Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 14 december 2011, 00:45   #1
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard Morgen crisisvergadering over Luik

Morgen crisisvergadering over Luik
dinsdag 13 december 2011

Premier Di Rupo houdt een persconferentie samen met de minister van Binnenlandse Zaken Milquet (links) en Justitie, Turtelboom (rechts)




Binnenland--Morgen om 9 uur komt het kernkabinet, de vice-premiers en premier Di Rupo, bijeen over de tragedie in Luik. Ook minister van Justitie Turtelboom zal daarbij aanwezig zijn. Dat heeft premier Di Rupo aangekondigd.
Premier Di Rupo trok vannamiddag naar Luik. In aanwezigheid van onder meer de koning en de koningin ging hij eerst naar het crisiscentrum.

Hij legde nadien een korte verklaring af op een persconferentie.

'Wat zich heeft voorgedaan is verschrikkelijk. Er zijn geen woorden voor deze tragedie', zei de premier.

'Onze gedachten gaan in de eerste plaats naar de onschuldige slachtoffers en hun familie. Het hele land deelt in de pijn van de families.'

De premier beklemtoonde meermaals dat de dader op eigen houtje handelde en dat hij geen lid was van bijvoorbeeld een terroristische organisatie.

Morgen vergadert het kernkabinet om 9 uur over de omstandigheden van de tragedie in Luik, zo zei Di Rupo nog.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20111213_230

Daar staan ze. Nog geen week oud en tis al vetten ambras.
De commentaren in de krant liegen er niet om. Hopelijk is dit zijn eerste en laatste regeringscrisis en kan hij voor het Wkend bij Albert gaan.
En dan gedaan met dat apeland waar criminelen gepamperd worden.,
Zo een gast had niet eens vrij mogen komen, ook niet voorwaardelijk.
Hoeveel doden moeten er nog vallen voor die onbenullen van politici dat WILLEN verstaan.?????
Gaan we een witte mars houden al bij Dutroux, wat toch niet helpt?
Stelletje losers uit die spaghetti-regering..OPZOUTEN !!!!
Ik heb me nog nooit zo geschaamd dat ik in dat kl*teland geboren ben.
Ik wil me zelfs geen Vlaming meer noemen..

Vlaanderen kap ermee, stap eruit en verklaar jullie onafhankelijk, confederatief met het N-Nederland.

Nederlanden herenigt U !!!!

Ik walg van belziek zo erg nu dat ik het bezoek bij vrienden in Maaseik afgezegd heb. Ik wil geen poot meer op dat grondgebied zetten, zelfs niet in Limburg.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline  
Oud 14 december 2011, 00:53   #2
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Wat? Een crisisvergadering omdat een zot een paar granaten heeft gegooid met dodelijke gevolgen?

Ik vind het erg voor de slachtoffers maar een crisisvergadering voor zulke feiten?
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline  
Oud 14 december 2011, 01:02   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Wat? Een crisisvergadering omdat een zot een paar granaten heeft gegooid met dodelijke gevolgen?

Ik vind het erg voor de slachtoffers maar een crisisvergadering voor zulke feiten?
Laat ze de hele zaak nu toch politiek recupereren. Na de vergadering zal de boodschap iets zoals dit klinken:

Allemaal samen nu, geen Vlamingen of Walen, allemaal Belgen, tegen het enge nationalisme.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 14 december 2011, 01:23   #4
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Wat? Een crisisvergadering omdat een zot een paar granaten heeft gegooid met dodelijke gevolgen?

Ik vind het erg voor de slachtoffers maar een crisisvergadering voor zulke feiten?
Ja ik begrijp het ook niet goed. Wat gaan ze er nu nog aan doen?
Flippend Rund is offline  
Oud 14 december 2011, 01:25   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ja ik begrijp het ook niet goed. Wat gaan ze er nu nog aan doen?
Het politiek recupereren, de Belgische manier.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 14 december 2011, 01:45   #6
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het politiek recupereren, de Belgische manier.
zoals altijd dus....

Herinner u de witte mars maar destijds...

Of de zaak Hans Van Themsche...

Gelukkig heet den deze Nordine Amrani...

Of ze zouden al verbanden gaan leggen met bepaalde Vlaamse partijen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 14 december 2011 om 01:48.
Svennies is offline  
Oud 14 december 2011, 08:10   #7
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Morgen crisisvergadering over Luik
dinsdag 13 december 2011

Premier Di Rupo houdt een persconferentie samen met de minister van Binnenlandse Zaken Milquet (links) en Justitie, Turtelboom (rechts)





'Wat zich heeft voorgedaan is verschrikkelijk. Er zijn geen woorden voor deze tragedie', zei de premier.

'Onze gedachten gaan in de eerste plaats naar de onschuldige slachtoffers en hun familie. Het hele land deelt in de pijn van de families.'

De premier beklemtoonde meermaals dat de dader op eigen houtje handelde en dat hij geen lid was van bijvoorbeeld een terroristische organisatie.

Het is overduidelijk dat de Belgen meer rechten moeten ontzegd worden.
Strengere wetten zullen voorkomen dat een Belg dit opnieuw doet.

Het loopt de spuigaten uit.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 14 december 2011, 08:16   #8
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Morgen crisisvergadering over Luik
dinsdag 13 december 2011

Premier Di Rupo houdt een persconferentie samen met de minister van Binnenlandse Zaken Milquet (links) en Justitie, Turtelboom (rechts)




Binnenland--Morgen om 9 uur komt het kernkabinet, de vice-premiers en premier Di Rupo, bijeen over de tragedie in Luik. Ook minister van Justitie Turtelboom zal daarbij aanwezig zijn. Dat heeft premier Di Rupo aangekondigd.
Premier Di Rupo trok vannamiddag naar Luik. In aanwezigheid van onder meer de koning en de koningin ging hij eerst naar het crisiscentrum.

Hij legde nadien een korte verklaring af op een persconferentie.

'Wat zich heeft voorgedaan is verschrikkelijk. Er zijn geen woorden voor deze tragedie', zei de premier.

'Onze gedachten gaan in de eerste plaats naar de onschuldige slachtoffers en hun familie. Het hele land deelt in de pijn van de families.'

De premier beklemtoonde meermaals dat de dader op eigen houtje handelde en dat hij geen lid was van bijvoorbeeld een terroristische organisatie.

Morgen vergadert het kernkabinet om 9 uur over de omstandigheden van de tragedie in Luik, zo zei Di Rupo nog.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20111213_230

Daar staan ze. Nog geen week oud en tis al vetten ambras.
De commentaren in de krant liegen er niet om. Hopelijk is dit zijn eerste en laatste regeringscrisis en kan hij voor het Wkend bij Albert gaan.
En dan gedaan met dat apeland waar criminelen gepamperd worden.,
Zo een gast had niet eens vrij mogen komen, ook niet voorwaardelijk.
Hoeveel doden moeten er nog vallen voor die onbenullen van politici dat WILLEN verstaan.?????
Gaan we een witte mars houden al bij Dutroux, wat toch niet helpt?
Stelletje losers uit die spaghetti-regering..OPZOUTEN !!!!
Ik heb me nog nooit zo geschaamd dat ik in dat kl*teland geboren ben.
Ik wil me zelfs geen Vlaming meer noemen..

Vlaanderen kap ermee, stap eruit en verklaar jullie onafhankelijk, confederatief met het N-Nederland.

Nederlanden herenigt U !!!!

Ik walg van belziek zo erg nu dat ik het bezoek bij vrienden in Maaseik afgezegd heb. Ik wil geen poot meer op dat grondgebied zetten, zelfs niet in Limburg.
Ik wist niet dat de slachtoffers allemaal Vlamingen waren, want waarom was het anders nodig om zo'n mededeling in het Nederlands te beginnen?
den ambetantsten is offline  
Oud 14 december 2011, 08:33   #9
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ik wist niet dat de slachtoffers allemaal Vlamingen waren, want waarom was het anders nodig om zo'n mededeling in het Nederlands te beginnen?
Omdat ook Vlaanderen zal 'meebetalen' (lees: de komende maatregelen voelen). Dit is een belangrijke nationale aangelegenheid.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 14 december 2011, 08:36   #10
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Waarom niet twee problemen ineens oplossen en granaten gewoon zwaarder belasten? Je zal er natuurlijk wel op een of andere manier een besparing van moeten maken om de VLD mee aan boord te krijgen.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 14 december 2011, 09:18   #11
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Ik walg van belziek zo erg nu dat ik het bezoek bij vrienden in Maaseik afgezegd heb. Ik wil geen poot meer op dat grondgebied zetten, zelfs niet in Limburg.
Jong diech bes hiër ferm aan het zeiveren.. Ge gaat niet naar Maaseik omdat 60 km verder in Luik, een allochtone Franstalige pipo met granaten een bloedbad aangericht heeft. Ge stelt de overheid verantwoordelijk voor dat bloedbad. Maar dat in datzelfde Maaseik de ene autochtone Vlaamse jager de andere overhoop schiet in een dispuut over bosduiven daar zwijgt ge over. Dat is dan niet belangrijk, toch niet voldoende om uit Maaseik weg te blijven. Ook hier waren volgens vele mensen de overheden al lang geleden op de hoogte van de hoog oplopende ruzies tussen jagers. En hebben ze niks gedaan.
pajoske is offline  
Oud 14 december 2011, 11:08   #12
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Jong diech bes hiër ferm aan het zeiveren.. Ge gaat niet naar Maaseik omdat 60 km verder in Luik, een allochtone Franstalige pipo met granaten een bloedbad aangericht heeft. Ge stelt de overheid verantwoordelijk voor dat bloedbad. Maar dat in datzelfde Maaseik de ene autochtone Vlaamse jager de andere overhoop schiet in een dispuut over bosduiven daar zwijgt ge over. Dat is dan niet belangrijk, toch niet voldoende om uit Maaseik weg te blijven. Ook hier waren volgens vele mensen de overheden al lang geleden op de hoogte van de hoog oplopende ruzies tussen jagers. En hebben ze niks gedaan.
alles is de schuld van de regering, wist je dat niet?
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline  
Oud 14 december 2011, 11:17   #13
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
alles is de schuld van de regering, wist je dat niet?
neenee het is de schuld van de N-VA zoals altijd.
stuyckp is offline  
Oud 14 december 2011, 11:19   #14
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Jong diech bes hiër ferm aan het zeiveren.. Ge gaat niet naar Maaseik omdat 60 km verder in Luik, een allochtone Franstalige pipo met granaten een bloedbad aangericht heeft. Ge stelt de overheid verantwoordelijk voor dat bloedbad. Maar dat in datzelfde Maaseik de ene autochtone Vlaamse jager de andere overhoop schiet in een dispuut over bosduiven daar zwijgt ge over. Dat is dan niet belangrijk, toch niet voldoende om uit Maaseik weg te blijven. Ook hier waren volgens vele mensen de overheden al lang geleden op de hoogte van de hoog oplopende ruzies tussen jagers. En hebben ze niks gedaan.
Mijns inziens is een dispuut tussen 2 jagers nog niet hetzelfde als een randdebiel die op een plein granaten gooit.
stuyckp is offline  
Oud 14 december 2011, 11:21   #15
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
[b]...
Premier Di Rupo trok vannamiddag naar Luik. In aanwezigheid van onder meer de koning en de koningin ging hij eerst naar het crisiscentrum.

Hij legde nadien een korte verklaring af op een persconferentie.

'Wat zich heeft voorgedaan is verschrikkelijk. Er zijn geen woorden voor deze tragedie', zei de premier.

'Onze gedachten gaan in de eerste plaats naar de onschuldige slachtoffers en hun familie. Het hele land deelt in de pijn van de families.'

De premier beklemtoonde meermaals dat de dader op eigen houtje handelde en dat hij geen lid was van bijvoorbeeld een terroristische organisatie.
...
Jarenlang de problemen van criminaliteit negeren en nu een beetje onnozel komen doen.

Dat gaat er bij niet in.
Geertje is offline  
Oud 14 december 2011, 11:40   #16
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Mijns inziens is een dispuut tussen 2 jagers nog niet hetzelfde als een randdebiel die op een plein granaten gooit.
Wel het feit dat in het ene geval men niet meer naar België wil gaan omdat men de overheid beschuldigt van laksheid. En men in het andere geval diezelfde reden van laksheid zonder problemen door de vingers ziet.
PS de families van de verschillende slachtoffers zullen m.i. weinig verschil zien.
pajoske is offline  
Oud 14 december 2011, 12:11   #17
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Wat? Een crisisvergadering omdat een zot een paar granaten heeft gegooid met dodelijke gevolgen?

Ik vind het erg voor de slachtoffers maar een crisisvergadering voor zulke feiten?
correct, 't wordt weer heetgebakken lucht.
Als dit nu nog gebruikt zou worden om het gebrek aan preventie aan te pakken of psychische begeleiding in mogelijkheden en ondersteuning uit te breiden; je zou denken 'er wordt dan toch iets geleerd'.
Maar neen, ik vrees, dat het weer enkel repressie naast de kwestie wordt en wat reclame GvA of HLN stijl.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline  
Oud 14 december 2011, 12:30   #18
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard



ED met de 2 zwarte weduwes van de regering.
giserke is offline  
Oud 14 december 2011, 12:40   #19
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wel het feit dat in het ene geval men niet meer naar België wil gaan omdat men de overheid beschuldigt van laksheid. En men in het andere geval diezelfde reden van laksheid zonder problemen door de vingers ziet.
PS de families van de verschillende slachtoffers zullen m.i. weinig verschil zien.
Die kerel met die granaten was een gekende crimineel. Dus het is wel degelijk de schuld van de overheid. En ik denk dat de slachtoffers wel degelijk verschil zien in deze.
stuyckp is offline  
Oud 14 december 2011, 12:57   #20
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wel het feit dat in het ene geval men niet meer naar België wil gaan omdat men de overheid beschuldigt van laksheid. En men in het andere geval diezelfde reden van laksheid zonder problemen door de vingers ziet.
PS de families van de verschillende slachtoffers zullen m.i. weinig verschil zien.
Ah ok, ik wist niet dat de jager in kwestie ook dergelijk crimineel palmares kon voorleggen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be