Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 16 december 2011, 19:38   #41
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik kan erin komen dat er voor jou te veel belastingen en te weinig besparingen in het plan zijn opgenomen.
Maar wil je me dan ook eens uitleggen op welke wijze de federale regering 11,5 miljard kan besparen op de 23 miljard die overblijft na het betalen van pensioenen, dotaties, en SZ-onkosten, wetende dat daar justitie, het leger,....en alle federale ambtenaren mee moeten betaald worden en dit zonder de werking van al deze diensten te hypothekeren.
Ik gaf u al een stukje mee in een van de vorige posts.
Het belangrijkste van allemaal is dat je de werkloosheid moet verminderen.
N-VA is voor een beperking van de werkloosheid in de tijd. Waarom ? Omdat een werkloze die een uitkering ontvangt geen werk gaat aanvaarden waarvoor hij pakweg maar 100 euro meer krijgt dan zijn uitkering.
Naar mijn mening moet die uitkering niet per se beperkt zijn in de tijd, maar moet die werkloze gemeenschapsdienst doen of bijscholen. Het kan niet zijn dat die thuis zit te niksen of is aan het zwartwerken.
Het punt is dat die uitkering in feite de werking van vraag en aanbod vervalst. Door die uitkering is de werloze niet bereid om maar voor een beetje meer dan die uitkering te gaan werken.
De werkloosheid is veel en veel te hoog en werkt in feite de werkloosheid verder in de hand. Om redenen die ik bovenstaand al heb toegelicht.
Als je de werkloosheid kan doen dalen, serieus doen dalen, dan kunnen de lasten op arbeid ook dalen. Al zal dat nu in de huidige monetaire crisis niet evident zijn.
Persoonlijk ben ik in tegenstelling tot de N-VA zelf wel voorstander van een tobin tax. Aandelen handel zoals op de termijnmarkt leidt enkel tot gokken en we hebben enkel duurzaam beleggen nodig. Het feit dat elk kwartaal cijfers getoond moeten worden door bedrijven is enkel om die korte termijn beleggers te voeden en het feit dat men niet over het geld moet beschikken om aandelen aan te schaffen jaagt de koersen naar omhoog of omlaag op basis van ... van wat eigenlijk, een scheet.
Hoe de N-VA wil besparen is geen geheim trouwens. Je kan bezwaarlijk beweren dat er nooit voorstellen zijn geweest van N-VA.
En er zijn wel degelijk veel te veel ambtenaren. Die moeten uiteindelijk betaald worden uit belastingen van mensen die in de privé werken. En daar moet de tering naar de nering gezet worden zo simpel is dat. Een ambtenaar die werkt kost trouwens meer dan de ambtenaar zelf. Hij moet als het een bediende is , een bureau hebben, een pc, hij moet in een gebouw werken. En de ambtenaar arbeider heeft ook materiaal nodig.
Maar ik ben het met u eens dat de volle pot niet daar kan bespaard worden. We beweren ook niet dat de volle 11 miljard moet gerecupereerd worden met besparingen. Maar nu is het duidelijk dat het vooral lasten zijn. En die lasten gaan de economische activiteit fnuiken.
Ten andere de vakbonden zouden zich beter bezig houden met de mensen die werken in plaats van over die wachtuitkeringen te zeuren. Pas afgestudeerden zijn niet eens gesyndikeerd. Hebben ook nog nooit bijgedragen.
De toevloed aan economische werklozen is ook nefast lijkt me. Daar heeft de PS in het verleden vuil spel gespeeld dat ons nu heel veel geld kost. Veel van de geimporteerden spreken de taal niet en beschikken niet over vaardigheden die we nodig hebben. maw de miserie wordt er enkel mee vergroot. oplossing is simpel. Niet bijgedragen, geen uitkering. Je kan echt de barmhartige samaritaan niet spelen met geld dat niet van u is. Dat moet de belastingbetaler dan zelf maar beslissen. Ik ben alvast enkel solidair met iemand die zelf ook aan het systeem heeft bijgedragen, maar die door omstandigheden ziek is geworden, werkloos of gepensioneerd. De enige die daarbuiten vallen met wie ik ook solidair ben zijn kinderen en gehandicapten.
In de gezondheidszorg wordt ook heel veel verpild. Platen nemen terwijl er kort geleden al platen zijn genomen. Zulke praktijken zijn schering en inslag. toen mijn vrouw is bevallen kregen we een paar keer in de week bezoek van onze huisdocter. Alles goed mevrouw ? En Later kregen we de rekening. Dat wordt allemaal betaald door de gemeenschap he. Er is daar een groot profitariaat. Ik zie trouwens ook niet in waarom een chirurg het dubbele mag vragen omdat iemand een kamer alleen heeft. Dat die kamer duur is kan me niet schelen, maar daar heeft die chirurg niets mee te maken.

Ik denk dat ik nergens oneliners heb gebruikt. Laten we dat zo houden.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 16 december 2011 om 19:42.
stuyckp is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be