Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2019, 08:26   #301
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Poging tot moord is strafbaar hoor.
Waar ontken ik dat?


Pogingen tot misdaden of wanbedrijven zijn inderdaad strafbaar. Dat is toch niet in tegenspraak met de post waarop u reageerde?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 08:28   #302
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hoezo ?
Steunt de "normale" vlaming gangsters ?
Als je ziet dat Johan VDL en Guy VHS nog steeds stemmen weten te halen, twijfel ik. Dat kunnen toch niet allemaal "abnormale" vlamingen zijn hé?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 08:39   #303
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is raar he. Het zou toch logisch zijn dat het enkel daden met gevolgen zijn die strafbaar zijn, welke ook "de bijhorende ideeen" zijn.
Ik bedoelde met mijn stukje tekst dat er altijd ook een subjectief element nodig is. Niet dat een subjectief element op zich voldoende is.

De (objectieve) gedraging die men stelt moet opzettelijk (die opzet wordt in sommige gevallen wel heel ruim geïnterpreteerd) zijn gepleegd, zo niet kan er geen sprake zijn van bestraffing.

Citaat:
Ik vind dat heel eigenaardig, want "intenties en gedachten" zijn "aan de andere kant van het universum", dus aan de kant van het subjectieve ervaren, wat geen deel uitmaakt van de fysische wereld. Men "projecteert" zijn eigen subjectieve ervaringswereld op een ander, hierbij.

Dat is waar, neem ik aan als een jurist het zegt, maar totaal krankzinnig. Voor mij zouden enkel objectieve feiten mogen bestraft worden, en geen gedachten, ideeen, wensen, enz... omdat die geen deel uitmaken van de objectieve wereld, en puur louter persoonlijk zijn.
U bent niet de enige die dat raar vindt hoor.

U moet misschien eens googelen op het trefwoord 'ondeugdelijke poging'. Dat gaat over de vraag of een poging die onmogelijk tot een strafbaar feit kan leiden (ook al is de wil er wel om een strafbaar feit te plegen) al dan niet mag worden bestraft.

Typevoorbeeld: iemand proberen vergiftigen met suikerwater.

Oorspronkelijk had men een meer objectieve visie, die aanleunt bij uw redenering. Men keek vooral naar de daadwerkelijke gevolgen en niet naar de intentie.


Men is geëvolueerd naar een wat gemengde theorie.

Indien u een snelle introductie wil (pagina 77 e.v.): https://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/0...13_0001_AC.pdf








Citaat:
De enige uitzondering die ik hierop zie is als een duidelijke poging tot zulke daad door politionele interventie verhinderd werd en dat anders heel duidelijk de daad plaats zou gevonden hebben. Bijvoorbeeld, iemand die met een scherpschutter geweer aan het mikken is, maar afgeschoten wordt door een politie agent voor hij de trekker ging overhalen of zo.

Of iemand die al een bom heeft ontworpen, en bezig is met het mechanisme tot ontsteking te programmeren, op het ogenblik dat de politie binnenvalt of zo.

Een strafbare poging is strafbaar indien deze poging "alleen ten gevolge van omstandigheden, van de wil van de dader onafhankelijk, zijn gestaakt of hun uitwerking hebben gemist."

Uw voorbeelden zijn daar allemaal typevoorbeelden van.


U moet eens googelen naar de rechtsleer over de

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 juni 2019 om 08:42.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 08:43   #304
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waar ontken ik dat?


Pogingen tot misdaden of wanbedrijven zijn inderdaad strafbaar. Dat is toch niet in tegenspraak met de post waarop u reageerde?
Oeps ja. Ik dacht dat ik op Patrick antwoordde.

Sry
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 08:50   #305
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Oeps ja. Ik dacht dat ik op Patrick antwoordde.

Sry
Haha, geen probleem. Ik kon al niet goed volgen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 09:24   #306
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Het is aan het parket….niet aan ons!

Dries Van Langenhove werd formeel in verdenking gesteld in onderzoek Schild & Vrienden en nu zou het ook moeten vlug gaan! Voor vreemdelingen kan justitie snel resultaat en uitspraken doen en afleveren. Wel dat moeten ze bij deze nu ook doen.

Omdat CD&V, Open VLD enz. rechtstreeks of onrechtstreeks verwijzen naar dit onderzoek om te weigeren het cordon te doorbreken. Om op de oude toer verder te kunnen doen liefst met de Franstaligen er bij.

Feit is als na onderzoek zou blijken dat al die beschuldigingen onterecht waren… zullen CD&V, Open VLD enz. bij volgende verkiezing nog meer bloeden door hun voorbarig gepreek! Kan VB daar alleen maar meer stemmen mee halen!

Dus CD&V, Open VLD wanneer zal het tot jullie doordringen dat in een democratie zelfs de “stoute” die veel stemmen behalen recht hebben om in het parlement mee te spelen. En niet gemakzuchtig aan de kant gehouden kunnen worden onder en cordon.

Of de Rechtbank moet beslissen dat VB niet mag mee doen aan de verkiezingen wegens....., zo niet moet het cordon verdwijnen
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 10:03   #307
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Het is aan het parket….niet aan ons!

Dries Van Langenhove werd formeel in verdenking gesteld in onderzoek Schild & Vrienden en nu zou het ook moeten vlug gaan! Voor vreemdelingen kan justitie snel resultaat en uitspraken doen en afleveren. Wel dat moeten ze bij deze nu ook doen.

Omdat CD&V, Open VLD enz. rechtstreeks of onrechtstreeks verwijzen naar dit onderzoek om te weigeren het cordon te doorbreken. Om op de oude toer verder te kunnen doen liefst met de Franstaligen er bij.

Feit is als na onderzoek zou blijken dat al die beschuldigingen onterecht waren… zullen CD&V, Open VLD enz. bij volgende verkiezing nog meer bloeden door hun voorbarig gepreek! Kan VB daar alleen maar meer stemmen mee halen!

Dus CD&V, Open VLD wanneer zal het tot jullie doordringen dat in een democratie zelfs de “stoute” die veel stemmen behalen recht hebben om in het parlement mee te spelen. En niet gemakzuchtig aan de kant gehouden kunnen worden onder en cordon.

Of de Rechtbank moet beslissen dat VB niet mag mee doen aan de verkiezingen wegens....., zo niet moet het cordon verdwijnen
zeg het hen, Dirk! de partijvoorzitters lezen hier mee!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 16:00   #308
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Morgen alvast ambiance verzekerd als hij Petrik Dewael mag assisteren bij de eedaflegging in de kamer

Ik voorspel veel zure gezichten...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 19:52   #309
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Morgen alvast ambiance verzekerd als hij Petrik Dewael mag assisteren bij de eedaflegging in de kamer

Ik voorspel veel zure gezichten...
Hoe was de song van Liza May Minnelli weer…. “THEATER, THEATER……
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 19:56   #310
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Arme Xeno, hij verdedigde je en nu haal je hem door het slijk.
Ik haal hem niet door het slijk; ik verdedig hem...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 19:59   #311
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hoezo ?
Steunt de "normale" vlaming gangsters ?
neen, ze beginnen stilletjes aan hun les te leren... ze stemmen ze onder de verkiesdrempel...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 20:01   #312
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Of de Rechtbank moet beslissen dat VB niet mag mee doen aan de verkiezingen wegens....., zo niet moet het cordon verdwijnen
Dat en niets anders is democratie en iedereen die daar vanaf wijkt is een anti-democraat...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 20:38   #313
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat en niets anders is democratie en iedereen die daar vanaf wijkt is een anti-democraat...
Ik vrees dat je mis bent.
We hebben in België nog altijd de 3 machten en die zijn gescheiden.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 20:44   #314
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik vrees dat je mis bent.
We hebben in België nog altijd de 3 machten en die zijn gescheiden.
De landmacht, de zeemacht en de luchtmacht. Al noemen ze die tegenwoordig "componenten" geloof ik.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 20:55   #315
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De landmacht, de zeemacht en de luchtmacht. Al noemen ze die tegenwoordig "componenten" geloof ik.
10/10
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 21:16   #316
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik vrees dat je mis bent.
We hebben in België nog altijd de 3 machten en die zijn gescheiden.
De rechterlijke macht, de uitvoerende macht en de wetgevende macht en ze zijn blijkbaar niet gescheiden want de wetgevende en de uitvoerende macht denken dat zij de rechterlijke macht mogen spelen...

Fout dus en wij zijn dus geen democratie meer...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 21:19   #317
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De rechterlijke macht, de uitvoerende macht en de wetgevende macht en ze zijn blijkbaar niet gescheiden want de wetgevende en de uitvoerende macht denken dat zij de rechterlijke macht mogen spelen...

Fout dus en wij zijn dus geen democratie meer...
Leg dat eens uit als je wil.
Of waar plaats je het cordon ergens ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 21:27   #318
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Leg dat eens uit als je wil.
Of waar plaats je het cordon ergens ?
Ik stel simpel dat als er partijen zijn die niet mogen meeregeren, omdat zij buiten de wet preken of handelen, dat dat aan de rechterlijke macht is om die partijen van voor de verkiezingen uit te sluiten...
Doet zij dat niet dan is het niet aan de andere machten om, na de verkiezingen te zeggen dat de verkozenen niet het recht hebben om mee te regeren...

Zij kunnen wel stellen dat zij, hun partij niet met hen willen regeren... ieder zijn zin, maar daar waar zij alle andere beginnen af te dreigen en uit te maken voor al het vuil van de straat... zijn zij het die zich uitdrukkelijk schuldig maken aan racisme en haat stokerij, juist dat waarvan zij het VB beschuldigen...

Zij stellen zichzelf, zonder het minste democratisch recht op als aanklagers en rechters tegelijker tijd... En dat voor die instanties die prioritair de democratie zouden moeten uitdragen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 21:40   #319
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik stel simpel dat als er partijen zijn die niet mogen meeregeren, omdat zij buiten de wet preken of handelen, dat dat aan de rechterlijke macht is om die partijen van voor de verkiezingen uit te sluiten...
Doet zij dat niet dan is het niet aan de andere machten om, na de verkiezingen te zeggen dat de verkozenen niet het recht hebben om mee te regeren...

Zij kunnen wel stellen dat zij, hun partij niet met hen willen regeren... ieder zijn zin, maar daar waar zij alle andere beginnen af te dreigen en uit te maken voor al het vuil van de straat... zijn zij het die zich uitdrukkelijk schuldig maken aan racisme en haat stokerij, juist dat waarvan zij het VB beschuldigen...

Zij stellen zichzelf, zonder het minste democratisch recht op als aanklagers en rechters tegelijker tijd... En dat voor die instanties die prioritair de democratie zouden moeten uitdragen...
Waarom wensen de partijen niet met het VB in zee te gaan ?
Ik heb nergens gehoord dat ze ergens 'geen recht' op hadden.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 21:47   #320
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Waarom wensen de partijen niet met het VB in zee te gaan ?
Ik heb nergens gehoord dat ze ergens 'geen recht' op hadden.
Ik heb gesteld dat ze iedere partij voor zich dat mag beslissen; maar het is heel iets anders andere partijen, die daar niet meer voor te vinden zijn af te dreigen dat die partijen dan ook niet meer salonfähig zouden zijn en mee in het cordon zouden gesleurd worden...
Het is heel iets anders, zoals ecolo nu doet, groot kabaal te maken, gesteund door zusterpartijen omdat ze zou de eed moeten afleggen met VL vooraan naast de voorzitter, hoewel dat volgens het parlementair reglement zo zou moeten...

Ik vind dit een heel grote kermes die niets anders doet dan oproepen tot haat en ik dacht dat dat niet mocht...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be