Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Annick De Ridder (VLD) - 22 tot 28 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Annick De Ridder (VLD) - 22 tot 28 maart "Deze jongedame gooide als voorzitter van Jong VLD Groot-Antwerpen de stok in het liberale hondenhok door met enkele straffe resoluties naar voor te treden op het nationaal congres. Ze maakt zich stilaan klaar om de stap te zetten naar de nationale p

 
 
Discussietools
Oud 22 maart 2004, 04:09   #1
SoLiDe
Vreemdeling
 
SoLiDe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Herk-de-Stad
Berichten: 25
Stuur een bericht via Instant Messenger naar SoLiDe Stuur een bericht via MSN naar SoLiDe
Standaard

De recente actie (van een medewerker van) Vincent Van Quickenborne en Bart Tommelein om positieve lezersbrieven te schrijven of te laten schrijven heeft heel wat stof doen opwaaien.

Mijn voorstel: Laat de burger eens zeggen wat er volgens haar/hem fout loopt met deze beleidsploeg!
Nee, niet zomaar negatief reageren, maar er ook een positief voorstel tegenover stellen, hoe het anders zou kunnen of hoe de lezer er een positieve oplossing voor heeft.

Dat zou nu eens echt "aan politiek doen" zijn,
Hendrik-Jan Ombelets
voorzitter SoLiDe
www.solide.be - [email protected]
__________________
SoLiDe ... omdat ik m'n hart laat spreken... en omdat ik m'n verstand gebruik...!!
SoLiDe is offline  
Oud 22 maart 2004, 04:15   #2
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SoLiDe
De recente actie (van een medewerker van) Vincent Van Quickenborne en Bart Tommelein om positieve lezersbrieven te schrijven of te laten schrijven heeft heel wat stof doen opwaaien.

Mijn voorstel: Laat de burger eens zeggen wat er volgens haar/hem fout loopt met deze beleidsploeg!
Nee, niet zomaar negatief reageren, maar er ook een positief voorstel tegenover stellen, hoe het anders zou kunnen of hoe de lezer er een positieve oplossing voor heeft.

Dat zou nu eens echt "aan politiek doen" zijn,
Hendrik-Jan Ombelets
voorzitter SoLiDe
www.solide.be - [email protected]
Ja, en wat dacht U van dit forum?
Ik heb hier al menige poging gezien om met voorstellen naar voor te komen en zelf heb ik er ook een paar gedaan.

En wat betreft de "kritiek", dat geldt voor alle partijen.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 22 maart 2004, 14:03   #3
Annick De Ridder
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 57
Standaard

Lezersbrieven moeten spontaan komen, en niet georchestreerd ...

(Dat denk ik er eerlijk gezegd over //)

Kritiek waarin opbouwende voorstellen zitten verwerkt, is niet alleen pakken leuker om te ontvangen dan louter negatieve commentaren, maar er kan ook dikwijls nog iets concreet mee gedaan worden. En dat is toch de bedoeling hé denk ik.
Annick De Ridder is offline  
Oud 22 maart 2004, 15:26   #4
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Ja maar ik hoop dat de politici ook iets met die voorstellen gaan doen.

IK weet nog dat indertijd Verhofstadt een formulier heeft rondgestuurd met vragen en om suggesties te weten te komen van het grote publiek.
Ik heb dat ingevuld en omdat ik met dat formulier niet genoeg had, heb ik daar nog een bijkage bijgestoken. Nooit iets van gehoord !

Al sinds kort na de eerste zwarte zondag (1991) "zaag" ik over een mogelijkheid om werklozen weer actief te krijgen ze uit hun isolement te halen, ze zelf te laten inzien dat ze nog ergens goed voor zijn, enz. terwijl het bovendien iets opbrengt aan de staat in plaats van geld te kosten.
Het noemt nu ondertussen al een tijd gemeenschapswerk.
( zie op dit forum ook http://www.fora.be/viewtopic.php?t=12018 )

Ook heb ik al suggesties gedaan om de staatsschuld te reduceren, werkvlucht tegen te gaan, werkloosheidsval te verkleinen zonder extra kosten voor de staat, enz. (trouwens die werkloosheidsval is mijns inziens een onderschat en verkeerd begrepen probleem)

Niet dat ze mijn zienswijze moeten volgen, maar niet eens een paar puntjes in overweging nemen, dat vindt ik straf!
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 22 maart 2004, 17:27   #5
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annick De Ridder
Lezersbrieven moeten spontaan komen, en niet georchestreerd ...

(Dat denk ik er eerlijk gezegd over //)

Kritiek waarin opbouwende voorstellen zitten verwerkt, is niet alleen pakken leuker om te ontvangen dan louter negatieve commentaren, maar er kan ook dikwijls nog iets concreet mee gedaan worden. En dat is toch de bedoeling hé denk ik.
Wat vind u van het feit dat Vincent Q zich hiervan gedistancieerd heeft, terwijl in de mail hieronder duidelijk de zender van het bericht aangeeft.

Let vooral op het vetgedrukte onderaan de mail.

Citaat:
Onderwerp: actie lezersbrievenDatum: Wed, 17 Mar 2004 11:39:08 +0100



Van: Medewerker Bart Tommelein

Aan: 'bart tommelein' CC: [email protected], [email protected],
[email protected], [email protected], [email protected],
[email protected], [email protected],
[email protected], [email protected], [email protected]

Geachte heer/mevrouw de minister,

Ik mail u in opdracht van Bart To rond een actie om meer positieve reacties te krijgen in de media.

Het is de komende maanden van het grootste belang dat de VLD regelmatig positief aan bod komt in de
media. Lezersbrieven in kranten en tijdschriften blijken bijzonder veel gelezen te worden. Vandaar dat we
zoveel mogelijk sympathisanten oproepen om lezersbrieven te schrijven, deel te nemen op discussies, op
internetforums en te reageren interactieve praatprogramma's op radio en TV.

Het zou mij verheugen mocht u mij enige input voor lezersbrieven kunnen bezorgen. Uw sympathisanten die
bereid zijn lezersbrieven te schrijven maar zelf niet voldoende scherp van pen zijn, kunnen bij mij
telkenmale een afgewerkt tekstje krijgen.

Daarnaast is het ook zeer belangrijk dat de woordvoerders van de ministers persmededelingen schrijven
waarbij de VLD (bij monde van de voorzitter of de parlementsfractie) haar tevredenheid uitdrukt.

Met de meeste hoogachting,

St K

Parlementair medewerker Bart Tommelein

---------------------------------------------Onderwerp: actie lezersbrievenUrgentie: Hoog

Verzonden: dinsdag 16 maart 2004 16:33

Aan: D J; M Wt; V I; Vl Ka

CC: [email protected]

Beste,

lezersbrieven worden veel gelezen

maak lijst van tiental mensen die voor ons af en toe een positievè lezersbrief sturen met positieve vermelding
van het werk

voorbeelden:

- de ondernemingsloketten werken; vroeger duurde meer dan een maand; nu krijg ik ondernemingsnummer
binnen de 24 uur; waarom staat dat niet in de krant?

- die vereenvoudiging vreemd toch: van quickenborne stelt voor papieren aangifte huwelijk af te schaffen en
daar zijn de ambtenaren weer tegen; zo geraken we nooit vooruit

- de eensluidendverklaring afgeschaft; gisteren ging ik naar gemeentehuis en daar meldde de ambtenaar mij
dat een kopie volstaat van een factuur voor dossier rampenfonds; dus geen stempel meer nodig; eindelijk
eens een zinnige afschjaffing die mij bovendien centen doet sparen (pas na 31 maart aanstaande)

- het militiegetuigschrift wordt afgeschaft: eindelijk zou ik zeggen; de dienstplicht is al 10 jaar dood en
begraven en toch bestaat dat papiertje nog waarmee je moet solliciteren bij de staat; van quickenborne wil
afschaffen en da's maar goed ook; eindelijk politicus die wetten afschaft in plaats van er bij te creëren

namen:

- an va

- ee b

- vrouw van wt

- vrienden van jn

- idem ig

- vrienden van m

- de man van els

niet kortrijk vermelden; valt anders te veel op

doel: elke week minstens 4 brieven versturen

middel: naar alle gazetten, knack, humo; we zien wel wat er verschi j nt

jdm coördineert

Met vriendelijke groeten,

Vincent VAN QUICKENBORNE

Staatssecretaris voor Administratieve Vereenvoudiging, toegevoegd aan de

Eerste Minister
Het Skill Effect is offline  
Oud 23 maart 2004, 00:18   #6
Annick De Ridder
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 57
Standaard

Tja. Was er niet echt bij betrokken moet ik zeggen // Lijkt mij interne mail, die op een of andere manier weg richting pers gevonden heeft.

Ik blijf er bij : lezersbrieven komen best spontaan.
Annick De Ridder is offline  
Oud 27 maart 2004, 19:47   #7
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

Zelfs lezersbrieven moeten nog artificieel gestimuleerd en vervalst worden.... hoe laag kan men toch vallen als partij

grijp maar naar de @ 13 juni
Xnorf is offline  
Oud 28 maart 2004, 15:26   #8
Annick De Ridder
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 57
Standaard

Komt best spontaan. Maar ben er vanaf overtuigd dat dergelijke interne nota's binnen èlke partij bestaan hoor.
Annick De Ridder is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be