Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2023, 14:40   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.653
Standaard Verbod op discriminatie lhbti'ers en gehandicapten komt expliciet in Grondwet

onderwerp

Verbod op discriminatie lhbti'ers en gehandicapten komt expliciet in Grondwet


analyse

1) Ik ben nu genetisch gehandicapt in Nederland omdat ik niet blank, niet lang en niet grootgeschapen ben, en schizofreen ben, tevens zeker seksueel gehandicapt omdat de meiden een grote, lange, dikke leuter willen en ik kan dat niet bieden. Elke heteroseksuele man met een te kleine leuter is feitelijk toch van nature genetisch gehandicapt.

2) maw iedereen is feitelijk soort gehandicapte in Nederland, alleen de lange, potente, grootgeschapen, sterke, superintelligente, hogere blank Arische mannen zijn feitelijk niet van nature gehandicapt, mits zij niet chronisch ziek zijn. Zij zijn de Ubermenschen van KKK Nederland, hoogste en sterkste en potentste en feitelijk moeten deze heteroseksuele Blanke mannen alle vruchtbare wijfjes toch neuken en bevruchten, omdat dit het beste is voor de evolutie, inclusief alle krolse, al of niet gekleurde buitenlandse mensapinnen, zo werkt Moeder Natuur in feite. Wij moeten doen wat Moeder Natuur, Dharti Maata het beste vindt denk ik nu. Dus nu meteen alle gekleurde hindoemeiden wettelijk verplichten om zich diep en krachtig te laten bevruchten door de blanke Ubermenschen. Zo kan je alle integratie problemen binnen een generatie effektief en liefdevol oplossen denk ik. En die Hindoemeiden gaan het lekker vinden, willen zeker meerdere blanke Ubermannen tegelijk voelen.

3) Anti Discriminatie bepaling artikel 1 is heel erg dysfunctioneel geworden omdat de bedrijven en organisaties makkelijk tien drogreden kunnen verzinnen om iemand alsnog eruit te trappen en legaal te discrimineren en uit te sluiten, dit maakte ik aan den lijve mee. Mensen zijn intelligente aapjes en creatief.

4) De OMVOLKING moet sowieso nu stopgezet worden en teruggedraaid worden denk ik, het omslagpunt is al bereikt en VOL=VOL. Ik ben zelf gekleurd en bekijk het toch heel dierlijk en aapachtig omdat Dharti Maata het ook zo wil hebben. De verkleuring is nu te ver doorgeschoten en de natuurlijke blanke meerderheid binnen de authentieke Nederlandse maatschappij is flink geimplodeerd. Hoe het nu verder moet is heel onduidelijk.


=======================================
https://www.nu.nl/politiek/6247231/v...-grondwet.html


Verbod op discriminatie lhbti'ers en gehandicapten komt expliciet in Grondwet
Door Fitria Jelyta
17 jan 2023 om 14:13
14 reacties
In artikel 1 van de Grondwet komt expliciet te staan dat mensen niet gediscrimineerd mogen worden vanwege hun seksuele gerichtheid of beperking. De Eerste Kamer stemde dinsdag in met dat voorstel. Belangengroepen spreken van een historische overwinning.

Het was al verboden om deze groepen mensen te discrimineren, maar dat stond er nog niet zo expliciet. Belangengroepen streden daarom jarenlang voor deze toevoeging aan de wet. De overheid moet voortaan handicap en seksuele gerichtheid expliciet laten meewegen in discriminatiezaken en bij het toetsen van wet- en regelgeving.

Het voorstel werd door D66, GroenLinks en PvdA ingediend. Omdat het om een grondwetswijziging gaat, moest zowel de Tweede als de Eerste Kamer twee keer stemmen. Eerst voor de verkiezingen, daarna na de verkiezingen opnieuw. Die laatste keer moest een tweederdemeerderheid moest het voorstel steunen, en dat is nu gebeurd.
Wat stond er tot nu toe in Artikel 1 van de Grondwet?

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
De samenleving moet toegankelijk zijn voor iedereen

"Het toevoegen van de grondslag handicap aan Artikel 1 is historisch nieuws", zegt Illya Soffer, directeur van Ieder(in), tegen NU.nl. Ieder(in) is het netwerk voor mensen met een beperking of chronische ziekte. "De overheid krijgt een extra opdracht om de positie van mensen met een beperking blijvend te verbeteren en te versterken. Niet alleen in de wetgeving, maar ook in de praktijk."

Volgens Soffer is dit hard nodig, omdat mensen met een beperking nog dagelijks discriminatie en uitsluiting ervaren. Zo maken blinde mensen met een hulphond nog vaak moeilijkheden mee. Hulphonden moeten bijvoorbeeld nog vaak buiten blijven bij hotels, scholen, restaurants en in de wachtkamer van de huisarts.

Ook ervaren mensen met een handicap moeite met het vinden van passend werk. Volgens IederIn wordt deze groep nog regelmatig afgewezen vanwege hun beperking.

Daarnaast zorgt de uitbreiding van Artikel 1 ook voor meer bewustwording, zegt Soffer. "Die is nodig om de samenleving toegankelijk te maken voor iedereen."
'Garantie dat rechten jarenlang zullen meegaan'

Naast Ieder(in), heeft lhbti-organisatie COC zich jarenlang ingezet voor de grondwetswijziging voor de rechten van de lhbti-gemeenschap. "Verankering in de Grondwet biedt een garantie dat we ook over vijftig of honderd jaar nog van onze zwaarbevochten rechten kunnen genieten", laat COC-voorzitter Astrid Oosenburg weten.

Zij noemt de wijziging van de Grondwet ook "een opdracht voor de politiek van vandaag om discriminerend geweld, pesten op school en andere vormen van discriminatie aan te pakken".

In 2010 was ook al een soortgelijk wetsvoorstel ingediend, maar dat kreeg toen geen meerderheid van de stemmen.
'Discriminatie op welke grond dan ook niet toegestaan'

Dat seksuele gerichtheid en het hebben van een beperking nog niet expliciet in de Grondwet stonden, geeft volgens de initiatiefnemers de indruk dat deze vormen van discriminatie minder belangrijk zijn dan andere. Dat terwijl de positie van deze groepen nog flink moet verbeteren.

Toch vinden sommige politici dat het specifiek benoemen van handicap en seksuele gerichtheid Artikel 1 zou beperken. SP-lid Tiny Kox vraagt zich af of de wet nu 'af' is en wat dit betekent voor de discriminatieverboden die nu niet expliciet zijn opgenomen in de wet.

"Iedereen voor de wet en in de wet is gelijk. Discriminatie op welke grond dan ook is niet toegestaan", zei Annabel Nanninga (JA21) tijdens een Eerste Kamerdebat over het voorstel in december. Zij vindt de wetswijziging puur symbolisch. Haar fractie ziet liever dat alle gronden uit het wetsartikel worden gehaald.
Eerder

20 dec 2022 om 22:37
Eerste Kamer stelt stemming over extra vormen van discriminatie in Grondwet uit
Eerste Kamer stelt stemming over extra vormen van discriminatie in Grondwet uit
20 dec 2022 om 05:36
Verbod discriminatie om seksuele gerichtheid bijna in Grondwet: ‘Geeft veiligheid'
Verbod discriminatie om seksuele gerichtheid bijna in Grondwet: ‘Geeft veiligheid'
06 aug 2021 om 13:12
Zo vaak krijgen lhbti'ers in Nederland nog te maken met discriminatie
Zo vaak krijgen lhbti'ers in Nederland nog te maken met discriminatie

Beeld: Getty Images
14 reacties
Lees meer over:
Politiek
gehandicapten
grondwet
Mensenrechten
Lhbtiq+
Binnenland






https://www.nu.nl/politiek/6247231/v...-grondwet.html
==========================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2023, 22:30   #2
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.653
Standaard Vrijheid van Rassenhaat in grondwet vd multikukeluku. Pro of Anti??

ja feitelijk heeft ieder persoon een of andere beperking denk ik.

het hele begrip BEPERKING is toch een vaag en onduidelijk begrip in juridische zin denk ik. Men kon liever schrijven Minder validen, is duidelijker.

ik heb psychische beperkingen, ben schizofreen met heel suicidaal en psychotisch, depressief psychiatrische verleden

hoe het verder zal gaan weet ik niet meer.

psychiatrische patienten hebben altijd een geestelijke of psychische beperking of seksueel, of sociaal, aberraties.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2023, 22:45   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Altijd hetzelfde riedeltje.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2023, 22:45   #4
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.623
Standaard

Citaat:
In artikel 1 van de Grondwet komt expliciet te staan dat mensen niet gediscrimineerd mogen worden vanwege hun seksuele gerichtheid of beperking. De Eerste Kamer stemde dinsdag in met dat voorstel. Belangengroepen spreken van een historische overwinning.
Vierde de pedobeweging mee?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 12:37   #5
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.653
Standaard Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

==========================

https://www.facebook.com/GezininGeva...tion&ref=notif


Gezin in Gevaar
Favorieten · trSeoopsdn41120 f327u2:au72r5humf67m560ht0ai7h9 g mic2t1o6mh ·
De Week van de Lentekriebels is voorbij. Maar het gevaar is nog niet geweken!
Onderwijsminister Mariëlle Paul (VVD) dwingt scholen tot seksuele voorlichting.
Nu wil zij ook schoolboeken herschrijven om gender en seksuele zonden erin te krijgen.
In een interview met lhbt-lobbyclub Rutgers zei Wiersma, haar voorganger: "Er zijn ook allemaal uitgeverijen, die maken die methodes. (..) Die moeten we ook vertellen wat er wel en niet in dat soort methodes moet zitten."
Dit is een aanval op de onderwijsvrijheid en de kuisheid van kinderen.
Dit is bovenal in strijd met Gods geboden. Teken daarom de petitie tegen genderpropaganda:


Ingrid de Jong
Gods geboden heb ik maling aan! Transgenders bestaan nou eenmaal en heb daar niets op tegen, maar dat het door je strot geduwd word vind ik erg! Laat kinderen gewoon jongen of meisje zijn zo als ze geboren zijn, blijkt het dat ze later transgender zijn prima toch!

5 d

Beantwoorden

Waldo Wieroe Phagalwa
Ingrid de Jong Gezin in Gevaar heeft zeker gelijk ok, je kan jonge, weerloze kinderen niet gaan brainwashen met vuile, smerige praat van normloze en gestoorde LHBTIQ+ers ok, ik kom uit de harde, normloze, oversekste, duivelse, satanische Gay wereld en weet waarover ik nu praat. /// Ik zal werken aan een paar boekprodukties om Gezin in Gevaar toch openbaar te ondersteunen, oa met harde empirische DATA, ook prive uit mijn eigen XXX praktijken en gestoorde Gammafiele fetischen. // Praktijk TELT en niet de onzin van kinderhaters uit die hele SATANISCHE LHBT Lobby van COC. Mijn offer en hele martelaarschap is het beste, zo kan ik met een gerust hart later dood gaan, want ooit MOET IK OOK ECHT DOOD gaan, deze materiele manifestatie in een inferieur, lager, minderwaardig, NIET Blank Koolwaterstofkleed is helaas TIJDELIJK, ook voor mijzelf. Wijzen zeiden het al duizenden jaren geleden: (100 % Citaat ) 'De enige zekerheid in het leven is de DOOD.'

22 u

Beantwoorden

Garrett Rozenboom
Ingrid de Jong het probleem ligt veel dieper dan enkel en alleen de indoctrinatie.
Bill gates is de grote geld schieter van de rutger stichting.
En wat bill gates wilt is de bevolkingsgroei inperken en de hoeveelheid aan bevolking op de planeet terug r… Meer weergeven

3 d

Beantwoorden

Hester Uittenbogaard
Garrett Rozenboom lees eens waar ze voor staan. Wappie

15 u

Beantwoorden

Garrett Rozenboom
Hester Uittenbogaard misschien moet je echt eens uit jouw roze bubbel gaan????
Dat hele omvorming van de economie zal voor niemand behalve de elitaire bevolking goed zijn.
Maar als jij zo graag krekels wilt gaan eten en door de overheid wilt laten bepalen hoeveel vlees jij per week mag eten en dat een ander voor jou zal gaan beslissen waar jij jouw geld aan uit wilt geven en voor jou wilt laten bepalen wat wel of niet goed voor jou en jouw gezin zal zijn.
Dat mag je allemaal zelf weten.
Maar ik doe daar niet aan mee.
Dus misschien moet je even de vraag bij jezelf neerleggen of jij misschien niet de wappie bent.
Misschien dat jij de term geschreven en de ongeschreven regels niet kent, en niet begrijpt dat een miljoenen tot miljarden winst per jaar een hoop verborgen agenda punten kunnen bevatten???
Let wel als het om veel geld gaat, dan schuilen er altijd bijbedoelingen erachter.

14 u

Beantwoorden

Garrett Rozenboom
Waldo Wieroe Phagalwa jullie superieure blanken????
Je wilt niet racistisch bejegend worden maar discrimineert wel het blanke ras????????
Mij boeit het helemaal niks wat jouw afkomst is en wat voor kleur huid jij hebt.
Maar waarom zelfmoord?
Ik weet niet wat voor psychische problemen jij hebt en ij weet evenmin welke stappen jij in jouw leven hebt gezet.
Maar of zelfmoord de juiste keuze zal zijn dat is aan jou om daarover te oordelen.
Maar ik heb 5 keer in de afgelopen 5a6 jaar mensen zien springen.
En dat beeld zou je echt niemand aan moeten willen doen.
Ik zou je echt willen aanraden om naar positieve dingen in het leven te zoeken.
Geloof me achter elke voordeel schuilt tig nadelen, en achter elke nadeel schuilt een voordeel.
Soms lijken de voordelen moeilijk zichtbaar en zie je door de bomen het bos niet meer.
Maar het gras is altijd groener aan de overkant.
Moet je medicatie innemen doe het gewoon of rook een jointje maar denk wel aan de medemensen.

14 u

Beantwoorden

Waldo Wieroe Phagalwa
Garrett Rozenboom ja ik kan gewoon niet dood gaan. Nu moet ik een hele oorlog uitvechten alleen tegen de Poolse homohaters maffia en andere HOMOHATERS bendes. Ik als niet blanke sta helaas echt lager in KKK Nederland en het kan nooit veranderen. // De dierlijke oplossingen ben ik nu aan het ontwikkelen, je kan dit document googlen om een oplossing te vinden: wfor1426. Dit toekomstplan voor Suriname ga ik nu verder ontwikkelen maar ok ik ben niet blank dus mijn ruim 25 boeken zijn minder waard dan een boek van een hogere blanke man. Harde Rassenoorlog ok nu, en veel kleurlingen en zwarten haten alle hogere, superieure blanken als de pest. // Ik werk aan mijn eigen groei, ontplooiing en ontwikkeling nu en heb mij min of meer toch onthecht van de hele materiele wereld en de hele zieke, gemene maatschappij. Mensen zijn een zieke diersoort, vooral doordat hun hoge IQ ontstond door een genetische afwijking, en zo ontstond er een levensgevaarlijke, fysiek minderwaardige, doch DOM-intelligente monsterlijke apensoort op aarde. // Ik heb toch aardig hoog IQ en daarom zat ik twee jaar in een gesloten psychiatrische inrichting, nu medicatie om mijn zelfmoord problemen te overleven. // Misschien moet je hier komen om van meer vrijheid van meningsuiting te genieten, ziehier mijn topic over pedofilie problematiek in dit oude discussie forum. // pedofilie problematiek is feitelijk toch een heterofiel seksdrama denk ik, omdat meeste incest en kindermisbruik toch plaatsvind binnen de heteroseksuele gezinnen, met name ook bij Hindoestanen komt dit vrij vaak voor. // https://forum.politics.be/showthread.php?t=267699

1 min

Beantwoorden

https://www.facebook.com/GezininGeva...tion&ref=notif





========================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 21:48   #6
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.653
Standaard Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

zie onder he, altijd hetzelfde domme gedoe, GEEN dialoog.
ik moet een offensief starten openbaar tegen COC Haaglanden en COC Nederland, omdat zij het helemaal fout doen nu. Ze zoeken hun problemen zelf ok.

Zonet nog net uurtje geleden belde een blanke KKK HOMOHATER mij en die zei dat ik zelfmoord moet plegen, van de flat springen, dood gaan, heleboel beledigingen, bedreigingen, zei dat ik op moet rotten uit Nederland als zwartje. Ik zal zo meteen de politie bellen hierover, want ik daagde deze man uit om nu naar mijn flat te komen en mij hier luidop schreeuwend dit alles te vertellen zodat de hele buurt mee kan genieten, kutvent he. Hij was zo dom om mij zijn naam en adres te geven in Rotterdam.

Ik ben zelf GEEN Blanke Arische Nederlandse Heteroman, maar meer een koelielander die Quaternaire Gammafiel is en dat is totaal iets anders dan HOMOFIEL geboren te zijn. Ik sta sowieso lager dan elke hogere blank Arische man op aarde, als je het evolutionair analyseert, omdat het heel waarschijnlijk is dat de Blanke mensapen oftewel kleurloze mensapen, zonder melanine, toch hoger geevolueerd moeten zijn; met name hun IQ en hersencentra werken anders en zijn totaal anders geevoleerd en aangepast in een koud, arctisch klimaat gedurende tienduizenden tot honderdduizenden jaren van harde klimatologische determinatie.

Als men over HOMOFIELEN praat openbaar dan moet men het wel hard, wetenschappelijk bekijken en dit ook erbij vertellen in alle schoolboeken, geen broodje aap verhalen aub en een 100 % HOMOFIELE MAN is ook totaal anders geevolueerd dan een 100 % Heterofiele man, best complexe materie is dit ok, niet simpel uit te leggen aan hersenloze aapjes.

Ik moet alles goed gaan uitschrijven en definieren in de Trilogie over mijn 100 % Waldo mode, met name de HHM Kattenmode / fashion stijlen uit de periode 2017 tot eind mei 2024.

Ik ben lager dan jullie hogere blanke mensapen en dat is dus pure, harde wetenschap, misschien moet hierom de Grondwet totaal veranderd worden en artikel 1 kan je dan gewoon Deleten, om een zuivere, 100 % Natuurlijke, Bonoboachtige mensapentoop te creeren.


================================ Nee ze weten niets ok, hele theorie is toch te complex voor de gewone burgers die vaak toch hersenloos zijn of gelobotomiseerd. Niet alle lange, superieure, blanke Ariers zijn echt HOOGgeleerden, ingenieurs, dr, mr, Ir, PHD, Msc, ing .... doctor en professoren. Dit was het hogere heilige doel van adolf hitler in feite, Het hogere, superieure Duizendjarige, Duitse Ubermenschen Nazi RIJK


https://www.nu.nl/nujij/6313327/leze...gebruiken.html



Lezersideeën tegen homofobie: 'Stop met labels gebruiken'
Door Dunja Boers
17 mei 2024 om 22:13
15 reacties
Het is de Internationale Dag tegen Homofobie, Bifobie, Transfobie en Interseksefobie. Hoe komen we af van die lhbtiq+-haat? We vroegen twee NU.nl-lezers en een expert hoe de maatschappij volgens hen verdraagzamer kan worden tegen lhbtiq+'ers. Want dat is nodig, vinden ze.

Voor de 24-jarige Jesse Sprikkelman was het ongemakkelijk om tijdens seksuele voorlichting alleen te leren over heteroseks. Als brugklasser was hij nog niet officieel uit de kast, maar wist al wel dat hij op mannen viel. "Ik voelde me niet vertegenwoordigd en werd daar onzeker van", zegt hij daarover. Daarom is het volgens hem een goed idee om op scholen meer aandacht te besteden aan seksuele identiteit en genderidentiteit.

Jesse ziet daar niet alleen ruimte voor bij seksuele voorlichting, maar bijvoorbeeld ook bij maatschappelijke vakken op middelbare scholen en vervolgopleidingen. "Ik heb een media-opleiding gevolgd, dus iedereen was heel open. Maar ik kan me voorstellen dat in bijvoorbeeld de bouwsector minder open gepraat kan worden over diversiteit."

Hoe hij dat zelf zou aanpakken in de klas? "Ik zou open gesprekken proberen aan te gaan met leerlingen, bijvoorbeeld op basis van de actualiteit. Mensen krijgen als snel het gevoel dat hen iets wordt opgelegd, dus daarin moet je wel voorzichtig zijn."

Pride Amsterdam krijgt uitbreiding: van twee weken naar een maand
Zie ook Pride Amsterdam krijgt uitbreiding: van twee weken naar een maand

Na 24 uur was het regenboogzebrapad al beklad

Zo zijn er nog meer manieren om de lhbtiq+-gemeenschap zichtbaarder te maken, denkt Jesse. Hij doelt daarmee op de rol van gemeenten, die het voor hun queer inwoners comfortabeler kunnen maken door bijvoorbeeld de regenboogvlag te hijsen of een regenboogzebrapad aan te leggen. Voor dat laatste heeft Jesse zich in zijn woonplaats Zutphen hard gemaakt. En met succes: vorige maand is het pad aangelegd.

"Zo'n gebaar laat zien dat iedereen zichzelf mag zijn", vertelt hij. Maar nog geen 24 uur nadat het zebrapad er lag, was er al verf overheen gegooid. "Dat laat zien hoe hard het nodig is dat de lhbtiq+-gemeenschap vertegenwoordigd wordt."
Jesse Sprikkelman (rechts) en zijn partner lopen over het regenboogzebrapad in Zutphen.
Foto: Ron Selles
Meer labels zorgen voor meer onbegrip

We zouden moeten stoppen met het gebruiken van labels, vindt Edwin Fokkema (48). Als kind was hij het buitenbeentje van de klas en werd gepest. Hij is homoseksueel en andere kinderen zagen aan hem dat hij "anders" was.

"Maar we zijn toch allemaal mensen? Dus we moeten elkaar ook zo zien", zegt Edwin. Door mensen in een bepaald hokje te stoppen, creëer je volgens hem meer afstand. En dat kan leiden tot haat en agressie. "Bovendien zijn er de afgelopen jaren meer labels bijgekomen. Dat leidt bij veel mensen tot onbegrip."

Edwin erkent dat het niet makkelijk is om het hokjesdenken los te laten. Ook hijzelf worstelt daar nog mee. Daarom daagt hij zichzelf en anderen uit om eens in gesprek te gaan met mensen die anders zijn dan jijzelf.

"Door te praten met iemand die je doorgaans misschien zou vermijden, leer je meer over hun beweegredenen. Je snapt dan misschien waarom iemand zich op een bepaalde manier gedraagt. Dan leer je dat ook zij gewoon mensen zijn."
Feitenloze emoties

De ideeën van Jesse en Edwin zouden volgens Marian van der Klein zeker bij kunnen dragen aan een tolerantere maatschappij. Van der Klein is senior onderzoeker op het gebied van maatschappelijke participatie bij het Verwey-Jonker Instituut. Maar er valt het meeste terrein te winnen in de landelijke politiek, denkt ze.

"In het verkiezingsprogramma van de PVV wordt bijvoorbeeld gesproken over 'genderwaanzin' en 'diversiteitspropaganda'. Dat zijn emotionele oneliners die veel schade kunnen aanrichten."

Zo hebben andere politici in debatten uitgesproken bang te zijn dat er meer geweld plaats zal vinden op vrouwentoiletten wanneer trans vrouwen toegang krijgen. Of de (onjuiste) bewering dat het kinderen zo zou worden opgelegd om homoseksueel of trans te zijn.

Dit soort uitspraken heeft invloed op de samenleving. Het faciliteert haat tegen de lhbtiq+-gemeenschap en zorgt voor een gevoel van onveiligheid, zegt Van der Klein. "En dat terwijl de uitspraken feitenloos zijn. Het is jammer dat kinderen hierdoor niet zelf de ruimte krijgen om te ontdekken wie ze zijn."
Heb jij een vraag over dit nieuws?
Laat het ons weten. Dat helpt ons bij het bedenken van nieuwe artikelideeën.





https://www.nu.nl/nujij/6313327/leze...gebruiken.html
=============================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2024, 12:54   #7
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.653
Standaard Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

grappig he, meer homo dingen maand lang, zo wordt Nederland een HOMO Natie en de hetero mannen voelen zich op hun PIK getrapt.
Wat zijn HOMOFIEL geboren mannen in feite?? Het is doodsimpel, Natural Selection begint in de broek.


zie deze reactie op facebook en mijn reactie ook:



=========================== (Ter info: Franklin Reingoud is een surizwartje ok Afro Sranangman, heterofiele surinaamse negerman, kennis van mij op facebook )

https://www.at5.nl/artikelen/226648/...naar-een-maand
------------------------------------

Franklin Reingoud
wanneer komt er een "verlengde" hetro PRIDE ? of gaat men ook een autisme "pride" en mongolen "pride" opdringerig overmatig op in zetten? of is ook dit wederom doel bewust TEGEN de ECHTE MAN en wat een MAN hoort te zijn waar de corupte en criminele "agenda's" van deze corrupte "overheden" BANG zijn voor ECHTE mannen en zet HOOG in mannen te BAGATALISEREN EN BELACHELIJK MAKEN EN DUS PROBEREN MANNEN TE ONTKRACHTEN, echter steeds meer ECHTE MANNEN staan op en worden wakker en beseffen de sabotage en discriminerende STRIJD TEGEN DE ECHTE MANNEN en proberen alles en een ieder te "verwijven" om zo de bevolking over gelaten aan "verwijfde" figuren die zich makkelijker zonder bescherming van ECHTE mannen laten misbruiken en manipuleren dmv indoctrinatie, manipulatie .... gebasseerd op ANGST voor de ECHTE MANNEN...... die "zij" ( liever) niet willen hebben .....WAKE UP DIT IS EEN AANVAL OP HET MAN ZIJN EN DUS NIET menig LEUGEN alsof het ergens "positief" bedoelt zou zijn (voor) mannen........ wanneer is er een LESBIES "pride" waarbij wij mannen naar allerlei schaars gekleede vrouwen in menig "parade" van zouden mogen genieten en bezichtigen en waar verschillende vrouwen elkaar aflebberen en schuren etc ........tja daar zie je "zij" GEEN inzet op zetten, echter weldegelijk in het "verwijven" van mannen ? is evident discriminerend enkel en alleen TEGEN ECHTE mannen op ingezet en niet dat men dit EQUAL ook voor of uit menig vrouwen zou "wensen"......VREEMD niet????
48 min Beantwoorden (zaterdag 18 mei 2024 om 12:47 uur middag )


Waldo Wieroe Phagalwa
Franklin Reingoud of een Dog's PRide?? hahha Cat's pride?? Chicken PRide?? hahha jij hebt wel gelijk ok, zo kinderachtig he Gay Rotterdam Pride hahha hahha de waarheid van homozijn is heel zielig, minderwaardig en suicidaal en ik heb alles zelf ondervonden. Natural Selection is een keihard darwinistisch proces en meiden willen alleen de winnende LULLEN van supermannen erin voelen ok. HEtero mannen moeten knokken onderling om al die meiden plat te krijgen en krachtig, diep te bevruchten he, liggend met benen wijd of gebukt, doggies he. hahha hah zo werkt Onze Evolutie Verklaard
5 min Beantwoorden (zaterdag 18 mei 2024 om 13:30 uur middag )

Waldo Wieroe Phagalwa
Franklin Reingoud verzoekje: mag ik deze reactie van jou opnemen in mijn boek deel 2 van de gekke koelielander stellingen?? INzake hfst over theorie Cat's Pride, met name De Arische Katten Natie als superstaat met een totalitaire Katten Economie.
1 min Beantwoorden (zaterdag 18 mei 2024 om 13:40 uur middag )






========================

https://www.at5.nl/artikelen/226648/...naar-een-maand


Pride vanaf 2025 verder uitgebreid: van twee weken naar een maand

15 mei 2024, 16.00 uur · Door Quirien Euwe

Met ingang van 2025 duurt Pride in de stad een maand. Dat staat in het langverwachte nieuwe Pride-beleid waarvan de gemeente vandaag de hoofdlijnen heeft gepresenteerd. De komende editie duurt net als vorig jaar ruim twee weken, van 1996 tot en met 2022 was dat ruim een week.
Inter Visual Studio / Michel van Bergen
Inter Visual Studio / Michel van Bergen

De nieuwe Pride-maand start begin juli en duurt tot en met het eerste weekend van augustus, is verder te lezen in de brief van evenementen-wethouder Touria Meliani aan de gemeenteraad. "We vinden het belangrijk om verschillende stemmen de ruimte te geven om een bijdrage te kunnen leveren aan de Pride", noemt Meliani een van de redenen om van twee weken een maand te maken.

"Ik vind het goed dat we de tijd hebben genomen voor een zorgvuldig proces en ben trots op de uitkomst", aldus de wethouder verder. En die aanloop naar de nu gepresenteerde plannen was er inderdaad een van de lange adem. Het vorige Pride-beleid dateert uit 2011 en had vooral tot doel om de organisatie van Pride aan één partij te gunnen. In de jaren daarna ontstond er discussie, onder meer over de inhoudelijke invulling van Pride.
Onbegrip over en weer

De Stichting Pride Amsterdam (SPA), sinds 2014 de vaste organisator van het evenement, zou volgens criticasters te weinig aandacht besteden aan gemarginaliseerde groepen en maatschappelijke misstanden. Meerdere organisaties die het daarmee eens waren verenigden zich vervolgens onder de naam Queer Amsterdam (QA).

Sinds 2019 waren er geregeld gesprekken over een nieuw Pride-beleid. SPA en QA werden daar nadrukkelijk bij betrokken. Dat ging lang niet altijd harmonieus en in beide kampen ontstond er meermaals onbegrip over de plannen van de ander.
De Pride Walk in 2022 - Inter Visual Studio / Robby Hiel
De Pride Walk in 2022 - Inter Visual Studio / Robby Hiel

Wethouder Meliani had in eerste instantie de ambitie om het nieuwe beleid in het najaar van 2022 voor te leggen aan de gemeenteraad. Dat werd in eerste instantie uitgesteld tot 2023 omdat nog niet alles rond was. Als tussenoplossing werd de organisatie voor de zomer van 2023 toegewezen aan zowel SPA als QA. Als derde partij werd het Andreas Cultuur Fonds betrokken bij de organisatie.

Andere veranderingen: het evenement heette voor het eerst Queer & Pride en duurde twee weken. De eerste week, met daarin onder meer de Pride Walk, werd georganiseerd door QA. SPA nam de organisatie van week twee op zich, met daarin de traditionele botenparade door de grachten.
Activiteiten nog meer gespreid

Eind 2023 maakte de wethouder bekend dat er ook in 2024 nog geen nieuw beleid zou zijn. De voorbereidingen voor het evenement beginnen namelijk altijd al in december en de nieuwe opzet kon voor die tijd nog niet naar de gemeenteraad. De editie van dit jaar, die op 19 juli van start gaat, zal er daarom in grote lijnen hetzelfde uitzien als die van vorig jaar.

WorldPride 2026

In 2026 is Amsterdam voor het eerst het decor van WorldPride. Het is vaak het meestbezochte lhbtiq+-evenement van het jaar. Zo kwamen er in 2019 zo'n vier miljoen mensen naar New York voor WorldPride, dat sinds 2000 elk jaar een andere stad in de wereld aandoet.

Wat het nieuwe Pride-beleid betekent voor WorldPride is nog niet duidelijk. In principe vervangt het evenement de reguliere Pride-viering. Op de website van het evenement staat nu nog dat dit gaat duren van 25 juli tot en met 8 augustus.

De evaluatie van de afgelopen editie, heeft er volgens Meliani mede toe geleid dat het evenement vanaf 2025 een maand gaat duren. "In gesprekken met de organisatoren van Queer & Pride 2023 is gesproken over een verdere spreiding van activiteiten in de tijd, zodat er aan de ene kant voldoende ruimte is voor verschillende organisaties om een bijdrage te leveren aan de Pride en hun stem te laten horen en er aan de andere kant niet te veel druk op de uitvoeringsorganisaties (politie, handhaving, brandweer en GHOR) en op de stad ontstaat", aldus Meliani.
Verschillende organisatoren

In de hele Pride-maand kunnen organisaties die dat willen kleine of grote evenementen organiseren. Organisaties die op een buitenlocatie een evenement met minder dan 2000 bezoekers willen organiseren, moeten minimaal tien weken voor de start van het evenement een vergunning aanvragen.

Organisaties die een evenement voor meer dan 2000 bezoekers willen organiseren moeten een vooraankondiging doen, zodat ze kans maken op een plek op de evenementenkalender. De botenparade en een groot deel van de straat- en pleinfeesten vinden zoals altijd plaats in het laatste Pride-weekend, van donderdag tot en met zondag.
Inter Visual Studio / Michel van Bergen
Inter Visual Studio / Michel van Bergen

Voor het organiseren van de eerste editie van Queer & Pride trok de gemeente vorig jaar acht ton aan subsidie uit. Dat was bijna drie keer zoveel als in 2021. Wat de nieuwe opzet van Pride voor dat bedrag gaat betekenen, is nog niet bekend. Wel is duidelijk dat er een nieuwe regeling komt met twee verschillende soorten subsidies.
Nieuw beleid nog voor de zomer naar de raad

Dat is enerzijds een meerjarige subsidie van vier jaar voor de grote evenementen in het slotweekend en kleine evenementen in de week daaraan voorafgaand. Die subsidie gaat naar één partij, zodat die meerdere jaren kan bouwen aan de grootschalige evenementen. Anderzijds komen er jaarlijkse subsidies voor andere evenementen en activiteiten tijdens de Pride-maand.

De komende weken werkt het college de nu gepresenteerde contouren van het nieuwe beleid uit tot een officieel beleidskader en een verder uitgewerkte subsidieregeling. Nog voor de zomer zal het definitieve nieuwe beleid aan de gemeenteraad worden voorgelegd, aldus Meliani.






https://www.at5.nl/artikelen/226648/...naar-een-maand
============================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2024, 21:41   #8
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.653
Standaard Klacht: de blanke mannenhaat die nu wereldwijd oprukt

dit vond ik toevallig op facebook

Vreemdste is dat een hindoestaanse Bottom HOMOFIELE man, sanam mij ervan verzekerde dat de islam een zuiver homofiel geloof is en hij werd genaaid door ruim 2100 mannen, waarvan velen moslim mannen waren.

HOMOseksualiteit is genetisch geworteld denk ik, maar het is iets natuurlijks denk ik nu, als ik naar mijzelf kijk. Ik zal mijn case volledig documenteren ten bate van de Blank Arisch Hollandse wetenschap in Nederland.

zie onder pornografische foto's he online,
Islam is toch een zuiver HOMO seksgeloof denk ik.

HIndoeisme vn de zwarte Hindoe aapjes is juist vreselijk Racistisch, bekrompen, achterlijk en discriminerend ok.


================================
https://historianet.nl/maatschappij/...-midden-oosten


Kaliefen vonden het allemaal prima: Het vrijzinnige Midden-Oosten

Tot in de 19e eeuw was de seksualiteit in het Midden-Oosten zo vrij dat de preutse Europeanen de islam zagen als een religie van perverselingen. Lees hoe seks onderdeel werd van de religieuze twisten.

Europese schilders leverden in de 19e eeuw doeken af waarop het Midden-Oosten werd afgeschilderd als een oord vol harems en losbandigheid. In werkelijkheid waren de moslims gewoon vrijzinniger.
© Christie’s Images/Bridgeman Images
Voor abonnees
Gepubliceerd op 08.07.23
Door Poul Siersbæk

De Britse avonturier Thomas Shirley geloofde zijn ogen niet toen hij in 1603 tijdens een expeditie werd gevangengenomen en in de Ottomaanse hoofdstad Constantinopel belandde. Hij werd er getuige van de seksuele uitspattingen van de Turken.

‘Ze doen in het openbaar en zonder remmingen aan sodomie. Een oprechte christen zou zich schamen om te doen met zijn vrouw wat zij doen met hun mannelijke prostitués,’ schreef Shirley onthutst.

250 jaar later viel zijn landgenoot sir Richard Francis Burton hetzelfde op toen hij Noord-Afrika verkende.

‘In het oude Mauretanië, nu Marokko, staan de Moren bekend als sodomieten. Moslims, zelfs uit heilige huizen, vozen openlijk met jonge jongens,’ aldus Burton.

Dat de twee mannen hun afschuw uitspraken, was niet zo verrassend. In Engeland stond op sodomie, waarmee anale seks bedoeld werd, al eeuwenlang de doodstraf.

Datzelfde gold voor verreweg de meeste andere Europese landen, inclusief Nederland.
Homoseksuelen in het Midden-Oosten

Erotische sprookjes en schilderijen waren eeuwenlang populair in de islamitische wereld. Hier een Turks doek uit de 18e eeuw.
© Art Collection 2/Imageselect

Maar in het islamitische Midden-Oosten en Noord-Afrika stuitten de eerste Europeanen die werden toegelaten door de religieuze aartsvijand op een ongekende seksuele vrijzinnigheid.

Schrijvers hadden er eeuwenlang gedichten en sprookjes geproduceerd die bol stonden van de erotiek en waar velen zelfs nu nog rode oortjes van zouden krijgen.

Voor de Europeanen kwam de islamitische vrijzinnigheid als een onaangename verrassing. Maar de christenen konden er ook gebruik van maken: zo konden ze uitleggen waarom de mohammedaanse aartsvijand gedoemd was het onderspit te delven in de strijd met het moreel superieure Europa.
Vroege islam veroordeelde sodomie

In de loop der eeuwen was de houding ten opzichte van homoseksualiteit aan verandering onderhevig. Sommige machthebbers stelden ‘sodomie’ strafbaar, andere duldden het of juichten het zelfs toe.

Volgens de Hadith, de overgeleverde daden en uitspraken van de profeet Mohammed in de 7e eeuw, moesten homo’s worden gestenigd. Sommige opvolgers van de profeet lieten zich dat geen twee keer zeggen.

De eerste kalief na Mohammeds dood in 632, Aboe Bakr, een vriend van de profeet, liet een homoseksuele man doden door hem te bedelven onder een stenen muur. En Mohammeds schoonzoon Ali liet een man van een minaret gooien.

Maar hoewel de meeste juridische scholen van de islam homoseksualiteit veroordeelden, dacht niet iedereen er hetzelfde over.

Tijdens het kalifaat van de Abassiden, dat van circa 750 tot 1258 over grote delen van Noord-Afrika, Perzië en het Midden-Oosten heerste, genoten schrijvers en intellectuelen een hoge mate van artistieke vrijheid in de hoofdstad Bagdad.

‘Geniet onbeperkt van het uitzicht! Je ziet mooie billen en fraaie bovenlijven.’
De dichter Abu Nuwas over jonge mannen in een hamam

Een van de beroemdste dichters van het kalifaat was Abu Nuwas, die in de tweede helft van de 8e eeuw geen geheim maakte van zijn voorliefde voor jonge mannen.

In een gedicht over naakte mannen in een openbaar badhuis, een hamam, schreef hij:

‘Geniet onbeperkt van het uitzicht! Je ziet mooie billen en fraaie bovenlijven.’ De poëet vervolgde enthousiast:

‘Wat een luilekkerland, dat badhuis! Zelfs als de handdoekdragers binnenkomen en de lol een beetje verpesten.’

En de Arabische schrijvers beperkten zich niet tot mannelijke erotiek.
Portret van de dichter Abu Nuwas

Abu Nuwas werd regelmatig opgesloten vanwege zijn stoute gedichten en liefde voor wijn.
© Kahlil Gibran/Public domain via Wikimedia Commons
Abu Nuwas had jonge mannen lief

In de 9e eeuw bezong de dichter Abu Nuwas de geneugten van wijn drinken en jonge mannen liefhebben. Zijn homo-erotische poëzie intrigeerde generaties moslims.

Abu Nuwas werd rond 762 geboren in het kalifaat van de Abassiden. Op zijn tiende sneuvelde zijn vader, waarna zijn moeder hem naar een Koranschool in Basra stuurde. Daar werkte de dichter Walibah ibn al-Hubab, die bekendstond om zijn schoonheid en charisma. Nuwas werd zijn leerling.

Abu Nuwas is van groot belang geweest voor de Arabische poëzie. Zijn teksten zijn te lezen in Duizend-en-een-nacht en het erotische werk Encyclopedie van het genot, dat stoelt op de Griekse wijsbegeerte en artsenij.

De jonge, mooie dichter deed het niet met Jan en alleman: zijn minnaars moesten gecultiveerd, gul en Arabisch zijn, en het liefst ook dichter.

Later werd de wijnliefhebber Nuwas hofdichter van sultan Harun al-Rashid in Bagdad. Hij werd regelmatig in de cel gegooid wegens een gebrek aan respect voor de islam, maar maakte het vaak goed bij de sultan door een mooi gedicht ten gehore te brengen.

Abu Nuwas stierf in 814 op zijn 52e in de gevangenis.
Lesbiennes spreken vrijuit

Vrouwen die het met vrouwen deden waren ook een geliefd onderwerp voor de islamitische intellectuelen.

Halverwege de 9e eeuw schreef de humorist en geleerde Abu’l-’Anbas het boek Over lesbische en passieve sodomieten. In een gedicht laat hij twee lesbiennes de voordelen van hun geaardheid uiteenzetten:

‘Het is prettiger en discreter dan penetratie met een penis. Bovendien worden we niet gestraft voor prostitutie.’

Het boek is verloren gegaan, en we weten alleen van het bestaan omdat er delen van geciteerd zijn in het 10e-eeuwse werk Encyclopedie van het genot.

In dit erotische naslagwerk vinden we ook een verhaal over de 3e-eeuwse Griekse arts Galenus.

Volgens de schrijver van het boek was zijn dochter lesbisch, en na een aantal onderzoeken stelde de arts vast dat haar geaardheid te wijten was aan ‘jeuk tussen de buitenste en binnenste schaamlippen, die alleen verzacht kon worden door ze tegen die van een andere vrouw te wrijven’.



es

Het boekwerk vertelt ook over het eerst bekende lesbische stel van de Arabische wereld: de islamitische al-Zarqa en de christelijke Hind bint al-Numan, die in de 7e eeuw een relatie zouden hebben gehad.

Niet alleen de schrijfsels van intellectuelen stonden echter bol van de erotiek – dat gold ook voor een van de beroemdste werken van de regio.
Duizend-en-een stoute nacht

In de 9e eeuw deed er in Bagdad een verzameling sprookjes de ronde genaamd Duizend nachten, die in de eeuwen daarna uitgroeide tot Duizend-en-een-nacht. In het Westen is deze verzameling vooral bekend van de verhalen over Aladdin, Sinbad en Ali Baba.

Veel van de originele verhalen zijn echter allesbehalve voor kinderen. Zo staat er over de vrouwelijke hoofdpersoon van een sprookje: ‘Ze ging op haar rug liggen, spreidde haar benen en zei: “Verenig u met mij, en bevredig mijn lust.”’

‘Mij kun je van voren én van achteren nemen.’
Vrouw tegen homoseksuele man in Duizend-en-een-nacht

In een ander verhaal probeert een vrouw een homoseksuele man te ‘bekeren’ door erop te wijzen dat hij als man, volgens de Koran, zich zou moeten beperken tot het andere geslacht.

Vervolgens zegt de vrouw guitig: ‘Mij kun je van voren én van achteren nemen.’

Erotische verhalen waren niet voorbehouden aan de elite: professionele vertellers maakten gewone mensen er deelgenoot van in het café of op de markt.

En de Arabieren leefden hun fantasieën ook uit. In het christelijke Europa gingen regelmatig geruchten over de homoseksuele escapades van de islamitische elite.

Al in 962 beschreef de Duitse non Hroswitha de overleden kalief Abd al-Rahman III van Córdoba en zijn landgenoten als ‘uitdragers van de zonde van sodomie’ en ‘bevlekt door vleselijke begeerte’.

Zijn opvolger al-Hakam II (961-976) was naar verluidt zo dol op jongens dat zijn vrouw Subh zich als man moest kleden en naar de mansnaam Djafar moest luisteren.
Seksspel in het Midden-Oosten

Dit schilderij stamt uit het 19e-eeuwse Turkije en diende als illustratie bij een erotisch gedicht uit 1197 van een Perzische poëet.
© Fototeca Gilardi/Bridgeman Images

In het oostelijke Middellandse Zeegebied bleef men niet achter. In de 15e eeuw werd het Ottomaanse Rijk daar de dominante islamitische mogendheid, en machtige mannen deelden regelmatig het bed met jonge jongens. Daar keek niemand van op.

Het maakte een groot verschil wie wie penetreerde. De actieve partij was mannelijk en sterk, de passieve jong en zwak. De poëzie van deze periode bevat ook veel toespelingen op mannenliefde.

Er zou echter een einde komen aan de vrijzinnigheid.
Seks voor plezier is een zonde

Terwijl de islamitische wereld in de middeleeuwen seksualiteit als iets positiefs zag om van te genieten, was het in het christelijke Europa tegenovergesteld.

Al in de 4e eeuw trok de kerkvader Hiëronymus van Stridon van leer tegen de vleselijke lusten: ‘Een man moet zijn impulsen onder controle houden en mag niet roekeloos gemeenschap hebben.’

Zo dacht zijn collega-theoloog Augustinus van Hippo er ook over. Hij bepaalde in de 5e eeuw dat seks alleen toegestaan was als de daad binnen het huwelijk geschiedde en voortplanting tot doel had.

Een goed christen mocht volgens Augustinus niet van seksualiteit genieten, en bijvoorbeeld masturbatie en orale seks waren zondig. Deze denkbeelden bleven hangen in West-Europa, waar vooral sodomie in de 1500 jaar daarna strafbaar was.
Sodom en Gomorra werden volgens de Bijbel door God gestraft

Sodom en Gomorra werden volgens de Bijbel weggevaagd om de goddeloosheid van hun inwoners.
© Tyne & Wear Archives & Museums/Bridgeman Images
Sodom werd weggevaagd om zonde

De joodse, christelijke en islamitische afwijzing van homoseksualiteit wordt traditioneel gerechtvaardigd met het verhaal over Lot.

De drie grote monotheïstische godsdiensten veroordelen homoseksualiteit vanwege het oudtestamentische verhaal over Sodom en Gomorra.

Deze steden lagen naar verluidt aan de Dode Zee, en in Sodom woonde Lot met zijn gezin. Op een dag kreeg hij bezoek van twee mooie, mannelijke engelen.

Daarop werd het huis belaagd door mannen die zich wilden vergrijpen aan de engelen. Lot bood de menigte zijn dochters aan, maar vergeefs. De engelen sloegen de begerige mannen met blindheid, waarna ze Lot aanspoorden de stad te verlaten.

Hij wist met zijn gezin te ontkomen voordat de twee steden werden verwoest door een regen van stenen en vuur.

Volgens de Koran riep Lot voor zijn vertrek: ‘Begaan jullie zedeloosheid die nog niemand van de bewoners van de werelden vóór jullie heeft begaan? Voorwaar, jullie naderen zeker wellustig mannen in plaats van vrouwen.’

Volgens sommige schriftgeleerden heeft Lot het echter niet over homoseksualiteit, maar over de bandeloze begeerte.

Volgens de Hadith (de woorden en daden van Mohammed, die lang na de dood van de profeet werden opgetekend) verdienen homoseksuelen dezelfde straf als de steden: steniging.

Toen Europese reizigers in de 18e en 19e eeuw het Ottomaanse Rijk aandeden, stonden ze dan ook versteld van de min of meer openlijke verhoudingen tussen mannen en jongens.

Eeuwenlang hadden de Europeanen geroepen dat de moslims gewelddadig, hitsig en pervers waren, en nu hadden ze dat met eigen ogen gezien.

Met een mengsel van fascinatie en walging schreven Europese auteurs over de harems, concubines en eunuchen van de islamitische wereld, om nog maar niet te spreken van polygamie en homoseksualiteit. Niet alle verhalen waren waar, maar de Europeanen voelden zich moreel verheven.
Oorlog tegen westerse waarden

De westerse opvatting over homoseksualiteit begon in de 19e eeuw over te waaien naar het Midden-Oosten. Toen de islamitische geleerde Rifaa Rafi al-Tahtawi in 1826 van Egypte naar Parijs reisde, viel het hem op dat homoseksualiteit als moreel verwerpelijk werd beschouwd.

Hij concludeerde dat dat de juiste opvatting was. En toen de Europese grootmachten in de 19e en 20e eeuw het Midden-Oosten en Noord-Afrika koloniseerden, werden homoseksuele handelingen strafbaar gesteld.

Na de dekolonisatie schrapten maar weinig landen de Europese straffen uit hun wetboeken. Homoseksualiteit stond voortaan te boek als een teken van een gebrek aan vooruitgang en moest onderdrukt worden.

Toen het islamisme opkwam na de Iraanse revolutie van 1979, werd de homofobie nog eens versterkt. En het hielp niet dat het Westen er inmiddels heel anders over dacht.

Tegen die tijd gold het in Europa en de VS als progressief om op te komen voor de rechten van homoseksuelen. De islamisten gingen homoseksualiteit daardoor zien als onderdeel van de westerse aanval op de ‘authentieke’ islamitische cultuur.

In 2001 liet het Egyptische ministerie van Cultuur 6000 exemplaren van de meer dan 1200 jaar oude, homo-erotische gedichten van Abu Nuwas verbranden, en in 2007 verkondigde de Iraanse president Ahmadinejad vol trots dat er niet één homoseksueel te vinden was in Iran.
MEER OVER HOMOSEKSUALITEIT IN HET MIDDEN-OOSTEN


https://historianet.nl/maatschappij/...-midden-oosten
====================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be