Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 december 2006, 13:03   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard drugs, 't kan geen kwaad ... ja mijn oor !!

Lees hieronder mijn knip en plak uit het nieuwsblad eens.

Harde oorlog tegen illegale drugs, niks preventie voor illegale drugs, alleen maar repressie en totale oorlog.
Meer, veel meer preventie voor de legale drugs (je moet realist blijven, we zitten met die legale drugs en we zullen ermee blijven zitten).

Geen zachte maatregelen, geen toegevingen.


en nu de gazet:

Folterproces Stefke Seutens laat onuitwisbare indruk na
Het is altijd erger dan we denken
Gent Sint-Niklaas - Jury, publiek en journalisten hebben dagenlang de meest gruwelijke details moeten aanhoren over hoe de kleine Stef Seutens door Joachim Van Hecke, de vriend van zijn mama, werd doodgefolterd. Het liet niemand onberoerd.
Van Hecke werd donderdagavond tot dertig jaar cel veroordeelden werd daarmee de tweede Belg ooit die veroordeeld wordt voor foltering. De moeder van Stefke - Ethel Janssens - had vorig jaar de trieste eer om als een van de eersten veroordeeld te worden voor de onmenselijke behandeling van dat jongetje. Pas in de aanloop naar het proces-Dutroux werd het mogelijk in ons land mensen te veroordelen voor foltering en onmenselijke behandeling. Omdat de wetgever het beu was dat dergelijke daders er goedkoop van afkwamen.

De jury veroordeelde Joachim Van Hecke ,,voor foltering van een minderjarig kind tot de dood erop volgt''. Een normaal mens wil niet weten wat er achter die droge woorden schuilgaat, maar een assisenjury moét dat weten. En dus vertelde advocate Nadine Maes de juryleden donderdagmorgen een laatste keer hoe zeer het jongetje afgezien had. Nog één keer, om het nooit meer te vergeten.

Hoe de kleine Stef zestig, zeventig vuistslagen kreeg. Eén, twee, drie... Hoe hij hartverscheurend huilde, hoe hij op de vloer wegkroop van de pijn, hoe hij door zijn knietjes zakte, hoe zijn oogjes wegdraaiden, hoe hij kreunend in zijn bedje kroop. Zijn laatste woordjes: ,, Ik ben moe maar ik kan niet slapen .''

Het was elf uur toen de advocate weer ging zitten. Het uur waarop Joachim Van Hecke normaal uit zijn bed rolt, een plas maakt, een blik Lidl-pils opentrekt en weer onder de wol kruipt. Elf uur, dat is vroeg dag voor een drank- en drugsverslaafde. Behalve op 8 juli 2004, want toen moest Van Hecke nog afrekenen met dat stoute Stefke.

Verloren strijd tegen tranen

De juryleden, veertien gewone mannen en vrouwen tussen de dertig en vijfenzestig jaar, vochten tegen hun tranen, maar ze verloren die strijd. Sommigen probeerden hun emoties te camoufleren en deden alsof ze de slaap uit de ogen wreven. Of alsof ze hun neus moesten snuiten. Of alsof het jeukte onder hun bril. Maar ondertussen veegden ze hun tranen weg. Het zou pas erg zijn mocht het hen onberoerd gelaten hebben.

Drie dagen lang hadden ze gewalgd van de ranzige kantjes van dit folterverhaal. Van de vuilnisbelt bijvoorbeeld waarop het jongetje leefde, samen met zijn moeder en haar ex-vriend. Kattenpis op de grond, schimmel op de vaat, etensresten op de grond, en stank om van te kotsen...

Maar vooral heeft de jury geluisterd naar de korte trieste levensloop van Stefke. Volgens moeder Ethel en nepvader Joachim een huilerig, lastig en stout baasje, maar je zou van minder als je overal in de weg loopt en als je soms twee dagen geen eten krijgt.

Zelfverwijten

Donderdagavond zaten op de eerste rij van het publiek in de assisenzaal nog meer mensen te wenen. De vader van Stefke die zijn zoontje de laatste drie maanden van zijn leven niet meer ging ophalen omdat hij geen wagen meer had. De ouders van de vader, die telkens meewarig zuchtten wanneer de kleine Stef weer eens bij hen afgezet werd met een overvolle en stinkende pamper. De grootouders, de ooms en de tantes van Stefke, zowel langs vaders als moeders kant... Niemand mag hen iets verwijten - Joachim Van Hecke is de enige schuldige -, maar allemaal dachten ze hetzelfde: Hadden we maar... maar nu is het te laat. Maar ja, het zag er zo erg niet uit. Of toch niet veel erger dan wat we al op tv gezien hebben. Wie af en toe in een assisenzaal komt, weet dat de werkelijkheid altijd veel erger is dan wat de buren, de familie, de vrienden en de kennissen denken of wat de tv laat zien. Niets ongewoons mag gewoon worden en het lachen kan een mens maar beter vergaan, nog voor het te laat is.

Analyse van gruwelproces door Willy De Buck
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 14:35   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 21:42   #3
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2023, 14:45   #4
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Paddo's zijn natuurlijk en niet verslavend maar daarom nog niet ongevaarlijk.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 06:48   #5
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Panden waar drugslabs in waren gevestigd zijn voor 100 jaar onbewoonbaar ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 4 april 2024 om 06:58.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 11:43   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Panden waar drugslabs in waren gevestigd zijn voor 100 jaar onbewoonbaar ...
Vandaar dat Walther White met zijn Winibago de woestijn in trok he, ...

maar deze prutsers, ... man, man , man, dat is geijk of TNT gaan afmixen in een badkuip gevuld met ijs en hopen dat het niet gaat ontploffen.

Dit spul mixen is echt wel heel gevaarlijk, op een bepaald moment komen er dampen vrij en als je geen beschermende kledij en een gasmasker draagt haal je het niet. u gedemonstreerd door deze 3 bijzonder intelligente sujetten.

dat het zo agressief is dat het zelf door de muren kruipt, wist ik ook niet. Maar ergens wel te verstaan want ze mixen daar wat zuren bij elkaar.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 12:07   #7
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
dat het zo agressief is dat het zelf door de muren kruipt, wist ik ook niet. Maar ergens wel te verstaan want ze mixen daar wat zuren bij elkaar.
En als ge het spul gebruikt, krijgt ge die agressieve cocktail binnen in uw lijf. Santé!
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 13:33   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
En als ge het spul gebruikt, krijgt ge die agressieve cocktail binnen in uw lijf. Santé!
Ja maar dat is eigen keuze he,

alhoewel die 3 debielen dat was ook hun eigen keuze, maar ge zult er maar naast zitten een pizzake te eten of uw haar te laten knippen, ... en voor ge het weegt ligt ge de maddeliefjes omhoog te duwen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 15:30   #9
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Panden waar drugslabs in waren gevestigd zijn voor 100 jaar onbewoonbaar ...
Niet dat ik een voorstander ben van drugslabs maar daar zou ik toch het fijne eens van willen weten.
Over welke studie gaat dat?
Over wat soort druglabs want elke synthetische drug heeft een andere samenstelling/recept.
Welk product kan er voor zorgen dat je de woning 100 jaar niet mag bewonen? Maw; welk product is absoluut niet te verwijderen/neutraliseren? Maar wordt dan na 100 jaar plots wel onschadelijk?

Rare stelling als je het mij vraagt.
Volgens mij ook met de nodige zin voor overdrijving.
Ma soit, ik kan natuurlijk mis zijn.

Ik weet hier een paar km verderop een pand zijn waar ooit een drugslab was gevestigd en daar zit nu een onderneming.
En ik ben dan misschien niet meer van de jongste maar 't is nog zeker geen 100 jaar geleden dat dat drugslab daar ontmanteld werd.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 15:56   #10
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Niet dat ik een voorstander ben van drugslabs maar daar zou ik toch het fijne eens van willen weten.
Over welke studie gaat dat?
Over wat soort druglabs want elke synthetische drug heeft een andere samenstelling/recept.
Welk product kan er voor zorgen dat je de woning 100 jaar niet mag bewonen? Maw; welk product is absoluut niet te verwijderen/neutraliseren? Maar wordt dan na 100 jaar plots wel onschadelijk?

Rare stelling als je het mij vraagt.
Volgens mij ook met de nodige zin voor overdrijving.
Ma soit, ik kan natuurlijk mis zijn.

Ik weet hier een paar km verderop een pand zijn waar ooit een drugslab was gevestigd en daar zit nu een onderneming.
En ik ben dan misschien niet meer van de jongste maar 't is nog zeker geen 100 jaar geleden dat dat drugslab daar ontmanteld werd.
Een Australisch onderzoek staat in het artikel (en in de VS hecht men er blijkbaar geloof aan). Ik vond het ook nogal een gedurfde stelling (daarom dat ik ze hier plaatste) en mocht ik 'expert' zijn zou ik het nooit zo cru stellen. Maar ja, als je leest dat zelfs beton gif uitstraalt en ongezond zou zijn dan verschiet een mens van niets meer.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 16:00   #11
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Niet dat ik een voorstander ben van drugslabs maar daar zou ik toch het fijne eens van willen weten.
Over welke studie gaat dat?
Over wat soort druglabs want elke synthetische drug heeft een andere samenstelling/recept.
Welk product kan er voor zorgen dat je de woning 100 jaar niet mag bewonen? Maw; welk product is absoluut niet te verwijderen/neutraliseren? Maar wordt dan na 100 jaar plots wel onschadelijk?

Rare stelling als je het mij vraagt.
Volgens mij ook met de nodige zin voor overdrijving.
Ma soit, ik kan natuurlijk mis zijn.

Ik weet hier een paar km verderop een pand zijn waar ooit een drugslab was gevestigd en daar zit nu een onderneming.
En ik ben dan misschien niet meer van de jongste maar 't is nog zeker geen 100 jaar geleden dat dat drugslab daar ontmanteld werd.
Voor chemische contaminaties is er meestal een gezondheids drempel vastgesteld, bijv. x microgram per kubieke meter (grond of lucht of water...).
Dus als die contaminatie langzaam afbreekt zal die na een zekere tijd (bijv. 10, 100, 1000 jaar.... ) onder de drempel vallen. Die is dan niet plotseling helemaal "weg".

Ben je zeker dat er in dat bedrijf geen decontaminatie/opkuis is gebeurd ? Als je weet dat dat drugslab daar was lijkt mij dat zelfs heel waarschijnlijk. Net zoals men vervuilde gronden of asbest zal opkuisen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 4 april 2024 om 16:04.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 16:22   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Hoe komt het dan dat huizen waar men niet van weet dat er een drugslab is geweest wel bewoonbaar zijn?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 16:34   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe komt het dan dat huizen waar men niet van weet dat er een drugslab is geweest wel bewoonbaar zijn?
Dat hangt er van af wie de winst kan maken.

En wie beslist dat er iets gemeten moet worden in een woning...

Asbest certificaten? (en verwijdering)

Radon in de kelder?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 4 april 2024 om 16:36.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 17:17   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat hangt er van af wie de winst kan maken.

En wie beslist dat er iets gemeten moet worden in een woning...

Asbest certificaten? (en verwijdering)

Radon in de kelder?
Ik zou denken dat als een huis 100 jaar onbewoonbaar is dat het dan zo giftig moet zijn dat er mensen sterven of serieus ziek worden.


Maar, als men niet weet dat er labo is geweest, dan wonen er mensen heel hun leven en er is niets aan de hand.

Beetje vreemde situatie toch. Ook het getal, 100 jaar, op de dag juist, lijkt me raar.

Iemand is aan het liegen meen ik. Waarom vallen er geen doden of zieken in de duizend andere labo's in het land?

Of is de stelling nu dat het afgelopen is met XTC want het enige labo in West-Europa is gesloten?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 17:28   #15
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Wat doen gemeente en politie eigenlijk dat zulke zaken eerder toevallig,en wegens dramatische omstandigheden,moeten ontdekt worden....


Is er hier eigenlijk EEN gemeente in Vlaanderen die zo uitgestrekt,immens,ontoegankelijk is dat zoiets verborgen zou moeten blijven???

Nog nooit zoveel ambtenaren,toezichthouders (electriciteitsverbruik bvb) en politie gehad in kwantiteit,maar evident niet in kwaliteit.....

Nu mocht men lijken wegvoeren en is er een chemisch vervuilde site......Wie ZWEEG daar allemaal in de omgeving,en waarom juist?

Ongetwijfeld werden al ettelijke jaren "interessante zakken" gevonden in de groenzones van de omgeving.....

En wat men daar dan maakt....
Misschien mag men eens beter de "interessante kankers" onderzoeken bij 30-40 jarigen die vroeger ,in hun twintigjes,wel te vinden waren in de "uitgaansscene" waar pillekes bij hoorden......Neen,het is NIET "de milieuverandering" of de achteruitgang van de Y-chromosomen

Neen,chemisch drugsgebruik is geen individueel probleem want wij betalen allemaal mee de behandelingen,maar in veel gevallen zal het een sterfhuisbehandeling blijken......met gebroken achterblijvers....

Maar goed,alles is legaal correct afgezekerd natuurlijk.....who cares.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 4 april 2024 om 17:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 17:48   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe komt het dan dat huizen waar men niet van weet dat er een drugslab is geweest wel bewoonbaar zijn?
Er is een verschil tussen "onbewoonbaar" en "onbewoond".
Een jurist zou zeggen dat er een verschil is tussen juridisch onbewoonbaar verklaard, en in de praktijk onbewoonbaar zijn.
Een linksgerichte sociaal aksidente zou zeggen: onbewoonbaar voor een illegaal, wel bewoonbaar voor een autochtoon, zeker bewoonbaar door een flamingant.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 17:51   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wat doen gemeente en politie eigenlijk dat zulke zaken eerder toevallig,en wegens dramatische omstandigheden,moeten ontdekt worden....


Is er hier eigenlijk EEN gemeente in Vlaanderen die zo uitgestrekt,immens,ontoegankelijk is dat zoiets verborgen zou moeten blijven???


Nog nooit zoveel ambtenaren,toezichthouders (electriciteitsverbruik bvb) en politie gehad in kwantiteit,maar evident niet in kwaliteit.....

Nu mocht men lijken wegvoeren en is er een chemisch vervuilde site......Wie ZWEEG daar allemaal in de omgeving,en waarom juist?

Ongetwijfeld werden al ettelijke jaren "interessante zakken" gevonden in de groenzones van de omgeving.....

En wat men daar dan maakt....
Misschien mag men eens beter de "interessante kankers" onderzoeken bij 30-40 jarigen die vroeger ,in hun twintigjes,wel te vinden waren in de "uitgaansscene" waar pillekes bij hoorden......Neen,het is NIET "de milieuverandering" of de achteruitgang van de Y-chromosomen

Neen,chemisch drugsgebruik is geen individueel probleem want wij betalen allemaal mee de behandelingen,maar in veel gevallen zal het een sterfhuisbehandeling blijken......met gebroken achterblijvers....

Maar goed,alles is legaal correct afgezekerd natuurlijk.....who cares.....
Zelfs de FSK van Putin-de-klootzak lukt er niet in om ...
en gij vraagt u af waarom het hier niet lukt ...

(een gedeelte van het antwoord is dat de staatsvuiligheid (geen tikfout) en de flikken hun aandacht verspillen aan de flaminganten van diverse verenigingen (TAK ..), politieke partijen enz. onder het mom van de bestrijding van extreem-rechts.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 april 2024 om 17:53.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 21:57   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zou denken dat als een huis 100 jaar onbewoonbaar is dat het dan zo giftig moet zijn dat er mensen sterven of serieus ziek worden.


Maar, als men niet weet dat er labo is geweest, dan wonen er mensen heel hun leven en er is niets aan de hand.

Beetje vreemde situatie toch. Ook het getal, 100 jaar, op de dag juist, lijkt me raar.

Iemand is aan het liegen meen ik. Waarom vallen er geen doden of zieken in de duizend andere labo's in het land?

Of is de stelling nu dat het afgelopen is met XTC want het enige labo in West-Europa is gesloten?
Van uw ingeademde asbest vezels hebt ge ook de eerste 20 a 30 jaar geen last he.

De Radon in uwe kelder die Maddox hier aanhaalt, er zijn in Walonie bvb merkelijk veel meer longkankers vastgesteld, niet dat die gasten daar meer smoren, of slechte cigaretten doen, nee , radon in natuursteen,

hun natuurstenen huizen, die straling afgeven zorgt voor een katalisator , Allee dat is wat mijnen docent mij toch wijsmaakte op t school en dat was ne slimme mens, Hij is wel ne groene, maar kom desondanks nen echte wetenschapper, De enige groenen trouwens die ons wijsmaakte dat we kritisch moesten denken. Ik denk dat die al een paar keer serieus met zijn ogen moet gerold hebben als hij figuren als Anuna en Calvo bezig hoort.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 22:01   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zelfs de FSK van Putin-de-klootzak lukt er niet in om ...
en gij vraagt u af waarom het hier niet lukt ...

(een gedeelte van het antwoord is dat de staatsvuiligheid (geen tikfout) en de flikken hun aandacht verspillen aan de flaminganten van diverse verenigingen (TAK ..), politieke partijen enz. onder het mom van de bestrijding van extreem-rechts.
Inderdaad,


Kijk gewoon naar cash flow , energieverbruik, plekken die verhuurd worden,

Allee als uwe gebuur een grote schuur heeft, en ze brengen daar ineens camionetten / kleine camions met van die vaten van ne kuub of grote vaten van een 200 liter binnen, dat is niet voor zijn zwembad te vullen he, .

En er zijn natuurlijk wel een massa schuren, lege serre's , lege varkensstallen, Maar een paar handige jongens in broekzele hebben er maar de satteliet bij te pakken en naar hitte productie te kijken koppel dat aan verbruik op het net en je haalt er de wiet plantages en brouwerijen, moonshiners etc zo allemaal uit.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2024, 05:54   #20
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Voor chemische contaminaties is er meestal een gezondheids drempel vastgesteld, bijv. x microgram per kubieke meter (grond of lucht of water...).
Dus als die contaminatie langzaam afbreekt zal die na een zekere tijd (bijv. 10, 100, 1000 jaar.... ) onder de drempel vallen. Die is dan niet plotseling helemaal "weg".

Ben je zeker dat er in dat bedrijf geen decontaminatie/opkuis is gebeurd? Als je weet dat dat drugslab daar was lijkt mij dat zelfs heel waarschijnlijk. Net zoals men vervuilde gronden of asbest zal opkuisen.

Daarom wordt het hoog tijd dat onze 'plein air agro-industriëlen' - zowel de amateurs als de professionelen - dat OOK beginnen te beseffen, en ermee ophouden de bodem en dus ook het grondwater als zot met fungi-, herbi-, insecti-, pesti- en alle mogelijke andere -ciden vol te plempen.

Met alle diepgaand - pun intended - verpeste want zwaar vervuilde grond kan men inmiddels al een hoop Kemmelbergen bouwen.

Misschien kan de slotgracht errond gevuld worden met de smeerlapperij uit de chemische drugs-labs.




Als men wereldwijd kon want moest stoppen met lood aan benzine toe te voegen, kan en moet ook dit huzarenstukje geklaard geraken.

De kinders kunnen er maar wel bij varen.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be