moeten zijn met een lagere marge (sommige kunnen dat niet, wegens al reds lage marge, maar minstens de helft kan dat wel). Als dat niet gebeurt gaan er veel over kop gaan.
De mentaliteit om in 5a10 jaar stinkend rijk te worden als je een handel opstart zal er toch ooit eens uitmoeten.. Europa is Amerika niet.
Als een zelfstandige met een laag diploma 35-40-50euro per uur zonder schaam aanrekend, dan vraag ik mij af waarom ik eigenlijk ga werken.
Ze zijn tegenwoordig voor niets meer beschaamd, in tegendeel ze persen je nog meer uit.
En dan komen ze aan mijn deur om het gelach te betalen ?
__________________
In Lenin we trust.

Laatst gewijzigd door REDBolsjewiek : 8 november 2012 om 01:56.
REDBolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 21:58   #269
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht
Ik heb daar zo mijn twijfels over, vaak kan je al aan de buitenkant zien over welke producten het gaat en die werden niet in België geproduceerd.

En ja Mambo er is winkelsluiting overal, je hoeft niet ver te kijken. Waar is de tijd van die leuke kleine winkeltjes van om de hoek? In die tijd konden kleine winkeltjes zich nog ontwikkelen tot volwaardige winkels, die tijd is voorbij...

Het monotone beeld van ketens vind je in vrijwel alle steden van België en Nederland. Oersaai als je het mij vraagt. Maar geen geklaag de sossen zullen wel voor ons zorgen...tot het geld op is natuurlijk!
Winkels zijn de brug tussen de aanvang productie en de eindverkoop. Als die sluiten in een steeds sneller tempo, dan gaat het faliekant mis.

Nu oké buurtwinkels zijn al langer dan vandaag aan het sluiten dat is waar.
Maar dat ligt aan de jonge generatie, niet aan dalende verkopen.

Maar stadscentrums zijn iets anders. Dat is winkel naast winkel.
En die sluiten.
En dat is faliekant....en dat resulaat komt nu dagelijks in het nieuws van sluitingen van allerhande bedrijven.

En de reden is de koopkracht die te laag staat. En de overkoepelende oorzaak zijn onze leiders.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 21:59   #270
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door REDBolsjewiek Bekijk bericht
De winkeliers en zelfstandigen gaan hun prijzen moeten zakken, en zouden tevreden moeten zijn met een lagere marge (sommige kunnen dat niet, wegens al reds lage marge, maar minstens de helft kan dat wel). Als dat niet gebeurt gaan er veel over kop gaan.
De mentaliteit om in 5a10 jaar stinkend rijk te worden als je een handel opstart zal er toch ooit eens uitmoeten.. Europa is Amerika niet.
Als een zelfstandige met een laag diploma 35-40-50euro per uur zonder schaam aanrekend, dan vraag ik mij af waarom ik eigenlijk ga werken.
Ze zijn tegenwoordig voor niets meer beschaamd, in tegendeel ze persen je nog meer uit.
En dan komen ze aan mijn deur om het gelach te betalen ?
Dit raakt kant noch wal.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 21:31   #271
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Ik moet je gelijk geven Mambo. Toen ik dat nieuwsbericht las, dacht ik direct aan jou.

Dit is inderdaad toch wel zeer frappant en blijkt ook nieuw. Hier ter plekke zie ik het niet direct (Vlaams Brabantse hoofdstad) maar er moet dan toch iets van zijn ...

Het is ook al een tijd geleden in de kranten geweest dat de mensen effectief hun aankooppatroon aanpassen. Dat kan allicht ook niet meer anders. Op is op. En als je ze dan hoort spreken over index-aanpassingen. Een mens zou het voor minder aan zijn hart krijgen.
Ik vraag me af wie vandaag de dag nog zeker is van zijn job. :-/
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 09:32   #272
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door REDBolsjewiek Bekijk bericht
De winkeliers en zelfstandigen gaan hun prijzen moeten zakken, en zouden tevreden moeten zijn met een lagere marge (sommige kunnen dat niet, wegens al reds lage marge, maar minstens de helft kan dat wel). Als dat niet gebeurt gaan er veel over kop gaan.
De mentaliteit om in 5a10 jaar stinkend rijk te worden als je een handel opstart zal er toch ooit eens uitmoeten.. Europa is Amerika niet.
Als een zelfstandige met een laag diploma 35-40-50euro per uur zonder schaam aanrekend, dan vraag ik mij af waarom ik eigenlijk ga werken.
Ze zijn tegenwoordig voor niets meer beschaamd, in tegendeel ze persen je nog meer uit.
En dan komen ze aan mijn deur om het gelach te betalen ?
Om te beginnen, kan je niet eens een boterham kopen zonder de mensen met een laag diploma. Je zou dus wel wat meer respect voor ze kunnen opbrengen.
Daarnaast is van de 35-50€ per uur die ze vragen 20 tot 30€ voor de staat en niet voor hen. Zij houden dus slechts 15 tot 20 euro per uur over.
Daar moeten zij dan nog hun materiaal van kopen om de werken te kunnen uitvoeren. En nadat ze jou werk hebben uitgevoerd, mogen ze nog eens enkele uren werken aan hun administratie. Uren waarvoor niemand hen betaald.
En dan beginnen we nog even aan de grote hoeveelheid tijd dat ze steken in het maken van offertes. Dit mogen ze ook nog eens gratis doen en van de 20 die ze er maken is er in het beste geval 1 die iets opbrengt.

En als je jaloers bent op hen, er is niemand die jou tegenhoud om ook zelfstandige te woren en dan 35-50 euro per uur te vragen.
Maar vergeet niet dat van de 100 zelfstandigen die beginnen er na 5 jaar nog slechts 2 overblijven en de rest bezig is met de schulden van het zelfstandig zijn af te betalen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 15:36   #273
Silverfields
Burgemeester
 
Silverfields's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2009
Berichten: 587
Standaard

Aantal Vlaamse detailhandelaars daalt snel

Het aantal Vlaamse ondernemers actief in de detailhandel is op drie jaar tijd met zo'n twintig procent gedaald, van 51.476 eind 2008 tot nog 41.382 eind vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers die CD&V-parlementslid Griet Smaers opvroeg bij Vlaams minister-president Kris Peeters, ook bevoegd voor economie.

De afname van het aantal detailhandelaars voltrok zich zowel voor de zelfstandigen in hoofdberoep (van 37.457 tot nog 29.229), als voor die in bijberoep (9.050 tot 7.506) en zij die actief bleven na hun pensioenleeftijd (4.969 tot 4.647).

De precieze oorzaken voor de dalende trend moeten nog verder onderzocht worden, al vermoedt Smaers dat de economische en financiële crisis ongetwijfeld een rol speelde. De christendemocrate roept de nieuwe lokale besturen alvast op "werk te maken van gemeentelijke commerciële plannen met aandacht voor de kansen en ontwikkeling van de middenstand in hun stad of gemeente".

http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Fi...alt-snel.dhtml
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 19:10   #274
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Winkels zijn de brug tussen de aanvang productie en de eindverkoop. Als die sluiten in een steeds sneller tempo, dan gaat het faliekant mis.

Nu oké buurtwinkels zijn al langer dan vandaag aan het sluiten dat is waar.
Maar dat ligt aan de jonge generatie, niet aan dalende verkopen.

Maar stadscentrums zijn iets anders. Dat is winkel naast winkel.
En die sluiten.
En dat is faliekant....en dat resulaat komt nu dagelijks in het nieuws van sluitingen van allerhande bedrijven.

En de reden is de koopkracht die te laag staat. En de overkoepelende oorzaak zijn onze leiders.
De koopkracht is voldoende, zie de spaarrekening van de Belg.
Ford kampt met overproductie.
Apple, Samsung, McDonalds,....boeken recordomzetten.

Nog andere voorbeelden:
http://www.madeinlimburg.be/nieuws/s...r-recordomzet/
http://www.bnr.nl/meernieuws/975818-...-voor-deloitte
http://www.boerderij.nl/Mechanisatie...nger-1054814W/
http://www.rtl.nl/components/financi...ecordomzet.xml
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120801_021
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...ordomzet.dhtml
http://www.madeinlimburg.be/nieuws/r...andebos-alken/
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...pokerhype.aspx
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...film/1.1420645
http://www.nuzakelijk.nl/economie/29...starbucks.html


Waar bevindt die economische malaise zich ?
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 21:18   #275
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Zo te zien in uw hoofd, na uw opsomming van een 10 tal bedrijven tussen de min of meer 50'000 in België alleen al.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 21:22   #276
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht
Aantal Vlaamse detailhandelaars daalt snel

Het aantal Vlaamse ondernemers actief in de detailhandel is op drie jaar tijd met zo'n twintig procent gedaald, van 51.476 eind 2008 tot nog 41.382 eind vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers die CD&V-parlementslid Griet Smaers opvroeg bij Vlaams minister-president Kris Peeters, ook bevoegd voor economie.

De afname van het aantal detailhandelaars voltrok zich zowel voor de zelfstandigen in hoofdberoep (van 37.457 tot nog 29.229), als voor die in bijberoep (9.050 tot 7.506) en zij die actief bleven na hun pensioenleeftijd (4.969 tot 4.647).

De precieze oorzaken voor de dalende trend moeten nog verder onderzocht worden, al vermoedt Smaers dat de economische en financiële crisis ongetwijfeld een rol speelde. De christendemocrate roept de nieuwe lokale besturen alvast op "werk te maken van gemeentelijke commerciële plannen met aandacht voor de kansen en ontwikkeling van de middenstand in hun stad of gemeente".

http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Fi...alt-snel.dhtml
Madam Griet vraagt cijfers op van een jaar geleden, welke zich afspiegelen op situaties 2 en 3 jaar geleden.
Als ze niet weten hoe het er nu uitziet dan moeten ze duidelijk ander werk gaan zoeken wegens ongeschikheid.
Niemand werkt met zulke oude cijfers, tenzij om achtergronden te raadplegen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 21:48   #277
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ik hoor dat veel zeggen van dat spaarvermogen. Blijkbaar moet dat zonodig jaloezie opwekken, van vooral de linkse partijen.

Te stellen is dat ten eerste dit geld bij een steeds groter wordende gepensioneerde populatie zit, die inderdaad minder consumeert en ten tweede dat dit het gevolg is van de onzekerheid, die op zich weer geen gevolg is van het gefoefel van de banken.

Dat ze dan ook hun geld gaan halen waar de oorzaak van deze crisis gezocht moet worden : bij de banken en haar vazal de overheid.

Dat de mensen niet meer consumeren is eigen schuld dikke bult.

De prijzen en marges moeten omlaag, maar nee, nog liever sluiten. OK, sluit dan nog maar wat meer. Als ik mijn goederen hier niet kan kopen, ga ik 50 km verder in NL of DE wel winkelen. De pot op.

Laatst gewijzigd door Stingray : 11 november 2012 om 21:50.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 02:28   #278
REDBolsjewiek
Vreemdeling
 
REDBolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2012
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Om te beginnen, kan je niet eens een boterham kopen zonder de mensen met een laag diploma. Je zou dus wel wat meer respect voor ze kunnen opbrengen.
Daarnaast is van de 35-50€ per uur die ze vragen 20 tot 30€ voor de staat en niet voor hen. Zij houden dus slechts 15 tot 20 euro per uur over.
Daar moeten zij dan nog hun materiaal van kopen om de werken te kunnen uitvoeren. En nadat ze jou werk hebben uitgevoerd, mogen ze nog eens enkele uren werken aan hun administratie. Uren waarvoor niemand hen betaald.
En dan beginnen we nog even aan de grote hoeveelheid tijd dat ze steken in het maken van offertes. Dit mogen ze ook nog eens gratis doen en van de 20 die ze er maken is er in het beste geval 1 die iets opbrengt.

En als je jaloers bent op hen, er is niemand die jou tegenhoud om ook zelfstandige te woren en dan 35-50 euro per uur te vragen.
Maar vergeet niet dat van de 100 zelfstandigen die beginnen er na 5 jaar nog slechts 2 overblijven en de rest bezig is met de schulden van het zelfstandig zijn af te betalen.
Ik heb respect voor lage diploma's laat dat zeker duidelijk zijn.
En ik heb zeer veel respect voor veel zelfstandigen.
Maar sorry hoor, van de 14.5euro/uur dat ik verdien moet ook nog alles afgetrokken worden, en ik kan niets ingeven in de belastingen.
__________________
In Lenin we trust.
REDBolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 07:17   #279
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door REDBolsjewiek Bekijk bericht
Ik heb respect voor lage diploma's laat dat zeker duidelijk zijn.
En ik heb zeer veel respect voor veel zelfstandigen.
Maar sorry hoor, van de 14.5euro/uur dat ik verdien moet ook nog alles afgetrokken worden, en ik kan niets ingeven in de belastingen.
Als jij 14.50euro bruto per uur verdient, komt daar voor je werkgever nog eens 8 euro bij die hij moet afdragen aan de staat, plus zijn verplichte arbeidsverzekering, zijn verplicht pensioensparen, zijn energiekost om jou te laten werken, zijn kost voor de werkplaats, het nodige gereedschap, voor een arbeider ook nog eens de werkkledij, was gelegenheid en waterverbruik, toiletten, en andere verplichtingen, zoals vakantiegeld, dertiende maand, ecocheques.

En dat je als werknemer niets kan aftrekken van je belastingen is een leugen.
Je kan wel zaken aftrekken van je belastingen, je moet enkel de wetgeving hierover kennen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 07:37   #280
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door REDBolsjewiek Bekijk bericht
Ik heb respect voor lage diploma's laat dat zeker duidelijk zijn.
En ik heb zeer veel respect voor veel zelfstandigen.
Maar sorry hoor, van de 14.5euro/uur die ik verdien moet ook nog alles afgetrokken worden, en ik kan niets ingeven in de belastingen.
Er valt ook niet veel af te trekken voor een werknemer. Alle kosten die verband houden met het bedrijf waar je werkt zijn voor de werkgever. Het zou er nog moeten bijkomen dat hij die niet mag aftrekken, dat zou waanzin zijn. Hij zou dan belast worden op inkomsten die hij nooit gehad heeft.

En zoals Jantje zegt, kun je als werknemer wel degelijk bepaalde zaken aftrekken als je kunt bewijzen dat dit voor je werk is.

Er zullen er altijd wel zijn die privé uitgaven op de zaak zetten. Maar laten we duidelijk zijn: dat betekent niet dat deze zaken door de staat betaald worden hé. Ze doen dat om hun belastbaar inkomen te verminderen en btw te recupereren, maar alles wat ze aankopen moet wel degelijk door hen betaald worden. En als het uitkomt worden ze zwaar beboet.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be