Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2023, 17:01   #81
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die surveillance gebeurt potentieel bij elke handelsdaad, dat is het punt. Omdat je niet kan beletten dat de handelspartner weet wat je koopt en wanneer je dat koopt.

Uw elektriciteitsverbruik is veel minder "duidelijk" over WAT je ermee doet dan uw aankoop van bier of vlees he.
De handelspartner is een betrokken partij.

De overheid wenst als buitenstaande 3de partij ook betrokken te worden, en ik wens geen pottenkijkers.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 28 april 2023 om 17:01.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 17:17   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De handelspartner is een betrokken partij.

De overheid wenst als buitenstaande 3de partij ook betrokken te worden, en ik wens geen pottenkijkers.
Maar dat is altijd zo. Wat jij aan het zeggen bent is dat de overheid wel eens zou kunnen gaan opeisen wat de handelspartners weten van de handel die ze met U drijven. Dat is evengoed zo voor de beenhouwer, de brouwer en de wijnboer. Waarom gij plots een enorm drama maakt over de verkoop van stroom mag joost weten.

Dat een OPENBARE DIENST hierbij een deel van de handelspartner is, namelijk de netwerk beheerder, is gewoon onderdeel van de handelsrelatie.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 april 2023 om 17:18.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 17:53   #83
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dat is altijd zo. Wat jij aan het zeggen bent is dat de overheid wel eens zou kunnen gaan opeisen wat de handelspartners weten van de handel die ze met U drijven. Dat is evengoed zo voor de beenhouwer, de brouwer en de wijnboer. Waarom gij plots een enorm drama maakt over de verkoop van stroom mag joost weten.

Dat een OPENBARE DIENST hierbij een deel van de handelspartner is, namelijk de netwerk beheerder, is gewoon onderdeel van de handelsrelatie.
Ik tel alles bij mekaar op. Niet alleen de digitale meter is een inbreuk op de privacy, maar de cbdc’s waar men zo over roept evengoed.
En de camera’s, en de vax-dwang, en de censuur (men noemt dat het bestrijden van misinformatie) en noem maar op.
Waar je haalt dat ik alleen van de digitale meter een probleem maak, joost mag het weten idd
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 19:20   #84
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik tel alles bij mekaar op. Niet alleen de digitale meter is een inbreuk op de privacy
Dat een handelaar perfect weet wat ge bij hem koopt en wanneer is geen inbreuk op uw privacy. Ik begrijp niet dat je dat niet snapt. Als je iets VRAAGT, dan weet diegene aan wie ge het vraagt, dat ge het vraagt.

Dat hij vroeger de moeite niet nam om dat bij te houden en nu wel, verandert niks aan het gegeven dat gij hem gewoon die kennis geeft. Dan moet ge nadien niet bleiten dat hij het kan weten.

De enige manier om geheim te houden wat gij vraagt, is van het niet te vragen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 april 2023 om 19:21.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 22:24   #85
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat een handelaar perfect weet wat ge bij hem koopt en wanneer is geen inbreuk op uw privacy. Ik begrijp niet dat je dat niet snapt. Als je iets VRAAGT, dan weet diegene aan wie ge het vraagt, dat ge het vraagt.

Dat hij vroeger de moeite niet nam om dat bij te houden en nu wel, verandert niks aan het gegeven dat gij hem gewoon die kennis geeft. Dan moet ge nadien niet bleiten dat hij het kan weten.

De enige manier om geheim te houden wat gij vraagt, is van het niet te vragen he.
P, voor nen doctorandus zegt gij soms toch vrij idiote dingen.

De handelaar heeft aan niemand door te geven welke op vrijwillige basis tot stand gekomen economische transacties er hebben plaatsgevonden.

Punt.

Ik heb ne zak vlees/elentrik gekocht. En wat ik met die zak vlees/elentrik doe is mijn zaak.

Bovendien, waar haalt de verkoper het vandaan te moeten klikken dat ik ne zak vlees/elentrik heb gekocht, en nog feller, wat ik met MIJNE zak vlees/elentrik ga doen.

Gij als anti-autoritair figuur zou toch perfect moeten weten waarover het gaat.

A propos, hebt gij gedoctoreerd of niet?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 28 april 2023 om 22:39.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2023, 03:09   #86
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
Standaard Nuttige bijlage

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Uw vraag waarom de digitale meter verplicht is: ik begrijp dat die verplichting volgt uit een EU Richtlijn. Ik heb de Richtlijn zelf nog niet bekeken, dus de details moet ik u schuldig blijven.
U vraagt wij draaien:

EU RICHTLIJN DIGITALE METER


Document 52014DC0356

VERSLAG VAN DE COMMISSIE Stand van zaken bij de invoering van slimme metersystemen in de EU-27 met bijzondere aandacht voor elektriciteitsmeters


/* COM/2014/0356 final */


https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...%3A52014DC0356


Stand van zaken bij de invoering van slimme metersystemen in de EU-27


https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...EX:52014DC0356

Nieuwe elektriciteitsregels: vergelijk prijzen, wissel van leverancier, produceer thuis

Maatschappij
Bijgewerkt op:
26-03-2019 - 12:56
Gecreëerd: 09-03-2018 - 16:48


https://www.europarl.europa.eu/news/...egels-in-de-eu

Slimme energiemeter niet verplicht - Hoofdinhoud
Met dank overgenomen van Eerste Kamer, gepubliceerd op dinsdag 7 april 2009.



https://www.europa-nu.nl/id/vi429z3z...niet_verplicht


Kan ik een digitale meter weigeren?


https://www.fluvius.be/nl/meters-en-...=1682823521308

Digitale meter weigeren? Dan loop je deze 3 voordelen mis


https://www.fluvius.be/nl/blog/digit...meter-weigeren


Europese regelgeving



https://www.vreg.be/nl/europese-regelgeving
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2023, 04:38   #87
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De handelaar heeft aan niemand door te geven welke op vrijwillige basis tot stand gekomen economische transacties er hebben plaatsgevonden.

Punt.
Wel, de netwerkbeheerder dan ook niet. Punt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2023, 04:40   #88
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik heb ne zak vlees/elentrik gekocht. En wat ik met die zak vlees/elentrik doe is mijn zaak.
Inderdaad, dat is ook zo. Gij hebt om 10 uur 25 ne zak stroom van 15 Ampere gekocht. Of dat nu diende voor uwe frigo en uw grasmachien, dan wel voor uw computer en uw wasmachien, is uw zaak.

Citaat:
Bovendien, waar haalt de verkoper het vandaan te moeten klikken dat ik ne zak vlees/elentrik heb gekocht, en nog feller, wat ik met MIJNE zak vlees/elentrik ga doen.
Dat moet-em niet, maar hij weet wel dat gij om 10 uur 25 ne zak stroom van 15 Ampere hebt gekocht. Het is DAAROVER dat gij U druk maakt, maar volgens mij is dat normaal dat hij dat kan weten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2023, 04:41   #89
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
A propos, hebt gij gedoctoreerd of niet?
Ik heb niet alleen gedoctoreerd, ik heb ook nog een "aggregaat voor het hoger onderwijs" (ttz, een professor titel als je wil, ik mag zelf anderen laten doctoreren onder mijn leiding). Zo, dat doet deugd dat ik nog eens kan stoefen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2023, 06:17   #90
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.425
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ah, meneer wil 2 keer z'n elektrische verwarming opzetten?
Ah, meneer wil zijn elektrische auto overdag opladen?
Ah, meneer wil 3 keer per week in zijn elektrische sauna?
Ah, meneer zet zijn zwembadverwarming in april al op?

Etc.

Van dezelfde grootte-orde dan op elke hoek van de straat een camera.

Fascistisch micro-management.

Dat is het punt.
Die dingen kan een digitale meter niet apart meten. Die meet alleen de elektriciteit die door de sensoren gaat.

Nu, iemand die weet welke apparaten -type en opgenomen vermogen- u hebt, zou een onderlegde gok kunnen maken van welk apparaat u aanzet, maar dat wordt al snel moeilijker als u combinaties begint te maken.

Maar ja, u hebt gelijk, als de (r)overheid begint te beslissen wanneer u bepaalde dingen mag aanzetten, op willekeurige/politieke basis bepaald, dat is ook voor mij een brug te ver.

Maar zoals ik al vanaf het begin schrijf, als u dat wil vermijden, gaan u tijd en middelen moeten gebruiken om onafhankelijk van het net te gaan.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2023, 05:32   #91
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Blijkbaar is de digitale meter niet door de EU verplicht en liegt zowel de Vlaamse Overheid als Fluvius. De 'liberale' ministers die de meter verplicht maakten hebben volgens mij vriendjes die er goed aan verdienen. Zo gaat dat meestal in dit land, ook met de keuze voor 'hernieuwbare' energie, statiegeld(software), ... .
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 27 oktober 2023 om 05:33.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2023, 12:19   #92
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Blijkbaar is de digitale meter niet door de EU verplicht en liegt zowel de Vlaamse Overheid als Fluvius. De 'liberale' ministers die de meter verplicht maakten hebben volgens mij vriendjes die er goed aan verdienen. Zo gaat dat meestal in dit land, ook met de keuze voor 'hernieuwbare' energie, statiegeld(software), ... .
Bijna alle ministers in de Federale overheid hebben banden met het WEF. Verder moet je niet zoeken. Motieven genoeg om die meters te verplichten.

Dat gekoppeld aan het capaciteitstarief en bingo!
__________________
Ik ben absoluut géén fan van Alex Jones!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2024, 14:12   #93
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
Standaard "Is het sop de kool nog waard?"

Het zat er aan te komen dat Zuhal hier iets over ging zeggen.

Zo kennen wij haar.



Minister Demir stelt volledige uitrol van digitale meters in vraag: "Is het sop de kool nog waard?"
Vlaams minister van Energie Zuhal Demir (N-VA) wil herbekijken of er tegen 2029 wel bij iedereen digitale energiemeters moeten worden geplaatst. Dat zegt de minister in een reactie op een kritisch advies. Daaruit blijkt dat de kosten van de digitale meters hoger oplopen dan gedacht, terwijl er vragen rijzen bij de baten ervan. “Ik wil weten of het sop de kolen waard is”, klinkt het bij Demir.

Denny Baert

11.01.24 11:30

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01...meters-in-vra/

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 11 januari 2024 om 14:13.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2024, 14:41   #94
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
Standaard En dan nu de Vlaamse versie - Plenaire zitting van 17.01.24 nu dus!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Het zat er aan te komen dat Zuhal hier iets over ging zeggen.

Zo kennen wij haar.



Minister Demir stelt volledige uitrol van digitale meters in vraag: "Is het sop de kool nog waard?"
Vlaams minister van Energie Zuhal Demir (N-VA) wil herbekijken of er tegen 2029 wel bij iedereen digitale energiemeters moeten worden geplaatst. Dat zegt de minister in een reactie op een kritisch advies. Daaruit blijkt dat de kosten van de digitale meters hoger oplopen dan gedacht, terwijl er vragen rijzen bij de baten ervan. “Ik wil weten of het sop de kolen waard is”, klinkt het bij Demir.

Denny Baert

11.01.24 11:30

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01...meters-in-vra/



Schijnbaar kan men dit onderwerp vandaag even van plaats veranderen.

Van Europa naar het Vlaams parlement zelf dat wij weten dat Europese regelgeving voorrang heeft gekregen op de Belgische maar ook de Vlaamse.

Over het ganse laten wij dus vandaag minister Zuhal Demir aan het woord zoals verwacht.


Dit onderwerp staat op plaats 9 van de agenda.

Dus even geduld.

Actuele vraag

Actuele vraag over de digitale meter

223 (2023-2024)


van Steven Coenegrachts aan minister Zuhal Demir



• Bekijk documentenfiche

https://youtu.be/ww053wdn9UI


https://www.vlaamsparlement.be/nl/pa...laties/1795022


https://www.vlaamsparlement.be/nl/pa...ringen/1793740


Leerrijke bijlage:

A quoi servent les élections européennes ?


https://www.youtube.com/watch?v=gRU-3TREWnE


https://youtu.be/gRU-3TREWnE

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 17 januari 2024 om 14:44.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2024, 15:18   #95
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Die dingen kan een digitale meter niet apart meten. Die meet alleen de elektriciteit die door de sensoren gaat.

Nu, iemand die weet welke apparaten -type en opgenomen vermogen- u hebt, zou een onderlegde gok kunnen maken van welk apparaat u aanzet, maar dat wordt al snel moeilijker als u combinaties begint te maken.

Maar ja, u hebt gelijk, als de (r)overheid begint te beslissen wanneer u bepaalde dingen mag aanzetten, op willekeurige/politieke basis bepaald, dat is ook voor mij een brug te ver.

Maar zoals ik al vanaf het begin schrijf, als u dat wil vermijden, gaan u tijd en middelen moeten gebruiken om onafhankelijk van het net te gaan.
Het is zoals rijden in de file. Onze maatschappij is zo gestructureerd dat over het algemeen op hetzelfde tijdstip geslapen, gewerkt en niet gewerkt wordt.

Door daarna verbruikstarieven aan te passen naar "piekmomenten" kan je dus kiezen om "anders te gaan leven" of gewoon meer te betalen voor dezelfde dienst, in deze, elektriciteit.

Dus, het is gewoon 1 grote geldklopperij.

Daarnaast, een kleine chip bij in elektrische verbruikers van meer dan pakweg 500 watt, en de digitale meter weet exact welk toestel aan staat.

Je hebt overigens meer dan gelijk; OFF-GRID is de oplossing, want het politiek lastig om zon- en windkracht te belasten. Het enige wat er ze nu op konden verzinnen is het "injectietarief." Of hoe noemen ze dat?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2024, 09:26   #96
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
Standaard Stilaan thema voor 'binnenland' of niet?

Allemaal opgelegd, geen keuze?

Verplicht worden om een apparaat te plaatsen die ons verbruik gaat bepalen.


Als men weet dat een ‘flitspaal’ op vastgestelde termijnen moet nagekeken worden op zijn goede werking.

Kan men zich de vraag stellen of dat die digitale meters die zij in ons huis komen plaatsen wel correct werken?

Dit aangezien onze maandelijkse rekening daar dan van afhangt.

Made in China, iedereen weet wat dat in sommige gevallen wil zeggen.

En waarom zouden wij gebruikers niet vrij mogen beslissen welk soort meter wij binnenhalen?


Als men weet dat die apparaten al bij de installatie slecht kunnen gaan werken.

Zelf dat de goede oude teller ons meer zou kosten dat is toch onze keuze.

Wie weet wat een digitale meter die wij niet zijn draaien zoals de oude ons door gebrekkig werken ons meer kost.

Zelf dat hier hebben de burgers van dit land hun vrijheid niet kunnen bewaren.

Hoe kan dit toch gebeuren?

Digitale meters zo snel uitgerold, dat plaatsing niet altijd correct gebeurde:

Fluvius riskeert boete nu uitrol stokt

Geluid aan
De installatie van digitale energiemeters ging in sneltempo, waardoor de kwaliteit ervan niet altijd om naar huis te schrijven was. ¬Netbeheerder Fluvius riskeert nu een boete omdat de uitrol stokt.


Werner Rommers


Gisteren 07.02.24 om 18:10


https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240207_96064518
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be