Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 14 december 2011, 10:46   #21
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
MR heeft mee ingestemd met een belastingregering en, hoewel ik dit toejuich, zijn kartel met FDF opgeblazen. Om deze reden alleen al verdienen MR en VLD eeuwige poepeklets in het voorgeborchte van de hel. CD&V lijkt ook zijn kleine zelfstandigen in de steek te laten (het zou me niet verbazen als Unizo zou aanschurken bij N-VA). SP.a en PS lijken mij op economisch vlak het meest standvastig, PS ook op communautair vlak.
MR heeft zogezegd toegegeven. Wat MR in e Franstalige pers zegt is toch wat anders dan wat wij in Vlaanderen horen.

Ergens al iets van een timing gehoord?

Laatst gewijzigd door giserke : 14 december 2011 om 10:47.
giserke is offline  
Oud 14 december 2011, 11:22   #22
Hoera
Provinciaal Statenlid
 
Hoera's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2010
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 731
Standaard

In Italië zijn de eens zo machtige christen-democraten ook volledig verdwenen...

De val van de CD&V gaat ook hand in hand met de ontkerkelijking van de maatschappij... de enigen die nu nog CD&V stemmen zijn bejaarden... ik zie dat in mijn eigen kennissenkring
Hoera is offline  
Oud 14 december 2011, 11:27   #23
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Er is maar één partij die zijn kiezers NIET heeft bedrogen. De PS.
Dat is evenmin waar he.
De ongrijpbaar rijken zijn nog rijk en betalen niet mee.
PS is de enige puur klassieke machtspartij : postjes, premier, en programma tja, het is al jaren onveranderd en continu bedrogen dus waarom nu niet
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 14 december 2011 om 11:27.
Steben is offline  
Oud 14 december 2011, 11:53   #24
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
MR heeft zogezegd toegegeven. Wat MR in e Franstalige pers zegt is toch wat anders dan wat wij in Vlaanderen horen.

Ergens al iets van een timing gehoord?
Gene paniek, gene paniek! Dat wordt het eerste werk, die timing dan, van de nieuw op te richten Comori! Ze zouden trouwens al bezig zijn, met dat werk, ware het niet van... ehm... het slecht weer? De eurocrisis? Tandpijn?
den ambetantsten is offline  
Oud 14 december 2011, 11:58   #25
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
In Italië zijn de eens zo machtige christen-democraten ook volledig verdwenen...

De val van de CD&V gaat ook hand in hand met de ontkerkelijking van de maatschappij... de enigen die nu nog CD&V stemmen zijn bejaarden... ik zie dat in mijn eigen kennissenkring
In mijn kennissenkring merk ik toch dat er 1 (één) veertiger is die CD&V blijft stemmen. Zijn reden: de CVP burgemeester van mijn dorp heeft er ooit voor gezorgd dat ik mijn legerdienst in mijn eigen dorp kon vervullen. Dienstbetoon dus.
En gezien dienstbetoon komt van de personen die de macht hebben, en de CD&V nog steeds een gemeentelijke almacht heeft, zullen ze zo ook wel mensen kunnen blijven vasthouden.

Maar om system te quoten, ze gaan wel "holderdebolder de berg af", er is alleen nog wat teveel traagheid aan verbonden
__________________
Travis66 is offline  
Oud 14 december 2011, 13:04   #26
Hoera
Provinciaal Statenlid
 
Hoera's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2010
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 731
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
In mijn kennissenkring merk ik toch dat er 1 (één) veertiger is die CD&V blijft stemmen. Zijn reden: de CVP burgemeester van mijn dorp heeft er ooit voor gezorgd dat ik mijn legerdienst in mijn eigen dorp kon vervullen. Dienstbetoon dus.
En gezien dienstbetoon komt van de personen die de macht hebben, en de CD&V nog steeds een gemeentelijke almacht heeft, zullen ze zo ook wel mensen kunnen blijven vasthouden.

Maar om system te quoten, ze gaan wel "holderdebolder de berg af", er is alleen nog wat teveel traagheid aan verbonden
juist, maar hopelijk zal deze gemeentelijke macht sterk afbrokkelen in oktober 2012... ook daarom zijn die verkiezingen belangrijk

als hun gemeentelijke macht verdwijnt, zal de CD&V helemaal verdwijnen

Laatst gewijzigd door Hoera : 14 december 2011 om 13:06.
Hoera is offline  
Oud 14 december 2011, 16:09   #27
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
Het is klaar en duidelijk dat er op dit ogenblik maar 1 partij is die zijn kiezers heeft bedrogen en dat is N-va.

Op de volgende verkiezingen moet je niet teveel rekenen, de mensen (waaronder veel n-va stemmers) hebben nu gezien dat het ook anders kan, zonder een land te splitsen en zonder veel show te verkopen.
Wat bedoel je met "anders"? Meer van hetzelfde, van datgene dat ons al 50 jaar naar de verdoemenis helpt, namelijk de almacht van de PS? Ik vrees voor jou dat vele kiezers nu echt wel eens iets "anders" willen.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 14 december 2011, 17:25   #28
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
Het is klaar en duidelijk dat er op dit ogenblik maar 1 partij is die zijn kiezers heeft bedrogen en dat is N-va.

Op de volgende verkiezingen moet je niet teveel rekenen, de mensen (waaronder veel n-va stemmers) hebben nu gezien dat het ook anders kan, zonder een land te splitsen en zonder veel show te verkopen.
Deze post staat vol goede grappen, ik kom bijna niet meer bij :
1.
Het is klaar en duidelijk dat er op dit ogenblik maar 1 partij is die zijn kiezers heeft bedrogen en dat is N-va.

2.
Op de volgende verkiezingen moet je niet teveel rekenen

3.
de mensen (waaronder veel n-va stemmers) hebben nu gezien dat het ook anders kan

4.
zonder veel show te verkopen


en tenslotte over dat splitsen ?
Welke splitsing lag er op tafel dan ?
stuyckp is offline  
Oud 14 december 2011, 17:56   #29
tschoon verdiep
Burgemeester
 
tschoon verdiep's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 oktober 2010
Berichten: 589
Standaard

het is tijd om de naam te veranderen van cd&v in cd&W
tschoon verdiep is offline  
Oud 14 december 2011, 19:40   #30
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
http://www.nieuws.be/nieuws/OPINIE-H..._1634c42d.aspx

Mooi stukje tekst over het einde van de cd&v. De partij heeft zich de afgelopen maanden weer tjeefs gedragen. Eerst alsof doen dat men van het verleden geleerd heeft en samenspannen met nva. Daarna laat men de nva als een baksteen vallen en bereiken ze een anti-vlaamse staats(mis/her)vorming. Van hun vlaamse kiezersbeloften blijft geen spaan meer heel. De CVP heeft hun kiezers voor de zoveelste keer verraden. Er is kans dat dit verraad de officiele doodsteek aan de partij gegeven heeft. Kijk maar naar de resultaten van CD&V in de peilingen. De partij is ook aan het leeglopen (Inge Vervotte, Leterme, ...) Dit is het begin van het einde voor deze partij. Ik zou er niet om rouwen.
Als bijna 50% van de Vlamingen ervan overtuigd is dat een regering vormen met BDW zo goed als onmogelijk is, heeft CG&V dan geen gelijk gehad misschien?
Als jij beweert dat CD&V zijn kiesbeloften heeft verraden ken je ofwel hun programma niet of klets je zoals dikwijls gewoon uit je nek.
Als NVA beweert 11,5 miljard te besparen zonder de burger of het bedrijfswezen te raken zijn het pertinente leugenaars.
speurneus is offline  
Oud 14 december 2011, 19:43   #31
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als bijna 50% van de Vlamingen ervan overtuigd is dat een regering vormen met BDW zo goed als onmogelijk is, heeft CG&V dan geen gelijk gehad misschien?
Als jij beweert dat CD&V zijn kiesbeloften heeft verraden ken je ofwel hun programma niet of klets je zoals dikwijls gewoon uit je nek.
Als NVA beweert 11,5 miljard te besparen zonder de burger of het bedrijfswezen te raken zijn het pertinente leugenaars.
De besparingen zullen anders zijn met een kans op economische groei, welke nu nagenoeg nihil is omdat 2/3 belastingen zijn!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 14 december 2011 om 19:43.
Bokkenreyder is offline  
Oud 15 december 2011, 01:07   #32
poxers
Lokaal Raadslid
 
poxers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Deze post staat vol goede grappen, ik kom bijna niet meer bij :
1.
Het is klaar en duidelijk dat er op dit ogenblik maar 1 partij is die zijn kiezers heeft bedrogen en dat is N-va.

2.
Op de volgende verkiezingen moet je niet teveel rekenen

3.
de mensen (waaronder veel n-va stemmers) hebben nu gezien dat het ook anders kan

4.
zonder veel show te verkopen


en tenslotte over dat splitsen ?
Welke splitsing lag er op tafel dan ?
Ik vind het vooral grappig dat N-va niets meer is dan een partij die stemmers aantrekt door de roepen en te tieren.
De mensen gaan niet blijven stemmen voor jullie als men zelf niets uitvoerd.

BDW is teruggevallen op hetgeen met wat hij is gestart, grapjes vertellen en citaten aanmaken, en meer dan dat zal er ook nooit uitkomen.
BDW is een dictator in wording geweest. Gelukkig op tijd betrapt door de andere partijen.

Volgens de N-va moet de vlaming altijd betalen, als men in de Walen geen belastingen moest betalen, het ging er al lang volgelopen zijn met Vlamingen, maar blijkbaar moeten ze daar ook belastingen betalen.

De vlieger Vlaming tegen Waal heeft zijn hoogtepunt gekend, de mensen hebben uw partij nu wel door wat voor N-va vooral belangrijk is:

Sociale afbraak voor de werkende Vlaming, versterking voor de grote kapitalen. Minder rechten voor de werknemers, meer rechten voor de werkgevers.
Mijn baas is VOKA, zegt BDW.

Terwijl dat men als werknemer nog langer zou moeten werken volgens BDW gaat hij de vetpot voor ondernemingen nog wat opvullen, neen bedankt.
poxers is offline  
Oud 15 december 2011, 07:29   #33
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
Ik vind het vooral grappig dat N-va niets meer is dan een partij die stemmers aantrekt door de roepen en te tieren.
Ik vind het vooral grappig dat er mensen zijn die denken dat dat zo is, en dat ze met die leugen anderen overtuigen.

Citaat:
De mensen gaan niet blijven stemmen voor jullie als men zelf niets uitvoerd.
Alleen is de notie dat de N-Va niets uitvoert ook een leugen. Een leugen die op dit forum nu al vaak genoeg doorprikt is.

Citaat:
BDW is teruggevallen op hetgeen met wat hij is gestart, grapjes vertellen en citaten aanmaken, en meer dan dat zal er ook nooit uitkomen.
Mis. De regering hangt met haken en ogen aaneen, de haalt wellicht het einde van de legislatuur niet. Uit angst voor de N-VA heeft de PS de VLD en CD&V zover gekregen zich te prostitueren voor de Belgische zaak, en dit zal hun een historische nederlaag opleveren.

Citaat:
BDW is een dictator in wording geweest. Gelukkig op tijd betrapt door de andere partijen.
Nog meer leugens. BDW was meer dan bereid het premierschap te laten vallen, en heeft nooit een nota of voorstel ingediend waarover niet te onderhandelen viel.

Citaat:
Volgens de N-va moet de vlaming altijd betalen, als men in de Walen geen belastingen moest betalen, het ging er al lang volgelopen zijn met Vlamingen, maar blijkbaar moeten ze daar ook belastingen betalen.
Kan je even aantonen waar de N-VA zou beweren dat de Walen geen belastingen betalen? Kan je dat niet, dan ben jij ook hier ontmaskerd als leugenaar.

Citaat:
De vlieger Vlaming tegen Waal heeft zijn hoogtepunt gekend, de mensen hebben uw partij nu wel door wat voor N-va vooral belangrijk is:

Sociale afbraak voor de werkende Vlaming, versterking voor de grote kapitalen. Minder rechten voor de werknemers, meer rechten voor de werkgevers.
Mijn baas is VOKA, zegt BDW.

Terwijl dat men als werknemer nog langer zou moeten werken volgens BDW gaat hij de vetpot voor ondernemingen nog wat opvullen, neen bedankt.
Allemaal insinuaties die ik hier vaker zie passeren, maar waarvoor ik nog geen enkel bewijs heb gezien.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 15 december 2011, 07:33   #34
fransV
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Berichten: 1.024
Standaard bonden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
Ik vind het vooral grappig dat N-va niets meer is dan een partij die stemmers aantrekt door de roepen en te tieren.
De mensen gaan niet blijven stemmen voor jullie als men zelf niets uitvoerd.

BDW is teruggevallen op hetgeen met wat hij is gestart, grapjes vertellen en citaten aanmaken, en meer dan dat zal er ook nooit uitkomen.
BDW is een dictator in wording geweest. Gelukkig op tijd betrapt door de andere partijen.

Volgens de N-va moet de vlaming altijd betalen, als men in de Walen geen belastingen moest betalen, het ging er al lang volgelopen zijn met Vlamingen, maar blijkbaar moeten ze daar ook belastingen betalen.

De vlieger Vlaming tegen Waal heeft zijn hoogtepunt gekend, de mensen hebben uw partij nu wel door wat voor N-va vooral belangrijk is:

Sociale afbraak voor de werkende Vlaming, versterking voor de grote kapitalen. Minder rechten voor de werknemers, meer rechten voor de werkgevers.
Mijn baas is VOKA, zegt BDW.

Terwijl dat men als werknemer nog langer zou moeten werken volgens BDW gaat hij de vetpot voor ondernemingen nog wat opvullen, neen bedankt.
Nochtans betoogden, omwille van de sociale afbraak, de bonden tegen de maatregelen van deze regering . U gaat dat nu in de schoenen van een ander schuiven . Tja,
fransV is offline  
Oud 15 december 2011, 09:45   #35
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep Bekijk bericht
het is tijd om de naam te veranderen van cd&v in cd&W
cd&biel
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 15 december 2011, 10:30   #36
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde
 
Europese Vlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 894
Standaard

Citaat:
Er komt een comité dat zich met de uitvoering van de staatshervorming zal bezighouden. De Franstaligen hebben er al een naam voor: de Comori (Comité de mise en oeuvre des réformes institutionnelles). Als dat comité de hele staatshervorming nog vóór de volgende verkiezingen rond wil krijgen, dan zal het twee jaar lang de klok rond mogen werken.
Comori, of de Comoren vertaalt uit het italiaans. Heel toepassenlijk eigenlijk als figuurlijke betekenis voor evacuatie uit de onderhandelingen

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 15 december 2011 om 10:35.
Europese Vlaming is offline  
Oud 15 december 2011, 10:41   #37
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
Volgens de N-va moet de vlaming altijd betalen, als men in de Walen geen belastingen moest betalen, het ging er al lang volgelopen zijn met Vlamingen, maar blijkbaar moeten ze daar ook belastingen betalen.
Het lijkt me nogal evident dat er volgende zaken meetellen in dit gegeven.
1. De werkloosheid is in Wallonië groter dan in Vlaanderen. Dubbel zo groot in feite
2. Er zijn ook meer ambtenaren in Wallonië, die betalen ook belastingen, maar die worden uiteindelijk ook betaald uit belastingsgeld
3. Er zijn nu eenmaal meer vlamingen dan walen.

Derhalve, als je het totaal plaatje van belastingen bekijkt, en als je die verhoogt, dan is het Vlaanderen die daar het meeste mee geviseerd wordt.
Daar staat tegenover, daar moeten we niet lullig over doen, dat als er meer bespaard moet worden, dit vooral Wallonië treft.
Het punt is natuurlijk dat je moet zorgen dat de werkloosheid daalt. Als mensen werk hebben dan zijn ze niet meer afhankelijk van die uitkeringen en dan zal die zogenaamde besparing niet gevoeld worden door de mens in kwestie. Daar staat dan tegenover dat er geen oplossing is tegen een belastingsverhoging. Ik kan die niet omzeilen.
De PS en CDH hebben er baat bij dat de werkloosheid niet daalt. Een werkloze is een PS en of CDH stemmer. maw die partijen hebben er belang bij dat er veel werklozen zijn. En ze maken er graag extra bij. Wat meteen ook die regularisaties en dergelijke verklaart. Die import van vreemdelingen heeft nog een extra voordeel voor hen. In ons huidig kiessysteem vergroot dat hun kiesgewicht. Want de bevolkingsaantallen tellen niet het aantal kiesgerechtigden.
Een waal die werkt betaalt wel degelijk belastingen, er is hier nog niemand geweest die dat ontkend heeft. Waar haalt u dat vandaan ?
stuyckp is offline  
Oud 15 december 2011, 11:17   #38
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
De besparingen zullen anders zijn met een kans op economische groei, welke nu nagenoeg nihil is omdat 2/3 belastingen zijn!
Hoe dan wel?
speurneus is offline  
Oud 16 december 2011, 04:03   #39
poxers
Lokaal Raadslid
 
poxers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 310
Standaard

Bewijzen daarvan, tja dag in dag uit zijn op tv.

Sociaal-economisch programmaOp economisch vlak vertoont het partijprogramma van de N-VA opvallende gelijkenissen met de streefdoelen van de werkgeversorganisatie VOKA. Bart De Wever stelde dan ook tijdens de regeringsonderhandelingen van 2010 (op 12 augustus 2010) het volgende: "Als VOKA niet tevreden is, ben ik niet tevreden"[12]. Zo willen zowel de partij als deze werkgeversorganisatie volgende punten realiseren[13]:

Verkorte ontslagprocedure
Verlaging en splitsing van de vennootschapsbelasting
Arbeidsduur berekening op jaarbasis
Loonvorming in functie van prestaties
Afschaffing van het brugpensioen
Werkloosheidsuitkeringen beperken in de tijd
Afschaffing van de wachtuitkering
Bepaalde aan arbeid gelijkgestelde periodes afschaffen
Meer vrije markt en bijgevolg minder overheid
Ondernemersvriendelijke overheid (lees: vermindering van de RSZ-bijdrage voor de werkgevers)
Wegwerking van het begrotingstekort door middel van besparingen op het beleid

Onderstussen zijn er een deel bijgekomen,
Besparen in de gezondheidszorg
Afschaffen van de index
NMBS splitsen naar gewesten
Pensioenleeftijd verhogen
Uitkeringen verlagen

Het stakingsrecht boycotten (en liefst afschaffen)

Laatst gewijzigd door poxers : 16 december 2011 om 04:27.
poxers is offline  
Oud 16 december 2011, 05:36   #40
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
Bewijzen daarvan, tja dag in dag uit zijn op tv.

Sociaal-economisch programmaOp economisch vlak vertoont het partijprogramma van de N-VA opvallende gelijkenissen met de streefdoelen van de werkgeversorganisatie VOKA. Bart De Wever stelde dan ook tijdens de regeringsonderhandelingen van 2010 (op 12 augustus 2010) het volgende: "Als VOKA niet tevreden is, ben ik niet tevreden"[12]. Zo willen zowel de partij als deze werkgeversorganisatie volgende punten realiseren[13]:

Verkorte ontslagprocedure
Verlaging en splitsing van de vennootschapsbelasting
Arbeidsduur berekening op jaarbasis
Loonvorming in functie van prestaties
Afschaffing van het brugpensioen
Werkloosheidsuitkeringen beperken in de tijd
Afschaffing van de wachtuitkering
Bepaalde aan arbeid gelijkgestelde periodes afschaffen
Meer vrije markt en bijgevolg minder overheid
Ondernemersvriendelijke overheid (lees: vermindering van de RSZ-bijdrage voor de werkgevers)
Wegwerking van het begrotingstekort door middel van besparingen op het beleid

Onderstussen zijn er een deel bijgekomen,
Besparen in de gezondheidszorg
Afschaffen van de index
NMBS splitsen naar gewesten
Pensioenleeftijd verhogen
Uitkeringen verlagen

Het stakingsrecht boycotten (en liefst afschaffen)
Lijken me allemaal faire vragen eigelijk. Het zijn allemaal verminderingen van wat we nu hebben. En gezien we al decennia met een begrotingstekort zitten, betekent dat dat we al decennia boven onze stand leven en de rekening naar onze (klein)kinderen doorschuiven. Dat niemand dat schandalig vind is eigelijk een schandaal op zich.

Verkorte ontslagprocedure Mijn vrouw werd vorig jaar (collectief) ontslagen uit een internationaal bedrijf. Na 4 jaar werken had ze recht op 6 maanden volledig loon en een extra bonus voor herscholing die nog 2 maanden extra loon betekende. Geen enkele van haar nederlandse, duitse en engelse collega's had dezelfde rechten. Ze was met minder ook tevreden geweest. Erger, tijdens die 8 maanden had ze OOK recht op dop. Die hebben we gewoon niet aangevraagd. De schaamte was te groot.

Verlaging en splitsing van de vennootschapsbelasting is nergens hoger dan in Belgie. Wat ook betekent dat er wat af kan. Is dat leuk? Neen. Is dat fair? JA.

Arbeidsduur berekening op jaarbasis. Profiteren afschaffen? Als je niet profiteert merk je het niet eens.

Loonvorming in functie van prestaties. Aangezien ik zelf gemiddeld 80 uur per week werk kan ik dat alleen maar toejuichen. Daar kan je koopkracht mee vermeerderen.

Afschaffing van het brugpensioen. Stoppen met mensen te betalen die een loon willen omdat ze zogezegd te oud zijn en dan kunnen gaan fitnessen?Hoe eerder hoe liever. Mijn vader ging op zijn 54ste, hij schaamt zich nog daarvoor na 20 jaar.

Werkloosheidsuitkeringen beperken in de tijd Na haar ontslag heeft mijn vrouw een sabatical genomen van 1 jaar. Ze zag echt geen reden om werk te zoeken, het geld liep zo ook binnen. Dat was aangenaam, maar pure luxe. Again, we leven flink boven onze stand.

Bepaalde aan arbeid gelijkgestelde periodes afschaffen. Welke dan? Dat mijn legerdienst meetelt als arbeid is ook alweer mooi meegenomen. Vind ik dat ik daar recht op heb? Neen. Mijn vaders 7 jaar op de lange omvaart telden voor 150% dacht ik. Zelfde redenering.

Afschaffing van de wachtuitkering Zelf nooit gehad. Ik ben er niet dood van gegaan. Ook niet toen ik geen geld had om uit te gaan. Achteraf hebben ze dat ingevoerd en nu is dat blijkbaar (slik de kots in) "een verworven recht".

Meer vrije markt en bijgevolg minder overheid. En bijgevolg een meer competitief land? Graag

Ondernemersvriendelijke overheid (lees: vermindering van de RSZ-bijdrage voor de werkgevers). Zie hierboven.

Wegwerking van het begrotingstekort door middel van besparingen op het beleid. En zelf onze rekeningen betalen ipv het aan onze kinderen over te laten. Dat moest gvd een persoonlijk principe zijn.

Besparen in de gezondheidszorg. Zelf weiger ik langs de ziekenkas te gaan om mijn remgeld op te halen. Al 20 jaar doe ik dat niet meer. Als ik ECHT ziek wordt zal dat wel veranderen. Maar voor de futtiliteiten dat ik nu geld kan krijgen schaam ik me dood. Erger, mijn moeder is 100 % invalide en is bij mijn ouders de grootste kostwinner. Daar wordt elk jaar nog steeds hartelijk mee gelachen. Er kan echt wat vanaf, de besparingen moeten wel verstandig worden doorgevoerd, want er zijn natuurlijk ook echte behoeftigen.

Afschaffen van de index. Het grootste schandaal van allemaal. Alleen in Belgie. Elk ander land heeft dat niet, maar hier zijn ze verontwaardigd bij het idee alleen al dat ze het zouden kunnen verliezen.
Trouwens, het is zelfs een leugen. NVA wil de index HERVORMEN. Niet afschaffen. Ze zijn nog veeeeel te braaf.

NMBS splitsen naar gewesten. Hoog tijd dat de NMBS hervormt en efficienter wordt.

Pensioenleeftijd verhogen. Uitgevonden toen de gemiddelde levensverwachting 20 jaar lager lag dan nu. Lijkt me logisch.

Uitkeringen verlagen. Uiteraard, zie de opmerking hoger over mijn vrouw. Die kreeg dus effectief 1600 euro netto per maand he. Terwijl we geen kinderen hebben en ik rond de 3000 verdien.

Het stakingsrecht boycotten. HOOG tijd dat dat gebeurt. Je wil niet weten hoeveel bedrijven zich liever elders vestigen of vertrekken alleen al vanwege dat gestaak.


Allemaal maatregelen die profiteurs beletten te profiteren op een moment dat we het profiteren door het nageslacht moeten laten betalen omdat we het zelf niet meer kunnen. Daar tegen zijn zegt veel over uzelf.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 16 december 2011 om 05:44.
Travis66 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be