Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Jean-Marie Dedecker (Lijst Dedecker) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Jean-Marie Dedecker (Lijst Dedecker) - 26 februari tot 4 maart Senator, judocoach, Oostendenaar, verzekeringsmakelaar, .... en op zoek naar 203.755 stemmen. Lid van de senaatscommissie voor de Financiën en voor de Economische Aangelegenheden en commissie voor de Buitenlandse Betrekkingen en de Landsverdediging (tot oktober 2006)

 
 
Discussietools
Oud 31 januari 2007, 16:22   #1
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard 1,5 jobs per gezin ?

Beste Jean-Marie,
mijn nick-naam hier laat u wellicht vermoeden dat ik mij dicht bij uw partij bevind.
Toch een vraagje:
u bent de kampioen van volledige vrijheid.
Bij mijn laatste bezoek aan de huisarts wist deze mij te vertellen dat 30% van zijn consultaties gaat over depressies, levenskwaliteit, stress,...u kent het plaatje.
Daarom heb ik een zeer eenvoudig voorstel:
per 2-verdienersgezin wordt het 150% job fiscaal gestimuleerd lees,..... van 200% job wordt 50% zo hoog belast dat het interessant wordt om dit in te leveren.
Voordeel:
-er is halftijds een ouder aanwezig zodat het onderwijs niet alleen een kind moet opvoeden
-ongebreidelde luxe-drift wordt afgeremd
-er komt misschien wat arbeidsgelegenheid vrij, minder werkloosheid, terugverdieneffecten
-door rust in een gezin kan er langer kwaliteitsvoller gewerkt worden , 40-jarige loopbaan ?

Dit staat haaks op uw ongelimiteerde vrijheidsgedachte,

uw mening graag

P.S. ik wens u veel succes toe bij de verkiezingen

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 31 januari 2007 om 16:24.
boerenverstand is offline  
Oud 26 februari 2007, 19:51   #2
eddy123
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 juli 2003
Berichten: 37
Standaard

Naast de vele tweeverdieners zitten ook 14% van de gezinnen zonder job
Het zou zeker sociaal rechtvaardig zijn er in de eerste plaats voor te zorgen dat ieder gezin een job heeft
En als dat moet door het aantal tweeverdieners terug te dringen moet dat maar
De meeste tweeverdieners met kinderen hebben toch te veel last van stress terwijl de werklozen een depressie opdoen aan de vergeefse zoektocht naar werk terwijl ze verweten worden luilakken te zijn
eddy123 is offline  
Oud 27 februari 2007, 19:08   #3
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
u bent de kampioen van volledige vrijheid
ja hij is zelfs zo vrij geweest om 8 jaar lang de meest anti-vlaamse wetten goed te keuren.

En wat meer is. Als het aan hem lag deed hij dat nu nog. Zeker mocht hij de vrijheid gekregen hebben om minister te worden voor de VLD( "ik wil minster worden") .

Onder Paars zijn overigens de meest vrijheidsberovende wetten ooit gestemd.
ilfalco is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be