Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Kon de N-VA vermijden dat Elio Di Rupo premier werd ?
Ja. 5 15,15%
Neen. 22 66,67%
Misschien. 4 12,12%
Waarschijnlijk. 2 6,06%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 7 december 2011, 08:39   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Lees het artikel waar Gennez Di Rupo zogezegd de raad gaf om ...
Jaja, dat weet ik wel. Wat ze gedaan hebben is de pil voor de N-VA zo bitter maken als ze enige principes had dat ze wel moesten "nee" zeggen, met het idee dat de CD&V wel "nee" zou zeggen, maar dat de CD&V een deurmat is waar je uiteindelijk alles van gedaan krijgt met genoeg theater.

Wat ik zeg is dat de N-VA die pil misschien had moeten slikken. Dat zou haar imago serieus geschaad hebben, maar ze zou langer kunnen op de onderhandelingen wegen hebben om ze niet tot een (uiteraard slechte) conclusie laten te komen.

De N-VA is voor haar principes (en dus haar electoraal voordeel) gegaan, en niet voor haar efficientie om het federale niveau verder te laten zinken.

Maar op langere termijn hebben ze waarschijnlijk gelijk. Een besmeurde N-VA die het nog een jaar of zo langer zou kunnen laten rotten is misschien op langere termijn minder gunstig, dan een die het nu maar laat schieten om dan met volle kracht terug te komen.

De vraag is gewoon (en ik ken er het antwoord niet op) wat het einde van Belgie het snelste dichterbij had gebracht: nog een jaar of langer geen akkoord (maar doen alsof en telkens er maar niet geraken), of ze nu met Di Rupo I wat laten aanmodderen en de volgende verkiezingen afwachten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 december 2011 om 08:41.
patrickve is offline  
Oud 7 december 2011, 08:43   #42
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jaja, dat weet ik wel. Wat ze gedaan hebben is de pil voor de N-VA zo bitter maken als ze enige principes had dat ze wel moesten "nee" zeggen, met het idee dat de CD&V wel "nee" zou zeggen, maar dat de CD&V een deurmat is waar je uiteindelijk alles van gedaan krijgt met genoeg theater.

Wat ik zeg is dat de N-VA die pil misschien had moeten slikken. Dat zou haar imago serieus geschaad hebben, maar ze zou langer kunnen op de onderhandelingen wegen hebben om ze niet tot een (uiteraard slechte) conclusie laten te komen.

De N-VA is voor haar principes (en dus haar electoraal voordeel) gegaan, en niet voor haar efficientie om het federale niveau verder te laten zinken.

Maar op langere termijn hebben ze waarschijnlijk gelijk. Een besmeurde N-VA die het nog een jaar of zo langer zou kunnen laten rotten is misschien op langere termijn minder gunstig, dan een die het nu maar laat schieten om dan met volle kracht terug te komen.

De vraag is gewoon (en ik ken er het antwoord niet op) wat het einde van Belgie het snelste dichterbij had gebracht: nog een jaar of langer geen akkoord (maar doen alsof en telkens er maar niet geraken), of ze nu met Di Rupo I wat laten aanmodderen en de volgende verkiezingen afwachten.
N-VA heeft volgens mij er goed aan gedaan te zeggen: "Tot hier en geen stap verder".
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
Oud 14 december 2011, 04:06   #43
poxers
Lokaal Raadslid
 
poxers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 310
Standaard

Voor N-va moet het wel moeilijk liggen nu dat de andere partijen hun geroep van langs de zijkant hebben opgelost en dat zonder het land te splitsen.
En dat terwijl ze nu als kers op de taart een waalse premier hebben in de federale regering.
De N-va is zelf wegelopen, ze zijn weggelopen omdat ze het niet kunnen, ze kunnen enkel de roepende partij spelen en zo kiezers aantrekken, maar daadwerkelijk iets verwezelijken kunnen ze niet en ze zullen het ook nooit kunnen.
poxers is offline  
Oud 14 december 2011, 04:07   #44
poxers
Lokaal Raadslid
 
poxers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
N-VA heeft volgens mij er goed aan gedaan te zeggen: "Tot hier en geen stap verder".
Is inderdaad een goede zaak gebleken.
poxers is offline  
Oud 14 december 2011, 06:21   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
N-VA heeft volgens mij er goed aan gedaan te zeggen: "Tot hier en geen stap verder".
Ja, maar daardoor is de zichtbare schade beperkt gebleven he. Had men het nog een jaar of langer kunnen trekken, dan had men toch kunnen hopen op meer schade aan het machien "Belgie", nee ?

Nu zijn er nog mensen die denken dat er problemen werden opgelost en dat er "een akkoord is en een regering". Maw, dit vertraagt het bewustwordingsproces dat Belgie nergens nog goed voor is (vooral aan Vlaamse kant).
patrickve is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be