Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 februari 2018, 17:21   #1401
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.244
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De atheisten weten wel dat ze fout zitten en daarom houden ze heel bescheiden hun mondje....
heb je eigenlijk die link in #1399 wel gelezen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2018, 17:38   #1402
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De atheisten weten wel dat ze fout zitten en daarom houden ze heel bescheiden hun mondje....
En waar zitten ze fout ventje.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 12:58   #1403
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
En waar zitten ze fout ventje.
Dat God niet zou bestaan, want blijkbaar hebben ze mijn atoomtheorie nooit gelezen, zoals jij evenmin: kereltje.....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 26 februari 2018 om 13:01.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 13:01   #1404
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
heb je eigenlijk die link in #1399 wel gelezen...
Heb je mijn atoomtheorie al gelezen?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 13:51   #1405
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Heb je mijn atoomtheorie al gelezen?
Heb je niet door dat jouw missie niet thuishoort in deze draad en evenmin in de andere draden die niet door jou zijn gestart?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 06:50   #1406
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Heb je niet door dat jouw missie niet thuishoort in deze draad en evenmin in de andere draden die niet door jou zijn gestart?
Ik ben van mening dat mijn missie hier zeer toepasselijk is als het om het atheïsme gaat, maar zoals gewoonlijk ben je niet in staat inhoudelijk te reageren als ik zeer toepasselijk met mijn atoomtheorie tevoorschijn kom: ook op vele andere draden.

De waarheid is niet welkom in deze wereld, zoals ook Jezus 2000 jaar geleden aan het kruis werd genageld.

Denk daar maar eens goed over na.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 10:07   #1407
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.244
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik ben van mening dat mijn missie hier zeer toepasselijk is als het om het atheïsme gaat, maar zoals gewoonlijk ben je niet in staat inhoudelijk te reageren als ik zeer toepasselijk met mijn atoomtheorie tevoorschijn kom: ook op vele andere draden.

De waarheid is niet welkom in deze wereld, zoals ook Jezus 2000 jaar geleden aan het kruis werd genageld.

Denk daar maar eens goed over na.
Piero zijn suggestie is nochtans niet slecht : zou het niet beter zijn voor de leesbaarheid dat je jouw atoombijbelverhaal beperkt tot één specifiek draadje ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 11:14   #1408
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Piero zijn suggestie is nochtans niet slecht : zou het niet beter zijn voor de leesbaarheid dat je jouw atoombijbelverhaal beperkt tot één specifiek draadje ?
Zou het dan niet ook beter zijn als jij jouw mening (die niks bijzonders is) ook zou beperken tot één draadje?
Of zelfs helemaal voor je zou houden?

Hoe is het met de vrijheid van meningsuiting gesteld?

Heel goed als je niks bijzonders hebt te vertellen.

Slecht als je werkelijk iets nieuws hebt te melden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 12:23   #1409
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zou het dan niet ook beter zijn als jij jouw mening (die niks bijzonders is) ook zou beperken tot één draadje?
Of zelfs helemaal voor je zou houden?

Hoe is het met de vrijheid van meningsuiting gesteld?

Heel goed als je niks bijzonders hebt te vertellen.

Slecht als je werkelijk iets nieuws hebt te melden.
Lulkoek!
Je hoort je te beperken tot je mening over het onderwerp van de draad.
Als het onderwerp je niet interesseert ga jij je spam uitbraken.
Dat beneemt 9 van de 10 lezers de lust om nog te reageren.
En dat snap jij best. Zo dom ben je nou ook weer niet.

Laatst gewijzigd door Piero : 27 februari 2018 om 12:24.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 13:08   #1410
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Lulkoek!
Je hoort je te beperken tot je mening over het onderwerp van de draad.
Als het onderwerp je niet interesseert ga jij je spam uitbraken.
Dat beneemt 9 van de 10 lezers de lust om nog te reageren.
En dat snap jij best. Zo dom ben je nou ook weer niet.
Dit is lulkoek zonder enige inhoud.

Het atheïsme is gebaseerd op de oude godsdiensten die niet deugen en zouden de mensen de moeite nemen zich in mijn atoomtheorie te verdiepen dan zouden ze begrijpen dat God wel degelijk bestaat.
Ook de zogenaamde wetenschappers die eveneens ongelijk hebben net als de gelovigen.

En de atheïsten hebben wel degelijk een bekeringsdrang gezien de vele atheïsten op twitter.
Nu, van mag het, maar laat mij dan ook mijn mening, de enige die de waarheid is van God en het heelal.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 15:54   #1411
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.527
Standaard

@harriechristus
Maar Harrie, als zowat alle draden stoppen met een bericht van Harriechristus, wat betekent dat dan?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 16:21   #1412
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
@harriechristus
Maar Harrie, als zowat alle draden stoppen met een bericht van Harriechristus, wat betekent dat dan?
De mensen kunnen mijn posten niet verdragen, weten er geen antwoord op.
Maar dat is gewoon dikke onzin, want als ze mijn mening niet zo leuk vinden, kunnen ze die gewoon negeren.
En gewoon reageren op de posten die ze wel zien zitten.

Dus ik zou niet weten wat het probleem moet zijn.

De waarheid wekt ergernis, maar de steen die wordt verworpen zal eens de hoeksteen zijn.

Amen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 16:50   #1413
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.244
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
@harriechristus
Maar Harrie, als zowat alle draden stoppen met een bericht van Harriechristus, wat betekent dat dan?
Harrie is eenzaam en zoekt aandacht. En als hij er niet voldoende krijgt, spamt hij de boel vol. Het is pas echt ergerlijk als hij zijn kindertekeningen begint te spammen.

Ik heb niks tegen morosofie, maar 365 dagen per jaar is een flink beetje teveel van het goede.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2018, 16:32   #1414
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Harrie is eenzaam en zoekt aandacht. En als hij er niet voldoende krijgt, spamt hij de boel vol. Het is pas echt ergerlijk als hij zijn kindertekeningen begint te spammen.

Ik heb niks tegen morosofie, maar 365 dagen per jaar is een flink beetje teveel van het goede.
Dit alles omdat je nooit de moeite genomen hebt mijn atoomtheorie eens te gaan lezen.
Het is de grootste ontdekking aller tijden.

Wat wel teveel van het goede is is het eindeloos gezeur over ene Jezus die nooit heeft bestaan en bovendien een hoop onzin heeft uitgekraamd, waar niemand naar leeft.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2018, 11:10   #1415
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
(Oxford living dictionaries)


Definition of Malabar Christians in English:



Malabar Christians

PROPER NOUN

A group of Christians of south-western India who trace their foundation to a mission of St Thomas the Apostle and have historically used a Syriac liturgy. Many now form a Uniate (Catholic) Church; others have links to the Syrian Orthodox or the Anglican Church.
Overigens, als men spreekt over het christendom, dan vereenzelvigt men dit hier dikwijls met het Europees christendom en met paus van Rome. De gedachte dat de Europese norm de gouden standaard is, is volledig onhistorisch. Toen Karel de Grote na een verwoestende niets ontziende campagne tegen de Saksen nog bezig was deze Saksen door gedwongen doop te ‘bekeren’ tot het christendom, meldt Timoteus, de (nestoriaanse) Patriarch van Bagdad, in 780 langs zijn neus weg dat ‘de Heilige Geest een dezer dagen een metropoliet voor de Turken heeft gezalfd en aanstonds wijden wij er een in voor de Tibetanen’

Benedictus had zijn eerste klooster nog niet gebouwd en ‘koning Arthur’ was vermoedelijk nog niet geboren toen er al nestoriaanse zetels waren in Nisjapoer en Toes in de streek van Chorasan, in het noordoosten van Perzië, en in Rai. Engeland moest zijn eerste aartsbisschop van Canterbury nog krijgen -en Canterbury waarschijnlijk nog zijn eerste christelijke kerk- toen de Nestoriaanse kerk al metropolieten had in Merv en Herat, respectievelijk in het tegenwoordige Turkmenistan en Afghanistan, en ook op Sri Lanka en in Malabar al actief was. Koning Wenceslas regeerde nog niet over Bohemen en Polen was nog niet katholiek toen de nestoriaanse zetels van Boechara, Samarkant en Patna de status van metropoliet kregen.

Als wij de geschiedenis van het christendom overzien, slaan de meesten van ons duizend jaar en enkele miljoenen vierkante kilometer over. En dat zou niet mogen.

Meer nog, als we ooit in de verleiding mochten komen te speculeren over de vraag hoe de vroege kerk eruit had gezien als die zich onafhankelijk had ontwikkeld, dus zonder alle voor- en nadelen van de band met de Romeinse staatsmacht, dan hoeven we alleen maar naar het Oosten te kijken. De kerk van Timoteus sprak Oud-Syrisch, zij noemen zich tot in de 13de eeuw ‘Nasraye’, ‘Nazareners’, de monniken en de priesters droegen de titel ‘rabban’, leraar of meester, uiteraard de oorsprong van een bekend woord als ‘rabbijn’. Kerkelijke denkers hanteerden literaire methoden die evenzeer geworteld waren in de Talmoed als in de theologie van Latijns-Europa. Kortom, de band met de primitieve eerste kerk werd levendig gehouden en ging nooit verloren. Dit in tegenstelling tot het van de joodse Jezus vervreemde‘ Romeinse' christendom en zijn pausdom. Over dit laatste meende Thomas Hobbes te moeten zeggen dat het pausdom ‘de geest was van het overleden Romeinse rijk, die gekroond op het graf ervan zit’.


Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 maart 2018 om 11:12.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 11:11   #1416
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Overigens, als men spreekt over het christendom, dan vereenzelvigt men dit hier dikwijls met het Europees christendom en met paus van Rome. De gedachte dat de Europese norm de gouden standaard is, is volledig onhistorisch.

[...]

Kortom, de band met de primitieve eerste kerk werd levendig gehouden en ging nooit verloren. Dit in tegenstelling tot het van de joodse Jezus vervreemde‘ Romeinse' christendom en zijn pausdom. Over dit laatste meende Thomas Hobbes te moeten zeggen dat het pausdom ‘de geest was van het overleden Romeinse rijk, die gekroond op het graf ervan zit’.
In hoeverre u citeert of zelf schrijft weet ik niet. Maar ik neem aan dat volgens u de Roomse kerk vervreemd is van de Joodse Jezus van de primitieve eerste kerk die nog wel 'levend zou worden gehouden' door de Oosters Orthodoxe kerken. Bedoelt u dat de verering van de paus voor een deel in de plaats komt van de verering van Jezus?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 12:58   #1417
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
In hoeverre u citeert of zelf schrijft weet ik niet. Maar ik neem aan dat volgens u de Roomse kerk vervreemd is van de Joodse Jezus van de primitieve eerste kerk die nog wel 'levend zou worden gehouden' door de Oosters Orthodoxe kerken. Bedoelt u dat de verering van de paus voor een deel in de plaats komt van de verering van Jezus?

Ik citeerde (1).

Neen dat bedoel ik niet. Niet zozeer door de 'orthodoxe' christenen. Wel door de nestoriaanse kerk en over de wat men later is gaan noemen de 'Jacobieten' (Syrische christenen). Timoteus was in zijn tijd waarschijnlijk belangrijker dan de toenmalige paus . En deze patriarch van Bagdad beweerde betere geloofsbrieven te hebben dan de Westerse kerk (waarmee hij zo goed als geen contact had).

Zo meende Timoteus dat zijn christendom rechtstreeks steunde op de (joodse) Jezus, terwijl de kerk van Rome 'slechts' steunde op (een 'verrommeinste') Petrus. Het was trouwens het Oosten geweest waar men de eerste christelijke boodschap tot zich genomen had, en niet het Westen, zo stelde hij.

_______

(1) Philip Jenkins, Het vergeten christendom.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 13:36   #1418
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik citeerde (1).

Neen dat bedoel ik niet. Niet zozeer door de 'orthodoxe' christenen. Wel door de nestoriaanse kerk en over de wat men later is gaan noemen de 'Jacobieten' (Syrische christenen). Timoteus was in zijn tijd waarschijnlijk belangrijker dan de toenmalige paus . En deze patriarch van Bagdad beweerde betere geloofsbrieven te hebben dan de Westerse kerk (waarmee hij zo goed als geen contact had).

Zo meende Timoteus dat zijn christendom rechtstreeks steunde op de (joodse) Jezus, terwijl de kerk van Rome 'slechts' steunde op (een 'verrommeinste') Petrus. Het was trouwens het Oosten geweest waar men de eerste christelijke boodschap tot zich genomen had, en niet het Westen, zo stelde hij.

_______

(1) Philip Jenkins, Het vergeten christendom.
Op dat moment wierp bisschop Hadrianus van Rome zich op als paus en monarch. Hij eiste het oppergezag over alle bisdommen. De bedoelde epistels van Timoteus zie ik als repliek in de machtsstrijd tussen de pappa's Oost-West. Maar op leerstellig gebied en qua gebruiken was er geen groot verschil tussen de Oosterse en Westerse kerken. Ze vereerden dezelfde Joodse Jezus en diens moeder Maria. Daar hadden de Byzantijnen ook in Rome op toegezien. Hadrianus deed een greep naar de macht toen de Byzantijnse vicar van Rome werd teruggeroepen naar Constantinopel.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 14:08   #1419
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik citeerde (1).

Neen dat bedoel ik niet. Niet zozeer door de 'orthodoxe' christenen. Wel door de nestoriaanse kerk en over de wat men later is gaan noemen de 'Jacobieten' (Syrische christenen). Timoteus was in zijn tijd waarschijnlijk belangrijker dan de toenmalige paus . En deze patriarch van Bagdad beweerde betere geloofsbrieven te hebben dan de Westerse kerk (waarmee hij zo goed als geen contact had).

Zo meende Timoteus dat zijn christendom rechtstreeks steunde op de (joodse) Jezus, terwijl de kerk van Rome 'slechts' steunde op (een 'verrommeinste') Petrus. Het was trouwens het Oosten geweest waar men de eerste christelijke boodschap tot zich genomen had, en niet het Westen, zo stelde hij.

_______

(1) Philip Jenkins, Het vergeten christendom.
Bedoel je deze Timoteüs ? :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Timote...s_I_van_Bagdad
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 14:16   #1420
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Inderdaad.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be