Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 april 2009, 10:02   #101
Jive1
Vreemdeling
 
Jive1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2006
Berichten: 25
Standaard

Hey!
Een beetje samenwerking zou inderdaad helemaal niet schaden!
Maar... Ik vrees dat het hele probleem iets is wat veel te delikaat is om zo maar aan te beginnen. Het is aan de politiek om iets in gang te zetten, waardoor mensen overal ter wereld zich er meer gaan van bewust worden dat de tijd dringt, en dat we de wereldbevolking niet mogen laten verder groeien zoals dat nu is.
Wat wij kunnen doen, als niet politiekers, is er véél over spreken met zoveel mogelijk verschillende mensen, overal waar zich de gelegenheid voordoet, en dan ook aansporen om er met nog anderen over te spreken.
Er is immers wellicht niet één politieker van wereldformaat te vinden die dit onderwerp wil aangaan, laat staan dat lokaal of regionaal iemand zijn vel wil riskeren. Dit onderwerp, zo vrees ik, doet de politiekers schrik krijgen om hun job te verliezen...
Ik sta echter open voor iedere poging om samen iets te doen.
Greetz
Jive1
Jive1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 10:53   #102
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jive1 Bekijk bericht
Hey!
Een beetje samenwerking zou inderdaad helemaal niet schaden!
Maar... Ik vrees dat het hele probleem iets is wat veel te delikaat is om zo maar aan te beginnen. Het is aan de politiek om iets in gang te zetten, waardoor mensen overal ter wereld zich er meer gaan van bewust worden dat de tijd dringt, en dat we de wereldbevolking niet mogen laten verder groeien zoals dat nu is.
Wat wij kunnen doen, als niet politiekers, is er véél over spreken met zoveel mogelijk verschillende mensen, overal waar zich de gelegenheid voordoet, en dan ook aansporen om er met nog anderen over te spreken.
Er is immers wellicht niet één politieker van wereldformaat te vinden die dit onderwerp wil aangaan, laat staan dat lokaal of regionaal iemand zijn vel wil riskeren. Dit onderwerp, zo vrees ik, doet de politiekers schrik krijgen om hun job te verliezen...
Ik sta echter open voor iedere poging om samen iets te doen.
Greetz
Jive1
Er zijn in de wereld weldegelijk reeds politici geweest die het probleem durfden aanpakken.
China is daar een voorbeeld van, waar vrouwen slechts 1 zwangerschap mochten hebben wegens de overbevolking.

Maar het oplossen van dit probleem word vanuit de goddiensten tegengehouden.
En deze staan zeer machtig in onze maatschappij.

En ook op wereld niveau heeft men reeds vele pogingen gedaan om de bevolkingsaangroei te remmen.
Maar elke poging word door de RKK en Islam direct in de kiem gesmoord.

Nu is de natuur zelf bezig met een bevolkingsaangroei rem te ontwikkelen.
Miljoenen kinderen halen de geslachtsrijpe leeftijd niet meer, gewoon omdat de natuur HIV heeft ingeschakeld.
En de verspreiding van deze ziekte is nog steeds niet vertraagd.
Ook is de natuur reeds opzoek naar een volgende manier om de bevolking terug naar een draagbaar peil te brengen.
Sars was één van die pogingen.
De ziekenhuisbacterie is een andere, ééntje dat een rem begint te zetten op onze mogelijkheden om alle mensen met medische middelen in leven te houden.

Een ander middel dat de natuur begint in te zetten, is het opdrogen van drinkbaar water.
Steeds meer water geraakt besmet met dodelijke ziektes.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 11:39   #103
Jive1
Vreemdeling
 
Jive1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2006
Berichten: 25
Standaard

Hey!
Allemaal akkoord!.... Wat je zegt, Jantje, dat klopt wel grotendeels....
Maar wij zijn mensen. Mensen kunnen nadenken. Mensen moeten dan ook nadenken. Als we nadenken, dan stellen we vast dat er buiten de methoden van de natuur zelf ook menselijker manieren en methoden zijn om de bevolkingsaangroei te stoppen. En dat kan dan veel gerichter en efficiënter en aanvaardbaarder zijn dan de methoden van de natuur.
Eén van die methoden is bewustmaking en bewustwording. ALs wij, diegenen die er zich al van bewust zijn - en dat zijn er echt niet zo veel hoor!... - als wij met z'n allen samen de anderen proberen bewust te maken, dan zal de mensheid snel begrijpen en bereid worden om er wat aan te doen. En dat proces van bewustmaking dat gaat mondeling, op dezelfde manier als gelobbied wordt voor 1001 commerciële en industriële projekten.
Trouwens, de twee godsdiensten die je noemde samen, die zijn de wereld niet hé! Er zijn buiten die twee godsdiensten nog veel meer mensen die ook moeten bewust gemaakt worden hé!
Greetz
Jive1
Jive1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 13:58   #104
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jive1 Bekijk bericht
Hey!
1) Een beetje samenwerking zou inderdaad helemaal niet schaden!
Maar... Ik vrees dat het hele probleem iets is wat veel te delikaat is om zo maar aan te beginnen. Het is aan de politiek om iets in gang te zetten, waardoor mensen overal ter wereld zich er meer gaan van bewust worden dat de tijd dringt, en dat we de wereldbevolking niet mogen laten verder groeien zoals dat nu is.
Wat wij kunnen doen, als niet politiekers, is er véél over spreken met zoveel mogelijk verschillende mensen, overal waar zich de gelegenheid voordoet, en dan ook aansporen om er met nog anderen over te spreken.
Er is immers wellicht niet één politieker van wereldformaat te vinden die dit onderwerp wil aangaan, laat staan dat lokaal of regionaal iemand zijn vel wil riskeren. Dit onderwerp, zo vrees ik, doet de politiekers schrik krijgen om hun job te verliezen...
Ik sta echter open voor iedere poging om samen iets te doen.


2) Allemaal akkoord!.... Wat je zegt, Jantje, dat klopt wel grotendeels....
Maar wij zijn mensen. Mensen kunnen nadenken. Mensen moeten dan ook nadenken. Als we nadenken, dan stellen we vast dat er buiten de methoden van de natuur zelf ook menselijker manieren en methoden zijn om de bevolkingsaangroei te stoppen. En dat kan dan veel gerichter en efficiënter en aanvaardbaarder zijn dan de methoden van de natuur.
Eén van die methoden is bewustmaking en bewustwording. ALs wij, diegenen die er zich al van bewust zijn - en dat zijn er echt niet zo veel hoor!... - als wij met z'n allen samen de anderen proberen bewust te maken, dan zal de mensheid snel begrijpen en bereid worden om er wat aan te doen. En dat proces van bewustmaking dat gaat mondeling, op dezelfde manier als gelobbied wordt voor 1001 commerciële en industriële projekten.
Trouwens, de twee godsdiensten die je noemde samen, die zijn de wereld niet hé! Er zijn buiten die twee godsdiensten nog veel meer mensen die ook moeten bewust gemaakt worden hé!

Jive1

Hallo Jive,

Ik heb nog niet zo vaak het gevoel gehad om zo sterk op één lijn te staan als met hetgeen jij hier naar voor brengt qua boodschap.
Bewustmaking en bewustwording zijn idd de eerste stappen om een beweging op gang te brengen iets waar ik me ondertussen al jaren mee bezig houdt, niet zonder resultaat heb ik de indruk, al moet ik er onmiddelijk bijzeggen dat het traag gaat, vandaar mijn vraag om de krachten te bundelen.
Ik denk dat op dit forum er reeds een heleboel mensen zijn die er min of meer hetzelfde over denken.
Het zou mooi zijn mocht de politiek onze ideeën overnemen, iets waar ik ook reeds lang op wacht, tot nu toe vergeefs.
Mss moet er wat harder aan de boom geschud worden.
Mss moet er een drukkingsgroep gevormd worden die mogelijkerwijze uitgroeid tot een politieke partij?
Ik denk dat het ergens moet beginnen, het kan net zo goed in Vlaanderen gebeuren?


Het zou kunnen beginnen met een meeting onder gelijkgezinden wat betreft dit thema?
Mss eerst eens kijken wie zich kan aansluiten bij de stelling dat het voor de mensheid beter zou zijn om met een kleiner aantal te zijn dan met een groter.


Zie hiervoor: http://forum.politics.be/showthread....29#post4047729

Laatst gewijzigd door satiper : 4 april 2009 om 14:05.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 14:21   #105
kaptenkirk
Partijlid
 
kaptenkirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Hallo Jive,

.... Het zou kunnen beginnen met een meeting onder gelijkgezinden wat betreft dit thema?
Mss eerst eens kijken wie zich kan aansluiten bij de stelling dat het voor de mensheid beter zou zijn om met een kleiner aantal te zijn dan met een groter.
Eerlijk gezegd, verkies ik de drastische methodes van de natuur zelf. Eer jullie gelijkgezinden het eens worden, oplossingen zoeken, anderen overtuigen om er iets aan te doen, nog wat meetingen organiseren, nog wat overleggen, heeft de natuur het probleem allang opgelost.

Men zou beter volgens de natuurwetten leven en niet de geforceerde menselijke wetten. Waarom is er geen overbevolking in de dierenwereld? Het is hard, maar het heeft een nut.
__________________
JEAN MARIE FOR PRESIDENT. YES HE CAN...
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 14:55   #106
Jive1
Vreemdeling
 
Jive1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2006
Berichten: 25
Standaard

Hey!
OK! Je kan gerust kiezen voor de drastische methodes van de natuur zelf.... No problem to you!
Maar je kinderen en kleinkinderen zullen zuchten! Ieder jaar komen er 80 miljoen bij, ongeacht de methodes van de natuur! Ieder schepje dat wij er kunnen afdoen is gewonnen ten voordele van hen!
Het gaat niet om de aarde, het gaat niet om onze huidige samenleving hier in west-europa, het gaat zelfs ook niet om het milieu. De aarde heeft zach altijd zelf kunnen redden, en zal dat nu ook weer doen.
Maar!...
Het gaat om wat er met onze kinderen en kleinkinderen zal gebeuren als we alles zijn beloop laten!
Jij zou alles doen om aan je kinderen te geven wat ze nodig hebben, nu je er zelf nog kan voor zorgen! Maar we doen weinig of niets, wat zeg ik?.... We ontnemen hen wat ze nodig zullen hebben als wij er niet meer zijn...
Laat jij de natuur maar doen, Captain! Jij zit gerust in je shuttle nu hé! Zullen zij nog gerust zitten???
Greetz
Jive1
Jive1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 15:17   #107
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, verkies ik de drastische methodes van de natuur zelf. Eer jullie gelijkgezinden het eens worden, oplossingen zoeken, anderen overtuigen om er iets aan te doen, nog wat meetingen organiseren, nog wat overleggen, heeft de natuur het probleem allang opgelost.

Men zou beter volgens de natuurwetten leven en niet de geforceerde menselijke wetten. Waarom is er geen overbevolking in de dierenwereld? Het is hard, maar het heeft een nut.
Ik twijfel aan je woorden.
Waarschijnlijk niet goed over nagedacht.
Haast niemand laat de natuur z'n gang gaan als het zijn eigen belang betreft.
We zijn allemaal al wel eens naar de dokter of apotheek gelopen voor de nodige hulp.
Van het ogenblik dat je dat doet volg je niet langer de wetten van de natuur, maar probeer je de natuur te plooien naar je eigenbelang.

Hetgeen wij voorstaan is niet anders.
Wij vragen gewoon om de ratio in te schakelen om het lijden van de mensheid te verminderen.

Als je moet kiezen tussen pijnlijk en minder pijnlijk lijkt het laatste me de beter keuze te zijn.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 16:23   #108
kaptenkirk
Partijlid
 
kaptenkirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Ik twijfel aan je woorden.
Waarschijnlijk niet goed over nagedacht.
Haast niemand laat de natuur z'n gang gaan als het zijn eigen belang betreft.
We zijn allemaal al wel eens naar de dokter of apotheek gelopen voor de nodige hulp.
Van het ogenblik dat je dat doet volg je niet langer de wetten van de natuur, maar probeer je de natuur te plooien naar je eigenbelang.

Hetgeen wij voorstaan is niet anders.
Wij vragen gewoon om de ratio in te schakelen om het lijden van de mensheid te verminderen.

Als je moet kiezen tussen pijnlijk en minder pijnlijk lijkt het laatste me de beter keuze te zijn.
Sorry dat ik het zo zeg, maar dit is je reinste onzin. En waarvan denk je zijn de meeste medicamenten gemaakt? Juist. Van planten of extracten van dieren / reptielen / insecten. De natuur (weeral) dus.

Citaat:
Haast niemand laat de natuur z'n gang gaan als het zijn eigen belang betreft.
Nou, ik zou voor morgen even vriestemperaturen en sneeuw willen omdat ik zin heb om in de Ardennen te gaan skiën. Kan je dat even voor me regelen?

Akkoord met het beperken van kinderen / kleinkinderen. Hoe ga je de natuurlijke drang naar voortplanting tegenhouden? Wat je wel kan tegenhouden is de natuurlijke selectie. Gaat misschien hard klinken, maar mijn mening (en dat meen ik) is dat ernstig zieken en overjaarse ouderen(hopeloze gevallen dus) niet kunstmatig in leven moeten gehouden worden, maar dat de natuur z'n gang moet gaan.

Kinderbeperking kan een oplossing zijn, ik ben eerder voor het afschaffen van manipulatie van de natuurlijke selectie. Te oud? Te ziek? Pech.
__________________
JEAN MARIE FOR PRESIDENT. YES HE CAN...
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 16:30   #109
Jive1
Vreemdeling
 
Jive1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2006
Berichten: 25
Standaard

Hey! Kaptenkirk
Jij bralt toch maar wat hé!....
Greetz
Jive1
Jive1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 16:43   #110
kaptenkirk
Partijlid
 
kaptenkirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jive1 Bekijk bericht
Hey! Kaptenkirk
Jij bralt toch maar wat hé!....
Greetz
Jive1
Yep...

Maar ergens heb ik wel een punt. En een mening, mag / kan dat?
__________________
JEAN MARIE FOR PRESIDENT. YES HE CAN...

Laatst gewijzigd door kaptenkirk : 4 april 2009 om 16:45.
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 17:04   #111
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Sorry dat ik het zo zeg, maar dit is je reinste onzin. En waarvan denk je zijn de meeste medicamenten gemaakt? Juist. Van planten of extracten van dieren / reptielen / insecten. De natuur (weeral) dus.



Nou, ik zou voor morgen even vriestemperaturen en sneeuw willen omdat ik zin heb om in de Ardennen te gaan skiën. Kan je dat even voor me regelen?

Akkoord met het beperken van kinderen / kleinkinderen. 1)Hoe ga je de natuurlijke drang naar voortplanting tegenhouden? Wat je wel kan tegenhouden is de natuurlijke selectie. 2) Gaat misschien hard klinken, maar mijn mening (en dat meen ik) is dat ernstig zieken en overjaarse ouderen(hopeloze gevallen dus) niet kunstmatig in leven moeten gehouden worden, maar dat de natuur z'n gang moet gaan.

3)Kinderbeperking kan een oplossing zijn, ik ben eerder voor het afschaffen van manipulatie van de natuurlijke selectie. Te oud? Te ziek? Pech.

1)De drang naar sex hoeft niet tegengehouden worden natuurlijk, middelen genoeg om sex zonder voortplanting te laten geschieden.
De drang tot voortplanting zelf (die volgens mij al een heel stuk minder is dan de drang naar sex) hoeft ook niet gestopt te worden, enkel aangepast aan de noden.
Momenteel is er naar mijn mening een nood tot afbouw.
Eerlijk gespreid over alle hoofden geeft dat bvb een richtwaarde van bvb 1 kind/persoon. Niet om dit strikt te gaan toepassen, maar wel om deze norm te belonen en afwijken van de norm te ontmoedigen.


2)Daar zit zeker iets in, al is het niet mijn persoonlijke overtuiging.
Ik vind absoluut dat je voor je mening mag uitkomen en moet trouwens erkennen dat je methode ook naar het beoogde resultaat toewerkt.
Ik ben in die zin akkoord dat het leven momenteel soms wel wat nodeloos gerokken wordt, zelfs mensen die te kennen geven om eruit te willen stappen krijgen niet altijd de nodige hulp hiervoor.
Anderzijds vind ik persoonlijk wel dat hulp moet geboden worden aan zoveel mogelijk mensen die de hulp wensen. Het is volgens mij niet aan derden (bvb overheid) om te bepalen wie mag leven en wie niet, dat moet zoveel mogelijk aan het individu zelf overgelaten worden.


3) Zoals gezegd, je volste recht om die mening te hebben, ik vraag me wel af of je die mening ook consquent op jezelf toepast?
Nog nooit naar de dokter of de tandarts geweest?

Laatst gewijzigd door satiper : 4 april 2009 om 17:06.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 17:22   #112
Jive1
Vreemdeling
 
Jive1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2006
Berichten: 25
Standaard

Hey! Satiper, en ook de anderen

Wat wij goed kunnen doen is langs de Internet-weg zoveel mogelijk mensen aanspreken over het onderwerp. Stuur aan al je kennissen en anderen een berichtje en nodig hen uit mee deel te komen nemen aan deze diskussie, hier op Politics.be of stuur ze naar andere fora waar dezelfde diskussie aan de gang is, of stuur ze gewoon naar websites waar over dit onderwerp uitgewijd wordt. Je kan ze ook naar mijn eigen website verwijzen op http://www.wereldbevolkingsaangroei.tk , daar is een verzameling te vinden van links die naar geselekteerde sites verwijzen waar het onderwerp serieus wordt aangepakt en besproken.

Nu eens gaan bijeenzitten en iets plannen?... Wat kan men daarmee bereiken?
Het is juist dat bewustmaking het eerste is wat moet gebeuren, en daarvoor is Internet uitstekend geschikt. Pas, als er een soort bewustwording begint op te komen, als velen beginnen inzien dat er iets moet gedaan worden, pas dan kan men proberen groepjes te vormen die dan voor de steun van een degelijke politieke partij, een die sterk genoeg is om een kleine groep te supporteren, gaan aankloppen voor hulp, en of ze de idee mee verder willen promoten.
Als klein nieuw partijtje kan je niets beginnen, je bezit niets en je kan niets. Want zoiets opstarten kost enorm veel tijd, inspanning en geld!

Dus eerst bewustmaken, en als bewustwording zich aankondigt, dan groep vormen en naar een politieke partij stappen en hulp vragen. Een die ook bereid is om de idee buiten ons landeke te gaan voeren, want dit probleem kan lokaal helemaal niet opgelost worden, er is een wereldaanpak voor nodig. Dus naar een partij die in Europa de zaak wil verdedigen en van daaruit naar de verenigde naties toe. Dat is in 't kort de weg die moet gevolgd worden.

Niet nu gaan bijeenzitten en wat aanmodderen, nee, eerst bewustmaken!

Zo zie ik altans een werkwijze die kans heeft op langere termijn, want zoiets vraagt veel tijd, aan een beetje succes te kunnen geraken.

Dit waren maar enkele ideeën.....
Greetz
Jive1
Jive1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 18:47   #113
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jive1 Bekijk bericht
Hey! Satiper, en ook de anderen

Wat wij goed kunnen doen is langs de Internet-weg zoveel mogelijk mensen aanspreken over het onderwerp. Stuur aan al je kennissen en anderen een berichtje en nodig hen uit mee deel te komen nemen aan deze diskussie, hier op Politics.be of stuur ze naar andere fora waar dezelfde diskussie aan de gang is, of stuur ze gewoon naar websites waar over dit onderwerp uitgewijd wordt. Je kan ze ook naar mijn eigen website verwijzen op http://www.wereldbevolkingsaangroei.tk , daar is een verzameling te vinden van links die naar geselekteerde sites verwijzen waar het onderwerp serieus wordt aangepakt en besproken.

Nu eens gaan bijeenzitten en iets plannen?... Wat kan men daarmee bereiken?
Het is juist dat bewustmaking het eerste is wat moet gebeuren, en daarvoor is Internet uitstekend geschikt. Pas, als er een soort bewustwording begint op te komen, als velen beginnen inzien dat er iets moet gedaan worden, pas dan kan men proberen groepjes te vormen die dan voor de steun van een degelijke politieke partij, een die sterk genoeg is om een kleine groep te supporteren, gaan aankloppen voor hulp, en of ze de idee mee verder willen promoten.
Als klein nieuw partijtje kan je niets beginnen, je bezit niets en je kan niets. Want zoiets opstarten kost enorm veel tijd, inspanning en geld!

Dus eerst bewustmaken, en als bewustwording zich aankondigt, dan groep vormen en naar een politieke partij stappen en hulp vragen. Een die ook bereid is om de idee buiten ons landeke te gaan voeren, want dit probleem kan lokaal helemaal niet opgelost worden, er is een wereldaanpak voor nodig. Dus naar een partij die in Europa de zaak wil verdedigen en van daaruit naar de verenigde naties toe. Dat is in 't kort de weg die moet gevolgd worden.

Niet nu gaan bijeenzitten en wat aanmodderen, nee, eerst bewustmaken!

Zo zie ik altans een werkwijze die kans heeft op langere termijn, want zoiets vraagt veel tijd, aan een beetje succes te kunnen geraken.

Dit waren maar enkele ideeën.....
Greetz
Jive1


Eerst bewustmaking, absoluut akkoord.
Hoe doe je dat het best?
De voorstellen die je hierboven doet vind ik prima.
Je site vind ik ook prima (al moet ik toegeven nog niet alles gelezen te hebben), je kan er aan zien dat je het meent en dat je bereid bent er wat energie in te steken, chapeau.

Bij mekaar komen is niet absoluut noodzakelijk, dat klopt.
Toch zou het denk ik niet slecht zijn mocht er een permanente basis bestaan (of ontwikkeld worden) die zich bezig houdt met deze zaak en waar gelijkgezinden plannen en strategieën kunnen gaan ontwikkelen om de kar zo snel mogelijk vooruit te krijgen.

Deze permanente basis kan een site zijn of een hoekje op dit forum of iets anders.
Ik weet niet of jij hier vroeger nog al geweest bent onder een andere nick of zo, of dat je hier echt helemaal nieuw bent, maar ik kan je verzekeren dat hier behoorlijk wat volk rondloopt die akkoord is met de kern van onze visie (het zou beter zijn voor de mensheid om met iets minder te zijn dan met iets meer)

Natuurlijk blijven de meningen niet gelijklopend wanneer je meer in detail begint te gaan.
Het lijkt me echter belangrijk om zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen achter een minimum idee te krijgen en dit idee zo ruim mogelijk verspreid te krijgen.
Het lijkt me ook logisch om in ons streven een zo menselijk mogelijke aanpak voor te staan, in de eerste plaats omdat deze waarschijnlijk de meeste kans op succes biedt en in de tweede plaats de enige aanpak is waar ik persoonlijk zou kunnen achterstaan.

Ik ben met jou akkoord dat als het groepje te beperkt is, je mss beter even wacht tot je wat talrijker bent.
In het ander geval mocht de groep al onverhoopt groot zijn is een meeting mss niet zo' n slecht idee (liefst een goed voorbereide natuurlijk).
Een groep die zich vormt en waar je mss wel enkele BV's kan voor inschakelen maakt altijd wat meer indruk dan een enkeling die zijn ding in zijn eentje doet.

Laatst gewijzigd door satiper : 4 april 2009 om 18:50.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 18:57   #114
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jive1 Bekijk bericht
Hey! Satiper, en ook de anderen

Wat wij goed kunnen doen is langs de Internet-weg zoveel mogelijk mensen aanspreken over het onderwerp. Stuur aan al je kennissen en anderen een berichtje en nodig hen uit mee deel te komen nemen aan deze diskussie, hier op Politics.be of stuur ze naar andere fora waar dezelfde diskussie aan de gang is, of stuur ze gewoon naar websites waar over dit onderwerp uitgewijd wordt. Je kan ze ook naar mijn eigen website verwijzen op http://www.wereldbevolkingsaangroei.tk , daar is een verzameling te vinden van links die naar geselekteerde sites verwijzen waar het onderwerp serieus wordt aangepakt en besproken.

Nu eens gaan bijeenzitten en iets plannen?... Wat kan men daarmee bereiken?
Het is juist dat bewustmaking het eerste is wat moet gebeuren, en daarvoor is Internet uitstekend geschikt. Pas, als er een soort bewustwording begint op te komen, als velen beginnen inzien dat er iets moet gedaan worden, pas dan kan men proberen groepjes te vormen die dan voor de steun van een degelijke politieke partij, een die sterk genoeg is om een kleine groep te supporteren, gaan aankloppen voor hulp, en of ze de idee mee verder willen promoten.
Als klein nieuw partijtje kan je niets beginnen, je bezit niets en je kan niets. Want zoiets opstarten kost enorm veel tijd, inspanning en geld!

Dus eerst bewustmaken, en als bewustwording zich aankondigt, dan groep vormen en naar een politieke partij stappen en hulp vragen. Een die ook bereid is om de idee buiten ons landeke te gaan voeren, want dit probleem kan lokaal helemaal niet opgelost worden, er is een wereldaanpak voor nodig. Dus naar een partij die in Europa de zaak wil verdedigen en van daaruit naar de verenigde naties toe. Dat is in 't kort de weg die moet gevolgd worden.

Niet nu gaan bijeenzitten en wat aanmodderen, nee, eerst bewustmaken!

Zo zie ik altans een werkwijze die kans heeft op langere termijn, want zoiets vraagt veel tijd, aan een beetje succes te kunnen geraken.

Dit waren maar enkele ideeën.....
Greetz
Jive1
Het probleem is niet de Europeaan zijn geboortecijfer.In Europa is het probleem het te lang in leven houdenvan mensen die niet meer te redden zijn.
De bevolkingsaangroei word in de eerste plaats veroorzaakt in de derde wereldlanden, waar men of zeer Christelijk of Islamitisch is en elke afwijzing van geboorteregeling direct volgt. Daarnaast betekenen kinderen in die landen juist nog een verzekerd inkomen eens men ouder is en zichzelf niet meer kan verzorgen.

Indien we dus niet willen wachten op de natuur, moeten we eerst beginnen met de goddiensten hun ongelijk aan te tonen. En daarnaast stoppen met in de derde wereld de kinderen voorrang te geven op voedsel en medische hulp.

Eigenlijk moeten we kinderen in de derde wereld gewoon laten sterven, opdat hun ouders zouden begrijpen dat ze via hen niet meer aan hulpvoeding geraken.
We moeten dus onmenselijke monsters worden die kinderen en baby's laten sterven en verhongeren om een menselijk bestaan voor onze kinderen hun toekomst te kunnen verzekeren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 19:06   #115
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Of zoals in India en China: massaal sterilizeren en of voorlichting over anti-conceptie
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 19:12   #116
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het probleem is niet de Europeaan zijn geboortecijfer.In Europa is het probleem het te lang in leven houdenvan mensen die niet meer te redden zijn.
De bevolkingsaangroei word in de eerste plaats veroorzaakt in de derde wereldlanden, waar men of zeer Christelijk of Islamitisch is en elke afwijzing van geboorteregeling direct volgt. Daarnaast betekenen kinderen in die landen juist nog een verzekerd inkomen eens men ouder is en zichzelf niet meer kan verzorgen.

Indien we dus niet willen wachten op de natuur, moeten we eerst beginnen met de goddiensten hun ongelijk aan te tonen. En daarnaast stoppen met in de derde wereld de kinderen voorrang te geven op voedsel en medische hulp.

Eigenlijk moeten we kinderen in de derde wereld gewoon laten sterven, opdat hun ouders zouden begrijpen dat ze via hen niet meer aan hulpvoeding geraken.
We moeten dus onmenselijke monsters worden die kinderen en baby's laten sterven en verhongeren om een menselijk bestaan voor onze kinderen hun toekomst te kunnen verzekeren.
Een iets menselijker alternatief zou kunnen zijn dat mensen die geen of weinig kinderen hebben meer beloning ontvangen dan diegenen die aan de lopende band reproduceren.

Het klopt dat het vaak uit eigenbelang (kortzichtige visie) is dat er kindjes gemaakt worden ter bescherming in de oude dag.
Als de bescherming echter groter is door weinig kindjes te maken kan je deze egoistische impuls mss wel op een manier gebruiken die ten goede komt aan het beoogde resultaat zonder in monsterachtige praktijken te moeten vervallen.

Laatst gewijzigd door satiper : 4 april 2009 om 19:12.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 19:16   #117
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Of zoals in India en China: massaal sterilizeren en of voorlichting over anti-conceptie
Lijkt me al beter, maar wel op vrijwillige basis graag, er mag natuurlijk een beloning aan vasthangen.
Het voorkomen van bevruchtingen is op termijn immers een enorme besparing aan hulp die menselijker wijze moet gegeven worden en meer nog een voorkomen van onoemelijk veel leed en lijden.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 10:02   #118
Jive1
Vreemdeling
 
Jive1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2006
Berichten: 25
Standaard

Hey!

@Jantje
Dat klopt, het geboortecijfer in de westerse landen is doorsnee genomen lager dan in de ontwikkelingslanden.

Maar dat men probeert mensen langer in leven te houden, door ziekten en andere levensbedreigende zaken te bestrijden, is gewoon geen probleem. Dat is in tegenstelling met wat jij zegt gewoon menselijk! Iemand die in leven is wenst zo lang mogelijk gezond te leven, dat is gewoon een stukje van ieders levensdoel, op enkelingen te na ( ik hoop dat jij daar niet bij bent ).

We moeten proberen diezelfde mogelijkheden ook aan de mensen in de ontwikkelingslanden te geven, en dat is de taak van ons, de westerlingen! Maar naast die ziektebestrijding en levensverlengende mogelijkheden moeten we hun ook een gelukkiger leven geven zonder armoede en ontbering. En dat is nu juist iets wat die mensen daar nog niet begrepen hebben, of tenminste nog niet hebben kunnen bereiken. We moeten hun gewoon proberen te laten leven zoals wij hier in het westen leven, met wat minder kinderen, met wat minder armoede, en als het even kan met ook wat minder milieu- en leefomgevingproblemen dan wij. Wij hebben ervaring in al die zaken, we kunnen hun dat aanleren, en dat is wat we moeten doen.

De godsdiensetn die hebben naast ook wat ongelukkige slechte dingen een hele hoop goed gedaan aan de mensen. Godsdiensten kan men zo maar niet uitroeien, mensen hebben dat nodig als ze in moeilijkheden zitten. Wij hier in de westerse landen hebben geleerd anders te gaan leven en hebben diezelfde behoefte niet meer. Zo ver zullen zij in dei ontwikkelingslanden ook wel komen als ze betere levensomstandigheden zullen bereikt hebben.

Kinderen die nu eenmaal geboren zijn, hebben evenveel rechten op goed en gezond en lang leven als jij en ik. Daar kan men niet aan tornen. We moeten proberen te voorkomen dat er zoveel kinderen in armoede en slechte levensomstandigheden geboren worden, dat is het doel!

Wordt jij maar en onmenselijk monster, maar laat anderen er ook anders over denken hé!

@Circe
We hebben van China geleerd dat het niet op die manier moet gebeuren! En van India hebben we wat anders geleerd. We moeten ons dat indachtig blijven.

----------------------------------------

Persoonlijk denk ik dat we ieder mensengroep moeten gelijk geven voor wat zijn levensgewoonten betreft. Alleen mogen we hun wel vertellen hoe het beter kan, hoe het voor hun kinderen en kleinkinderen beter kan. We moeten hun dat vertellen, omdat wij beseffen dat het anders moet, omdat anders niet alleen vele mensengroepen, maar de hele mensheid in moeilijkheden zal komen.

Het is duidelijk dat het allemaal op vrijwillige basis zou moeten kunnen gebeuren, altans zeker niet onder dwang, dat mag alleen het laatste zijn als niemand zou meewillen.

Daarom is bewustmaking voorlopig de grote boodschap. Andere echte mogelijkheden zijn er nog niet. De politiek faalt grotendeels in het oplossen van de wereldproblemen. Het probleem van de wereldbevolkingsaangroei die te groot is, durven ze niet echt aanpakken omdat het veel te delikaat is wegens kultuur-, godsdienst- en andere achtergronden. Er blijft eigenlijk alleen het verstand, dat de mens toch kenmerkt, over, en daarop beroep doen is het beste wat we nu al kunnen. Spreek de mensen aan over dit onderwerp, laat ze er mee over diskuteren, debatteren. En stilaan zal bewustwording komen, net zoals zovele andere begrippen helemaal veranderd zijn in de loop der tijden.
Als die bewustwording merkbaar wordt zullen de politiekers er automatisch op springen, want zij zien dan een groep mogelijke kiezers, en die kunnen ze gebruiken. Dat is eigenlijk ook het normale spel van politiek in de wereld: waar interesse getoond wordt, of behoefte, of belangen naar boven komen, daar gaat de politiek op in, en zelfs de sterkste partijen doen dat ook wel.

Laten we dus eerst en zo snel mogelijk het klimaat scheppen waar de politiek op wacht om er ook aan te beginnen... Laat ons zo snel mogelijk bewustmaking toepassen opdat de bewustwording er ook snel zal komen.

Greetz
Jive1

Laatst gewijzigd door Jive1 : 5 april 2009 om 10:14.
Jive1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 11:01   #119
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
@Circe
We hebben van China geleerd dat het niet op die manier moet gebeuren! En van India hebben we wat anders geleerd. We moeten ons dat indachtig blijven.
China was een o zo vredelievend communistisch systeem waarin alles werd opgelegd. Er was weinig anders mogelijk dan zo'n rigoureus systeem, alleen vergat men dat er bij de bevolking nog steeds de voorliefde voor zoontjes aanwezig was zodat de meisjeskinderen werde geëlimineerd bij geboorte.
Ook vergat men dat zo'n éénkindpolitiek moet gepaard gaan met zeer uitgebreide sociale voorzieningen vermits dat zo'n éne kind-koppels écht niet alleen kunnen instaan voor 8 grootouders en vier ouders. Maar het is wel een zeer rigoureuze manier om de bevolking op een paar generaties tijd te halveren - met zeer vele persoonlijke drama's als gevolg. Maar dat laatste is iets wat alle linkse totalitaire ideologieën als "fait divers" beschouwen;

In India heeft men dan weer een ander probleem: de mensen hebben wèl kennis van en kunnen gebruik maken van westerse medische ontwikkelingen, inclusief het gebruik van echografie waardoor men het geslacht van het kind kan zien als het nog in de baarmoeder is (dat is dan wel al een pak later dan de hier geldende regel van 12 weken maximum voor een zwangerschapsonderbreking), maar daar volgen ze dan weer niet mee met de nodige ethische principes als men zulke ontwikkelingen kent. Beiden zouden onlosmakelijk aan elkaar moeten verbonden zijn. Iets wat we hier trouwens geleerd hebben "dankzij" mensen als vb. dokter Mengele.....

In India dreigt dus een mannenoverschot omdat ze meisjesfoetussen massaal aborteren. (ondertussen toch wel al verboden). Het is natuurlijk wel heel moeilijk om mensen te LEREN hoe ze anticonceptiva moeten gebruiken als ze amper kunnen lezen of schrijven of zelfs maar enig idee hebben van de werking van onze voortplantingsorganen.

Zelf ben ik in die landen voorstander van sterelisatie van zowel man als vrouw nadat men twee kinderen heeft. Bij mannen omdat ze ook wel graag naast de pot pissen, bij vrouwen omdat een gestereliseerde echtgenoot evenmin 100% zekerheid biedt (verkrachting, ook naast de pot pissen, weduwe+hertrouwen etc...) BEIDEN dus nadat ze zelf twee kinderen hebben. (niet twee kinderen PER vrouw dus).
Dit is ook rigoureus, ik weet het. Moet gepaard gaan met de nodige voorlichting en ondersteuning. Desnoods financiele compensatie bij een overlijden van een van beide kinderen... ik brainstorm maar wat.
De combinatie: westerse medische voorzieningen (goed voor de mens, uiteraard) én ongebreidelde voortplanting (zoals gepropageerd door ideologien die hun ledental liefst zien verhogen door "in-geboren leden" (islam, christendom ondertussen in mindere mate, maar toch) is nefast voor de hele mensheid.
(niet voor de planeet, die gooit ons af zoals wij een kolonie mieren of luizen afschudden).

Doet men het niet op deze manier, dan zal de "natuur" er wel voor zorgen dat we mekaar uitmoorden. Wie weet vermoord ik jou ook niet als het over de laatste homp brood gaat! (en dan heb ik nadien nog een heel "kalf" om mee te overleven!)

Wat me dus bij Afrika brengt...
Deels medische ontwikkeling, deels totale degeneratie en terugkeer naar animistische praktijken, deels ongebreidelde voortplanting waarbij het condoomgebruik blijkbaar als het probleem van een paus wordt beschouwd!

Ook hier zelfde: ofwel poept men erop los en volgt de natuurlijke selectie n�* de geboorte (vernietiging van het pasgeboren kind (lees: Germaine Greer, "Het lot van de vrouw", uithongering van de baby, ziektes e.d.) ofwel past men én westerse medische hulpmiddelen toe, INCLUSIEF geboortebeperking.

En ja, ik moet ergens Jantje(? was het die?) bijtreden die zegt dat door westerse medische ontwikkeling (goed voor de mens) we ook wel onze natuurlijk selectie vernietigen.... dus ook weer hetzelfde: het éne kan niet zonder het andere: pas je medische ontwikkeling toe en wil je je voortplanten, dan moet je rekenen op meer en nog meer en nog meer medische hulp.
Logica.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 april 2009 om 11:18.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 11:09   #120
kaptenkirk
Partijlid
 
kaptenkirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
1)De drang naar sex hoeft niet tegengehouden worden natuurlijk, middelen genoeg om sex zonder voortplanting te laten geschieden.
De drang tot voortplanting zelf (die volgens mij al een heel stuk minder is dan de drang naar sex) hoeft ook niet gestopt te worden, enkel aangepast aan de noden.
Momenteel is er naar mijn mening een nood tot afbouw.
Eerlijk gespreid over alle hoofden geeft dat bvb een richtwaarde van bvb 1 kind/persoon. Niet om dit strikt te gaan toepassen, maar wel om deze norm te belonen en afwijken van de norm te ontmoedigen.


2)Daar zit zeker iets in, al is het niet mijn persoonlijke overtuiging.
Ik vind absoluut dat je voor je mening mag uitkomen en moet trouwens erkennen dat je methode ook naar het beoogde resultaat toewerkt.
Ik ben in die zin akkoord dat het leven momenteel soms wel wat nodeloos gerokken wordt, zelfs mensen die te kennen geven om eruit te willen stappen krijgen niet altijd de nodige hulp hiervoor.
Anderzijds vind ik persoonlijk wel dat hulp moet geboden worden aan zoveel mogelijk mensen die de hulp wensen. Het is volgens mij niet aan derden (bvb overheid) om te bepalen wie mag leven en wie niet, dat moet zoveel mogelijk aan het individu zelf overgelaten worden.


3) Zoals gezegd, je volste recht om die mening te hebben, ik vraag me wel af of je die mening ook consquent op jezelf toepast?
Nog nooit naar de dokter of de tandarts geweest?
Deels akkoord.

1. Kinderwens mag men van mijn part hebben zoveel men wil. Wenst men bv 10 kinderen en zitten er gehandicapten, debielen of mongooltjes tussen, geen probleem, maar trek er wel je plan mee en belast de maatschappij niet met je nodeloze wensen. Maw, voed ze zelf op, lukt het je niet en creperen ze, pech, dat is wat ik bedoel om de natuur z'n gang te laten gaan. De sterksten overleven, de rest sterft.

2. Als men als zieke geboren wordt (afwijkingen) en je ouders kiezen ervoor om je een miserabele leven te gunnen, is dat hun probleem en niet die van de maatschappij. Anderzijds ga je me niet horen vertellen dat ne gezonde mens door pech (ongeval of ziekte) in de problemen komt, zeker moet proberen geholpen te worden. Echter, als het ne hopeloze geval wordt (extreem gehandicapt, of blijvend in coma), moet men hier ook de natuur z'n gang laten gaan en niet jarenlang onnodige manipulaties hanteren.

3. Eerlijk gezegd, ik blijf er liever weg, behalve als ik eens "ziekenkas" wil hebben om wat te relaxen. Er is in de natuur genoeg te vinden aan kruiden en andere hulpmiddelen om je kleine kwaaltjes te milderen. Tandarts? Wat is dat voor iets?
__________________
JEAN MARIE FOR PRESIDENT. YES HE CAN...
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be