Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 februari 2024, 12:34   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard Minimum wage Bangkok Thailand: 13.000baht (365$)!

From Cna Insider:

https://m.youtube.com/watch?v=JBrvNY...IGluc2lkZXI%3D



13.000 baht oftewel een 365 USD, wat ik dus reeds dacht.
We zijn dus ver van de -hier geopperde "+30.000 baht".

Het gros van de Thai in Bangkok heeft bij wijze van spreken dus nog geen 400EUR om maandelijks rond te komen. bron: niet mijn lange teen/"fantasie" maar jawel -> Cna Insider





Dus ik was right/spot on dat 1000EUR per maand VEEL is in Thailand, zelfs in Bangkok.
Het gros van de Thai in Bangkok verdient zelfs niet de helft!!

Dus al dat ge-whine dat je er met ocharme een paar duizend EUR niet/amper kunt rondkomen is dikke bulsh*t.

Buitenlanders, met name 'farang' laten zich maw rollen.

Een local spendeert er nog geen 500USD in de maand, dus........

Stop met walking ATM's te zijn. Just say no and start living as a local!
(Ik zal het in ieder geval zo aanpakken wanneer ik er ooit naar verkas, & dat kan wel eens rapper gaan dan gedacht xD)

#my2baht

Laatst gewijzigd door bembem : 4 februari 2024 om 12:52.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2024, 12:45   #2
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Dus ik zie de toekomst rooskleurig in want als ik ga zal mijn budget ruimschoots voldoende zijn om er mijn plan te trekken. Ik zal zeker niet zoals in dat filmpje maar 1× per dag uit eten gaan. No way Jose xD
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2024, 12:59   #3
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

(But no worries: straks komt Fred aka de big Thailand kenner, met veel bombarie verkondigen dat ik -euhhh sorry Cna Insider, 'liegt'! en dat ze in Bangkok bijna allemaal 30.000 baht minstens verdienen. Want ja, er rijden zoveel luxe SUV's en zo rond he xD)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2024, 13:22   #4
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Woops ik moet even iets rechtzetten: minimum wage is er (voor zij met een bachelor's diploma) 'sinds de laatste 12 jaar reeds' -> 15.000 baht of een 421 USD.

(@ 04:00 in het filmpje)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2024, 18:12   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
(But no worries: straks komt Fred aka de big Thailand kenner, met veel bombarie verkondigen dat ik -euhhh sorry Cna Insider, 'liegt'! en dat ze in Bangkok bijna allemaal 30.000 baht minstens verdienen. Want ja, er rijden zoveel luxe SUV's en zo rond he xD)

https://adecco.co.th/salary-guide
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2024, 18:24   #6
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
From Cna Insider:


13.000 baht oftewel een 365 USD, wat ik dus reeds dacht.
We zijn dus ver van de -hier geopperde "+30.000 baht".

Het gros van de Thai in Bangkok heeft bij wijze van spreken dus nog geen 400EUR om maandelijks rond te komen. bron: niet mijn lange teen/"fantasie" maar jawel -> Cna Insider



Dus ik was right/spot on dat 1000EUR per maand VEEL is in Thailand, zelfs in Bangkok.
Het gros van de Thai in Bangkok verdient zelfs niet de helft!!

Dus al dat ge-whine dat je er met ocharme een paar duizend EUR niet/amper kunt rondkomen is dikke bulsh*t.

Buitenlanders, met name 'farang' laten zich maw rollen.

Een local spendeert er nog geen 500USD in de maand, dus........

Stop met walking ATM's te zijn. Just say no and start living as a local!
(Ik zal het in ieder geval zo aanpakken wanneer ik er ooit naar verkas, & dat kan wel eens rapper gaan dan gedacht xD)

#my2baht
Haar inkomen hangt uiteraard af van het aantal klanten die ze per dag afwerkt hee BemBem.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2024, 19:46   #7
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Je (her)valt opnieuw in bias hé, die site promoot vooral 'management, HR*'-functies, waar op z'n minst een bachelor/master al dan niet met de nodige ervaring vereist is. Die hun salaris situeert zich inderdaad in de +30.000 baht range maar is zeker niet representatief voor het gros van de werkende Thai.

*lol niet de Human resources waar pandareus op doelt welteverstaan

Laatst gewijzigd door bembem : 4 februari 2024 om 19:47.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2024, 19:48   #8
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Haar inkomen hangt uiteraard af van het aantal klanten die ze per dag afwerkt hee BemBem.
Hebben we jou iets gevraagd?
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2024, 19:53   #9
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

-> Dus ik herhaal: "de meeste Thai verdienen géén 421USD in de maand."

Stop dus maar met de 2-week miljonair er uit te hangen while on vacation.
Dat steekt enkel de ogen uit en een pervers gevolg is dat menig Thai denkt dat iedere 'farang' een wandelende ATM is.

Laatst gewijzigd door bembem : 4 februari 2024 om 19:55.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2024, 21:35   #10
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
-> Dus ik herhaal: "de meeste Thai verdienen géén 421USD in de maand."

Stop dus maar met de 2-week miljonair er uit te hangen while on vacation.
Dat steekt enkel de ogen uit en een pervers gevolg is dat menig Thai denkt dat iedere 'farang' een wandelende ATM is.
Dat is een rock bottom loon waar men niet veel kandidaten zal voor krijgen. In de industrie of bekwaam winkelpersoneel krijgt men daar geen kat voor.
Idem wat de huur van een appartement betreft. Een vlooienkamer in een smerig gebouw kan men eventueel huren voor 200-250 dollar. De prijzen van het eten zijn ook de laatste 3 jaar exponentieel gestegen.
Het enige wat relatief goedkoop blijft zijn hotelkamers omdat toeristen nog niet massaal zijn terugkomen.
Zonder een ernstig loon dank zij zijn bekwaamheden is Bangkok geen hemel op aarde.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2024, 22:17   #11
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

K&k.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 4 februari 2024 om 22:18.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2024, 22:37   #12
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
-> Dus ik herhaal: "de meeste Thai verdienen géén 421USD in de maand."

Stop dus maar met de 2-week miljonair er uit te hangen while on vacation.
Dat steekt enkel de ogen uit en een pervers gevolg is dat menig Thai denkt dat iedere 'farang' een wandelende ATM is.
De Bangkok Thai zijn een pak welstellender dan de meeste Farangs die daar rondlopen. De Thai waar jij het over hebt kan je vergelijken met de leefloners in Belgie. Dat zijn mensen die niet echt enige kwalificatie hebben en niet zelden in een soort zwartwerk circuit klussen.

Enn motobike Taxi in BKK pakt gemiddeld zo een 30.000 Baht per maand. Uiteraard is dat niet met 7 uren per dag te werken. Maar uiteindelijk is dat ook niet slecht voor iemand die in feite geen vaardigheden moet bezitten behalve dan met een scooter rijden......als die mensen met 2 (M&VR)werken zitten die ook vlug aan 50.000 Baht per maand. Ik zou de farangs die in Pattaya rondlopen met 1500 euro pensioen per maand niet te eten willen geven.

Wie enige kwalificatie heeft of stielkennis verdient in TH echt wel naar behoren. Reken daar dan bij dat het dagdagelijkse leven 3 tot 4 maal minder kost als in B en je weet het wel hoe het komt heel veel Thai goed leven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 februari 2024 om 22:41.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2024, 00:03   #13
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Hebben we jou iets gevraagd?
Wie zijn jullie dan ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2024, 08:58   #14
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Haar inkomen hangt uiteraard af van het aantal klanten die ze per dag afwerkt hee BemBem.
De vrouwvriendelijkheid van onze strijdende ridder voor meer vrouwenrechten, spat hier weer van het scherm.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2024, 11:12   #15
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De Bangkok Thai zijn een pak welstellender dan de meeste Farangs die daar rondlopen. De Thai waar jij het over hebt kan je vergelijken met de leefloners in Belgie. Dat zijn mensen die niet echt enige kwalificatie hebben en niet zelden in een soort zwartwerk circuit klussen.
Dat is niet waar!
Cna Insider stelt duidelijk (cf. vanaf 4:00 in het filmpje) dat een bachelor minimum wage 'reeds 12 jaar ongewijzigd!' 15.000 baht is. Wat overeenkomt met 421USD. Dus zelfs een startende bachelor heeft daar dus nog géén 400EUR maandelijks te spenderen!

En dat meisje dat als barista werkt heeft 365USD in de maand oftewel een 13.000 baht. Wat 2× het loon is wat ze in haar vorige job in een eierfabriek back in het thuisfront verdiende. En dat zijn dixit Cna Insider de officiële verloningen dus geen zwartwerk!

Citaat:
Enn motobike Taxi in BKK pakt gemiddeld zo een 30.000 Baht per maand. Uiteraard is dat niet met 7 uren per dag te werken. Maar uiteindelijk is dat ook niet slecht voor iemand die in feite geen vaardigheden moet bezitten behalve dan met een scooter rijden......als die mensen met 2 (M&VR)werken zitten die ook vlug aan 50.000 Baht per maand. Ik zou de farangs die in Pattaya rondlopen met 1500 euro pensioen per maand niet te eten willen geven.
Daar ga ik me niet over uitspreken. Ik weet niet wat die motorbike taxi's op een maand binnenrijven maar ik vermoed wel dat 1 & ander er via "een soort van zwartwerk circuit" plaatsvindt - om het in je bewoordingen te benoemen

En de farangs in Pattaya ga ik me ook niet over uitspreken maar jij weet precies wat die zoal aan pensioen hebben (heb je soms een vergelijkende studie gemaakt ofzo met jezelf als maatstaf lmao) 555555555555555555!

Citaat:
Wie enige kwalificatie heeft of stielkennis verdient in TH echt wel naar behoren. Reken daar dan bij dat het dagdagelijkse leven 3 tot 4 maal minder kost als in B en je weet het wel hoe het komt heel veel Thai goed leven.
Wederom herval je in bias. Het gros vd Thai heeft helemaal niet wat daar als een toploon wordt beschouwd. Trust me. Ik wist het al van reeds langer: het merendeel vd werkende Thai in Bangkok mag al blij zijn met een 15.000 baht. En velen hebben zelfs dat niet maar brengen maandelijks een 13.000 baht binnen -zoals oa dat meisje in dat filmpje.

Ik denk dat gipsy nog een min of meer realistisch beeld heeft tov dat v jouw want hij schetst in ieder geval wat de realiteit is voor menig Thai in Bangkok namely dat het er niet zo plezant is zoals jij meent te verkondigen.

Laatst gewijzigd door bembem : 5 februari 2024 om 11:22.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2024, 11:22   #16
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht


Daar ga ik me niet over uitspreken. Ik weet niet wat die motorbike taxi's op een maand binnenrijven maar ik vermoed wel dat 1 & ander er via "een soort van zwartwerk circuit" plaatsvindt - om het in je bewoordingen te benoemen

En de farangs in Pattaya ga ik me ook niet over uitspreken maar jij weet precies wat die zoal aan pensioen hebben (heb je soms een vergelijkende studie gemaakt ofzo met jezelf als maatstaf lmao) 555555555555555555!


Jij weet als (half) Koreaanse alleenstaande vrouw met overgewicht toch precies heel veel over farangs in Pattaya. En dat zonder daar ooit te zijn geweest

En dan die interesse voor het onderwerp Het blijft verbazen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 februari 2024 om 11:25.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2024, 11:25   #17
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Jij weet als Koreaanse alleenstaande vrouw met overgewicht toch precies heel veel over farangs in Pattaya. En dat zonder daar ooit te zijn geweest
Maar jij weet er precies alles over re-lmao 555555555555555555!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2024, 11:34   #18
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Maar zelfs admettons dat die 1500 EUR hebben.......

-> Is nog altijd 3× wat een startende bachelor in Bangkok verdient.

=> Zijnde maw nog altijd een pak méér dan wat tweeverdieners er maandelijks te spenderen hebben.

Dus wat jij beweert dat "de meeste Thai in Bangkok welstellender zijn dan farang", klopt al niet want zelfs de farang met 1500 EUR heeft al meer dan waar 2 bachelors van kunnen dromen. En dan hebben we het nog niet over de farang op pensioen met méér dan 1500 EUR want trust me die zijn er & méér dan je denkt

Laatst gewijzigd door bembem : 5 februari 2024 om 11:34.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2024, 11:34   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Maar jij weet er precies alles over re-lmao 555555555555555555!
Ja ik weet veel over TH en BKK. Als je iets wil weten kan je het best altijd eerst aan mij vragen. Zal dat ook doen aan jou als het over Seoul gaat of Blankenberge. Ieder zijn ding.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 februari 2024 om 11:35.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2024, 11:36   #20
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Maar zelfs admettons dat die 1500 EUR hebben.......

-> Is nog altijd 3× wat een startende bachelor in Bangkok verdient.

=> Zijnde maw nog altijd een pak méér dan wat tweeverdieners er maandelijks te spenderen hebben.

Dus wat jij beweert dat "de meeste Thai in Bangkok welstellender zijn dan farang", klopt al niet want zelfs de farang met 1500 EUR heeft al meer dan waar 2 bachelors van kunnen dromen. En dan hebben we het nog niet over de farang op pensioen met méér dan 1500 EUR want trust me die zijn er & méér dan je denkt
Die met torenhoge pensioenen en of inkomsten zal je eerder in Marbella Toscanie of de Luberon tegenkomen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 februari 2024 om 11:37.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be