Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2019, 22:22   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard 4 miljoen boetes per jaar ?

serieus, nog geen jaar of vijf terug?? reden we 1miljoen boetes per jaar..

https://www.autogids.be/autonieuws/v...2-miljoen.html

en curieus, is al jaren geleden dat ik een boete gekregen heb;..
dankzij mijn distronic en digitale snelheidsmeting en ijking met GPS heb ik blijkbaar alles goed onder controle op de baan

maar hé, is een zot spelletje geworden, de kans dat je een boete krijgt is 60 % blijkbaar... en dat dankzij die trajectcontroles

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 oktober 2019 om 22:24.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 06:56   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
serieus, nog geen jaar of vijf terug?? reden we 1miljoen boetes per jaar..

https://www.autogids.be/autonieuws/v...2-miljoen.html

en curieus, is al jaren geleden dat ik een boete gekregen heb;..
dankzij mijn distronic en digitale snelheidsmeting en ijking met GPS heb ik blijkbaar alles goed onder controle op de baan

maar hé, is een zot spelletje geworden, de kans dat je een boete krijgt is 60 % blijkbaar... en dat dankzij die trajectcontroles
Werken die de trajectcontroles?

Of werken die alleen maar op het detecteren van Belgische nummerplaten?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 07:03   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

En zoals altijd zijn het alweer de Vlamingen die de meeste boetes betalen. Kloteland.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 07:05   #4
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Werken die de trajectcontroles?

Of werken die alleen maar op het detecteren van Belgische nummerplaten?
en herkennen ze alle nummerplaten, of alleen maar de klassieke en niet de gepersonaliseerde?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 07:22   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en herkennen ze alle nummerplaten, of alleen maar de klassieke en niet de gepersonaliseerde?
Ik denk dat ze die gepersonaliseerde niet herkennen want die komen er meestal serieus doorgevlogen op de baan en eigenlijk zijn die gepersonaliseerde nummerplaten meestal vrij gemakkelijk te onthouden.

Trajectcontrole herkent geen gepersonaliseerde nummerplaten.

(artikel de dato 2015 wel, geen idee van of er al verandering in gekomen is maar: I doubt it)

Doch ...

Boetes ontlopen met gepersonaliseerde nummerplaat niet meer mogelijk.

Citaat:
Maar minister Weyts investeert nu 50.000 euro in een upgrade van de camera’s. ‘Wie nog dacht te kunnen ontsnappen aan controles, is eraan voor de moeite. De slimme camera’s worden nog wat slimmer’, zegt de minister in De Zondag.
p.s.

Voor de fans van ...

De gekste gepersonaliseerde nummerplaten van België

Gepersonaliseerde kentekenplaten.

Belgian vanity plates / Belgische gepersonaliseerde nummerplaten / Plaques personnalisées belges

Ik ben tevreden met mijn gewone nummerplaat.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 08:43   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Question In Limburg is het toch anders...

De verlaging van algemene 90 kmh naar 70 kmh blijkt een pure kassa-kassa-maatregel te zijn, want de lichte overtredingen zijn poeplogisch fel toegenomen, de dan "zware" overtredingen zijn ~stabiel en soms zelfs afgenomen. Soit meer drukker en langzaam verkeer en je kunt er sowieso niet langs...

De grootste sprong van meer zware overtredingen kun je gewoon aflezen op de tabel # vanaf 1 januari 2017 mocht men plots op de meeste Vlaamse gewestwegen maar 70 kmh rijden, of waar je in 2016 nog voorbeeldig reed aan 80-90 kmh was je vanaf die datum al bijna een zware overtreder. Dat eerste jaar # 2017 was het succesrijkste kassa-kassa.

# 2016 > 2017, tabel :
# 21-30 kmh te snel: 6303 -> 8686
# 31-40 kmh te snel: was zelfs een verdubbeling van 1.458 -> 2.992 om in 2019 weer te halveren tov 2017 naar 1.508
# 40 km te snel: ~idem evolutie als 31-40 kmh, van 544 -> 1218 -> 683 -> 577 in 2019

Soit de kassa-kassa maakt het grote aantal uit van 1-20 kmh te snel of de arbitraire 20 kmh snelheidsverlaging. Die zijn van pakweg 150k (2014-2015-2016) naar bijna 190k (2018-2019) gestegen. Dat is 40.000 meer kassa.

De zware snelheidsovertredingen > 21 kmh te snel zijn gemiddeld nauwelijks veranderd, en kennen zelfs een daling in Limburg. Maar zoals ik al zei is het verkeer nog altijd de beste snelheidsremmer.

Citaat:


Meer snelheidsboetes, minder zware overtredingen

HASSELT

In acht jaar tijd is het aantal snelheidsboetes op de Limburgse wegen met 33 procent gestegen. Vooral de lichte snelheidsovertredingen – minder dan 10 km/u te snel – schoten de hoogte in. De zware inbreuken zijn afgenomen: van 55.746 in 2011 naar 41.731 dit jaar.
...

Opmerkelijk: de daling van zware snelheidsovertredingen doet zich enkel in Limburg voor.

In de rest van Vlaanderen nemen zowel de lichte als de zware boetes toe, dag na dag. Op dit moment staat de teller op een gemiddelde van 8.000 snelheidsboetes per dag.

Grotere pakkans

Waarschijnlijk heeft de grotere pakkans in Limburg tot gevolg dat bestuurders hier wat minder snel zijn gaan rijden. Acht jaar geleden werden er in de eerste helft van 2011 nog 13.236 snelheidsduivels geflitst toen ze meer dan 21 km/u te hard reden. In de eerste helft van dit jaar waren er nog 8.791 zware snelheidsboetes. Een opvallende daling van 33 procent. De vergelijkingen gebeuren wel enkel op basis van cijfers uit de eerste jaarhelft van de jaren 2011 tot 2019.

Maar volgens Vias, het Vlaamse kenniscentrum voor de verkeersveiligheid, mogen we niet te veel belang hechten aan de dalende tendens van de zware snelheidsboetes in Limburg. “In Vlaanderen nemen de zware snelheidsovertredingen nog altijd toe.
...
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20191021_...-overtredingen
De propaganda van de VIAS heb ik niet geciteerd.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 oktober 2019 om 09:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 10:17   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

hoekom je aan dat verschil van 200.000 snelheidsovertredingen, terwijl er 4miljoen geinkasseerd worden ?


En gaat dat allemaal naar het boetefonds ?Straks rijden alle polities met Tesla S ipv een zuinige Zoe
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 11:18   #8
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Het is bij mij ook al jaren geleden dat ik een boete had. Cruise Control is een goede zaak, met die veralgemeende 70 ben je er anders snel eens over.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 15:45   #9
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hoekom je aan dat verschil van 200.000 snelheidsovertredingen, terwijl er 4miljoen geinkasseerd worden ?


En gaat dat allemaal naar het boetefonds ?Straks rijden alle polities met Tesla S ipv een zuinige Zoe
Limburg eerste jaarhelft staat niet gelijk aan Belgie volledig jaar.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 16:11   #10
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De verlaging van algemene 90 kmh naar 70 kmh blijkt een pure kassa-kassa-maatregel te zijn, want de lichte overtredingen zijn poeplogisch fel toegenomen, de dan "zware" overtredingen zijn ~stabiel en soms zelfs afgenomen. Soit meer drukker en langzaam verkeer en je kunt er sowieso niet langs...

De grootste sprong van meer zware overtredingen kun je gewoon aflezen op de tabel # vanaf 1 januari 2017 mocht men plots op de meeste Vlaamse gewestwegen maar 70 kmh rijden.
In 2000 reed ik op de Bredabaan in Brasschaat in de gietende regen met een volgeladen stationwagen van mijn baas 70km/h buiten de bebouwde kom. Aan een rood verkeerslicht stond een politiecombi om linksaf te slaan, ik om rechtdoor te rijden. De bijrijder van de combi deed teken om mijn raampje open te draaien om mij te zeggen dat ik het achterop rijdend verkeer hinderde door maar 70km/h te rijden terwijl de baan voor mij vrij was. Ik had nochtans de aanwijzingen van het verkeersreglement gevolgd nl de snelheid aanpassen aan de weersomstandigheden, de aard en de lading van het voertuig …
2003: max toegelaten snelheid op die baan 70km/h, verkeersborden geplaatst in opdracht van de provincie.
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be