Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Jean-Marie Dedecker (Lijst Dedecker) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Jean-Marie Dedecker (Lijst Dedecker) - 26 februari tot 4 maart Senator, judocoach, Oostendenaar, verzekeringsmakelaar, .... en op zoek naar 203.755 stemmen. Lid van de senaatscommissie voor de Financiën en voor de Economische Aangelegenheden en commissie voor de Buitenlandse Betrekkingen en de Landsverdediging (tot oktober 2006)

 
 
Discussietools
Oud 29 januari 2007, 17:32   #1
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard Patrick Lefevere

Dag Meneer Dedecker

Hebt u geen schrik van het proces dat boven uw hoofd hangt. U bent wel politiek ondschendbaar maar de senaat of de kamer kan die opheffen.
Piet Hein is offline  
Oud 29 januari 2007, 17:36   #2
Jean-Marie Dedecker
 
 
Jean-Marie Dedecker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Berichten: 59
Standaard

Ik ben niet parlementair onschendbaar voor dergelijke aanklachten. Het proces van Lefevere is meer gebaseerd op een afschrikkingstactiek om de omerta in stand te houden dan op inhoud.
Jean-Marie Dedecker is offline  
Oud 29 januari 2007, 17:40   #3
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

Hoe zou u persoonlijk het dopingprobleem aanpakken binnen de sportwereld.
Piet Hein is offline  
Oud 29 januari 2007, 17:49   #4
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

De wielerwereld is gewoon rot, een tijdje terug begonnen de profploegen zelfs ploegen bij de jeugd op te zetten o.a. Quick step- sweet paradise. Indertijd o.A. met Lars Boom enzoverder. Op een bepaald moment werd daar zelfs al ene betrapt op epo (ik was toen junior) alé zo ging het gerucht. Al lijkt me dat nonsens waarom EPO als bloeddoping een veel goedkopere manier is, die kerel was in ieder geval een paar maanden geschorst.
__________________
La causa nostra:Mani pulite

Laatst gewijzigd door maarte : 29 januari 2007 om 17:52.
maarte is offline  
Oud 29 januari 2007, 18:06   #5
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Nick_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2004
Locatie: Kuurne
Berichten: 16.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Marie Dedecker Bekijk bericht
Ik ben niet parlementair onschendbaar voor dergelijke aanklachten. Het proces van Lefevere is meer gebaseerd op een afschrikkingstactiek om de omerta in stand te houden dan op inhoud.
Inhoud?

Wat u allemaal verkondigt i.v.m. Lefevere, de wielerwereld, doping etc.: is dat ook gebaseerd op 'inhoud'? Me dunkt van niet: anders kwam u met feiten opdagen i.p.v. sterke taal.

Waarom niet met bewijzen op tafel komen? U beschikt daar hopelijk toch wel over?
Nick_ is offline  
Oud 29 januari 2007, 18:11   #6
bb600
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Locatie: kapellen
Berichten: 12
Standaard proces

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Marie Dedecker Bekijk bericht
Ik ben niet parlementair onschendbaar voor dergelijke aanklachten. Het proces van Lefevere is meer gebaseerd op een afschrikkingstactiek om de omerta in stand te houden dan op inhoud.
Vreest u niet dat dit voor uw tegenstanders een kans zal zijn om u en de partij zwart te maken ?
bb600 is offline  
Oud 29 januari 2007, 18:12   #7
Stein
Burger
 
Geregistreerd: 16 juli 2006
Berichten: 163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bb600 Bekijk bericht
Vreest u niet dat dit voor uw tegenstanders een kans zal zijn om u en de partij zwart te maken ?
Tegenstanders vinden altijd wel iets om hun tegenstander zwart te maken.
Stein is offline  
Oud 30 januari 2007, 10:34   #8
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Marie Dedecker Bekijk bericht
Ik ben niet parlementair onschendbaar voor dergelijke aanklachten. Het proces van Lefevere is meer gebaseerd op een afschrikkingstactiek om de omerta in stand te houden dan op inhoud.
Heeft u geen schrik eventuele kiezers te verliezen door uw strijd tegen doping ?
Op talrijke wielerwedstrijden ziet men Vlaamse Leeuwenvlaggen en dat zijn o.a. uw potentiële kiezers. Zij zullen niet content zijn dat u hun idolen en iconen zelfs onrechtstreeks in twijfel trekt.
Deze strijd siert uw rechtvaardigheidsgevoel maar is dat politiek wel de beste taktiek om kiezers te winnen ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 30 januari 2007, 20:48   #9
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Marie Dedecker Bekijk bericht
Ik ben niet parlementair onschendbaar voor dergelijke aanklachten. Het proces van Lefevere is meer gebaseerd op een afschrikkingstactiek om de omerta in stand te houden dan op inhoud.
Beste mijnheer Dedecker,

Vroeger had ik veel respect voor u en zeker voor wat u allemaal met uw jodoka"s bereikt heeft !

Alleen ben ik niet te spreken over uw tactiek om de dopingproblemen binnen de wielersport aan te pakken !

Uw vriendjes van het hln en jij schoppen maar keet en beschuldigen de ploeg Quick step en Patrick lefevere van georganiseerd dopinggebruik maar tot vandaag zijn jullie nog niet eens met staalharde bewijzen gekomen !

En de feiten waarover men nu spreekt zijn ook al lang verjaart !

Dat doping moet aangepakt worden is correct maar de manier waarop u het doet niet !
Gertj3 is offline  
Oud 31 januari 2007, 07:49   #10
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Over een aantal jaar komt er een emotionele bekentenis van Lefevre, waarna hij als held gezien wordt omdat hij de moed heeft om te bekennen.

Het wordt tijd dat we de klokkenluiders als helden zien en niet diegenen die in de wantoestanden een rol hebben.
Enter is offline  
Oud 31 januari 2007, 08:27   #11
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Over een aantal jaar komt er een emotionele bekentenis van Lefevre, waarna hij als held gezien wordt omdat hij de moed heeft om te bekennen.

Het wordt tijd dat we de klokkenluiders als helden zien en niet diegenen die in de wantoestanden een rol hebben.
ik wacht nog altijd op dat staalhard bewijs
Gertj3 is offline  
Oud 31 januari 2007, 10:48   #12
Jean-Marie Dedecker
 
 
Jean-Marie Dedecker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Berichten: 59
Standaard

Alle feiten en gegevens waar ik weet van heb geef ik door aan het gerecht. De bal is aan het rollen gegaan toen ik in september zei dat de wielersport zichzelf moet uitzuiveren maar dat ik daar nog steeds de tekenen niet van zag aangzien ik weet had van 3 Belgische toprenners...
Het gerecht moet zijn werk doen.
Jean-Marie Dedecker is offline  
Oud 31 januari 2007, 14:13   #13
La Chunga
Minister
 
La Chunga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus
Berichten: 3.534
Standaard

Misschien beginnen door te stellen dat ik het neerleggen van een klacht jegens uw persoon beschouw als een psychologisch dreigmiddel naar anderen toe; eerder dan een klacht, stoelend op sluitend bewijsmateriaal, dat u zich aan laster en/of eerroof zou hebben schuldig gemaakt.
Het harde bewijsmateriaal dat de heer Lefevre op tafel gooit, is uw publieke verklaring dat u weet heeft van drie toprenners die in Italië één en andere 'behandeling' zouden hebben genoten. Dergelijke open uitspraak kan en zal ook niet leiden tot enige veroordeling.
Mocht ik rechter zijn, ik gaf de advocaten die de heer Lefevre bijstaan een bolwassing voor het feit dat het niet tot hun perogatieven behoort de tijd van een reeds overbelast gerechtelijk apparaat te verspillen aan dergelijke slecht onderbouwde klachten. Maar soit.

Wat ik, als wielerliefhebber, graag kwijt wilde is volgende...

Meer en meer bekruipt me het gevoel dat gans deze dopingaffaire - die ik kleiner inschat dan ze wordt voorgesteld (waarmee ik ze echter niet ontken!) - tot een middel is verworden dat wordt gebruikt door verschillende personen om enkele persoonlijke vetes op het publiek domein uit te vechten. Aan welke persoonlijke oorlogen denk ik zo?

Eerst die tussen u, mijnheer Dedecker, en de heer Patrick Lefevre. Ook al ontkent u elke betrokkenheid bij het huidige dopingschandaal - ik neem dit aan tot het tegendeel onweerlegbaar zou worden aangetoond -, toch kan u, denk ik, evenmin ontkennen dat de manier waarop de heer Lefevre in dit alles betrokken wordt, u niet met medelijden zal vervullen.

De belangrijkste strijd ontwaar ik echter binnen de mediawereld. Zo lijkt de heer Van de Weghe (sportjournalist bij 'De Morgen') eerder niet te kunnen leven met het feit dat niet hij maar de heer Michielsen (journalist bij 'Het Laatste Nieuws') een dopingscoop maakte. Wat deze tweestrijd nog belachelijker maakt is het feit dat 'De Morgen' en 'Het Laatste Nieuws' tot dezelfde 'Persgroep' behoren. Een marketingadviseur had het voor Christian Van Thillo niet beter kunnen bedenken, waarmee ik niks in deze zin wil insinueren, laat dit laatste zeer duidelijk zijn.

Na al het bovenstaande heb ik toch nog twee concrete vragen voor u:
Denkt u niet dat uw betrokkenheid bij dit alles misbruikt zal worden om elke dopingbeschuldiging die publiek werden gemaakt, af te doen als een soort complot van Jean-Marie Dedecker?
Denkt u niet dat dit alles een smet kan werpen op uw politieke aspiraties?
__________________
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain

Laatst gewijzigd door La Chunga : 31 januari 2007 om 14:13.
La Chunga is offline  
Oud 31 januari 2007, 16:30   #14
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Nick_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2004
Locatie: Kuurne
Berichten: 16.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Marie Dedecker Bekijk bericht
Alle feiten en gegevens waar ik weet van heb geef ik door aan het gerecht.
En aan de pers uiteraard ...
Nick_ is offline  
Oud 31 januari 2007, 17:00   #15
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Artikel van Eric Donckier in HBvL pagina 5, krant van woensdag 31 januari 2007:

kwoot:
Citaat:
"Jean-Marie Dedecker is een echte hypocriet"
Jacques Germeaux scherp voor Dedecker die zich in een open brief kantte tegen de strijd tegen doping.
Brussel - "Jean-Marie Dedecker is een echte hypocriet", zegt Jacques Germeaux (VLD) in een gesprek met de redactie. "Aan de Werkgroep Doping van de Senaat wilde hij niet meewerken. En niet langer geleden dan maart vorig jaar kantte hij zich in een open brief tegen de ongenadige aanpak van dopinggebruikers. Voor die open brief raadpleegde hij ook dokter Yvan Vanmol van de wielerploeg Quick Step. Maar nu profileert hij zich ineens als een witte ridder die ten strijde trekt tegen doping en kaart hij zich tegen Vanmol. Dedecker is hypocriet.

....

"Hij heeft zich in 2005 onthouden toen de Senaat de aanbevelingen van de Werkgroep Doping goedkeurde. Kort daarna heeft hij ook in een open brief geschreven waarin hij zich kantte tegen de harde aanpak van dopinggebruikers in de sport, meer in het bijzonder in de wielersport."

....

Iedereen mag van mening veranderen.Ook Jean-Marie Dedecker.
"De manier waarop Jean-Marie Dedecker nu uithaalt, draagt niets bij in de strijd tegen doping, het is zelfs contraproductief"

...

"Had Jean-Marie Dedecker maar een fractie van de energie die hij nu steekt in zijn strijd tegen Lefevre en Vanmol indertijd gestoken in de Werkgroep Doping van de Senaat, dan stonden wij nu veel verder. Want hij had toen nog een groot gezag in sportmiddens. Die is hij nu kwijt."
Eric Donckier
tja.... en nu gij????
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...

Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 31 januari 2007 om 17:01.
Steenbok66 is offline  
Oud 31 januari 2007, 17:00   #16
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Wat ik mij nog 't meeste afvraag is hoe HLN aan die mail die aan u was gestuurd, geraakt is. Zij ontkennen dat ze van u komt, maar van wie dan wel? Een dubbelganger? Een naaste medewerker (die vertrouwelijke info lekt)?
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 1 februari 2007, 11:02   #17
Jean-Marie Dedecker
 
 
Jean-Marie Dedecker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Berichten: 59
Standaard

op de vraag over ik hiermee kiezers zal verliezen

Het is inderdaad een delicaat onderwerp, maar mijn rechtvaardigheidsgevoel is groter dan mijn verlatingsangst. Als jongeren verplicht worden om naar doping te grijpen om maar een kans te maken op succes zijn we verkeerd bezig. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien.

Er komt een antwoord van mij in het Belang van Limburg op het stuk van Jacques Germaux, een sportieve randdebiel wiens enige sportieve verdienste is de ski-latten van Patrick Dewael te dragen. De man wilde zelfs alle wielerwedstrijden afschaffen, de sponsors beboeten en de elementaire rechten van de mens op verdediging niet meer toepassen op de wielersport. Bedenksels van een sportieve eunuch...

groeten,
JM
Jean-Marie Dedecker is offline  
Oud 1 februari 2007, 11:09   #18
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Marie Dedecker Bekijk bericht
op de vraag over ik hiermee kiezers zal verliezen

Het is inderdaad een delicaat onderwerp, maar mijn rechtvaardigheidsgevoel is groter dan mijn verlatingsangst. Als jongeren verplicht worden om naar doping te grijpen om maar een kans te maken op succes zijn we verkeerd bezig. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien.

Er komt een antwoord van mij in het Belang van Limburg op het stuk van Jacques Germaux, een sportieve randdebiel wiens enige sportieve verdienste is de ski-latten van Patrick Dewael te dragen. De man wilde zelfs alle wielerwedstrijden afschaffen, de sponsors beboeten en de elementaire rechten van de mens op verdediging niet meer toepassen op de wielersport. Bedenksels van een sportieve eunuch...

groeten,
JM
waarom blijven prominenten uit de sportwereld dan toch ontkennen dat erbij de jeugd niks aan de hand is, bijvoorbeeld dokter Goosens in MB. Terwijl mensen met ervaring in deze wereld weten dat het wel zo is en het bijna ook altijd zo geweest is.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline  
Oud 1 februari 2007, 11:22   #19
La Chunga
Minister
 
La Chunga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus
Berichten: 3.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Marie Dedecker Bekijk bericht
op de vraag over ik hiermee kiezers zal verliezen

Het is inderdaad een delicaat onderwerp, maar mijn rechtvaardigheidsgevoel is groter dan mijn verlatingsangst. Als jongeren verplicht worden om naar doping te grijpen om maar een kans te maken op succes zijn we verkeerd bezig. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien.
De strijd tegen dopinggebruik - vooral bij jongeren - lijkt ook mij een nobel streven waarmee ik u dan ook succes toewens. Het is jammer dat een nobele strijd onderhevig wordt gesteld aan menselijke twist natuurlijk. Ik volg dit alles vanzelfsprekend op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Marie Dedecker Bekijk bericht
Er komt een antwoord van mij in het Belang van Limburg op het stuk van Jacques Germaux, een sportieve randdebiel wiens enige sportieve verdienste is de ski-latten van Patrick Dewael te dragen. De man wilde zelfs alle wielerwedstrijden afschaffen, de sponsors beboeten en de elementaire rechten van de mens op verdediging niet meer toepassen op de wielersport. Bedenksels van een sportieve eunuch...

groeten,
JM
Ik las de reactie van de heer Germaux evenzeer en vond ze brutaal, arrogant en getuigen van weinig respect. Ik catalogeer ze dan ook als het natrappen van een VLD-mandataris waarmee die niet meer dan zichzelf belachelijk maakt.

Bedankt trouwens voor het antwoord.

Voorlopig blijf ik bij mijn blancostem - die niks met deze dopingaffaire te maken heeft trouwens - en kijk vol ongeduld uit naar de reactie die u eventueel zal geven in de topic 'Liberalisme (vraag Percalion)' binnen uw forum.

Met libertarische groeten,

LC.
__________________
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain
La Chunga is offline  
Oud 1 februari 2007, 11:23   #20
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Marie Dedecker Bekijk bericht
op de vraag over ik hiermee kiezers zal verliezen

Het is inderdaad een delicaat onderwerp, maar mijn rechtvaardigheidsgevoel is groter dan mijn verlatingsangst. Als jongeren verplicht worden om naar doping te grijpen om maar een kans te maken op succes zijn we verkeerd bezig. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien.

Er komt een antwoord van mij in het Belang van Limburg op het stuk van Jacques Germaux, een sportieve randdebiel wiens enige sportieve verdienste is de ski-latten van Patrick Dewael te dragen. De man wilde zelfs alle wielerwedstrijden afschaffen, de sponsors beboeten en de elementaire rechten van de mens op verdediging niet meer toepassen op de wielersport. Bedenksels van een sportieve eunuch...

groeten,
JM
dit antwoord is naast de kwestie...
het ging over uw onkonsekwent van de hak op de tak springen....
maar ik kijk wel uit naar uw reactie in HBvL...

en de woorden "randdebiel" en "eunuch" verwonderen mij niet...
dat bewijst van welk hout u gesneden bent... u moet helemaal niet onderdoen voor qua onbeleefde en onbeschaafde taal...

als uw antwoord identiek is aan wat u hier schrijft, dan zal dat de lezers van HBvL uw ware aard reveleren....

hopelijk worden dan nog veel meer vroegere believers in uw spellekes tijdig de ogen geopend...

JMDD is iemand die veel wind maakt, vooral in het bijzijn van een cameraman of micro... zo voelen wij die u confronteerden met de tekst in HBVL het aan...
trouwens dat artikel is een citaat van Eric Donckier over een gesprek met Jacques Germeaux... die aspecten van uw inkonsekwent handelen aan de kaak stelt...
Eric Donckier geld doorgaans als een ernstig journalist en hoofdredacteur...
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be