Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman.

 
 
Discussietools
Oud 27 februari 2007, 16:24   #21
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Denk je echt dat jij de eerste bent die met zo'n boodschap komt ?
Je voorbeeld loopt mank op alle punten. Ten eerste zijn je cijfers uit de lucht gegrepen. Ten tweede staat er in je voorbeeld niet hoeveel van die 120 mensen Turks zijn.
In Beringen kan je maar moeilijk spreken van een meerderheid aan Turkse bewoners, hè ?
Ja enkele dingen vergeten ivm met die cijfertjes maar daar gaat het juist om dat ze geen meerderheid halen!
Even wat duidelijker zijn (dit is een voorbeeld). Er zijn 1100 mensen waarvan 100 turken en 1000 autochtonen! Alle 100 turken zijn misdadigers en ook 100 autochtonen zijn misdadigers! 100% Turken zijn misdadigers en 10% Autochtonen zijn misdadigers, ze zullen evenveel problemen veroorzaken en natuurlijk zullen de problemen niet verdwijnen als de Turken wegzijn, want misdaad kan niet worden uitgeroeid, maar het is toch duidelijk wie er de problematische groep is!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Ik zeg niet "ja, maar er zijn ook Belgen die misdaden plegen". Ik zeg wel dat je niet één bevolkingsgroep moet viseren, want dan pleit je de andere vrij en creëer je een vorm van racisme bij de mensen.
Er is niets viseren aan als deze groep echt veel meer problemen veroorzaakt in % gezien!
Nog een vb: Bij jongens is er een drugsgebruik van 40% en bij meisjes van 1% op evenveel jongens en meisjes gezien (om geen domme vragen te krijgen)!Als je dan altijd spreekt over de jonges die drugsgebruikers hebben zij dan ook het recht om zich gevisseerd te voelen omdat meisjes ook drugs gebruiken?? Komaan, dit is gewoon belachelijk hé als u zoiets discrimenerend vindt!
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline  
Oud 27 februari 2007, 16:38   #22
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Ja enkele dingen vergeten ivm met die cijfertjes maar daar gaat het juist om dat ze geen meerderheid halen!
Even wat duidelijker zijn (dit is een voorbeeld). Er zijn 1100 mensen waarvan 100 turken en 1000 autochtonen! Alle 100 turken zijn misdadigers en ook 100 autochtonen zijn misdadigers! 100% Turken zijn misdadigers en 10% Autochtonen zijn misdadigers, ze zullen evenveel problemen veroorzaken en natuurlijk zullen de problemen niet verdwijnen als de Turken wegzijn, want misdaad kan niet worden uitgeroeid, maar het is toch duidelijk wie er de problematische groep is!Er is niets viseren aan als deze groep echt veel meer problemen veroorzaakt in % gezien!
Lees je er moedwillig over ? Jij hebt het hier over allochtonen en over autochtonen. Dan is er inderdaad niks viseren aan. Je zegt dat er 1100 mensen zijn, waarvan er 200 misdadig. En van die 200 misdadigers is de helft Turks, en de andere helft Belgisch. Dat had ik veel liever gelezen van Bert Schoofs. Maar hij liet liever uitschijnen dat alle problemen te maken hebben met Turken. En dat is dan weer wel viseren. Het is belachelijk, zelfs, en de reden waarom het Vlaams Blok in Beringen nooit zal kunnen regeren.

Citaat:
Nog een vb: Bij jongens is er een drugsgebruik van 40% en bij meisjes van 1% op evenveel jongens en meisjes gezien (om geen domme vragen te krijgen)!Als je dan altijd spreekt over de jonges die drugsgebruikers hebben zij dan ook het recht om zich gevisseerd te voelen omdat meisjes ook drugs gebruiken?? Komaan, dit is gewoon belachelijk hé als u zoiets discrimenerend vindt!
Heb ik gezegd dat het discriminerend is ? Ik heb gezegd dat een bevolkingsgroep geviseerd wordt. Als je zegt dat het enkel Turken zijn, doe je uitschijnen alsof het probleem zal verdwijnen als de Turken weg zijn. Alsof misdaad op een of andere genetische manier verbonden is met het Turk-zijn. En zoiets is belachelijk. Nu lees je er weer over. Ik zal het nog eens duidelijker schrijven:
Als iemand zegt dat de oorzaak van alle problemen Turken zijn, dan
A. wordt een benadeelde bevolkingsgroep verder benadeeld, waardoor ze minder kansen krijgen, en in een lagere sociale klasse komen, en vaker in het criminele milieu.
B. wordt de echte oorzaak over het hoofd gezien. Het is niet het Turk-zijn dat de oorzaak is. Het zijn andere dingen, zoals jeugdwerkloosheid, zoals discriminatie, en weet ik veel wat nog meer. Maar daar heeft het Vlaams Blok het liever niet over. Ze houden het liever op: Turken zijn misdadigers.
C. wordt 50% (in jouw voorbeeld) van de misdaden geminimaliseerd (die van de Belgen), en niet opgevolgd.
Ozymandias is offline  
Oud 27 februari 2007, 16:42   #23
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Ja enkele dingen vergeten ivm met die cijfertjes maar daar gaat het juist om dat ze geen meerderheid halen!
Even wat duidelijker zijn (dit is een voorbeeld). Er zijn 1100 mensen waarvan 100 turken en 1000 autochtonen! Alle 100 turken zijn misdadigers en ook 100 autochtonen zijn misdadigers! 100% Turken zijn misdadigers en 10% Autochtonen zijn misdadigers, ze zullen evenveel problemen veroorzaken en natuurlijk zullen de problemen niet verdwijnen als de Turken wegzijn, want misdaad kan niet worden uitgeroeid, maar het is toch duidelijk wie er de problematische groep is!
Dan ga je ervan uit dat alle Turken misdadigers zijn en dat is niet het geval.
De techniek die hier gebruikt wordt is één groep viseren. Je mag gerust zeggen dat Turken oververtegenwoordigd zijn in die groep, maar de heer Schoofs heeft het enkel over die groep.
Hij viseert ze maw.
Dat hij Turkse jongeren vermeldt die een valse bommelding maken, maar verzaakt om autochtone pedofielen en gewapende overvallers te vermelden is veelzeggend.
Verder is meer dan 90% van de Turken nog altijd strafbladvrij.

Citaat:

Er is niets viseren aan als deze groep echt veel meer problemen veroorzaakt in % gezien!
Het wordt wel viseren als je enkel die groep vermeldt en de rest vrijuit laat.
Citaat:

Nog een vb: Bij jongens is er een drugsgebruik van 40% en bij meisjes van 1% op evenveel jongens en meisjes gezien (om geen domme vragen te krijgen)!Als je dan altijd spreekt over de jonges die drugsgebruikers hebben zij dan ook het recht om zich gevisseerd te voelen omdat meisjes ook drugs gebruiken?? Komaan, dit is gewoon belachelijk hé als u zoiets discrimenerend vindt!
De percentages liggen ook helemaal zo niet, wat u daar poneert is gewoonweg totaal naast de kwestie.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 27 februari 2007, 16:45   #24
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
De percentages liggen ook helemaal zo niet, wat u daar poneert is gewoonweg totaal naast de kwestie.
Dit is de kwestie, de groepen zullen natuurlijk nooit zo ver uit mekaar liggen omdat er nog altijd een menselijkheidsfactor meespeelt maar ja zonder echte cijfers is deze discussie doorgaan een straatje zonder einde!
baseballpolitieker is offline  
Oud 27 februari 2007, 16:46   #25
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Heb ik gezegd dat het discriminerend is ? Ik heb gezegd dat een bevolkingsgroep geviseerd wordt. Als je zegt dat het enkel Turken zijn, doe je uitschijnen alsof het probleem zal verdwijnen als de Turken weg zijn. Alsof misdaad op een of andere genetische manier verbonden is met het Turk-zijn. En zoiets is belachelijk. Nu lees je er weer over. Ik zal het nog eens duidelijker schrijven:
Als iemand zegt dat de oorzaak van alle problemen Turken zijn, dan
A. wordt een benadeelde bevolkingsgroep verder benadeeld, waardoor ze minder kansen krijgen, en in een lagere sociale klasse komen, en vaker in het criminele milieu.
B. wordt de echte oorzaak over het hoofd gezien. Het is niet het Turk-zijn dat de oorzaak is. Het zijn andere dingen, zoals jeugdwerkloosheid, zoals discriminatie, en weet ik veel wat nog meer. Maar daar heeft het Vlaams Blok het liever niet over. Ze houden het liever op: Turken zijn misdadigers.
C. wordt 50% (in jouw voorbeeld) van de misdaden geminimaliseerd (die van de Belgen), en niet opgevolgd.
Ik denk dat we twee dingen uit mekaar moeten halen! Zeggen dat ze de oorzaak zijn van al het leed zou volgens mijn voorbeeld inderdaad niet kloppen maar dat er een serieus probleem is bij de allochtonen en helemaal niet bij de autochtonen zou met mijn voorbeeld wel kloppen!
baseballpolitieker is offline  
Oud 27 februari 2007, 16:47   #26
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Dit is de kwestie, de groepen zullen natuurlijk nooit zo ver uit mekaar liggen omdat er nog altijd een menselijkheidsfactor meespeelt maar ja zonder echte cijfers is deze discussie doorgaan een straatje zonder einde!

De kwestie hier is dat de heer Schoofs enkel één groep eruit haalt en een andere verzaakt te vermelden.
Het feit dat je toegeeft dat de cijfers nooit zo ver uiteen kunnen liggen versterkt alleen maar het vermoeden dat hij die groep sterk viseert.
Valse bommeldingen kan hij wel vermelden maar pedofielen en gewapende overvallers niet?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 27 februari 2007, 16:49   #27
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Ik denk dat we twee dingen uit mekaar moeten halen! Zeggen dat ze de oorzaak zijn van al het leed zou volgens mijn voorbeeld inderdaad niet kloppen maar dat er een serieus probleem is bij de allochtonen en helemaal niet bij de autochtonen zou met mijn voorbeeld wel kloppen!

Waarom vermeldt de heer Schoofs hen dan enkel als het over leed gaat?
U vindt drie gewapende overvallen toch ook wat serieuser dan mensen die 'prank calls' doen met valse bommeldingen?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 27 februari 2007, 16:52   #28
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Waarom vermeldt de heer Schoofs hen dan enkel als het over leed gaat?
U vindt drie gewapende overvallen toch ook wat serieuzer dan mensen die 'prank calls' doen met valse bommeldingen?
Ja ik moet toegeven dat hij niet 100% correct was maar wat is het verschil tussen de uitspraken die ik zopas heb vermeld? Wij 'intellectuelen' zullen het verschil wel merken maar de normale bevolking denkt echt niet zoveel na hoor! Voor hen is de ene uitspraak juist dezelfde aan de andere!
baseballpolitieker is offline  
Oud 27 februari 2007, 16:54   #29
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Ja ik moet toegeven dat hij niet 100% correct was maar wat is het verschil tussen de uitspraken die ik zopas heb vermeld? Wij 'intellectuelen' zullen het verschil wel merken maar de normale bevolking denkt echt niet zoveel na hoor! Voor hen is de ene uitspraak juist dezelfde aan de andere!
Nee,de meeste mensen zullen met zulke uitspraken enkel maar gevoed worden in hun verkeerd beeld tov andere bevolkingsgroepen.
En zulke tactieken passen ze ook toe in hun plaatselijke krantjes hier.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 27 februari 2007, 16:54   #30
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
De kwestie hier is dat de heer Schoofs enkel één groep eruit haalt en een andere verzaakt te vermelden.
Het feit dat je toegeeft dat de cijfers nooit zo ver uiteen kunnen liggen versterkt alleen maar het vermoeden dat hij die groep sterk viseert.
Valse bommeldingen kan hij wel vermelden maar pedofielen en gewapende overvallers niet?
Ik ga hier niet opnieuw met cijfers beginnen goochelen, wie zegt er dat er daar zoveel Turken leven? Ze zorgen voor veel last en juist die combinatie van veel last en weinig mensen maakt zijn uitspraak realistischer dan ooit, desondanks het feit dat hij enkele misdaden van de talloze autochtonen niet vermeld!
baseballpolitieker is offline  
Oud 27 februari 2007, 16:56   #31
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Nee,de meeste mensen zullen met zulke uitspraken enkel maar gevoed worden in hun verkeerd beeld tov andere bevolkingsgroepen.
En zulke tactieken passen ze ook toe in hun plaatselijke krantjes hier.
Ik kan u zeggen dat een groot deel juist het omgekeerde zal denken en het Belang voor de grootste racisten zal uitschelden terwijl dat hoogst wss zelfs volgens deze uitspraak geen greintje van waar is! (voor de echte waarheid over de uitspraak moeten we de cijfers kennen!)
baseballpolitieker is offline  
Oud 27 februari 2007, 16:59   #32
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Het feit dat men die cijfers niet mag vergaren of men onderdoek naar die cijfers in de prullenmand gooit zegt allicht al voldoende...

Maar in nederland heeft men wel cijfers en daaruit blijkt dat ze dus 4x meer voorkomen in de criminaliteitscijfers dan de autiochtonen.

En ere wie ere toekomt. De joden kwamen zelfs 1,9 x MINDER voor in de criminaliteitscijfers...
ilfalco is offline  
Oud 27 februari 2007, 16:59   #33
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Ik ga hier niet opnieuw met cijfers beginnen goochelen, wie zegt er dat er daar zoveel Turken leven? Ze zorgen voor veel last en juist die combinatie van veel last en weinig mensen maakt zijn uitspraak realistischer dan ooit
Ik kom zelf vaak in Beringen, daar wonen ook veel vrienden van mij en er zaten vroeger zelfs veel Beringse Turken in mijn klas. Nooit problemen mee gekend. Er is niet zoiets als 'de Turken in Beringen' of 'ze'.
Meer dan 90% houdt zich nog altijd aan de wetgeving.

Citaat:
desondanks het feit dat hij enkele misdaden van de talloze autochtonen niet vermeld!
Zoals gewapende overvallen en pedofilie.
Het feit dat hij enkel de misdaden van de Turken vermeldde is het teken dat hij toch niet zo met die veiligheid inzit.
Blijkbaar vindt hij prankcalls van Turken belangrijker dan gewapende overvallen van Belgen.
Als je nu niet ziet dat zulke uitspraken waarin criminaliteit gekoppeld wordt aan allochtonen, dient om een bevolkingsgroep te stigmatiseren dat snap ik niet.
__________________
The poster formerly known as kay-gell

Laatst gewijzigd door Kay_ : 27 februari 2007 om 17:00.
Kay_ is offline  
Oud 27 februari 2007, 17:04   #34
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik kom zelf vaak in Beringen, daar wonen ook veel vrienden van mij en er zaten vroeger zelfs veel Beringse Turken in mijn klas. Nooit problemen mee gekend. Er is niet zoiets als 'de Turken in Beringen' of 'ze'.
Meer dan 90% houdt zich nog altijd aan de wetgeving.
Over de feiten kan ik niet debateren, ik bekijk louter de mogelijkheden als...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Zoals gewapende overvallen en pedofilie.
Het feit dat hij enkel de misdaden van de Turken vermeldde is het teken dat hij toch niet zo met die veiligheid inzit.
Blijkbaar vindt hij prankcalls van Turken belangrijker dan gewapende overvallen van Belgen.
Als je nu niet ziet dat zulke uitspraken waarin criminaliteit gekoppeld wordt aan allochtonen, dient om een bevolkingsgroep te stigmatiseren dat snap ik niet.
Daar heeft u een punt maar dan nog...Het is toch niet omdat het kleinere misdaden zijn dat ze niet meetellen? Misschien plegen die 'turken' wel een dozijn zoveel keer kleine misdaden! (ik heb geen cijfers dus begin hier niet over te discussieren!) Trouwens kleine misdaden die talrijk voorkomen zijn veel lastiger en onveiliger voor de bevolking dan die grote misdaden die niet om de haverklap gebeuren!
baseballpolitieker is offline  
Oud 27 februari 2007, 17:08   #35
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Over de feiten kan ik niet debateren, ik bekijk louter de mogelijkheden als...
Dat is eerlijk van je.


Citaat:
Daar heeft u een punt maar dan nog...Het is toch niet omdat het kleinere misdaden zijn dat ze niet meetellen? Misschien plegen die 'turken' wel een dozijn zoveel keer kleine misdaden! (ik heb geen cijfers dus begin hier niet over te discussieren!) Trouwens kleine misdaden die talrijk voorkomen zijn veel lastiger en onveiliger voor de bevolking dan die grote misdaden die niet om de haverklap gebeuren
Dat zou ik niet durven zeggen. Wat is het onveiligst?20 prank calls naar de politie op een jaar of drie gewapende overvallen?

Ik leid alvast uit zulke afspraken af dat voor de heer Schoofs niet de ernst van het feit dan wel de nationaliteit van een dader het belangrijkste argument is.
En zoals ik al zei, zie ik deze techniek ook in het lokaal partijblaadje terugkomen.
__________________
The poster formerly known as kay-gell

Laatst gewijzigd door Kay_ : 27 februari 2007 om 17:11.
Kay_ is offline  
Oud 27 februari 2007, 17:11   #36
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Daar heeft u een punt maar dan nog...Het is toch niet omdat het kleinere misdaden zijn dat ze niet meetellen? Misschien plegen die 'turken' wel een dozijn zoveel keer kleine misdaden! (ik heb geen cijfers dus begin hier niet over te discussieren!) Trouwens kleine misdaden die talrijk voorkomen zijn veel lastiger en onveiliger voor de bevolking dan die grote misdaden die niet om de haverklap gebeuren!
Oink ? Grote criminelen laten lopen, en de kleine criminelen aanpakken. Bedoel je dat ? Want iets anders bewijs je hier niet mee. Maar ik zie net dat Bert Schoofs aanwezig is. Misschien kan hij een licht werpen op zijn uitspraak.

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 27 februari 2007 om 17:11.
Ozymandias is offline  
Oud 27 februari 2007, 17:14   #37
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Oink ? Grote criminelen laten lopen, en de kleine criminelen aanpakken. Bedoel je dat ? Want iets anders bewijs je hier niet mee. Maar ik zie net dat Bert Schoofs aanwezig is. Misschien kan hij een licht werpen op zijn uitspraak.
Je mag mij niet verkeerd verstaan, ik zeg niet de grote vissen laten lopen en de kleine pakken in een hierarchie van een misdaad, maar dat vele kleine misdaden, handtasdiefstallen bv, erger zijn dan een juwelenroof!
baseballpolitieker is offline  
Oud 27 februari 2007, 17:35   #38
Bert Schoofs
 
 
Bert Schoofs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 87
Standaard

De rapporten van Marion Van San hebben uitgewezen dat allochtonen, vooral jongeren, relatief (veel) meer misdrijven plegen dan autochtonen. Bij Turken lijkt dit fenomeen meestal af te zwakken wanneer ze de volwassenheid bereiken. Bij Marokkanen lijkt deze positieve wending minder duidelijk.

Wat Turken betreft: het kemalisme en de secularisering die de Turkse samenleving kenmerken zorgen er naar mijn aanvoelen inderdaad voor dat Turken in vergelijking met inwijkelingen uit de Magreb vlugger in meerdere mate en in een iets groter aantal aansluiting krijgen bij de Europese cultuur.

Daar tegenover staat echter nog steeds de typische traditie, uit (starre) religieuze dan wel (zelfs extreme) nationalistische gewoonte, om een staat binnen de staat of een stad binnen de stad te vormen, waarbij Turkse wijken zich isoleren en de inwoners van de Turkse wijken zich bijna uitsluitend richten naar de moskee.

In mijn gemeente Beringen tekent zich dit beeld duidelijk af in vergelijking met de Poolse, Italiaanse, Griekse inwijkelingen/gemeenschappen.
Bert Schoofs is offline  
Oud 27 februari 2007, 17:45   #39
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
De rapporten van Marion Van San hebben uitgewezen dat allochtonen, vooral jongeren, relatief (veel) meer misdrijven plegen dan autochtonen. Bij Turken lijkt dit fenomeen meestal af te zwakken wanneer ze de volwassenheid bereiken. Bij Marokkanen lijkt deze positieve wending minder duidelijk.
Mooi, maar u verzaakt te vertellen waarom u zaken als prank calls van Turken belangrijker vindt dan drie gewapende overvallen van een autochtoon.

Citaat:
Wat Turken betreft: het kemalisme en de secularisering die de Turkse samenleving kenmerken zorgen er naar mijn aanvoelen inderdaad voor dat Turken in vergelijking met inwijkelingen uit de Magreb vlugger in meerdere mate en in een iets groter aantal aansluiting krijgen bij de Europese cultuur.
Zo is dat.

Citaat:
Daar tegenover staat echter nog steeds de typische traditie, uit (starre) religieuze dan wel (zelfs extreme) nationalistische gewoonte, om een staat binnen de staat of een stad binnen de stad te vormen, waarbij Turkse wijken zich isoleren en de inwoners van de Turkse wijken zich bijna uitsluitend richten naar de moskee.
Dan mag u mij die mensen wel eens komen aanwijzen en bewijzen dat zij een meerderheid vormen.

Citaat:
In mijn gemeente Beringen tekent zich dit beeld duidelijk af in vergelijking met de Poolse, Italiaanse, Griekse inwijkelingen/gemeenschappen
Dat heeft ook te maken met het feit dat de buurt achter de terril vrij goedkoop is om te wonen, als u de erbarmelijke staat van de huizen beziet zal u dat niet kunnen ontkennen, en aangezien een groot deel van hen onder de armoedegrens leeft is voor de Turken dit vooral hun enig alternatief.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 28 februari 2007, 14:10   #40
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Als Beringen zo arm is, waarom moet de rest van België er dan solidair mee zijn? Moet Limburg (of Beringen) dan niet afsplitsen?
Neem er meteen al de armoede uit de wereld bij...nutteloze opmerking.
Gelukkig dat we zoveel dankbaarheid uit het zuiden van het land mogen ontvangen voor de hulp die ze jaarlijks krijgen/nemen! Doet altijd plezier!
andev is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be