Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 12 december 2011, 21:11   #21
mkb
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 30 juli 2011
Berichten: 2.492
Standaard

Die muziek was inderdaad enorm storend. Je moet niet vragen wat voor clowns daar op die redactie rondlopen als ze denken dat het geluid in een politiek debat vervangen door een muziekje een goed idee is voor een duidingsprogramma.

Zijn er niet verkrachte beelden van het debat te zien ergens? Op deredactie vind ik alleszins niet.
mkb is offline  
Oud 12 december 2011, 21:11   #22
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Staatsgeld = subsidies betaald door de burger, VRT werkt volgens een charter dat onafhankelijkheid oplegt.
De VRT is onafhankelijk. Daarom dat ze niet specifiek één partij bevoordeelt, maar gewoon het huidige status quo verdedigt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Maar u vindt corruptie blijkbaar noodzakelijk.
Waar zeg ik dat?
Albrecht is offline  
Oud 12 december 2011, 21:13   #23
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Die muziek was inderdaad enorm storend. Je moet niet vragen wat voor clowns daar op die redactie rondlopen als ze denken dat het geluid in een politiek debat vervangen door een muziekje een goed idee is voor een duidingsprogramma.
Gebruik van de muziek is tevens ook nog een goede manier om belastinggeld te verspillen aan Sabam.
Albrecht is offline  
Oud 12 december 2011, 21:13   #24
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
De VRT is onafhankelijk. Daarom dat ze niet specifiek één partij bevoordeelt, maar gewoon het huidige status quo verdedigt.
Waar zeg ik dat?
Volgens U moet die dus het huidige status quo verdedigen?
freelancer is offline  
Oud 12 december 2011, 21:14   #25
mkb
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 30 juli 2011
Berichten: 2.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
zo goed als geen inhoud, is wat ik vooral op dit forum vaststel.
Ik heb hier nog nooit iets inhoudelijks van u gelezen. Enkel geklaag en holle frasen ('grote roerganger' e.d.).
mkb is offline  
Oud 12 december 2011, 21:15   #26
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Volgens U moet die dus het huidige status quo verdedigen?
Nee. Ik zeg niet dat het moet. Ik zeg gewoon dat het dat doet. Stop eens met woorden in mijn mond te leggen.
Albrecht is offline  
Oud 12 december 2011, 21:16   #27
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Nee. Ik zeg niet dat het moet. Ik zeg gewoon dat het dat doet. Stop eens met woorden in mijn mond te leggen.



Ja maar U schrijft dat de vrt onafhankelijk is...
freelancer is offline  
Oud 12 december 2011, 21:18   #28
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht



Ja maar U schrijft dat de vrt onafhankelijk is...
Ja, de VRT is onafhankelijk van eenderwelke politieke partij. Het is gewoon zo dat in wezen de traditionele partijen en eigenlijk weinig van elkaar verschillen op socio-cultureel vlak, en die visie ook aanwezig is in de gehele maatschappij. Één soort correcte "open" visie, modern, verfrissend en vernieuwend, aangeleerd op school.

Zoals ik in een andere draad zei: aan een dode boom groeien geen nieuwe blaadjes, aan een dode boom groeien zwammen.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 12 december 2011 om 21:20.
Albrecht is offline  
Oud 12 december 2011, 21:24   #29
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ja, de VRT is onafhankelijk van eenderwelke politieke partij. Het is gewoon zo dat in wezen de traditionele partijen en eigenlijk weinig van elkaar verschillen op socio-cultureel vlak, en die visie ook aanwezig is in de gehele maatschappij. Één soort correcte "open" visie, modern, verfrissend en vernieuwend, aangeleerd op school.

Zoals ik in een andere draad zei: aan een dode boom groeien geen nieuwe blaadjes, aan een dode boom groeien zwammen.
Veel nieuwe stemmen gaan die dode 'Vlaamse' regeringspartijen volgens mij inderdaad niet meer halen... Laat staan blaadjes...

Nu blijven ze daar zitten met hun... zwammen...

Laatst gewijzigd door freelancer : 12 december 2011 om 21:25.
freelancer is offline  
Oud 12 december 2011, 21:25   #30
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Ik heb hier nog nooit iets inhoudelijks van u gelezen. Enkel geklaag en holle frasen ('grote roerganger' e.d.).
2
born2bewild is offline  
Oud 12 december 2011, 21:26   #31
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Wat me het meest stoort als ik in de wagen zit, is dat op ELKE radiozender van de VRT je ELK uur naar datzelfde godgeklaagde nieuws mag luisteren. Blijkbaar heeft iemand het zo beslist dat het nuttig is dat we om de 60 minuten hetzelfde liedje horen. Je kunt er niet eens aan ontsnappen als je geen zin hebt om het nieuws te horen.
__________________
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim..

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 12 december 2011 om 21:27.
Flippend Rund is offline  
Oud 12 december 2011, 21:29   #32
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Het ergste is : wij betalen hiervoor.
De Vlaamse overheid financiert de VRT. Tijd om uw volksvertegenwoordiger eens aan te schrijven, me dunkt. 300 miljoen euro per jaar, daar kan beslist wat bespaard worden.
__________________
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim..
Flippend Rund is offline  
Oud 12 december 2011, 21:30   #33
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
De VRT is onafhankelijk. Daarom dat ze niet specifiek één partij bevoordeelt, maar gewoon het huidige status quo verdedigt.
De vrt is een regeringszender, bevolkt met overwegend (extreem)linkse journalisten. Zo eenvoudig is dat.
Bob is offline  
Oud 12 december 2011, 21:30   #34
Steffo78
Vreemdeling
 
Steffo78's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Zutphen
Berichten: 35
Standaard

En daarom ben ik blij dat ik altijd alles rustig kan nalezen op de website van NVA. NVA is trouwens ook de enige partij die in normale begrijpelijke taal uitlegt waarover het gaat.
Steffo78 is offline  
Oud 12 december 2011, 21:32   #35
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De vrt is een regeringszender, bevolkt met overwegend (extreem)linkse journalisten. Zo eenvoudig is dat.
Extreem-links? Nee. Wel zo die klefferige moderne "linkse" relativerende mentaliteit, maar da's eigenlijk het standpunt van haast alle traditionele partijen geworden.
Albrecht is offline  
Oud 12 december 2011, 21:32   #36
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
De Vlaamse overheid financiert de VRT. Tijd om uw volksvertegenwoordiger eens aan te schrijven, me dunkt. 300 miljoen euro per jaar, daar kan beslist wat bespaard worden.
In dit geval is het wel beter om rechtstreeks de bevoegde minister (Lieten) aqan te schrijven.
Maar waarom de vrt zich zelf wil ontpoppen tot een instituut met een paar tiental radiozenders en evenveel tv-zenders mag joost weten. Tenzij hun bedoeling is om het volk te brainwashen.
Bob is offline  
Oud 12 december 2011, 21:34   #37
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Extreem-links? Nee. Wel zo die klefferige moderne "linkse" relativerende mentaliteit, maar da's eigenlijk het standpunt van haast alle traditionele partijen geworden.
Dus toch een 'regime pers'?
freelancer is offline  
Oud 12 december 2011, 21:35   #38
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Extreem-links? Nee. Wel zo die klefferige moderne "linkse" relativerende mentaliteit, maar da's eigenlijk het standpunt van haast alle traditionele partijen geworden.
Volg het allemaal zo niet op de voet. Maar zeer veel journalisten en hoofdredakteurs stammen uit het extreemlinkse amadamilieu.
In elk geval zouden ze zich beter beperken tot hun kerntaak. Objectief nieuws/duiding brengen (of alleszins een poging hiertoe) en kwaliteitsvolle programma's (die de commerciele zenders niet zien zitten).
Bob is offline  
Oud 12 december 2011, 21:35   #39
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard

Wat ik al eigenlijk heb gemerkt is dat Beke en de Croo nooit met tegenargumenten komen, altijd maar: "Dit communitair akkoord is goed voor vlaanderen!" En dat is het dan ook.. Terwijl dat bdw en Ben Weyts letter per letter verloopt waarom ze die staatshervorming niet goed vinden.
matthias999 is offline  
Oud 12 december 2011, 21:35   #40
mkb
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 30 juli 2011
Berichten: 2.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steffo78 Bekijk bericht
NVA is trouwens ook de enige partij die in normale begrijpelijke taal uitlegt waarover het gaat.
Bij de rest speelt dat in hun nadeel dat hun kiezers begrijpen wat ze uitsteken.
mkb is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be