Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 september 2008, 07:20   #41
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
waar haalt de staat die 700 miljard dollar?
Buitenlandse leningen natuurlijk.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 19:15   #42
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

't is verworpen
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 19:24   #43
Jedd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
't is verworpen
Wie heeft er ook een huis nodig.

Palin bewijst dat trailer park trash het ook tot VP kan schoppen.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 19:29   #44
LastMohican
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 1.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
't is verworpen
Dom, dom, dom....
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 19:56   #45
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Dom, dom, dom....
Ik weet niet of je wel beseft hoeveel 700 miljard dollar is ... zoiets geef je niet zomaar aan iemand cadeau .. .

Een clubje banken die eerst miljarden winst maakt en nu het even slecht gaat komen ze uithuilen en willen ze belastinggeld .. ik stel voor dat ze bij hun aandeelhouders gaan aankloppen en vragen dat ze de winsten van de afgelopen jaren eens terugstorten.

En als ze geld willen van de staat moet de staat eigenaar worden van de bank net zoals hier met Fortis.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 20:39   #46
LastMohican
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 1.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Ik weet niet of je wel beseft hoeveel 700 miljard dollar is ... zoiets geef je niet zomaar aan iemand cadeau .. .

Een clubje banken die eerst miljarden winst maakt en nu het even slecht gaat komen ze uithuilen en willen ze belastinggeld .. ik stel voor dat ze bij hun aandeelhouders gaan aankloppen en vragen dat ze de winsten van de afgelopen jaren eens terugstorten.

En als ze geld willen van de staat moet de staat eigenaar worden van de bank net zoals hier met Fortis.
Principes zijn mooi. Maar wil jij de hele wereld in de ergste depressie sinds 1930 storten en, waarom niet, de aanloop naar WOIII nemen ?

Dit gaat om veel meer dan de banken... De weigering om het financiele systeem overeen te houden zal een vloedgolf van failissementen, ontslagen, werkloosheid, etc... voortbrengen.

Maak u klaar voor lange wachtrijen aan de soepkeukens.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 20:40   #47
LastMohican
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 1.524
Standaard

Daarbij, 700 miljard dollar is niks, globaal gezien. Voor OPEC is dit lunchgeld.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 20:41   #48
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Principes zijn mooi. Maar wil jij de hele wereld in de ergste depressie sinds 1930 storten en, waarom niet, de aanloop naar WOIII nemen ?

Dit gaat om veel meer dan de banken... De weigering om het financiele systeem overeen te houden zal een vloedgolf van failissementen, ontslagen, werkloosheid, etc... voortbrengen.

Maak u klaar voor lange wachtrijen aan de soepkeukens.
Zeveraarke.
Ga nog maar wat sossenpraat lezen als je houdt van zever of hou u bezig met echte economische wetenschap.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 20:43   #49
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zeveraarke.
Ga nog maar wat sossenpraat lezen als je houdt van zever of hou u bezig met echte economische wetenschap.
Terug naar u.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zeveraarke.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 29 september 2008 om 20:51.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 20:54   #50
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Bon, het punt daarvan is?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 21:07   #51
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Principes zijn mooi. Maar wil jij de hele wereld in de ergste depressie sinds 1930 storten en, waarom niet, de aanloop naar WOIII nemen ?

Dit gaat om veel meer dan de banken... De weigering om het financiele systeem overeen te houden zal een vloedgolf van failissementen, ontslagen, werkloosheid, etc... voortbrengen.

Maak u klaar voor lange wachtrijen aan de soepkeukens.

Niet overdrijven he, het zijn de voorstanders van dit plan die aan paniekzaaierij doen.

De meeste banken zijn gezond en de economie is zelfs nog niet eens in recessie in de VS !!

Daarnaast is dit een slecht signaal op lange termijn want dan gaan de banken denken "het doet er niet toe, als het slecht gaat betaalt de overheid wel".

En iemand zomaar 700 miljard dollar toestoppen en hopen dat het probleem dan verdwijnt is verkeerd.

Als er een crash komt dan komt die sowieso met of zonder deze wet. Daarbij Wallstreet wil een blanco cheque om hun zakken te vullen en om nog wat ceo's wat meer miljoenen toe te stoppen ... .

Daarbij de beurs wordt op dit moment gemanipuleerd om die wet er alsnog door te krijgen denk ik.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 21:13   #52
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Ik zou willen zeggen haast en spoed zijn zelden goed en ik denk dat dit hier zeker van toepassing is.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 21:52   #53
LastMohican
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 1.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zeveraarke.
Ga nog maar wat sossenpraat lezen als je houdt van zever of hou u bezig met echte economische wetenschap.
Ik ben al voor veel dingen uitgemaakt, maar een sos ben ik nog nooit genoemd

Ik buig nederig in het aanzicht van zoveel wijsheid.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 21:54   #54
LastMohican
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 1.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
De meeste banken zijn gezond
Lippens zei dat ook vlak voor Fortis een uitstekende uitvoering van "The China Syndrome" bracht.

Laatst gewijzigd door LastMohican : 29 september 2008 om 21:54.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 21:57   #55
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Ik ben al voor veel dingen uitgemaakt, maar een sos ben ik nog nooit genoemd

Ik buig nederig in het aanzicht van zoveel wijsheid.
Ik heb je geen sos genoemd, ik heb je verweten dat je sossenpraat hebt. 't kan den beste overkomen, he.

Een crash van het financiele systeem kan hoogstens op korte termijn een gigantische herverdeling teweeg brengen, in tegenstelling tot een vernietiging van welvaart. Het is niet omdat er minder geld is, dat er daarom minder welvaart is.

De 'soepkeukens' zijn (mss) een verwijzing naar de beruchte foto's van de grote depressie, die juist veroorzaakt is & verergert door het soort van interventie waar jij nu voorstander van bent.

Een beetje economische geschiedenis ('America's Great Depression' van Rothbard, bijvoorbeeld) kan wonderen doen, hoor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 21:58   #56
jevaly
Provinciaal Statenlid
 
jevaly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2007
Locatie: Gondolin
Berichten: 694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Ik weet niet of je wel beseft hoeveel 700 miljard dollar is ... zoiets geef je niet zomaar aan iemand cadeau .. .

Een clubje banken die eerst miljarden winst maakt en nu het even slecht gaat komen ze uithuilen en willen ze belastinggeld .. ik stel voor dat ze bij hun aandeelhouders gaan aankloppen en vragen dat ze de winsten van de afgelopen jaren eens terugstorten.

En als ze geld willen van de staat moet de staat eigenaar worden van de bank net zoals hier met Fortis.
mja, de koers van de bankaandelen zal nu morgen nog wel wat meer zakken en misschien een aantal banken in het failliet duwen. Duizenden mensen die hun spaargeld kwijt zijn (en in de VS is er dacht ik geen gegarandeerde limiet zoals bij ons), die hun hypotheek daardoor niet meer kunnen afbetalen, waardoor nog meer banken in de problemen komen.
allez ja, ik hoop maar dat het uiteindelijke verlies minder is dan 700 miljard dollar.
En nationalisatie in de VS is al niet zo evident als in europa, dat ligt daar politiek nog veel moeilijker dan dit reddingsplan.
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 22:22   #57
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
mja, de koers van de bankaandelen zal nu morgen nog wel wat meer zakken en misschien een aantal banken in het failliet duwen. Duizenden mensen die hun spaargeld kwijt zijn (en in de VS is er dacht ik geen gegarandeerde limiet zoals bij ons), die hun hypotheek daardoor niet meer kunnen afbetalen, waardoor nog meer banken in de problemen komen.
allez ja, ik hoop maar dat het uiteindelijke verlies minder is dan 700 miljard dollar.
En nationalisatie in de VS is al niet zo evident als in europa, dat ligt daar politiek nog veel moeilijker dan dit reddingsplan.
Ik zeg niet dat er geen problemen zijn, maar de vraag is hoe los je ze op.

En ik ben ook geen voorstander van nationalisatie, maar voor wat hoort wat. Als ik aan iemand geld zou lenen zou ik wel mijn geld willen terugzien en liefst met want intrest erbij. En dit plan heeft iets te veel weg van een blanco cheque aan wallstreet.

Daarnaast denk ik dat je ook moet begrijpen dat zelfs met deze 700 miljard dollar het probleem niet verdwijnt. Je gaat alleen voor uitstel van executie zorgen. Daarnaast deze criisis gaat veel verder dan enkel de USA. Kijk naar de chinese beurs, de indiase beurs, de russische beurs die zitten ook in zak en as en hier is het niet veel beter. Dit is een wereldwijd probleem en dit gaat gewoon tijd vergen.

Mensen zijn vergeten dat een crisis af en toe voorkomt. Men denkt tegenwoordig dat men crisissen kan vermijden terwijl historisch gezien dit onmogelijk is. Af en toe is een recessie zelfs normaal en gezond (ja ik weet dat dat raar klinkt, maar toch is het zo ).

Daarnaast spaargeld is bij elke bank in de VS tot nu toe steeds gegarandeerd geweest bij elke bank die failliet ging. Het waren de aandeelhouders en de obligatiehouders die het gelag betaald hebben en dat is normaal.

En uiteindelijk is het probleem de huizenmarkt. En dat is een ander paar mouwen. Dat los je niet zomaar op. We hebben genoeg gezien in Azie dat het daar 10 jaar heeft geduur en Japan zit nu ook weer in de miserie.

En er is nog iets .. we hebben de laatste 20 jaar eigenlijk een uitzonderlijk goede economie gehad ja zelfs met de .com crash en dergelijke was de economie eigenlijk heel erg goed en vroeg of laat stopt dat eens. De mensen gaan ook eens moeten terug de tering naar de nering zetten.

Laatst gewijzigd door dirk001 : 29 september 2008 om 22:23.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 22:54   #58
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Uiteraard stopt dat vroeg of laat eens. Het kapitalisme is een systeem van continue groei, zonder groei overleeft dat systeem niet, maar de natuurlijke én menselijke hulpbronnen hebben hun limieten.
Dat er in de oceaan een afvalberg ronddobbert die haast zo groot is als een continent is bijvoorbeeld iets dat zich vroeg of laat zal wreken.

Wat oplapwerk om deze crisis op te lossen zal dus niet helpen want de volgende crisis zal nog veel erger zijn.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 23:02   #59
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Uiteraard stopt dat vroeg of laat eens. Het kapitalisme is een systeem van continue groei, zonder groei overleeft dat systeem niet, maar de natuurlijke én menselijke hulpbronnen hebben hun limieten.
Dat er in de oceaan een afvalberg ronddobbert die haast zo groot is als een continent is bijvoorbeeld iets dat zich vroeg of laat zal wreken.

Wat oplapwerk om deze crisis op te lossen zal dus niet helpen want de volgende crisis zal nog veel erger zijn.
Als ik het me goed herinner, was de Sovjet-Unie de meest vervuilende grootmacht ooit.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2008, 17:13   #60
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

kan best zijn. De USSR werd geregeerd door een kliek corrupte bureaucraten, net als het kapitalisme.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be