Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 17 december 2011, 17:09   #1
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard De schizofrenie van Di Rupo I

Ik ben geen echte vakbondslover, maar bij het rondneuzen op het forum kwam ik bij deze persmededeling van het ACV terecht die de inconsequente houding - om niet te zeggen de hypocrisie - van de Di Rupo-ploeg terecht in de verf zet.

http://forum.politics.be/showpost.ph...86&postcount=1

Citaat:
Gisteravond werden de voorstellen van minister Van Quickenborne over de pensioenhervorming in zeven haasten door de Kamercommissie geloodst. Zonder enig overleg met de sociale partners. Nochtans had premier Di Rupo vorige week, namens de voltallige regering, in de Kamer verklaard dat er over de sociaaleconomische maatregelen overleg zou komen met de sociale partners. Eerste gebroken belofte. Tweede contractbreuk: ook een belangrijk deel van de werknemers die al eerder in tijdkrediet, loopbaanonderbreking, landingsbaan of brugpensioen stapten, zullen een lager pensioen krijgen. Het gaat:

- om mensen die vandaag in tijdkrediet of in loopbaanonderbreking zijn of daartoe eerder een aanvraag deden bij de werkgever;

- om oudere werknemers die vandaag in een landingsbaan zitten of eerder al een aanvraag deden bij de werkgever;

- om mensen die vandaag in brugpensioen zijn (met slechts enkele uitzonderingen) en nog geen 60 jaar zijn;

- om mensen die ontslagen werden door hun werkgever met het oog op brugpensioen (met een beperkt aantal uitzonderingen).

Die mensen kozen voor onderbreking van hun loopbaan of voor deeltijdwerk, of ze werden ontslagen met het oog op brugpensioen, rekening houdend met het pensioen dat de overheid toen vooropstelde. Dit is je reinste contractbreuk.

De Minister van Pensioenen zegt dat er overleg komt over overgangsmaatregelen. We stellen echter vast dat de voorstellen van de regering, die gisteren werden besproken in de Kamercommissie, geen overgangsmaatregelen voorzien. We zijn ook nog niet uitgenodigd voor overleg.
Het ACV vraagt een duidelijk antwoord: gaan mensen die reeds een keuze maakten later een lager pensioen krijgen?

Als voor een propere auto of zonnepanelen de bestelbonnen tot 28 november 2011 terecht onder de oude regeling blijven vallen, dan moet dat voor de bestelbonnen tijdkrediet, landingsbanen, loopbaanonderbreking en brugpensioen ook kunnen. Je kan mensen achteraf geen gepeperde factuur sturen.



Met vriendelijke groet,


David Vanbellinghen
ACV pers- en informatiedienst
Haachtsesteenweg 579 - 1030 Brussel
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 december 2011, 17:12   #2
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

het wordt tijd om in Vlaanderen een algemene staking te organiseren tegen Di Rupo I
Shadowke is offline  
Oud 17 december 2011, 17:15   #3
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
het wordt tijd om in Vlaanderen een algemene staking te organiseren tegen Di Rupo I
Zoals ze in Griekenland staakten tegen plannen van de regering?

Lijkt me dat er eindelijk eens een deftig hoopje Vlaamse politiekers moet opstaan en een eind maakt aan de belgische waanzin.
manta is offline  
Oud 17 december 2011, 17:18   #4
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Zoals ze in Griekenland staakten tegen plannen van de regering?

Lijkt me dat er eindelijk eens een deftig hoopje Vlaamse politiekers moet opstaan en een eind maakt aan de belgische waanzin.
die zal je moeilijk vinden bij de nationale partijbesturen van de traditionelen.
vergeet ook niet dat de Franstalige partijen géén Vlaams gezinden willen in de federale regering of ze scheiden Wallonië af van belziek.
Shadowke is offline  
Oud 17 december 2011, 18:08   #5
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik ben geen echte vakbondslover, maar bij het rondneuzen op het forum kwam ik bij deze persmededeling van het ACV terecht die de inconsequente houding - om niet te zeggen de hypocrisie - van de Di Rupo-ploeg terecht in de verf zet.


http://forum.politics.be/showpost.ph...86&postcount=1
Bokske wat ben jij toch een hypocriet.
Precies of Bartje VOKA is voor het behoud van het brugpensioen en tijdskrediet..
Laat me niet lachen.
speurneus is offline  
Oud 17 december 2011, 18:12   #6
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Bokske wat ben jij toch een hypocriet.
Precies of Bartje VOKA is voor het behoud van het brugpensioen en tijdskrediet..
Laat me niet lachen.
Je snapt het weer niet! Maar van jou had ik ook niet anders verwacht. Lees eens wat ik in vet gezet heb in het oorspronkelijke ACV-bericht en probeer DAT eens te begrijpen... en kom dan nog eens terug, WIJSneus!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 december 2011, 18:18   #7
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard

Alweer een lijk uit de kast gevallen. Man als dit zo verder gaat dan hebbe we binnen enkele maanden een massagraf!!
matthias999 is offline  
Oud 17 december 2011, 18:23   #8
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Je snapt het weer niet! Maar van jou had ik ook niet anders verwacht. Lees eens wat ik in vet gezet heb in het oorspronkelijke ACV-bericht en probeer DAT eens te begrijpen... en kom dan nog eens terug, WIJSneus!
Dus is er volgens jou een verband tussen zonnnepanelen en brugpensioen.
Hoe achterlijk kan je zijn zeg.
Van de Limburg zeker?
speurneus is offline  
Oud 17 december 2011, 18:25   #9
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dus is er volgens jou een verband tussen zonnnepanelen en brugpensioen.
Hoe achterlijk kan je zijn zeg.
Van de Limburg zeker?
En gij van de BUB zeker?

Laatst gewijzigd door matthias999 : 17 december 2011 om 18:25.
matthias999 is offline  
Oud 17 december 2011, 18:48   #10
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Je snapt het weer niet! Maar van jou had ik ook niet anders verwacht. Lees eens wat ik in vet gezet heb in het oorspronkelijke ACV-bericht en probeer DAT eens te begrijpen... en kom dan nog eens terug, WIJSneus!
De ACV is een vakbond. Ze houden altijd vast aan verworven rechten. Nogal hypocriet. Ze weten al 10 jaar dat er een vergaand generatiepact nodig is. Ze hebben niet eens een akkoord kunnen vinden voor het IPA. Dus nu moeten ze niet zagen dat er "snel snel" wordt gehandeld. Ze hebben wel degelijk inspraak gehad in het groen boek van Daerden. Dat men nu niet ging wachten tot er een witboek af was om dringende hervormingen door te voeren wist men al lang.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 17 december 2011, 18:51   #11
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Bokske wat ben jij toch een hypocriet.
Precies of Bartje VOKA is voor het behoud van het brugpensioen en tijdskrediet..
Laat me niet lachen.
Je kent het partijprogramma van de N-VA niet eens. In het partijblad had men het in de laatste uitgave nog over onthaasting en tijdskrediet.
Als we langer moeten werken dan moeten we dat wel ook kunnen volhouden en daar is N-VA zich terdege van bewust.
Informeer u toch maar een beetje beter als ik uw was.
Trouwens nu heb je een linkse regering en die pakt ook vanalles af, hadden ze dat beloofd aan hun kiezers ? Neen, dan is dat dubbel bedrog.
stuyckp is offline  
Oud 17 december 2011, 18:53   #12
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De ACV is een vakbond. Ze houden altijd vast aan verworven rechten. Nogal hypocriet. Ze weten al 10 jaar dat er een vergaand generatiepact nodig is. Ze hebben niet eens een akkoord kunnen vinden voor het IPA. Dus nu moeten ze niet zagen dat er "snel snel" wordt gehandeld. Ze hebben wel degelijk inspraak gehad in het groen boek van Daerden. Dat men nu niet ging wachten tot er een witboek af was om dringende hervormingen door te voeren wist men al lang.
De hypocrisie van het ACV is niets vergeleken met die van jou. Meneer 2 gezicht. Meneer BDW moet premier worden maar N-VA en VB zijn gelijk aan elkaar.
stuyckp is offline  
Oud 17 december 2011, 19:00   #13
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De hypocrisie van het ACV is niets vergeleken met die van jou. Meneer 2 gezicht. Meneer BDW moet premier worden maar N-VA en VB zijn gelijk aan elkaar.
Bart De Wever moet inderdaad premier worden. Een beetje problemen met de democratie ?

Ik heb nooit gesteld dat de N-VA en het Vlaams Belang gelijk zijn aan elkaar. Ze zijn wel tezamen de grootste familie van Vlaams Nationalisten.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be