Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 december 2019, 11:38   #181
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hier in de buurt noemt men mensen zoals die fietser ‘nen eurk’. Iemand die nooit tevreden is en voor zijn plezier andere mensen pest.

Op Youtube kan je trouwens nog van die filmpjes vinden. Raar genoeg meestal gefilmd door betweterige fietsers die hun grote gelijk willen halen ip gewoon door te rijden.
Over die fietser:

Citaat:
Merksplas - Het internet smult al twee dagen van een filmpje waarin een fietser op een smalle weg in Merksplas van geen wijken wil weten voor een vrachtwagen. Door zijn arrogante houding én het feit dat hij de vrachtwagenchauffeur uiteindelijk ook nog twee klappen geeft, is de fietser kop van jut. “Hij is bovendien zélf vrachtwagenchauffeur,” zeggen kennissen. “Maar denk maar niet dat hij hier spijt van heeft.”
https://www.hln.be/in-de-buurt/merks...eeft~aea917f6/
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 11:40   #182
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Heb toevallig gisteren ene met zijn elentriekeveloke een ongeval zien veroorzaken, zoals je allicht weet stoppen die idioten niet aan wettelijke oversteekplaatsen en steken ze schuin de baan over, nu kwam er een bus aangereden en die kerel moest de remmen in, stond hij daar dwars op een baanvak in de ochtendspits hier in het dorp de Audi die aankwam gereden op dat baanvak moest de remmen in, de auto die achteraan kwam en die elentrieke-idioot logischerwijs niet gezien had knalde achteraan op de Audi en die die idioot met zijn elentriekeveloke smeerde hem heel gauw.
Zal het laatste nog niet zijn als ik ze zo bezig zie, onze jeugd vroeger op hun brommerkes had meer respect voor de verkeersregels dan die mannekes en vrouwkes die stijf van de adrenaline over onze wegen vliegen.
O ja, de goede, oude tijd...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 11:43   #183
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Heb toevallig gisteren ene met zijn elentriekeveloke een ongeval zien veroorzaken, zoals je allicht weet stoppen die idioten niet aan wettelijke oversteekplaatsen en steken ze schuin de baan over, nu kwam er een bus aangereden en die kerel moest de remmen in, stond hij daar dwars op een baanvak in de ochtendspits hier in het dorp de Audi die aankwam gereden op dat baanvak moest de remmen in, de auto die achteraan kwam en die elentrieke-idioot logischerwijs niet gezien had knalde achteraan op de Audi en die die idioot met zijn elentriekeveloke smeerde hem heel gauw.
Zal het laatste nog niet zijn als ik ze zo bezig zie, onze jeugd vroeger op hun brommerkes had meer respect voor de verkeersregels dan die mannekes en vrouwkes die stijf van de adrenaline over onze wegen vliegen.
Wie is er in fout?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 11:46   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Wie is er in fout?
Uit de warrige beschrijving valt eigenlijk niets af te leiden. Een fietser mag trouwens de rijbaan dwarsen en hoeft dat niet alleen te doen op een door door de wegbeheerder voorziene oversteekplaats.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 11:48   #185
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uit de warrige beschrijving valt eigenlijk niets af te leiden. Een fietser mag trouwens de rijbaan dwarsen en hoeft dat niet alleen te doen op een door door de wegbeheerder voorziene oversteekplaats.
M.i. gewoon de achteroprijdende automobilist. Los vh feit dat de fietser heel misschien een boete zou kunnen krijgen voor mogelijk foutief oversteken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 11:52   #186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
M.i. gewoon de achteroprijdende automobilist. Los vh feit dat de fietser heel misschien een boete zou kunnen krijgen voor mogelijk foutief oversteken.
Daar een speedelec op de rijbaan mag (en soms zelfs moet) rijden, is het nog maar de vraag of de fietser die oversteekplaats (waarover we trouwens geen enkele info hebben) moet gebruiken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 12:29   #187
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Nee hoor als je mijn teksten zo interpreteert ben je zelf redelijk idioot bezig, dus volgens u mag een fietser een automobilist verblinden met zijn superlichtbundel die 200 meter ver straalt met een kracht van 16.. tot 8000 lumen. Knap egoistisch van u denk ik dan.
Kom jij als het donker is wel eens buiten met de wagen en dan bedoel ik niet in het stad maar gewoon op die donkere baantjes hier op de buiten? Schering en inslag, die verdomde lichten die u verblinden omdat de gebruikers ervan te stom zijn om een een beetje neerwaarts te laten schijnen.
Ik wil de automobilisten heus niet de kost geven die bij een fietsende tegenligger toch met groot licht blijven rijden. Het egoïsme is heus niet van één kant. En daardoor wordt duidelijk dat u wel enorm bevooroordeeld bent. In uw denktrant is de automobilist een weggebruiker waar er niets op aangemerkt kan worden; de fietser daarentegen wordt in zowat elk bericht van u met alle zonden Israëls overladen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 13:17   #188
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
M.i. gewoon de achteroprijdende automobilist. Los vh feit dat de fietser heel misschien een boete zou kunnen krijgen voor mogelijk foutief oversteken.
Die dat in den Audi zijn gat reed is natuurlijk in fout, maar je moet hier de situatie zien, dus je moet hier steeds rond de kerk, eenrichtingsverkeer, dus gaan ze een stuk spookrijden op het fietspad, eerst reed die kerel mij op het voetpad bijna omver omdat hi j zijn bocht niet deftig kon nemen om dan voorrang te pakken op een baan waar hij helemaal geen voorrang heeft, die bus had dus voorrang van rechts en daar knalde hij bijna op.

Dat zijn hier spekgladde fietspaden als het geregend heeft, kan bijna niet wachten tot het ijzelt.
PS. Hier lopen op het moment dat die idioten hier passeren een honderdtal schoolkinderen rond, die kinderen staan op de bus te wachten op een voetpad dat amper een meter breed is, en die idioten op hun elentriekeveloke knallen daar fullspeed voorbij, kan niet blijven goed gaan.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 13:21   #189
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik wil de automobilisten heus niet de kost geven die bij een fietsende tegenligger toch met groot licht blijven rijden. Het egoïsme is heus niet van één kant. En daardoor wordt duidelijk dat u wel enorm bevooroordeeld bent. In uw denktrant is de automobilist een weggebruiker waar er niets op aangemerkt kan worden; de fietser daarentegen wordt in zowat elk bericht van u met alle zonden Israëls overladen.
Ik zet als een fietser me verblind ook mijn grote faren even op, koekje van eigen deeg denk ik dan met die verschil, die idioot die mij verblind is de zwakste ik ben de sterkste. Die idioot met zijn fiets wil gezien worden, waarom verblind hij mij dan?
Ik ben in mijn auto de sterkste en jij bent op je fiets met verblindend licht dat horizontaal afgesteld staat de domste, meer is daar niet over te zeggen, zet verdorie dat licht op 75 graden naar beneden dan heeft niemand er last van.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 13:23   #190
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er zijn momenteel een hoop mensen die denken dat ze het grote gelijk aan hun kant hebben en dan maar wat onwettige dingen gaan doen.

Op Youtube heb je momenteel een hoop motorijders die autospiegels kapottrappen en dan heel fier hun filmpje op Youtube zetten.

Niet alleen is dat simpelweg strafbaar, in vele gevallen zijn de motorijders initieel ook in fout. Je ziet ze tussen de auto's van de linker naar de rechterbaan en terug laveren en dan worden ze kwaad als een automobilist hen niet opmerkt en begint in te halen. De motorijder is in fout, niet de automobilist.

Tussen auto's rijden is enkel toegestaan als er file is en dan nog moet je als motorijder opletten. Er zijn er ook doe woest worden als een automobilist wat korter bij de wittel lijn gaat rijden. Dat kan gewoon zijn om de file te overschouwen. Doe ik soms ook.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 7 december 2019 om 13:23.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 13:27   #191
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn momenteel een hoop mensen die denken dat ze het grote gelijk aan hun kant hebben en dan maar wat onwettige dingen gaan doen.

Op Youtube heb je momenteel een hoop motorijders die autospiegels kapottrappen en dan heel fier hun filmpje op Youtube zetten.

Niet alleen is dat simpelweg strafbaar, in vele gevallen zijn de motorijders initieel ook in fout. Je ziet ze tussen de auto's van de linker naar de rechterbaan en terug laveren en dan worden ze kwaad als een automobilist hen niet opmerkt en begint in te halen. De motorijder is in fout, niet de automobilist.

Tussen auto's rijden is enkel toegestaan als er file is en dan nog moet je als motorijder opletten. Er zijn er ook doe woest worden als een automobilist wat korter bij de wittel lijn gaat rijden. Dat kan gewoon zijn om de file te overschouwen. Doe ik soms ook.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 7 december 2019 om 13:29.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 13:36   #192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik zet als een fietser me verblind ook mijn grote faren even op, koekje van eigen deeg denk ik dan met die verschil, die idioot die mij verblind is de zwakste ik ben de sterkste. Die idioot met zijn fiets wil gezien worden, waarom verblind hij mij dan?
Ik ben in mijn auto de sterkste en jij bent op je fiets met verblindend licht dat horizontaal afgesteld staat de domste, meer is daar niet over te zeggen, zet verdorie dat licht op 75 graden naar beneden dan heeft niemand er last van.
Kijk, u bevestigt weer uw vooringenomenheid tegenover fietsers. Fietser met groot licht = vervelende klier. Automobilist met groot licht = mijn absoluut recht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 13:38   #193
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Die dat in den Audi zijn gat reed is natuurlijk in fout, maar je moet hier de situatie zien, dus je moet hier steeds rond de kerk, eenrichtingsverkeer, dus gaan ze een stuk spookrijden op het fietspad, eerst reed die kerel mij op het voetpad bijna omver omdat hi j zijn bocht niet deftig kon nemen om dan voorrang te pakken op een baan waar hij helemaal geen voorrang heeft, die bus had dus voorrang van rechts en daar knalde hij bijna op.
Toch wel heel merkwaardig en opvallend dat u alle antecedenten van het ongeval hebt kunnen overschoven...

Daarom geloof ik bitterweinig van uw verhaal.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 13:41   #194
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Het zit hem niet in de motor of de kettingkast;
het zit hem tussen de oren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 13:44   #195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het zit hem niet in de motor of de kettingkast;
het zit hem tussen de oren.
Juist. Sommigen zien dat niet in en doen aan hokjesdenken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 13:44   #196
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kijk, u bevestigt weer uw vooringenomenheid tegenover fietsers. Fietser met groot licht = vervelende klier. Automobilist met groot licht = mijn absoluut recht.
Dat is alleen maar in uw hoofd zo hoor, leer begrijpend lezen, en ik ben niet van plan me in uw spelletje te laten meeslepen. Einde.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 13:45   #197
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toch wel heel merkwaardig en opvallend dat u alle antecedenten van het ongeval hebt kunnen overschoven...

Daarom geloof ik bitterweinig van uw verhaal.
Uw probleem niet het mijne. Einde.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 13:46   #198
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dat is alleen maar in uw hoofd zo hoor, leer begrijpend lezen, en ik ben niet van plan me in uw spelletje te laten meeslepen. Einde.
Neen, hoor, u hebt het hier al meer dan eens bevestigt. U doet in uw berichten meestal heel negatief over fietsers.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 13:47   #199
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Uw probleem niet het mijne. Einde.
Als u alles hebt overzien, neem ik aan dat u zich ook gemeld heeft als getuige?! Dat zou logisch en ook rechtvaardig zijn. Volgens u is immers de fietser de oorzaak van het ongeval. Uw getuigenis kan dus heel waardevol zijn voor het dossier van de laatste automobilist.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 14:12   #200
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, hoor, u hebt het hier al meer dan eens bevestigt. U doet in uw berichten meestal heel negatief over fietsers.
Nee hoor leer begrijpend lezen, ik fiets zelf alle dagen, ik kan moeilijk mensen die op een elektrisch aangedreven vehikel tegen 45 km pu zitten fietsers noemen en lampen die zelfs bij daglicht verblinden zijn ook voor niets nodig op zulks een vehikel dat is mijn punt voila.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be