Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 14 december 2011, 17:12   #121
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Hm, waarmee u er weer voor kiest niets te zeggen... Zo klein zijn we niet hoor, wij zitten namelijk wel in de regering.
Bij mijn weten zit de pvda niet in de regering.
stuyckp is offline  
Oud 14 december 2011, 17:19   #122
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Citaat:
In 1949 gingen er nog miljarden van Wallonië naar Vlaanderen.
Kan u dat bewijzen? Dit wordt altijd zomaar beweert, maar de waarheid is dat in die tijd de sociale zekerheid, de werkloosheidsuitkeringen,... Kortom de belangrijkste bronnen van de transfers nog in hun kinderschoenen stonden. Het belastingssysteem dat tijdens de 19de eeuw en begin 20ste eeuw in België bestond was ook in het nadeel van de Vlamingen. Grote bedrijven, die vooral in Wallonië voorkwamen werden relatief veel minder belast. Wat erop neerkwam dat Vlaanderen ondanks het feit dat het armer was bijna even zwaar werd belast door de overheid.
__________________

Laatst gewijzigd door Pieter B : 14 december 2011 om 17:20.
Pieter B is offline  
Oud 14 december 2011, 17:40   #123
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Kan u dat bewijzen? Dit wordt altijd zomaar beweert, maar de waarheid is dat in die tijd de sociale zekerheid, de werkloosheidsuitkeringen,... Kortom de belangrijkste bronnen van de transfers nog in hun kinderschoenen stonden. Het belastingssysteem dat tijdens de 19de eeuw en begin 20ste eeuw in België bestond was ook in het nadeel van de Vlamingen. Grote bedrijven, die vooral in Wallonië voorkwamen werden relatief veel minder belast. Wat erop neerkwam dat Vlaanderen ondanks het feit dat het armer was bijna even zwaar werd belast door de overheid.
2

Dit is een eeuwenlange mythe dat de vooral de franstaligen levend houden. Maar in werkelijheid hebben er nog nooit transfers van Zuid naar Noord plaatsgevonden.

Citaat:
De dag dat Wallonie ook maar 1 eurocent aan Vlaanderen moet storten, dan houdt België op met bestaan.
matthias999 is offline  
Oud 14 december 2011, 18:55   #124
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Kan u dat bewijzen? Dit wordt altijd zomaar beweert, maar de waarheid is dat in die tijd de sociale zekerheid, de werkloosheidsuitkeringen,... Kortom de belangrijkste bronnen van de transfers nog in hun kinderschoenen stonden. Het belastingssysteem dat tijdens de 19de eeuw en begin 20ste eeuw in België bestond was ook in het nadeel van de Vlamingen. Grote bedrijven, die vooral in Wallonië voorkwamen werden relatief veel minder belast. Wat erop neerkwam dat Vlaanderen ondanks het feit dat het armer was bijna even zwaar werd belast door de overheid.
De sociale zekerheid, gefinancierd door de staat, is pas serieus op gang gekomen na 1974.

Citaat:
De evolutie van het stelsel

Vanaf 1974 is het stelsel sterk geëvolueerd onder invloed van de economische context. Deze ontwikkeling stoelde voornamelijk op de toegekende sociale uitkeringen. De financieringsprincipes bleven opmerkelijk stabiel.

http://www.rsz.fgov.be/nl/content/ab...elijke-besc-27
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 15 december 2011, 00:00   #125
JanJanssens
Partijlid
 
Geregistreerd: 21 april 2009
Berichten: 231
Standaard Misschien niet "on topic"...

Ergens gevonden:

Zij zullen hem niet temmen, de fiere Vlaamse Leeuw,
Al dreigen zij zijn vrijheid met kluisters en geschreeuw.
Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft,
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.

Chorus:

Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft,
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.
De tijd verslindt de steden, geen tronen blijven staan:
De legerbenden sneven, een volk zal nooit vergaan.
De vijand trekt te velde, omringd van doodsgevaar.
Wij lachen met zijn woede, de Vlaamse Leeuw is daar.

Chorus

Only the text above is actually sung on official occasions, not the following stanzas:

Hij strijdt nu duizend jaren voor vrijheid, land en God;
En nog zijn zijne krachten in al haar jeugdgenot.
Als zij hem machteloos denken en tergen met een schop,
Dan richt hij zich bedreigend en vrees'lijk voor hen op.

Chorus

Wee hem, de onbezonnen', die vals en vol verraad,
De Vlaamse Leeuw komt strelen en trouweloos hem slaat.
Geen enkle handbeweging die hij uit 't oog verliest:
En voelt hij zich getroffen, hij stelt zijn maan en briest.

Chorus

Het wraaksein is gegeven, hij is hun tergen moe;
Met vuur in't oog, met woede springt hij den vijand toe.
Hij scheurt, vernielt, verplettert, bedekt met bloed en slijk
En zegepralend grijnst hij op's vijands trillend lijk.


Jan.
__________________
Tenno heika banzai !
JanJanssens is offline  
Oud 15 december 2011, 09:33   #126
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanJanssens Bekijk bericht
Ergens gevonden:

Zij zullen hem niet temmen, de fiere Vlaamse Leeuw,
Al dreigen zij zijn vrijheid met kluisters en geschreeuw.
Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft,
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.

Chorus:

Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft,
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.
De tijd verslindt de steden, geen tronen blijven staan:
De legerbenden sneven, een volk zal nooit vergaan.
De vijand trekt te velde, omringd van doodsgevaar.
Wij lachen met zijn woede, de Vlaamse Leeuw is daar.

Chorus

Only the text above is actually sung on official occasions, not the following stanzas:

Hij strijdt nu duizend jaren voor vrijheid, land en God;
En nog zijn zijne krachten in al haar jeugdgenot.
Als zij hem machteloos denken en tergen met een schop,
Dan richt hij zich bedreigend en vrees'lijk voor hen op.

Chorus

Wee hem, de onbezonnen', die vals en vol verraad,
De Vlaamse Leeuw komt strelen en trouweloos hem slaat.
Geen enkle handbeweging die hij uit 't oog verliest:
En voelt hij zich getroffen, hij stelt zijn maan en briest.

Chorus

Het wraaksein is gegeven, hij is hun tergen moe;
Met vuur in't oog, met woede springt hij den vijand toe.
Hij scheurt, vernielt, verplettert, bedekt met bloed en slijk
En zegepralend grijnst hij op's vijands trillend lijk.


Jan.
Geeeuw...
Ik word altijd zo moe van folklorisme.
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline  
Oud 15 december 2011, 09:35   #127
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Bij mijn weten zit de pvda niet in de regering.
Tommm ipv Tomm...
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline  
Oud 15 december 2011, 09:44   #128
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Tommm ipv Tomm...
Jep, Tommm is de overtuigde Belg die tegelijk zich voordoet als de rabiate Europeër! Begrijpe wie kan!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 15 december 2011, 09:50   #129
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Kan u dat bewijzen? Dit wordt altijd zomaar beweert, maar de waarheid is dat in die tijd de sociale zekerheid, de werkloosheidsuitkeringen,... Kortom de belangrijkste bronnen van de transfers nog in hun kinderschoenen stonden. Het belastingssysteem dat tijdens de 19de eeuw en begin 20ste eeuw in België bestond was ook in het nadeel van de Vlamingen. Grote bedrijven, die vooral in Wallonië voorkwamen werden relatief veel minder belast. Wat erop neerkwam dat Vlaanderen ondanks het feit dat het armer was bijna even zwaar werd belast door de overheid.
We zijn nu ongeveer 16 en een half uur later. Die zoektocht naar bewijzen van transfers van zuid naar noord is een ware kalvarieberg precies. Of zou er mischien helemaal geen bewijs te vinden zijn en l*lt onze belgicist Albrecht weer -zoals gewoonlijk - uit zijn nek?
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 15 december 2011, 10:27   #130
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Tommm ipv Tomm...
Jij bent er ook een, al besef je het zelf niet.
stuyckp is offline  
Oud 15 december 2011, 10:30   #131
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Jep, Tommm is de overtuigde Belg die tegelijk zich voordoet als de rabiate Europeër! Begrijpe wie kan!
En hij is progressief en verdraagzaam, en al wat niet verdraagzaam is en progressief dat zet hij in de hens.
stuyckp is offline  
Oud 15 december 2011, 11:30   #132
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En hij is progressief en verdraagzaam, en al wat niet verdraagzaam is en progressief dat zet hij in de hens.
Geeeeeuuuuuuuwwwww
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline  
Oud 15 december 2011, 11:37   #133
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Geeeuw...
Ik word altijd zo moe van folklorisme.
raaarrrr...ik zou zweren dat het enkel de gedachte aan werk was die u zo moe maakte....
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 15 december 2011, 11:38   #134
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
raaarrrr...ik zou zweren dat het enkel de gedachte aan werk was die u zo moe maakte....
Bahahahaha, grapjas.
Bent u soms een van die uitzonderlijke Vlaamsbelangers die wel een job hebben?
__________________
NVA= Niet Veel Avance

Laatst gewijzigd door Tommm : 15 december 2011 om 11:39.
Tommm is offline  
Oud 15 december 2011, 11:42   #135
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Bent u soms een van die uitzonderlijke Vlaamsbelangers die wel een job hebben?
Geeeuw...
Ik word altijd zo moe van folklorisme.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 15 december 2011, 12:30   #136
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanJanssens Bekijk bericht
Hij strijdt nu duizend jaren voor vrijheid, land en God
Over my dead body
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 15 december 2011, 12:41   #137
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
hoe langer er ik over na denk hoe zekerder ik ben dat samenwerken met het VB contraproductief zou zijn. Zou het VB bereid zijn om in een Vlaamse regering te stappen die niet de onafhankelijkheid uitroept?
Een sofistische vraag: Het VB heeft op het toppunt van hun electroale gewicht niet anders gedaan dan een minimumprogramma voor te stellen waarbij andere regeringsparners alle postjes en dito politieke benoemingen mochten invullen...

Maar zou uw vraag niet eerder moeten zijn: "Is de NVA bereid om hun programmapunt numero uno uit te voeren eens ze daar de electorale macht toe krijgt aangereikt van het VB?"
Het antwoord was eergisteren duidelijk "neen".

Ik twijfel er niet aan dat BDW consequent is in zijn strijd tegen de Vlaamse onafhankelijkheid en ook bij een eventuele meerderheid niet van gedacht verandert.
Dat de bulk van de Vlaams Nationalisten vandaag stemmen op een partij die niet gaat voor onafhankelijkheid maakt in deze geen enkel verschil.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 15 december 2011, 13:57   #138
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Een sofistische vraag: Het VB heeft op het toppunt van hun electroale gewicht niet anders gedaan dan een minimumprogramma voor te stellen waarbij andere regeringsparners alle postjes en dito politieke benoemingen mochten invullen...
Dit wist ik niet (meer).

Citaat:
Maar zou uw vraag niet eerder moeten zijn: "Is de NVA bereid om hun programmapunt numero uno uit te voeren eens ze daar de electorale macht toe krijgt aangereikt van het VB?"
Het antwoord was eergisteren duidelijk "neen".
Voor alle duidelijkheid, NVA is niet voor de onmiddellijke splitsing van België, ze willen dit in stappen doen. Een coalitie vormen met het VB ligt echter ook op andere punten gevoelig. De slechte reputatie maakt dat deze partij een vergiftigd geschenk kan zijn.

Van mij mag en kan samenwerking met het VB in zover deze redelijk blijven, maar niet iedereen is evenwichtig genoeg om dit te aanvaarden.

Citaat:
Ik twijfel er niet aan dat BDW consequent is in zijn strijd tegen de Vlaamse onafhankelijkheid en ook bij een eventuele meerderheid niet van gedacht verandert.
BDW moet vooral rekening houden met zijn electoraat. Is zijn electoraat bereid zo'n samenwerking te aanvaarden? Ik vermoed van niet.

Citaat:
Dat de bulk van de Vlaams Nationalisten vandaag stemmen op een partij die niet gaat voor onafhankelijkheid maakt in deze geen enkel verschil.
Dat zou eigenlijk moeten zijn: 'die niet gaat voor onmiddellijke onafhankelijkheid'
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 15 december 2011, 17:31   #139
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dit wist ik niet (meer).
Live op de verkiezingsavond van de grote VB overwinning in 2003.
Onze Filip zat bijna (lage zeteltjes) letterlijk op zijn kniën voor de kleine NVA (één zetel als ik het goed heb: Bourgois?)..."laat ons de krachten bundelen...zeg mij wat wij moeten doen om samen te kunnen werken...u kan volledig onafhankelijk blijven van het VB...enz"...bijna genant...zwaar in mijn geheugen gegrift...


Citaat:
Voor alle duidelijkheid, NVA is niet voor de onmiddellijke splitsing van België, ze willen dit in stappen doen. Een coalitie vormen met het VB ligt echter ook op andere punten gevoelig. De slechte reputatie maakt dat deze partij een vergiftigd geschenk kan zijn.
Gedoogsteun is geen coalitie.
Bart De Wever weet als geen ander dat een samenwerking vandaag onmiddellijk alle mediatieke kanalen zou doen opdrogen. Onmiddellijk.
Filip weet dat ook.
Daarom ook ben ik het voor de volle 100% eens met de stelling dat een "coalitie" of "samenwerking" met het VB vandaag niet wenselijk is.

Maar dat is een heel ander paar mouwen als Bart De Wever op RTL komt verklaren dat hij "nooit" enige samenwerking met het VB zal toestaan.
Deze uitspraak was niet alleen overbodig maar ook dom.
Stel dat hij ooit 45% haalt en het VB zit nog boven de kiesdrempel dan moet hij weten dat hij zulk een kans maar once in a lifetime zal krijgen...voor zover men hem al niet zal "gepopt" hebben zoals Pim of Lahaut...

Citaat:
Van mij mag en kan samenwerking met het VB in zover deze redelijk blijven, maar niet iedereen is evenwichtig genoeg om dit te aanvaarden.
Volledig akkoord.


Citaat:
BDW moet vooral rekening houden met zijn electoraat. Is zijn electoraat bereid zo'n samenwerking te aanvaarden? Ik vermoed van niet.
Inderdaad.


Citaat:
Dat zou eigenlijk moeten zijn: 'die niet gaat voor onmiddellijke onafhankelijkheid'


Dan zal hij het voorlopig zonder de separatisten zoals ikzelf moeten doen...en pas op hé...dat is toch nog altijd een hoop mensen (lees zetels) hoor...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 15 december 2011 om 17:34.
Fieseler is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be