Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 februari 2017, 09:50   #41
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Verwijt dat lage loon aan uw vakboungden.
Laat centrum-rechts aan het beleid en
a) de staat wordt ontvet
b) niemand die minder dan 1700 netto verdient, betaalt nog belastingen.

Hoeveel bedraagt het gemiddeld pensioen van een Nederlander ?
Waarom kan dat niet bij ons ?
Omdat wij PS-land zijn !!
en dankzij de enthousiaste samwnwerking met de drie andere traditionelen kunt ge wiezen. Speelvogel.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 10:10   #42
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als je werkgelegenheid organiseert in een ontwikkelingsland is het ook al niet goed ?

En communistische regimes, plaatsen die hun bedrijven op die plaatsen waar ze het minst winst genereren ? Ja, dat doen ze. En dan komen de producten duurder bij de consumenten. Jongens, d�*t bevordert de vooruitgang !!

.
Nog steeds niet gemerkt dat ontwikkelingshulp voor rechtsen betekent: als je je muil houd, niet klaagt over je loon van 2 $ per dag, mag je voor mij 12 tot 14 uur per dag komen werken.
Anders kan de schoof zich zijn laptop, tablet en Ipad-pod niet veroorloven.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 10:34   #43
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Werkende 60-plusser niet meer verzekerd bij langdurige ziekte

http://www.tijd.be/netto/verzekeren/...paign=hlnblock
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 11:45   #44
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Werkende 60-plusser niet meer verzekerd bij langdurige ziekte

http://www.tijd.be/netto/verzekeren/...paign=hlnblock
Kijk, weer een categorie werkende mensen die moeten boeten voor hangmatters...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 maart 2017 om 11:54.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 16:36   #45
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kijk, weer een categorie werkende mensen die moeten boeten voor hangmatters...
Bij de graaiers, de overbodige ambtenaren, de dubbele pensioenen, ... vallen nog 10-tallen miljarden te rapen!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 16:40   #46
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Bij de graaiers, de overbodige ambtenaren, de dubbele pensioenen, ... vallen nog 10-tallen miljarden te rapen!
Ja, er valt overal wel te rapen...
Zolang het niet bij u is!

Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 maart 2017 om 17:07.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 18:18   #47
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.942
Standaard

Het brugpensioen moet men behouden voor UITZONDERLIJK moeilijke omstandigheden.
Voor de rest: afschaffen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 21:11   #48
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Ik ben op brugpensioen gegaan op de leeftijd van 58,5 jaren en ik word over een goeie maand 64 jaar. Nadien nog een jaartje en ik ga definitief op pensioen.
Moet ik nù nog gaan werken? Hou daarover op, a.u.b., want ik kan niet meer!! Na slechts een halve dag huishoudelijk werk is mijn pijp.. uit!! Wat zou ik nog voor een patroon kunnen betekenen? Mijn ervaring? Ach, jongens toch, dachten jullie nu werkelijk dat de bedrijven nog staan te springen om mijn ervaring binnen te halen? Dat geloven jullie nu toch zelf niet? Ik heb het zelf ondervonden: naar de ervaring van ouderen wordt door de meestal veel jongere bazen toch niet geluisterd.
De arbeidsgeneesheer, die me de laatste keer onderzocht net vóór mijn baas me op brugpensioen stelde, vertelde het volgende tegen mij: hij vond het optrekken van de arbeidsleeftijd een slecht idee. "Omdat," zo zei hij tegen mij, "een 60+-er op een hele dag maar het derde part meer doet van wat iemand kan die 30 jaar jonger is!" Voil�*! En nu weten jullie meteen waarom ook de werkgeversorganisaties tegen het afschaffen van het brugpensioen gekant zijn. Ik heb het nooit anders geweten in de industriezone waar ik gewerkt heb: ga tijdens de ploegwissel eens aan de uitgang van een willekeurig bedrijf staan en als je dan ziet dat er nog veel 55/60+-ers door de de poort rijden dan kun je er op rekenen dat het bedrijf binnen een jaar, hoogstens 2 jaar, gesloten wordt.
Jullie moeten toch eens beseffen dat er aan alles een "natuurlijke grens" is, ook aan werken. Ik hoorde het ooit eens vertellen in een film, door een Duitse officier op het einde van de 2de Wereldoorlog:"Als je kinderen en gepensioneerden moet inzetten om je land te verdedigen (zoals ook Hitler deed op het einde) dan is d�*t een teken dat de oorlog op zijn einde loopt."
Toen mijn baas me dus op de leeftijd van 58,5 jaar op brugpensioen zette dacht ikzelf ook dat het nog te vroeg was en ik meende dat ik het nog wel een paar jaar had kunnen volhouden. Achteraf kwam ikzelf tot de bevinding dat ik het inderdaag nog wel een paar jaar langer had kunnen volhouden.., maar beslist niet langer!!
Zouden jullie a.u.b. eens willen nadenken over wat jullie hier over het brugpensioen vertellen, lieve mensen? O.k., op je 55ste ben je nog niet uitgeblust, hoor! Maar, als iemand van 60 jaar je als patroon zou zeggen dat hij graag op brugpensioen wil zou ik toch eens ernstig ruggespraak houden met de arbeidsgeneesheer en die optie ernstig in overweging nemen. Jullie zitten zelf eerder in het straatje dan jullie zelf vermoeden, en wat dan, hé? Ik heb zelf nog als werkstudent gewerkt in een bedrijf in een tijd waarin iedereen nog tot zijn 65ste moest werken en ik heb die "oudjes" zelf nog zien rondlopen in dat bedrijf. Ik zag toen zelf wat je met die mensen nog kon doen: NIETS!!!

Norbert
(Neen, ik ben géén secretaris-generaal!)
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 22:10   #49
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ik ben op brugpensioen gegaan op de leeftijd van 58,5 jaren en ik word over een goeie maand 64 jaar. Nadien nog een jaartje en ik ga definitief op pensioen.
Moet ik nù nog gaan werken?
Ja, U moet nog gaan werken, althans volgens de N-VA woordvoerder op dit forum die ondanks een benoeming voor het leven op 50 jaar vrijwillig in vervroegd pensioen is gegaan met 80% van zijn laatste loon.
De man wacht nu op zijn 65ste levensjaar. Dan krijgt hij zijn dubbel ambtenarenpensioen.
Volgens de N-VA-aanhangers zijn slachtoffers (zieken, werklozen, bruggepensioneerden en invaliden) een uitvinding van links.
Volgens de N-VA bestaan er geen slachtoffers. Slachtoffers maken zichzelf tot slachtoffer. Werklozen gaan zelf aan de kant staan. Kankerpatiënten kunnen ook werken ipv te kniezen ts 2 chemo's door. Oude werkmensen bestaan niet : De Wever zegt dat de 60-ers van nu de 40-ers van vroeger waren. Mensen met 1 been kunnen geen dakdekker meer zijn maar er bestaan nog honderden andere jobs waar je maar 1 been voor nodig heb, toch?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 23:47   #50
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ja, U moet nog gaan werken, althans volgens de N-VA woordvoerder op dit forum die ondanks een benoeming voor het leven op 50 jaar vrijwillig in vervroegd pensioen is gegaan met 80% van zijn laatste loon.
De man wacht nu op zijn 65ste levensjaar. Dan krijgt hij zijn dubbel ambtenarenpensioen.

Ik
heb het schijt aan dienen N-VA! Heel die partij kan voor mij de pot op en ik ondervind bij méér dan één lotgenoot dat zij over die partij hetzelfde oordeel koesteren. Ik verwacht dan ook bij de volgende verkiezingen een formidabele afgang voor die partij. Dat zijn geen mensen meer in die partij, maar onmensen. Wie hebben ze in deze legislatuur nog niet in 't zak gezet? Hoe hebben de Vlamingen het in hun hoofd gehaald om achter die BDW te hollen in de laatste verkiezingen?
Ik heb nog een mededeling voor dit forum: volgende week maandag dienen de vakbonden van Volvo Trucks in Oostakker de stakingsaanzegging in, als gevolg van deze perikelen: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2905135 . 't Begint een beetje te ver te gaan in dit land, vind ik. In �*lle sectoren wordt geklaagd over de werkdruk. Dit g�*�*t niet langer zo!! We moeten ons niet gek laten maken!

Norbert
(Een man van 't volk)
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 10:38   #51
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Neen. De term "hardwerkende Vlaming" komt van Bart Somers (Open VLD, afkomstig uit een zwart nest).
Racisme!Vlug UNIA bellen!Iemand veroordelen op basis van zijn afkomst.Aan zijn leeftijd te zien heb je het dan nog over zijn grootouders ook.Zielig,zeer zielig.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be