Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 november 2018, 11:43   #181
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een gat door de buren schieten boven, of door de kinderen in de slaapkamer.
altijd op het kinderbed mikken!

(die zijn voor de rechter zelden al geld waard)

Laatst gewijzigd door Anna List : 21 november 2018 om 11:43.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 11:46   #182
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gewoon korte vraag: hebt ge al gedood ?

Ik nog niet, maar ik kan me wel inbeelden dat dat voor een persoon een grote stap is om te zetten.

Als die inbreker het gemunt heeft op mij en mijn familie zal ik alles doen om me te verdedigen. Als die mijn pc en tv wilt hebben, zal ik proberen dat te verhinderen, maar die als die gewapend is: ge hebt er geen verhaal tegen. Zelfs al hebt ge zelf een vuurwapen, riskeert ge een vuurgevecht over een tv ?

Hier wordt weer volop stoer gedaan. Ik wil wel eens weten hoe goed gij u voelt als ge een kogel door ene zijn hersenen jaagt, die nadien tegen uw plafond plakken...voor uw tv.
Voorzichtig zijn is een deugd.

Aan de andere kant, als de inbreker gewapend is dan stel ik me de vraag, gaat de TV genoeg zijn voor meneer?

Waarom heeft hij dan dat wapen bij?

Ik bedoel maar, op de goede wil rekenen van iemand die 's nachts gewapend inbreekt in uw woning is een beetje een tegenstelling, want iemand van goede wil die breekt niet in en al zeker niet bewapend.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 11:51   #183
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gewoon korte vraag: hebt ge al gedood ?

Ik nog niet, maar ik kan me wel inbeelden dat dat voor een persoon een grote stap is om te zetten.

Als die inbreker het gemunt heeft op mij en mijn familie zal ik alles doen om me te verdedigen. Als die mijn pc en tv wilt hebben, zal ik proberen dat te verhinderen, maar die als die gewapend is: ge hebt er geen verhaal tegen. Zelfs al hebt ge zelf een vuurwapen, riskeert ge een vuurgevecht over een tv ?

Hier wordt weer volop stoer gedaan. Ik wil wel eens weten hoe goed gij u voelt als ge een kogel door ene zijn hersenen jaagt, die nadien tegen uw plafond plakken...voor uw tv.
En hoe weet ge dat hij het alleen op uw tv gemunt heeft ?
Zoals Anna zegt, de schuldgevoelens zijn voor later.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 11:55   #184
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gewoon korte vraag: hebt ge al gedood ?

Ik nog niet, maar ik kan me wel inbeelden dat dat voor een persoon een grote stap is om te zetten.

Als die inbreker het gemunt heeft op mij en mijn familie zal ik alles doen om me te verdedigen. Als die mijn pc en tv wilt hebben, zal ik proberen dat te verhinderen, maar die als die gewapend is: ge hebt er geen verhaal tegen. Zelfs al hebt ge zelf een vuurwapen, riskeert ge een vuurgevecht over een tv ?

Hier wordt weer volop stoer gedaan. Ik wil wel eens weten hoe goed gij u voelt als ge een kogel door ene zijn hersenen jaagt, die nadien tegen uw plafond plakken...voor uw tv.
Stoer? Als er eentje in uw huis zit gaat de adrenaline zo door u lijf dat je gans de lader leeg schiet.
Als hij met zijn handen in de lucht 10 meter ver roerloos blijft staan maakt hij nog kans het te overleven, anders gaat hij er aan.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 12:01   #185
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gewoon korte vraag: hebt ge al gedood ?

Ik nog niet, maar ik kan me wel inbeelden dat dat voor een persoon een grote stap is om te zetten.

Als die inbreker het gemunt heeft op mij en mijn familie zal ik alles doen om me te verdedigen. Als die mijn pc en tv wilt hebben, zal ik proberen dat te verhinderen, maar die als die gewapend is: ge hebt er geen verhaal tegen. Zelfs al hebt ge zelf een vuurwapen, riskeert ge een vuurgevecht over een tv ?

Hier wordt weer volop stoer gedaan. Ik wil wel eens weten hoe goed gij u voelt als ge een kogel door ene zijn hersenen jaagt, die nadien tegen uw plafond plakken...voor uw tv.
Als je een wapen neemt moet je het gebruiken dat is een gouden regel, anders pakken ze het af en gebruiken het tegen u.
Iemand neerschieten geeft een enorme opstoot aan adrenaline, achteraf kan je denken dat je die kerel alles ontnomen hebt zijn verleden en zijn toekomst maar je moet bedenken dat hij u zonder scrupules alles tien keer erger zou aandoen moest hij kunnen.

Het is dom van te denken dat als jij niet vuurt de andere dat ook niet zal doen, in een vuurgevecht gaat het vooral om wie de eerste is, paniek = sterven. Nooit twijfelen, de miserie komt achteraf wel, als je nadenkt over het feit of je gaat schieten of niet ben je eraan.

__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 12:23   #186
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Een vuurwapen in huis halen voor zelfverdediging vind ik ridicuul. Er zijn nog manieren (die op dezelfde manier beoordeeld zullen worden door een rechter).
Ikzelf zit momenteel niet (meer) in een schietclub. En de enige reden dat er een wapen huis komt zal zijn om dat ik er weer mee bezig ben, niet om zomaar te hebben. Of jagen, dat zie ik mij wat later wel doen.
In die zin ga ik akkoord met Praha: het is bij ons nog allemaal vrij eenvoudig.
Mensen heb ik nog niet gedood, wel dieren.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 21 november 2018 om 12:24.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 12:43   #187
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Een vuurwapen in huis halen voor zelfverdediging vind ik ridicuul. Er zijn nog manieren (die op dezelfde manier beoordeeld zullen worden door een rechter).
Ikzelf zit momenteel niet (meer) in een schietclub. En de enige reden dat er een wapen huis komt zal zijn om dat ik er weer mee bezig ben, niet om zomaar te hebben. Of jagen, dat zie ik mij wat later wel doen.
In die zin ga ik akkoord met Praha: het is bij ons nog allemaal vrij eenvoudig.
Mensen heb ik nog niet gedood, wel dieren.
Home alone, of zo.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 13:20   #188
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Een vuurwapen in huis halen voor zelfverdediging vind ik ridicuul. Er zijn nog manieren (die op dezelfde manier beoordeeld zullen worden door een rechter).
Ikzelf zit momenteel niet (meer) in een schietclub. En de enige reden dat er een wapen huis komt zal zijn om dat ik er weer mee bezig ben, niet om zomaar te hebben. Of jagen, dat zie ik mij wat later wel doen.
In die zin ga ik akkoord met Praha: het is bij ons nog allemaal vrij eenvoudig.
Mensen heb ik nog niet gedood, wel dieren.
Als er 's nachts eentje of meerdere binnenvallen en u of uw partner of kinderen met een mes bedreigen, dan schijt jij gewoon uw pyjamabroek vol en hoopt je dat er niets zal gebeuren. Dat is uw keuze.
Als ik de kans krijg zal het zover niet komen dat ik van de goeie wil van criminelen afhang.
Elk zijn keuze.

Weerloze dieren voor de fun gaan aan flarden schieten is dan weer wel iets voor u, maar totaal niets voor mij.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 21 november 2018 om 13:21.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 16:18   #189
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ge begrijp het niet hé
Het zegt niets over de vermeende grotere kans bij aanvang.
Jouw 'procedure' zou misschien wel iets kunnen duidelijk maken in het desbetreffende geval
Mijn ‘procedure’ – losse flodders, rubber kogels en dán pas the real stuff – is idd van dien aard, dat ik niet de intentie heb om inbrekers direct af te schieten.
Dat pleit alvast in mijn voordeel.
Citaat:
Dat had gij gedacht... die buurman van me heeft een oogje op mijn 11-jarige dochter dus ik vertrouw die voor geen haar
Best preventief handelen dus...mijn vermoedens zijn altijd juist
Ah, ik dacht dat het hier om inbrekers ging en geen pedo’s.
Maar goed, als m’n pedobuur te kennen geeft dat ‘m zin heeft in m’n dochter, dan zal ik ‘m verbaal wel duidelijk maken dat ‘m echt niet welkom is op m’n grond en indien ‘m ooit z’n handen niet zou kunnen thuishouden, ik ‘m het licht uit z’n ogen zal kletsen.
Als (voorlopige) preventie hoop ik dat dat voldoende zal zijn..
Citaat:
leuk...en misschien kan dat wel verzachtende omstandigheden pleiten in de rechtbank...maar ik betwijfel dat
Ik kan alleen maar hopen dat het geen poco-rechter is.
Citaat:
Vergeet niet ... het gaat over bv een inbraak overdag en de overvaller is niet gewapend
Dat kan je nooit op voorhand weten, eh.
“Hij greep naar iets in z’n binnenzak, meneer de rechter, en ik had schrik dat dat ’n pistool zou zijn…, ik heb dus geschoten in ’n paniekreactie.”
Citaat:
juist ja
Dat zijn dus al slagen & verwondingen als ge dat letterlijk neemt
Desnoods duw ik ‘m een jagersmes of zelfs een ongeregistreerd pistool in z’n handen, als ie op de grond ligt te kermen, eh.
Citaat:
...dan pas zou er sprake zijn van een zekere onmiddellijke dreiging
Een aanstormende inbreker dus ?
Je zou voor minder als jij die mens zo net wat gekneusde ribben hebt toegedaan

En vervolgens schiet jij die vol lood ?
Ik denk niet dat je het zal halen in de rechtbank
Er is hier sprake van een zekere uitlokking en en je geweld ter verdediging was echt niet proportioneel te noemen
Uitlokking ? Niks van, da’s ’n reactie (gevolg) op een fysieke aanval ten gevolge van een inbraak (oorzaak).
Iedere mens met ’n portie gezond verstand, weet gewoon dat ie op weerstand kan rekenen als ‘m ergens inbreekt.
Da’s zoiets als in volle vaart door ’t rood rijden, dan besef je ook dat er van links of rechts ’n auto kan aankomen, eh.

En als die inbreker was gaan lopen bij de eerste 3 flodders, dan zou ‘m vandaag nog leven.
Als ‘m – ondanks die 3 waarschuwingsschoten – toch nog besluit om me aan te vallen, dan is die agressie de oorzaak van mijn verdediging (gevolg).
Stel dat ik 3 lontbommetjes na mekaar zou aansteken en in zijn richting gooi, da's net hetzelfde.
Nogmaals, de volgorde van mijn lader – 3 flodders en 4 rubber kogels – toont mijn intentie tot het niet-doden netjes aan.
Citaat:
Ik heb nooit gesteld dat je je gezin niet moogt beschermen... integendeel daar handelt wettelijke (zelf)verdediging nu net over
Probleem in die wet is de mate of proportie van geweld, dat het slachtoffer tegen een indringer/geweldenaar zou mogen gebruiken, eh.
Ik weet ook niet of die gast een psychopaat is of niet, die mss m’n vrouw en dochters wil verkrachten/folteren, terwijl ik hulpeloos mag zitten toekijken…
Nope, die kans geef ik ‘m liever niet.
Trouwens, wie inbreekt in een vreemde woning heeft wsl een ingesteldheid die weinig rekening houd met het welzijn van de bewoners en ‘k ga dat risico tot levenslang slachtofferschap dus niet nemen.
Citaat:
Maar ik zie ook meteen dat ge al onmiddellijk wilt uithollen tot een uitbreiding waar dat ook zou gelden voor eigendom.
Uiteraard.
Ok, overdag of s’nachts, stel je het volgende voor,.
Een kolos van ’n kerel of 2-3 man komt ongevraagd bij je binnen en begin(nen)t alle laden en kasten te doorzoeken op zoek naar geld, juwelen, whatever.
Roepen of vechten haalt niks uit, dreigen met ’n mes ook niet.
Ga je dan braafjes zitten wachten tot ie/ze met z’n/hun zakken vol terug de deur uitgaa(n)t, om dan pas de flikken te bellen die, met wat geluk, er binnen ’n half uur of zo aankomen, terwijl je weet dat slechts 'n fractie van alle inbraken wordt opgelost ?
Het spijt me, maar mijn rechtvaardigheidsgevoel ziet het net iets anders.
Citaat:
Nu ja gij moogt daarvoor pleiten of over discussiëren hoor..ik kom alleen maar te zeggen dat de wet dat nu anders ziet
Die wet mag dan ook veranderd worden, want die hangt met haken en ogen aaneen.
Wie beschermt die wet eigenlijk ?
De inbreker of het slachtoffer ?
Citaat:
Neen, ik moet eerlijk zijn...ik doe net iets meer dan datte
Ik wijs ook op de gevolgen indien ge dat begrip 'om gezin + hebben en houden te beschermen' niet voldoende nauwkeurig omschrijft en de diverse criteria
Dan zal m’n advocaat dat ‘voorval’ wel tot in de puntjes omschrijven, beter dan jij en ik dat samen kunnen.
Citaat:
In het gegeven hypothetische voorbeeld van dien buurman en die 11-jarige dochter is het ook maar de bedoeling om te beschermen
Ik vind de vergelijking tussen ’n inbreker en ’n pedofiele buurman niet echt matchen met elkaar, al verdienen ze beiden wel wat kogels in hun ballen.
Zolang die pedo op straat of z’n eigen grond blijft en het bij loense blikken of wat vuile praat houdt, kan ik m’n dochter preventief beschermen en zijn slagen en verwondingen niet echt noodzakelijk, om ‘iets te voorkomen’.
’n Verbale waarschuwing zal dan wsl voldoende zijn om z’n fikken thuis te houden.
Als ’n inbreker in m’n huis is, is de fysieke dreiging imminent en dien ik onmiddellijk te reageren, anders ben ik/m’n gezin het haasje.

Soit, 15 jaar geleden hebben ze bij ons (ook bij de buurman) s’nachts eens ingebroken op ’t gelijkvloers langs de achterdeur (die deur had toen nog zo'n oud slot. Is dat dan ook uitlokking ?).
De deur naar de trap was afgesloten, dus boven zijn ze niet geraakt, maar er waren wel wat spullen weg, zoals de stereo, reflexcamera met enkele dure lenzen + de handtas van m’n vrouw.
Leuk is anders en sindsdien heb ik m’n voorzorgen genomen, zelfs al woon ik in ’n buurt met een vrij laag inbrekersquota.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 21 november 2018 om 16:22.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 16:32   #190
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Als mijn pedofiele buurman aan mijn dochter zou zitten zonder haar toestemming ging hij ook wel wat meemaken....wees daar maar zeker van. 't Kan zijn dat hij een kogel vraagt om er vanaf te zijn.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 16:43   #191
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Mijn ‘procedure’ – losse flodders, rubber kogels en dán pas the real stuff – is idd van dien aard, dat ik niet de intentie heb om inbrekers direct af te schieten.
Dat pleit alvast in mijn voordeel.

Ah, ik dacht dat het hier om inbrekers ging en geen pedo’s.
Maar goed, als m’n pedobuur te kennen geeft dat ‘m zin heeft in m’n dochter, dan zal ik ‘m verbaal wel duidelijk maken dat ‘m echt niet welkom is op m’n grond en indien ‘m ooit z’n handen niet zou kunnen thuishouden, ik ‘m het licht uit z’n ogen zal kletsen.
Als (voorlopige) preventie hoop ik dat dat voldoende zal zijn..

Ik kan alleen maar hopen dat het geen poco-rechter is.

Dat kan je nooit op voorhand weten, eh.
“Hij greep naar iets in z’n binnenzak, meneer de rechter, en ik had schrik dat dat ’n pistool zou zijn…, ik heb dus geschoten in ’n paniekreactie.”

Desnoods duw ik ‘m een jagersmes of zelfs een ongeregistreerd pistool in z’n handen, als ie op de grond ligt te kermen, eh.

Uitlokking ? Niks van, da’s ’n reactie (gevolg) op een fysieke aanval ten gevolge van een inbraak (oorzaak).
Iedere mens met ’n portie gezond verstand, weet gewoon dat ie op weerstand kan rekenen als ‘m ergens inbreekt.
Da’s zoiets als in volle vaart door ’t rood rijden, dan besef je ook dat er van links of rechts ’n auto kan aankomen, eh.

En als die inbreker was gaan lopen bij de eerste 3 flodders, dan zou ‘m vandaag nog leven.
Als ‘m – ondanks die 3 waarschuwingsschoten – toch nog besluit om me aan te vallen, dan is die agressie de oorzaak van mijn verdediging (gevolg).
Stel dat ik 3 lontbommetjes na mekaar zou aansteken en in zijn richting gooi, da's net hetzelfde.
Nogmaals, de volgorde van mijn lader – 3 flodders en 4 rubber kogels – toont mijn intentie tot het niet-doden netjes aan.

Probleem in die wet is de mate of proportie van geweld, dat het slachtoffer tegen een indringer/geweldenaar zou mogen gebruiken, eh.
Ik weet ook niet of die gast een psychopaat is of niet, die mss m’n vrouw en dochters wil verkrachten/folteren, terwijl ik hulpeloos mag zitten toekijken…
Nope, die kans geef ik ‘m liever niet.
Trouwens, wie inbreekt in een vreemde woning heeft wsl een ingesteldheid die weinig rekening houd met het welzijn van de bewoners en ‘k ga dat risico tot levenslang slachtofferschap dus niet nemen.

Uiteraard.
Ok, overdag of s’nachts, stel je het volgende voor,.
Een kolos van ’n kerel of 2-3 man komt ongevraagd bij je binnen en begin(nen)t alle laden en kasten te doorzoeken op zoek naar geld, juwelen, whatever.
Roepen of vechten haalt niks uit, dreigen met ’n mes ook niet.
Ga je dan braafjes zitten wachten tot ie/ze met z’n/hun zakken vol terug de deur uitgaa(n)t, om dan pas de flikken te bellen die, met wat geluk, er binnen ’n half uur of zo aankomen, terwijl je weet dat slechts 'n fractie van alle inbraken wordt opgelost ?
Het spijt me, maar mijn rechtvaardigheidsgevoel ziet het net iets anders.

Die wet mag dan ook veranderd worden, want die hangt met haken en ogen aaneen.
Wie beschermt die wet eigenlijk ?
De inbreker of het slachtoffer ?

Dan zal m’n advocaat dat ‘voorval’ wel tot in de puntjes omschrijven, beter dan jij en ik dat samen kunnen.

Ik vind de vergelijking tussen ’n inbreker en ’n pedofiele buurman niet echt matchen met elkaar, al verdienen ze beiden wel wat kogels in hun ballen.
Zolang die pedo op straat of z’n eigen grond blijft en het bij loense blikken of wat vuile praat houdt, kan ik m’n dochter preventief beschermen en zijn slagen en verwondingen niet echt noodzakelijk, om ‘iets te voorkomen’.
’n Verbale waarschuwing zal dan wsl voldoende zijn om z’n fikken thuis te houden.
Als ’n inbreker in m’n huis is, is de fysieke dreiging imminent en dien ik onmiddellijk te reageren, anders ben ik/m’n gezin het haasje.

Soit, 15 jaar geleden hebben ze bij ons (ook bij de buurman) s’nachts eens ingebroken op ’t gelijkvloers langs de achterdeur (die deur had toen nog zo'n oud slot. Is dat dan ook uitlokking ?).
De deur naar de trap was afgesloten, dus boven zijn ze niet geraakt, maar er waren wel wat spullen weg, zoals de stereo, reflexcamera met enkele dure lenzen + de handtas van m’n vrouw.
Leuk is anders en sindsdien heb ik m’n voorzorgen genomen, zelfs al woon ik in ’n buurt met een vrij laag inbrekersquota.
Door uw eerste zin ben je al dood de rest is van geen tel meer. Stel die inbreker valt u aan en je moet eerst een stuk of vijf waardeloze kogels afvuren, veel geluk zou ik zeggen.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 17:14   #192
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Door uw eerste zin ben je al dood de rest is van geen tel meer. Stel die inbreker valt u aan en je moet eerst een stuk of vijf waardeloze kogels afvuren, veel geluk zou ik zeggen.
Preventie is nog altijd het beste.

Hang gewoon een foto van u aan de voordeur met de tekst der onder: 'Hier waak ik', en je bent al van heel wat ongewenst bezoek van af.
En dat werkt ! Ik spreek uit ondervinding.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 17:22   #193
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Zo iets?

Naam: warning.jpg
Bekeken: 109
Grootte: 37,9 KB
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 17:45   #194
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik zou er je foto ook bijzetten.
Zo eentje van als je 's morgens juist uit je bed komt.
Maakt meer indruk.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 17:46   #195
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik zou er je foto ook bijzetten.
Zo eentje van als je 's morgens juist uit je bed komt.
Maakt meer indruk.
'k wil een inbreker geen hartaanval bezorgen hé
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 17:50   #196
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als er 's nachts eentje of meerdere binnenvallen en u of uw partner of kinderen met een mes bedreigen, dan schijt jij gewoon uw pyjamabroek vol en hoopt je dat er niets zal gebeuren. Dat is uw keuze.
Als ik de kans krijg zal het zover niet komen dat ik van de goeie wil van criminelen afhang.
Elk zijn keuze.

Weerloze dieren voor de fun gaan aan flarden schieten is dan weer wel iets voor u, maar totaal niets voor mij.
U maakt enkele denkfouten.
"In de broek schijten" is niet wat ik bedoelde met andere manieren.
Trouwens, het valt op dat dat blijkbaar voor jou de realiteit is zonder vuurwapen. Dus zonder vuurwapen schijt jij in je broek?

Jagen gaat niet over weerloze dieren aan flarden schieten voor de fun. Zijn hier jagers? Jagen op stropers doen ze wel voor de fun. Ze zijn beter geplaatst om hierop te reageren.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 18:06   #197
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
U maakt enkele denkfouten.
"In de broek schijten" is niet wat ik bedoelde met andere manieren.
Trouwens, het valt op dat dat blijkbaar voor jou de realiteit is zonder vuurwapen. Dus zonder vuurwapen schijt jij in je broek?

Jagen gaat niet over weerloze dieren aan flarden schieten voor de fun. Zijn hier jagers? Jagen op stropers doen ze wel voor de fun. Ze zijn beter geplaatst om hierop te reageren.
Ik ken ze wel, uw jagers. Ze schieten nog van pure dommigheid op elkaar. (Liedekerkebos een aantal jaar geleden)
Hier waren ze een paar weken gelden ook "bezig". Er vlogen twee houtduiven op, met 4 naar geschoten, gewoon laten liggen want ze vonden hun afschot niet in het raapzaadveld. Gewapend crapuul die de laatste open ruimte die Vlaanderen rest terroriseren, niets meer en zeker niets minder.

Wat mij betreft ben je geklasseerd kerel. Stront in mijn ogen.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 21 november 2018 om 18:11.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 18:08   #198
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.385
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
U maakt enkele denkfouten.
Dat denkt u.
Citaat:
"In de broek schijten" is niet wat ik bedoelde met andere manieren.
Trouwens, het valt op dat dat blijkbaar voor jou de realiteit is zonder vuurwapen. Dus zonder vuurwapen schijt jij in je broek?
Maar Skobolov heeft een vuurwapen, dus geen volgescheten broek.
Citaat:
Jagen gaat niet over weerloze dieren aan flarden schieten voor de fun.
De enige bestaanreden voor jagers in België is het vervangen van de reeds lang verdreven roofdieren. En het is niet bepaald iets dat je in België als hoofdberoep kan doen. Ergo,hobby, fun dus.
Citaat:
Zijn hier jagers? Ze zijn beter geplaatst om hierop te reageren.
Waarschijnlijk wel.
Citaat:
Jagen op stropers doen ze wel voor de fun.
Ik ben benieuwd wat de overheid maakt van een neergeschoten stroper.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 18:17   #199
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik ken ze wel, uw jagers. Ze schieten nog van pure dommigheid op elkaar.
Daarvoor hoef je geen jager te zijn. Voorbeelden genoeg.
En het zijn niet "mijn" jagers.
Ook chauffeurs knallen dagelijks tegen elkaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Stront in mijn ogen.
Alvast niet in uw broek, want u heeft een vuurwapen bij de hand?
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 21 november 2018 om 18:25.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 18:19   #200
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar Skobolov heeft een vuurwapen, dus geen volgescheten broek.
Dat denkt u.
In elk geval ziet hij enkel nog de mogelijkheid tot een volgescheten broek als het vuurwapen zoek is of defect.

Citaat:
De enige bestaanreden voor jagers in België is het vervangen van de reeds lang verdreven roofdieren. En het is niet bepaald iets dat je in België als hoofdberoep kan doen. Ergo,hobby, fun dus.
Dus wat jagers zijn leugenaars en de wetgeving is een grote leugen?

Citaat:
Ik ben benieuwd wat de overheid maakt van een neergeschoten stroper.
Jagen =/= doden.
Een rokkenjager schiet toch ook geen rokken dood?

Ik zie vooral een typetje denken in het beeld van jacht dat is duidelijk. Zinloze discussie. Vooral gezien ons land vol loopt met volgescheten broeken.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 21 november 2018 om 18:22.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be